Skrevet av Emne: Revolusjonerende forskning fra Verdens helseorganisasjon  (Lest 46354 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Han fyren her ser da ut til å ha klart det:
http://www.skaldeman.se/
http://www.dagbladet.no/dinside/2006/01/13/454712.html

Denne studien viser at lavkarbodietter er mer slankende enn lavfettdietter:
http://content.nejm.org/cgi/content/full/359/3/229
http://cme.medscape.com/viewarticle/577593


hva tilsier at fyren ikke hadde gått ned det samme om han hadde spist havrgryn istedenfor bacon til frokost?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Ja, hvis vi vil.

og vis vi alle ber som faen!

Grin

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Hvis vi tar livet av 3-4 millarder mennesker som overbelaster jorda så tror jeg idèen din hadde vært veldig god og bærekraftig. Save the planet, kill yourself..du først? Smiley
Hvis de som overbelaster - slik som oss i den vestlige verden - slutter å overbelaste, så er det ikke sikkert så mange trenger å dø. Uansett hvor folk bor så må det jobbes mot selvforsyning. Ikke nødvendigvis 100%, men så langt som mulig. Hvis omgivelsene rundt ikke er fruktbare må man ganske enkelt bosette seg et annet sted. Finnes det ikke andre steder, må kanskje noen sulte (med mindre de blir småbrukere i Norge, her er det mer enn nok av plass), men sult og urettferdighet er nettopp den prisen som må betales for det uføret vi har satt oss oppe i ved å effektivisere, sentralisere og drive import/eksport over vår ganske klode. Når alt henger sammen i et stort marked og skal fordeles ut fra noen ganske få enheter, blir det fort store problemer ved en knute på tråden. Å ha mange små og lokale enheter er både tryggere, gjerne billigere og ikke minst mer miljøvennelig. Jeg gremmes av å reise på Kiwi på Gvarv i Sauherad kommune og kjøpe utenlandske epler midt i september. Sauherad står nemlig for 1/4 av norges epleproduksjon. Dette beviser hvor "høl i huet" disse tingene har blitt. De utenlandske eplene smaker dessuten søppel i sammenlikning!

Eh, hvis hele jordens befolkning skal begynne å basere kostholdet sitt på kjøtt så trenger vi noen kvadratmeter til med åker enn vi allerede har. Hvis jeg husker riktig så er energitapet fra plante til kjøtt 1:8 eller noe slikt.
Man trenger ikke nødvendigvis åker for husdyrhold. I norge trenger vi dette for å sikre vinterfôr, i sommersesongen er enorme arealer her til lands ypperlig som beite, men de blir lite brukt. Sauer er et godt eksempel. De kan sendes i utmarka og fremfor alt fjellet, og benytte de beiteressursene som finnes der. I løpet av noen måneder vokser et lam mye, noe som gir mye mat ved slakting på høsten. Områder man tidligere benyttet som beite her til lands gror stort sett igjen.
Det tallet du kommer med har ingenting med slik matproduksjon å gjøre, men der dyr utelukkende beiter i innmarka og i tillegg gis mengder med kraftfôr (en kornblanding som trenger store arealer for å dyrkes) - konvensjonell matproduksjon med andre ord.


den blir bærekraftig fordi DU har bestemt den skal være det =)
det var jo godt.

At økologisk drift er bærekraftig er selve essensen i produksjonen. Egentlig burde all mat vært økologisk, ikke bare 15% slik regjeringen har satt mål om (innen 2015). Langt tøffere linje må til.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

woot?

så man blir feit viss man spiser seg mett på sjokolade?
sykt.

du kan faktisk sjekke kcal innholdet på all maten du får kjøpt i norge =)
For det første klarer du ikke spise deg ordentlig mett på sjokolade. Det er fordi den inneholder altfor lite essensielle næringsstoffer. Hvis du likevel gikk inn for det måtte du kanskje ha spist noen kilo for å dekke behovet for alle kroppens aminosyrer, fettsyrer, vitaminer og mineraler. Sjokolade inneholder ikke alle disse engang.
Det man må forstå er at ekte metthet oppnås når kroppen har fått de næringsstoffene den trenger der og da, ikke bare de kaloriene der og da. Hvis sjokolade hadde vært det eneste du brukte i din diett ville du konstant overspist fordi produktet er alt annet enn næringstett.

Jeg er klar over at du kan sjekke kcal-innholdet på mye av maten du kjøper, men det er jo nettopp dette som er totalt uvesentlig.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

du er en skikkelig human fyr.

pipa hadde nok hatt en litt annen lyd hadde du vært en av dem i fattigdom som da måtte død ut under ditt system.

hva er vell noen hundre millioner liv på samvittigheten.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121


At økologisk drift er bærekraftig er selve essensen i produksjonen. Egentlig burde all mat vært økologisk, ikke bare 15% slik regjeringen har satt mål om (innen 2015). Langt tøffere linje må til.

da jeg skrev dette visste jeg ikke at du var en slags mad scientist som var villig til å ofre menneskeliv for å få systemet ditt til å fungere.


Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

da jeg skrev dette visste jeg ikke at du var en slags mad scientist som var villig til å ofre menneskeliv for å få systemet ditt til å fungere.


