Skrevet av Emne: TFKong1 starting from scratch!  (Lest 51712 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Kongelogg: 70kg i MP og ny 4RM i markløft
« #315 : 04. november 2009, 18:53 »
Behandlingen av denne saken fra moderatorenes side minner om hvordan NSF behandler sine medlemmer...

Yttringsfriheten stopper der hvor den går over i å krenke lover og rettigheter. Å sende PM i en offentlig diskusjon med "pass deg nå du"-innhold blir som at en politiker skal dra på hjemmebesøk til et opposisjonsmedlem etter debatten er over i stortinget. altså høyst upassende.

Nå prøvde faktisk tfkong1 å opptre litt modent ved å ikke bare blotte denne utrolig barnslige PM'en han fikk av rett ut på forumet og drite avsender loddrett ut, (for viss sant skal sies må det være noe av det mest pinlige jeg har lest skrevet av et voksent menneske.) men valgte istedenfor å videresende den til en moderator for å se hva som skal gjøres.

Så svarer du ham i offentligheten? utrolig barnslig spør du meg. fått det på PM, svar på PM. skal du legge det ut i offentligheten spør du først.

Flott at dere har laget regler, men da bør dere ihvertfall holde dem selv. =)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Kongelogg: 70kg i MP og ny 4RM i markløft
« #316 : 04. november 2009, 22:38 »
Behandlingen av denne saken fra moderatorenes side minner om hvordan NSF behandler sine medlemmer...

Yttringsfriheten stopper der hvor den går over i å krenke lover og rettigheter. Å sende PM i en offentlig diskusjon med "pass deg nå du"-innhold blir som at en politiker skal dra på hjemmebesøk til et opposisjonsmedlem etter debatten er over i stortinget. altså høyst upassende.

Nå prøvde faktisk tfkong1 å opptre litt modent ved å ikke bare blotte denne utrolig barnslige PM'en han fikk av rett ut på forumet og drite avsender loddrett ut, (for viss sant skal sies må det være noe av det mest pinlige jeg har lest skrevet av et voksent menneske.) men valgte istedenfor å videresende den til en moderator for å se hva som skal gjøres.

Så svarer du ham i offentligheten? utrolig barnslig spør du meg. fått det på PM, svar på PM. skal du legge det ut i offentligheten spør du først.

Flott at dere har laget regler, men da bør dere ihvertfall holde dem selv. =)
Til Number1s forsvar så sendte han meg først denne PMen som svar:
Jeg leser jo den tråden du skriver i hvor reaksjonene kommer fra.

Du må nok bare finne deg i å få reaksjoner når du går hardt ut i et åpent forum.
Og det var jeg som tok det i loggen min, men uten å trekke ut noe av det som hadde blitt skrevet direkte. Men at lovene her på TF er litt så som så er det liten tvil om. Forståelig nok, i og med at moderatorene også bare er mennesker, og da blir det naturlig nok litt favorisering. All ære til Skallagrimsson for øvrig som er den mest synlige moderatoren som også gjør en best jobb sett med mine øyne.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kongelogg: 70kg i MP og ny 4RM i markløft
« #317 : 05. november 2009, 10:13 »
Jeg må innrømme at jeg av og til strever med å finne ut om jeg skal gå inn i en diskusjon på en tråd, eller sende PM...

av og til er det ting jeg vil si/kritisere oppførsel, som med fordel kan taes offentlig slik at flere som fortjener å tenke seg om ser meldingen.. samtidig rammer det den jeg "truer" eller rettesetter...

Jeg skal være dønn ærlig nå, så får heller TFkong1 be meg fjerne det hvis han vil:

1. jeg mener at en "tøff2, direkte, kjapp i replikken, offensiv bruker av forumet (stryk det som ikke passer) bør TÅLE like mye som han deler ut. Dette gjelder meg også. Og de som har lest min logg har sett at jeg av og til har fått ganske kraftig hets fra enkelte opp gjennom de siste årene... jeg lar slike angrep STÅ, siden jeg mener at jeg bør tåle litt jeg også siden jeg er krass/frekk selv av og til.

2. Jeg syns at TFkong1 av og til har vært for ufin eller krass mot medlemmer som ikke er like varme her på forumet som han selv... og det hadde jeg tenkt å sende en PM på til ham nå for 5 minutter siden da jeg gikk inn i denne tråden for å lese og finne TFkong1 og sende en melding... først nå ser jeg diskusjonen som har vært...

3. Regelverk er vanskelig i og med at det er mye ironi, tone, stemning og såre punkter som erforskjellige på folk. Det hadde vært lett å bruke banhammeren på et medlem som BARE var frekk, negativ eller ufin.... Tfkong1 er ikke et slikt medlem, og da er det av og til vanskelig å balansere NÅR man skal si noe osv.. siden medlemmet også har bra sider og bra innlegg.

