Skrevet av Emne: Kan tynne folk virkelig ha naturlig høy forbrenning?  (Lest 10950 ganger)

Utlogget Dobb

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93


selvsagt har ikke alle lik forbrenning! men det er alltid en logisk forklaring. du kan jo ikke sammenligne deg med søstra di som dessuten er høyere enn deg. det er ikke bare sånn at kaloriene magisk forsvinner. kanskje hun har mer muskler enn deg. mer muskler= større forbrenning. og de som er høyere har større og lengre muskler.

hehe, sikkert en eller annen logisk forklaring bak det ja.. men jeg vet helt desidert at jeg har myyye mer muskler enn det hun har...

men poenget mitt var bare at tynne folk ikke alltid kan noe for at de ikke går opp.. og i noen tilfeller omvendt. Men man kan ikke gå rundt å skylde på hvordan forbrenning man har...

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

hehe, sikkert en eller annen logisk forklaring bak det ja.. men jeg vet helt desidert at jeg har myyye mer muskler enn det hun har...

men poenget mitt var bare at tynne folk ikke alltid kan noe for at de ikke går opp.. og i noen tilfeller omvendt. Men man kan ikke gå rundt å skylde på hvordan forbrenning man har...

det er sant Smiley

men er enig. mange rare tilfeller der ute. som feks søstra mi. hu spiser brownies og godteri nesten hver dag. men hun veier 55kg og er 178cm høy Tongue her ser jeg to muligheter: 1. enten så spiser hun ikke så mye annen mat og det fører til at hun faktisk er i kaloriunderskudd selvom hun spiser godteri. 2. ellers så har hun anoreksi eller bulimi Tongue haha Grin (noe jeg veit hun ikke har da Tongue )

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Hvis du ikke går opp/ned i vekt, er det ikke noe annet å gjøre enn å faktisk regne ut ganske nøyaktig hvor mye du spiser.

Hvis du ikke går opp i vekt, spiser du rett og slett for lite. Folk må forstå at det er energien som teller, og ikke nødvendigvis mengden. Dvs. om du spiser 500g kyllingfillet får du i deg rundt 500kcal, imens om du spiser 500g nøtter får du i deg rundt 2500kcal.

Moralen er at om du har vanskelig for å spise mye, spis mat som har tykt med næring.

Utlogget tynt

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 113
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 113

  • Markløft.
Går vel mye på veksten, om folk er godt utvokst, maten de hiver i seg, hvor mye mat og hvor ofte de har faste måltider.

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
det er sant Smiley

men er enig. mange rare tilfeller der ute. som feks søstra mi. hu spiser brownies og godteri nesten hver dag. men hun veier 55kg og er 178cm høy Tongue her ser jeg to muligheter: 1. enten så spiser hun ikke så mye annen mat og det fører til at hun faktisk er i kaloriunderskudd selvom hun spiser godteri. 2. ellers så har hun anoreksi eller bulimi Tongue haha Grin (noe jeg veit hun ikke har da Tongue )
Kaloriene det er i det godteriet hun gjennomsnittlig spiser hver eneste uke.. Det er sikkert ikke så mye. Tipper at hun ikke er slik at hun sitter på rumpa, innaktiv gjennom dagen heller?

Tynne folk er ofte slik at de kan gjerne spise godteri "hele dagen", men da er de faktisk ikke sulten til å overspise resten av dagen. Wink De er ofte i mer kontakt med hva som er sultfølelse, istedenfor lystfølelse, når det kommer til mat. Og har de spist mye dagen før, så er de naturlig nok ikke så sulten dagen etter. Og kansje er hun ikke slik at hun ikke måå spise store feite måltider 5 ganger om dagen, hver dag..

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Kaloriene det er i det godteriet hun gjennomsnittlig spiser hver eneste uke.. Det er sikkert ikke så mye. Tipper at hun ikke er slik at hun sitter på rumpa, innaktiv gjennom dagen heller?

Tynne folk er ofte slik at de kan gjerne spise godteri "hele dagen", men da er de faktisk ikke sulten til å overspise resten av dagen. Wink De er ofte i mer kontakt med hva som er sultfølelse, istedenfor lystfølelse, når det kommer til mat. Og har de spist mye dagen før, så er de naturlig nok ikke så sulten dagen etter. Og kansje er hun ikke slik at hun ikke måå spise store feite måltider 5 ganger om dagen, hver dag..

ja nettopp. hun er en av dem som føler seg stappmett etter en pølse i brød biggrin men av det hun spiser så går det som du sier i ganske usunn mat. men lite er det!

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
d at han spiste 12000kcal om dagen er tull og tøys og han har sagt d selv mange ganger. selvsagt spiser ikke han mye mer enn arild og ikke legger på seg
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
jeg vet at jeg spiser mer en min far som er på 75 kg. han er selv en ganske aktiv person. men care... nok om mine matvaner.
Jeg har vært der. Lå på min vekt som var 60 i 2år, prøvde å legge på meg, men gjorde jeg det ? nei. Fordi jeg ikke spiste nok. DU MÅ BRYTE GRENSER, det gjorde jeg og per idag er jeg på 74kg fortsatt økende. Legger du ikke på deg må du spise mer, ingenting å si hva din far spiser/gjør, det er du som må ete mer enn du allerede gjør.
Blablabla

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
Jeg har vært der. Lå på min vekt som var 60 i 2år, prøvde å legge på meg, men gjorde jeg det ? nei. Fordi jeg ikke spiste nok. DU MÅ BRYTE GRENSER, det gjorde jeg og per idag er jeg på 74kg fortsatt økende. Legger du ikke på deg må du spise mer, ingenting å si hva din far spiser/gjør, det er du som må ete mer enn du allerede gjør.
Hehe.. Bra sagt!

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Folk som kan spise veldig mye, men fortsatt ikke legge på seg (selv om de burde når en regner på kcal inn og kcal ut) kan ha problemer med å ta til seg næring fra maten.

Har selv et lignende problem som gjør at jeg må ta regelmessig kosttilskudd eller så får jeg underskudd på ca. 10 forskjellige vitaminer og mineraler.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Folk som kan spise veldig mye, men fortsatt ikke legge på seg (selv om de burde når en regner på kcal inn og kcal ut) kan ha problemer med å ta til seg næring fra maten.

Har selv et lignende problem som gjør at jeg må ta regelmessig kosttilskudd eller så får jeg underskudd på ca. 10 forskjellige vitaminer og mineraler.

Er dette noe du har vært til legen med?

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Er dette noe du har vært til legen med?

Ja. Har vært igjennom mange undersøkelser også uten at de klarer å finne ut akkurat hva som er galt. Men jeg er hos legen regelmessig og tar blodprøver for å sjekke at alt er i orden.

Utlogget Big-P

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 345
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 345

Har du tatt alle skopi undersøkelsene også? Tarmbiopsi?
Born weak, die weak, live strong

Knebøy: 125 kg
Benkpress: 110 kg
Markløft: 160 kg
Militærpress: 55 kg

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Har du tatt alle skopi undersøkelsene også? Tarmbiopsi?

Har bl.a hatt biopsi (kun versjonen gjennom halsen) og tatt prøver av benmargen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!