Det er ingen vits i å diskutere med deg, erikv. Du drar ut noen konklusjoner av det jeg skriver som for det første er usakelig, og for det andre er helt feilaktig. Det er sjelden du repliserer mine innlegg med noe annet enn nedlatende snakk og momenter som skal få meg til å fremstå som en mørkemann.
Ta deg et rettskrivningskurs, delta seriøst og med respekt i diskusjonene, så debatterer jeg gjerne med deg. Slik du oppfører og uttrykker deg nå minner mest om en 9-klassing. Jeg tror du kan bedre.

Utlogget Mathi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

  • Steinløfting i fjæra
du er en skikkelig human fyr.

pipa hadde nok hatt en litt annen lyd hadde du vært en av dem i fattigdom som da måtte død ut under ditt system.

hva er vell noen hundre millioner liv på samvittigheten.

Det vil nok neppe skje på et vips at flere millioner falt om av hungersnød. Men over tid vil befolkningsveksten synke proposjonalt med mindre mat, og til slutt bli stabelisert.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Men over tid vil befolkningsveksten synke proposjonalt med mindre mat, og til slutt bli stabelisert.

Realistisk vil nok kampen om ressurser ta livet av noen folk i mellomtiden, også kalt krig.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Økologisk produksjon er bærekraftig. I alle fall så skal den være det.

Her er du meget upresis, og jeg aner at du føler deg på tynn grunn?

Og i samme slengen - hvordan ser du for deg, om vi tar Norge som et eksempel, at jordbruket skal legges om til et økologisk bruk. Jeg antar at du da må opprette holde produksjonen vi ser i dag, prisen kan ikke økes noe særlig, samt at bøndene selv må opprettholde den inntekten de allerede har, også relativt sett. Og jeg legger samtidig til at over 25% av Norges befolkning bor i Oslo eller "umiddelbar nærhet". Artig å høre dine tanker.

Bare legge til en ting til slutt. Det er ikke slik at jeg mener økologisk mat er "feil", men jeg liker å ha en viss følelse med realitetene.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Jeg velger selv økologisk når jeg har mulighet til det, og vil gjerne har mer produksjon økologisk. Men økologisk produksjon er rett og slett mindre effektivt (folk bruker jo ikke kunstgjødsel og sprøytemidler for gøy, det er økonomi), så jeg har mer tro på å få redusert konsumet, spesielt kjøtt som er plasskrevende.

Her i Norge kan vi selfølgelig som det er blitt påpekt, få mer sau på beite. Men hvor mye mer vet jeg ikke, hver gang jeg er i fjellet om sommeren snubler jeg over sau, så det er jo noen der allerede.

Hvis f.eks Indias befolkning skulle basere kostholdet sitt på kjøtt i samme grad som vi allerede gjør her, så tror jeg vi hadde slitt med å få nok dyr på beite.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Det vil nok neppe skje på et vips at flere millioner falt om av hungersnød. Men over tid vil befolkningsveksten synke proposjonalt med mindre mat, og til slutt bli stabelisert.

du mener folk vil drepe hverandre for å få tak i den lille maten som er igjen da? Smiley

eller skal vi bure inne de som vi bestemte ikke skulle få mat slik at de ikke finner på noe tull?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Det er ingen vits i å diskutere med deg, erikv. Du drar ut noen konklusjoner av det jeg skriver som for det første er usakelig, og for det andre er helt feilaktig. Det er sjelden du repliserer mine innlegg med noe annet enn nedlatende snakk og momenter som skal få meg til å fremstå som en mørkemann.
Ta deg et rettskrivningskurs, delta seriøst og med respekt i diskusjonene, så debatterer jeg gjerne med deg. Slik du oppfører og uttrykker deg nå minner mest om en 9-klassing. Jeg tror du kan bedre.

har hatt ett usaklig innlegg, men skal være gaaanske surpomp før det ikke var morsomt.

det andre jeg skrev var bare en misforståelse.

jeg trodde nemlig du trodde det var mulig å ha ditt mat system UTEN at mennesker rundt om i verden ville sulte ihjel. derfor latterligjorde jeg det for å vise at det selvfølgelig ikke ville gå.

derimot viste det seg at planen din hele tiden har vært å la mennesker sulte ihjel.

viss du synes dette systemet er bra, synes jeg du kan gå i bresjen å være første mann som sulter ihjel. alt annet blir hyklersk.

ånei, du vil ikke alikevell nå  Sad  Sad  Sad  Sad  Sad

det er vell strengt tatt du som fremstår som en naiv 9ende klassing.

Utlogget Mathi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

  • Steinløfting i fjæra
du mener folk vil drepe hverandre for å få tak i den lille maten som er igjen da? Smiley

eller skal vi bure inne de som vi bestemte ikke skulle få mat slik at de ikke finner på noe tull?

Har jeg skrevet det?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Har jeg skrevet det?

nei du har ikke det, men jeg tror ikke du forstår hvor lite mat som ville vært produsert på denne måten. du sier folk ikke ville falt om døde pga hungernød?

newsflash! folk dør allerede av hungersnød hver eneste dag med systemet vi har nå. med et system som produserer enda mindre mat ville enda flere folk dødd.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!