Skrevet av Emne: Overtrening  (Lest 5009 ganger)

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Overtrening
« #15 : 11. mai 2009, 18:23 »
nå nevnte ikke jeg overkroppen spesifikt da.. og det var bare et eksempel. du er vel enig i at han vil få større effekt ved å fokusere på basisøvelsene, istedefor det programmet han har nå?
Ja det er jeg enig i  Wink men poenget mitt var bare  og avlive en myte som veldig mange tror på nemlig at markløft er en slags mirakeløvelse for hele kroppen og det er definitivt en veldig bra øvelse hvis man gjør den riktig men man bygger ikke en velutviklet overkropp med markløft , og har man ryggproblemer så klarer man seg også utmerket med å kutte markløft.
Jeg er enig i at basisøvelser som knebøy/beinpress , benkpress , roing , m-press ,chins/nedtrekk og dips er øvelser som bør utgjøre 70-80% av øvelsene man kjører...

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Overtrening
« #16 : 11. mai 2009, 18:24 »
Effekten av markløft er betydelig overdrevet når det kommer til muskulær utvikling av overkroppen DET vet også de fleste som har trent en stund, de færreste vil ha noe nytte av markløft hvis de kun er ute etter å bygge muskler på overkroppen,altså det er en knall øvelse for ryggstrekkerne,korsryggen,beina,kjernemuskelatur og generell styrke men man blir ikke stor eller større i overkroppen av denne øvelsen....sorry mac...

Hvilke muskler tror du hindrer armene og skulderbladet i og falle av når man trener markløft? Wink
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Overtrening
« #17 : 11. mai 2009, 18:28 »
Ja det er jeg enig i  Wink men poenget mitt var bare  og avlive en myte som veldig mange tror på nemlig at markløft er en slags mirakeløvelse for hele kroppen og det er definitivt en veldig bra øvelse hvis man gjør den riktig men man bygger ikke en velutviklet overkropp med markløft , og har man ryggproblemer så klarer man seg også utmerket med å kutte markløft.
Jeg er enig i at basisøvelser som knebøy/beinpress , benkpress , roing , m-press ,chins/nedtrekk og dips er øvelser som bør utgjøre 70-80% av øvelsene man kjører...

det kan nok hende øvelsen har fått litt mer heder og ære enn den burde ha fått! men faktum er at den trener de fleste musklene på kroppen bortsett fra bryst. men er enig med deg at for å få en velutviklet overkropp så må man selvsagt fokusere på andre ting også. derfor jeg også nevnte militærpress og benkpress og kanksje noen øvelser til biceps og triceps 1 gang i uka.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Overtrening
« #18 : 11. mai 2009, 18:35 »
Hvilke muskler tror du hindrer armene og skulderbladet i og falle av når man trener markløft? Wink
Statisk hold vil gjøre svært lite med tanke på hypertrofi dessverre, minimal effekt kan det vel kanskje ha men jeg mener effekten er massivt overdrevet, det finnes veldig mange som er råsterke i mark uten å se spesielt trent ut i det hele tatt..
Missforstå meg rett jeg mener det er en bra øvelse og jeg bruker den selv men man får IKKE større overkropp av å kjøre mark....

Utlogget frank85

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

Sv: Overtrening
« #19 : 11. mai 2009, 18:35 »
Ja det er jeg enig i  Wink men poenget mitt var bare  og avlive en myte som veldig mange tror på nemlig at markløft er en slags mirakeløvelse for hele kroppen og det er definitivt en veldig bra øvelse hvis man gjør den riktig men man bygger ikke en velutviklet overkropp med markløft , og har man ryggproblemer så klarer man seg også utmerket med å kutte markløft.
Jeg er enig i at basisøvelser som knebøy/beinpress , benkpress , roing , m-press ,chins/nedtrekk og dips er øvelser som bør utgjøre 70-80% av øvelsene man kjører...

enig. mange som også sier at hard bentrening er viktig for overkroppen, men er jo ikke noe man merker uansett

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Overtrening
« #20 : 11. mai 2009, 18:44 »
Missforstå meg rett jeg mener det er en bra øvelse og jeg bruker den selv men man får IKKE større overkropp av å kjøre mark....

er vel egentlig ingen som har påstått det. personlig så tenker jeg på den totale muskelbyggingen i kilo. og da tror jeg markløft er ypperlig Smiley


enig. mange som også sier at hard bentrening er viktig for overkroppen, men er jo ikke noe man merker uansett

det skjønner ikke jeg heller. men kan godt hende det har noe for seg. er kanskje noe med at kroppen setter i sving testosteronet som påvirker alle musklene. hmm. er ikke sikker...


Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Overtrening
« #21 : 11. mai 2009, 18:50 »
sikkert noen som har kommet seg inn på profilen hans! jævlig plagsomt. og lite morsomt.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Overtrening
« #22 : 11. mai 2009, 18:51 »
Spar deg for den jævla drittposteringen Frank85.....

Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: Overtrening
« #23 : 11. mai 2009, 18:53 »
sikkert noen som har kommet seg inn på profilen hans! jævlig plagsomt. og lite morsomt.

får håpe og tro du har rett...
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Overtrening
« #24 : 11. mai 2009, 19:05 »
sikkert noen som har kommet seg inn på profilen hans! jævlig plagsomt. og lite morsomt.

Han har regelmessig skrevet -bæsj- i flere tråder over lengre tid. Tror dessverre det er seriøst.

Protein1991

  • Gjest
Sv: Overtrening
« #25 : 11. mai 2009, 19:08 »
sikkert noen som har kommet seg inn på profilen hans! jævlig plagsomt. og lite morsomt.
Han har skrevet det tidligere og til en person som svarte "tregt" på et spørsmål han hadde.

Håper virkelig noen stenger han ute fra forumet snart Smiley

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Overtrening
« #26 : 11. mai 2009, 19:09 »
Han har regelmessig skrevet -bæsj- i flere tråder over lengre tid. Tror dessverre det er seriøst.

håper han blir utestengt i såfall!

Celdiir

  • Gjest
Sv: Overtrening
« #27 : 11. mai 2009, 19:17 »
Jovisst bygger markløft overkropp. Både ryggstrekkere og traps er i fyr og flamme dagen etter markløft hos meg. Når byggere som Coleman og Jackson trener markløft og har blant de tykkeste ryggene på scena kan man tenke seg at det "funker". Man kan ikke si at man har sett noen som er sterke og tynne som bevis på noe som helst. Er fult av folk på studiet som er sterke i diverse "byggeøvelser" uten å være så store som man skulle tro basert på tallene de flytter. Det som teller er ens egen framgang. Hjelper ikke å starte på 180 kg i markløft og øke 200 kg og tro at man skal ha masse muskler. Kisen som derimot starta på 60 kg og har økt til 200 kg, samt latt kroppsvekta gå opp er mye større. Hjelper såklart å trene markløft regelmessig med litt reps og ikke være blant de folka som bare tar en rep. Folk som er tynne spiser ikke nok. Styrkeløftere som har en vektklasse å holde vil åpenbart ikke vokse i nærheten av en som går opp en eller to vektklasser.


Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Overtrening
« #28 : 11. mai 2009, 19:22 »
Jeg synes heller ikke et bilde av en relativt  unik velutviklet rygg beviser at markløft gjør noe særlig for overkroppen, noe effekt kan den vel kanskje ha men poenget mitt var at effekten er overdrevet.
Mange tror jo at man ikke kan bygge kropp uten å ha med mark og bøy og det er bare helt feil...
Men at det er bra øvelser med effekt nekter jeg ikke for men det er ikke noe overkroppsøvelser...

Utlogget ThirdEye

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

Sv: Overtrening
« #29 : 11. mai 2009, 19:32 »
enig. mange som også sier at hard bentrening er viktig for overkroppen, men er jo ikke noe man merker uansett
Men så er det og jævlig stygt med en stor overkropp på to kyllingben
"if life gives you aids, make lemonades"-Jesse Hughes

Høyde: 170
Vekt: 67-69 kg

Mark: 200 kg
Benkpress: 132kg
Knebøy: 150 kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!