Skrevet av Emne: Mulige regelendringer i styrkeløft  (Lest 9786 ganger)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Mulige regelendringer i styrkeløft
« #60 : 01. juni 2009, 12:52 »
Alexander: Hva med nedadgående bevegelse i benkpress. Jeg har sett noen gode løft bli underkjent på dette.

Jeg forstår ikke begrunnelsen for regelen. Det viktigste er jo å få stanga opp, ikke hvordan dette gjøres.

Er det sikkerhetsaspektet som slår inn, at spotterne skal gripe inn så fort som mulig hvis stanga er på tur ned?
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Mulige regelendringer i styrkeløft
« #61 : 01. juni 2009, 13:16 »
Alexander: Hva med nedadgående bevegelse i benkpress. Jeg har sett noen gode løft bli underkjent på dette.

Jeg forstår ikke begrunnelsen for regelen. Det viktigste er jo å få stanga opp, ikke hvordan dette gjøres.

Er det sikkerhetsaspektet som slår inn, at spotterne skal gripe inn så fort som mulig hvis stanga er på tur ned?

det heter vel kanskje senkning av stangen underveis i den konsentriske fasen av løfte (presset) dette skjer som regel om man har mistet balansen underveis. Har man først mistet balansen, så bommer man som regel på løftet, og har man da på 300 kg i benkpress, så bør skivepåsetterne være raskt på stangen-
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Zuul

Sv: Mulige regelendringer i styrkeløft
« #62 : 01. juni 2009, 16:32 »
det heter vel kanskje senkning av stangen underveis i den konsentriske fasen av løfte (presset) dette skjer som regel om man har mistet balansen underveis. Har man først mistet balansen, så bommer man som regel på løftet, og har man da på 300 kg i benkpress, så bør skivepåsetterne være raskt på stangen-

den regelen er vel kanskje ikke så farlig lenger siden alle benker må ha sikring?

dave the brave

  • Gjest
Sv: Mulige regelendringer i styrkeløft
« #63 : 09. august 2009, 03:18 »
enig i mange punkter her: bort med utstyret. bort med unødvendige pirkeregler som gjør det hele til en perfeksjonistisk prestasjon. hvis skjortene ble borte ville det også være mindre farlig, og antakelig forekomme sjeldnere at løftere mister balansen i benken. dog ser jeg vel fordelen ved å løfte nogenlunde pent og ryddig, både for å unngå skader og for å holde en slags stil i løtfet. men helt enig i at små uregelmessigheter som ikke løfteren har fordel av, snarere tvert imot, burde tolereres. løfteren vil altid tjene på teknisk god lløfting uansett, så dette vil ikke oppmuntre til jukseløfting. rå styrke er alltid mest imponerende. synd hvis styrkeløftstevner blir avgjort på hvem som har råd til best utstyr. dessverre er dette tilfelle mange ganger.

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Mulige regelendringer i styrkeløft
« #64 : 13. august 2009, 12:56 »
JA TIL UTSTYRSFRITT STYRKELØFT Grin
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Mulige regelendringer i styrkeløft
« #65 : 13. august 2009, 13:15 »
JA TIL UTSTYRSFRITT STYRKELØFT Grin

ååh.. Når blir du ferdig? Dra på tinget sjøl og frem forslaget..
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Mulige regelendringer i styrkeløft
« #66 : 13. august 2009, 14:10 »
Sett det er en del som "jukser" med grepet og bruker magnesium og slikt i markløft.  Det burde forbys.



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Mulige regelendringer i styrkeløft
« #67 : 13. august 2009, 16:17 »
Sett det er en del som "jukser" med grepet og bruker magnesium og slikt i markløft.  Det burde forbys.

har også sett flere ta store innpust før de løfter,feks rett før de går ned for og ta tak i stanga i markløft,dette er prestasjonsfremmende og burde forbys.all løfting skal skje på utpust. likt for alle.

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Mulige regelendringer i styrkeløft
« #68 : 13. august 2009, 17:50 »
ååh.. Når blir du ferdig? Dra på tinget sjøl og frem forslaget..

Altså denne tråden handlet om hva vi ville endret i styrkeløft, å mange som du ser vil ha utstyret bort, d samme skriver jeg. Om d plager deg, slutt å les i denne posten da.
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Mulige regelendringer i styrkeløft
« #69 : 13. august 2009, 17:52 »
Altså denne tråden handlet om hva vi ville endret i styrkeløft, å mange som du ser vil ha utstyret bort, d samme skriver jeg. Om d plager deg, slutt å les i denne posten da.