4. Vi moderatorer har selv gitt oss selv kritikk og måttet tåle ganske tøffe diskusjoner på crewforumet over ting vi har gjort, advarsler vi har gitt feil og kanskje vilkårlig/urettferdig behandling vi har gjort... av og til slipper ting gjennom ustraffet og av og til får noen en advarsel for tidlig... denne interne piskingen ser jo ikke dere brukere at vi tar.. derfor fremstår vi nok litt mer "hellige" enn vi egentlig er... vi prøver så godt vi kan å være rettferdige også...

5. Jeg mener at aktive og hardhudede medlemmer bør tåle endel, samtidig som de som har et kraftig tastatur og talemåte bør være forsiktige med å rakke ned på folk. ( her kommer jeg selv inn) Jeg har fått rapporter på innlegg fra TFkong1, og vil da med dette offentlig bare hinte om en litt mykere høst og vintertid på forumet.

Hvis du vil ha dette vekk, TF og heller ta ting PM så er det greit, men siden vi nå likevel diskuterer fritt her, så tar jeg sjansen. Smiley

Lovene er litt så som så... jeg for min del var forkjemper for aldersgrensen slik at vi KUNNE heve takhøyden for hva som kunne skrives. ytringsfrihet og tøff diskusjon er bedre enn et forum med tusen "vær snill"- regler...

til de som syns vi tillater for mye kjefting og ufinheter her på TF.... ta en tur på internasjonale forum for bygging og styrke/strongman. getbig, feks... eller t-nation.. hehe!

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Kongelogg: 70kg i MP og ny 4RM i markløft
« #318 : 05. november 2009, 10:28 »
Jeg må innrømme at jeg av og til strever med å finne ut om jeg skal gå inn i en diskusjon på en tråd, eller sende PM...

av og til er det ting jeg vil si/kritisere oppførsel, som med fordel kan taes offentlig slik at flere som fortjener å tenke seg om ser meldingen.. samtidig rammer det den jeg "truer" eller rettesetter...

Jeg skal være dønn ærlig nå, så får heller TFkong1 be meg fjerne det hvis han vil:
Greit det Wink

Sitat
1. jeg mener at en "tøff2, direkte, kjapp i replikken, offensiv bruker av forumet (stryk det som ikke passer) bør TÅLE like mye som han deler ut. Dette gjelder meg også. Og de som har lest min logg har sett at jeg av og til har fått ganske kraftig hets fra enkelte opp gjennom de siste årene... jeg lar slike angrep STÅ, siden jeg mener at jeg bør tåle litt jeg også siden jeg er krass/frekk selv av og til.
Delvis enig, man bør tåle å få kritikk tilbake, men forumets medlemmer bør holde seg voksne nok til å ikke komme med personangrep og ting som kan ligne på trusler.

Sitat
2. Jeg syns at TFkong1 av og til har vært for ufin eller krass mot medlemmer som ikke er like varme her på forumet som han selv... og det hadde jeg tenkt å sende en PM på til ham nå for 5 minutter siden da jeg gikk inn i denne tråden for å lese og finne TFkong1 og sende en melding... først nå ser jeg diskusjonen som har vært...
Gjaldt dette en spesiell post/bruker/tråd? I såfall foretrekker jeg at du sender en PM med link til hva det gjelder så jeg ser hva det er snakk om Wink.

Sitat
3. Regelverk er vanskelig i og med at det er mye ironi, tone, stemning og såre punkter som erforskjellige på folk. Det hadde vært lett å bruke banhammeren på et medlem som BARE var frekk, negativ eller ufin.... Tfkong1 er ikke et slikt medlem, og da er det av og til vanskelig å balansere NÅR man skal si noe osv.. siden medlemmet også har bra sider og bra innlegg.
Huh

Sitat
4. Vi moderatorer har selv gitt oss selv kritikk og måttet tåle ganske tøffe diskusjoner på crewforumet over ting vi har gjort, advarsler vi har gitt feil og kanskje vilkårlig/urettferdig behandling vi har gjort... av og til slipper ting gjennom ustraffet og av og til får noen en advarsel for tidlig... denne interne piskingen ser jo ikke dere brukere at vi tar.. derfor fremstår vi nok litt mer "hellige" enn vi egentlig er... vi prøver så godt vi kan å være rettferdige også...
Forstår selvsagt at dere prøver å være så rettferdige som mulig, men jeg er av den oppfattning at reglene ikke skal være veiledende, men slått i stein. Slik jeg tolker ditt og/eller Number1s innlegg så er det slik at man heller ser på helheten, og ikke nødvendigvis regelbrudd. Jeg er uenig, men jeg aksepterer det selvsagt.

