Skrevet av Emne: Vil du kjøpe Ej-shop?  (Lest 4064 ganger)

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: Vil du kjøpe Ej-shop?
« #30 : 17. mai 2009, 13:56 »
Det kommer litt ann på hvor mye varer det ligger i butikken da.  ligger det varer for en del penger så er det jo greit nok, men å kjøpe en butikk med mye gjeld og lite varer er noe annet.

Du får jo til å se alt slikt ut fra balansen.
Men det regner jeg nesten med du visste. Wink

Utlogget ej

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

Sv: Vil du kjøpe Ej-shop?
« #31 : 18. mai 2009, 09:12 »
Igjen - artig at dere spekulerer. Noen av dere er jo kjenninger fra forumet og bransjen, så forstår jo litt av motivene...
Men mot dårskapen kjemper selv gudene forgjeves. Her kommer noen faktaopplysninger:

Det er IKKE Salgsselskapet E&J as som skal selges. Salgsselskapet fungerer idag som importør for bl.a. ej-shop.no. I tillegg er det et firma som bl.a. har en rekke andre agenturer, og utvikler forretningsidéer.
 
Det er rett at på papiret gikk Salgsselskapet med underskudd i 2007. Men det har ej-shop.no aldri gjort.
 
Om du skiller ut ej-shop i regnskapet får du rimelig bra resultater (som interesserte kjøpere selvsagt får vedlagt ved henvendelse).
 
Om dere har gått på nettet og funnet regnskapet for as'et i 2007, ser dere at der er lønnskostnader på godt over 1.1 mill ført på Salgsselskapet. Så mye koster det ikke å lønne folk for å drive en nettbutikk med en omsetning på 3.5-4 mill Wink
 
Dere ser også at Andre driftskostnader er ført med 642' i 2007. 40% av dette er kostnader som tilhører Salgsselskapet.
 
Vi benytter eksternt regnskapsbyrå og godkjent revisor. Detaljene i regnskapene vil vi selvsagt gå igjennom med kjøper før noe som helst avtales. Vi er ytterst seriøse og profesjonelle forretningsfolk, som ikke har til hensikt å lure noen. Om nødvendig kan vi oppgi referanser ift vår etterrettelighet.

Jeg er en gründer. Ekte gründere drives av helt andre motiv enn penger. Mitt hovedfokus er nå et annet sted enn i sportsernæringsbransjen. Jeg satser stort på andre prosjekter.

Om det viser seg at ingen vil betale for å kjøpe ej-shop har vi flere tilbud fra folk som vil drive mens vi fortsatt eier, så det kan være en mulighet. Vi ser an resultatene av annonseringen. Vi MÅ altså ikke selge noe som helst. Vi tilbyr folk en mulighet, som samtidig avlaster meg jobb.
 
Om vi hadde villet outsource hele/deler av driften, kunne vi gjort det også. Men vi vil altså helst ikke beholde nettbutikken. Har over lengre tid ikke hatt arbeidskapasitet til å utvikle den slik jeg ønsker, og få ut potensialet i merkevarene. Derfor er den lagt ut for salg.

Og ej-shop er drevet med overskudd siden 2004. Men da ikke under Salgsselskapet E&J as, så de tallene finner dere ikke på nettet.

Håper dette var klargjørende for dere spekulanter. Det var en som skrev: se bak tallene. Det er ofte lurt. Samt å ta kontakt med den/de som faktisk kjenner saken før en sladrer og konkluderer rundt ting en selv ikke har den ringeste peiling på.

Mvh Jan Myhre
Salgsselskapet E&J as / ej-shop.no
Jeg er ikke kjent for å være en "rævslikker". Den jobben gjør mange andre så mye bedre Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!