Det er 2-3-4 stykker i denne tråden som vil ha bort utstyret. Det er ikke representativt for NSF som en helhet. Ingenting hindrer deg fra å konkurrer utstyrsfritt i IPF eller melde deg på WPC rawstevner.  Wink
Non Plus Ultra

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Mulige regelendringer i styrkeløft
« #70 : 13. august 2009, 17:56 »

Det er 2-3-4 stykker i denne tråden som vil ha bort utstyret. Det er ikke representativt for NSF som en helhet. Ingenting hindrer deg fra å konkurrer utstyrsfritt i IPF eller melde deg på WPC rawstevner.  Wink

Stiller raw jeg vettu, kommer altid til å gjøre d, men er litt umotiverende å konkurere når man vet at man er ikke nerheten av topp 10 enn gang for alle over har utstyr å derav løfter mer, men synes d er morro å løfte jeg, så er nå bare me Smiley
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Mulige regelendringer i styrkeløft
« #71 : 13. august 2009, 18:01 »
Stiller raw jeg vettu, kommer altid til å gjøre d, men er litt umotiverende å konkurere når man vet at man er ikke nerheten av topp 10 enn gang for alle over har utstyr å derav løfter mer, men synes d er morro å løfte jeg, så er nå bare me Smiley


Da har man igrunn 2-3 valg.

1. Ta på seg utstyr og knuse de andre og vise at du er best.
2. FInne seg rawstevner å løfte i( disse finnes i europa, men ikke veldig ofte)
3. Bevare status quo og ikke ha noen forandring Wink


Det hadde vært gøy å se hva du hadde fått til med utstyr, for du har en meget god rawbenk Smiley
Non Plus Ultra

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Mulige regelendringer i styrkeløft
« #72 : 13. august 2009, 18:09 »
Da har man igrunn 2-3 valg.

1. Ta på seg utstyr og knuse de andre og vise at du er best.
2. FInne seg rawstevner å løfte i( disse finnes i europa, men ikke veldig ofte)
3. Bevare status quo og ikke ha noen forandring Wink


Det hadde vært gøy å se hva du hadde fått til med utstyr, for du har en meget god rawbenk Smiley


hehe ja sant nok Smiley men d stritter i mot mine prinsiper å ta på seg et tekstil som gjør at jeg kan løfte flere kg, jeg mener når man skal avgjøre hvem som er sterkest i de 3 store, må jo dette avgjøres som man er født, selv om idreten styrkeløft er med utstyr blir d for MEG feil, da d er veldig forskjellig hva hver enkelt har på utstyret å da blir d på et vis litt lotto Smiley

Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Mulige regelendringer i styrkeløft
« #73 : 13. august 2009, 21:01 »
Altså denne tråden handlet om hva vi ville endret i styrkeløft, å mange som du ser vil ha utstyret bort, d samme skriver jeg. Om d plager deg, slutt å les i denne posten da.

Trur ikke det er en person på dette forumet som ikke har fått med seg hva du vil når det gjelder utstyr, hver 5 post du poster er vel noe sånn som "RAW 4 LIFE" eller "Bort med utstyret". Man tar liksom poenget etter et par ganger Wink

Stiller raw jeg vettu, kommer altid til å gjøre d, men er litt umotiverende å konkurere når man vet at man er ikke nerheten av topp 10 enn gang for alle over har utstyr å derav løfter mer, men synes d er morro å løfte jeg, så er nå bare me Smiley


Om det er umotiverende for deg å løfte uten utstyr når vi bruker det, så er det egentlig du som har et problem. De fleste retter seg etter idretten, slik som det er nå må man som du sier løfte med utstyr for å hevde seg, slik er det internasjonalt, slik er det i Norge. Da kan du jo som Einar sier enten løfte uten utstyr og miste noen plasseringer, eller bite i det "sure" eplet å få på deg utstyr du og. Er man litt kreativ og brenner for noe, så klarer man å ta iniativ til mange ting som kan bli artig. Du kan jo f.eks fremme forslag til Vegar om å ha et helt uoffisielt raw-stevne på Kaliber for alle som vil? Vet at de har hatt det i Mysen.

Om du har en drøm om å få alt utstyr vekk får du få noen fra klubben til å fremme dette på tinget, tviler vel greit på at det blir avslag Tongue
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Mulige regelendringer i styrkeløft
« #74 : 13. august 2009, 21:55 »
Trur ikke det er en person på dette forumet som ikke har fått med seg hva du vil når det gjelder utstyr, hver 5 post du poster er vel noe sånn som "RAW 4 LIFE" eller "Bort med utstyret". Man tar liksom poenget etter et par ganger Wink

Om det er umotiverende for deg å løfte uten utstyr når vi bruker det, så er det egentlig du som har et problem. De fleste retter seg etter idretten, slik som det er nå må man som du sier løfte med utstyr for å hevde seg, slik er det internasjonalt, slik er det i Norge. Da kan du jo som Einar sier enten løfte uten utstyr og miste noen plasseringer, eller bite i det "sure" eplet å få på deg utstyr du og. Er man litt kreativ og brenner for noe, så klarer man å ta iniativ til mange ting som kan bli artig. Du kan jo f.eks fremme forslag til Vegar om å ha et helt uoffisielt raw-stevne på Kaliber for alle som vil? Vet at de har hatt det i Mysen.

Om du har en drøm om å få alt utstyr vekk får du få noen fra klubben til å fremme dette på tinget, tviler vel greit på at det blir avslag Tongue

Skjønner jo at utstyre aldri vil forsvinne fra sporten, hadde bare vert kult me eks. NM i raw også, men som sakt jeg er ikke opptatt av plassering for øyeblikket, er bare med for jeg liker styrkesport Wink
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!