Sitat
5. Jeg mener at aktive og hardhudede medlemmer bør tåle endel, samtidig som de som har et kraftig tastatur og talemåte bør være forsiktige med å rakke ned på folk. ( her kommer jeg selv inn) Jeg har fått rapporter på innlegg fra TFkong1, og vil da med dette offentlig bare hinte om en litt mykere høst og vintertid på forumet.

Hvis du vil ha dette vekk, TF og heller ta ting PM så er det greit, men siden vi nå likevel diskuterer fritt her, så tar jeg sjansen. Smiley

Lovene er litt så som så... jeg for min del var forkjemper for aldersgrensen slik at vi KUNNE heve takhøyden for hva som kunne skrives. ytringsfrihet og tøff diskusjon er bedre enn et forum med tusen "vær snill"- regler...

til de som syns vi tillater for mye kjefting og ufinheter her på TF.... ta en tur på internasjonale forum for bygging og styrke/strongman. getbig, feks... eller t-nation.. hehe!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kongelogg: 70kg i MP og ny 4RM i markløft
« #319 : 05. november 2009, 10:48 »
Enkelte klare regelbrudd er lette å gi advarsel direkte på, eller i verste fall ban. Men hvis du skriver til meg i min logg at; "egil, av og til er du en jævla kuk!" så vil ikke det gi deg hverken advarsel eller ban... Hvis du gjør det samme til Danny GuetsA, så vil du nok også overleve fint fordi han også er en person som bør tåle litt, og dere kjekler sikkert videre uten å bli irriterte en gang...

men hvis du skriver det til en av de litt mindre hardcore-medlemmene her... og blir rapportert av vedkommende som føler seg hetset, så vanker det nok en advarsel eller liten PM ihvertfall...

Det kan du kalle forskjellsbehandling hvis du vil. Jeg kaller det skjønn. Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kongelogg: 70kg i MP og ny 4RM i markløft
« #320 : 05. november 2009, 10:49 »
P.s... jeg står selv på listen over advarsler, og har bare en sjanse igjen før jeg må banne meg selv.. Grin

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Kongelogg: 70kg i MP og ny 4RM i markløft
« #321 : 05. november 2009, 10:56 »
Enkelte klare regelbrudd er lette å gi advarsel direkte på, eller i verste fall ban. Men hvis du skriver til meg i min logg at; "egil, av og til er du en jævla kuk!" så vil ikke det gi deg hverken advarsel eller ban... Hvis du gjør det samme til Danny GuetsA, så vil du nok også overleve fint fordi han også er en person som bør tåle litt, og dere kjekler sikkert videre uten å bli irriterte en gang...

men hvis du skriver det til en av de litt mindre hardcore-medlemmene her... og blir rapportert av vedkommende som føler seg hetset, så vanker det nok en advarsel eller liten PM ihvertfall...

Det kan du kalle forskjellsbehandling hvis du vil. Jeg kaller det skjønn. Smiley
Ser den, men dette er ikke noe jeg har gjort?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kongelogg: 70kg i MP og ny 4RM i markløft
« #322 : 05. november 2009, 11:00 »
nei, det sa jeg heller ikke... brukte bare deg som eksempel. Smiley

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Kongelogg: 70kg i MP og ny 4RM i markløft
« #323 : 05. november 2009, 11:55 »
nei, det sa jeg heller ikke... brukte bare deg som eksempel. Smiley
Var litt usikker så måtte spør Wink
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Kongelogg: 70kg i MP og ny 4RM i markløft
« #324 : 05. november 2009, 13:24 »
Var litt usikker så måtte spør Wink

Du må seriøst jobbe med "kjenne igjen eksempler" skillsene dine, for de er ikke eksisterende. 10/10 ganger så svarer du "men det har jeg aldri igjort" eller "men det har aldri skjedd" når noen kommer med et eksempel.

Har et lite triks til deg; hvis det ikke har skjedd, så er sjangsene for at det er et eksempel..

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Kongelogg: 70kg i MP og ny 4RM i markløft
« #325 : 05. november 2009, 14:11 »
Du må seriøst jobbe med "kjenne igjen eksempler" skillsene dine, for de er ikke eksisterende. 10/10 ganger så svarer du "men det har jeg aldri igjort" eller "men det har aldri skjedd" når noen kommer med et eksempel.

Har et lite triks til deg; hvis det ikke har skjedd, så er sjangsene for at det er et eksempel..
Jeg har et lite tips til deg, du må øve på å oppfatte tegnsetting. "?" betyr at det er et spørsmål, for ofte kan det være slik at folk oppfatter ting forskjellig, og at jeg mener at jeg ikke har for eks skjelt ut noen, betyr ikke nødvendigvis at ingen føler seg utskjelt. Og btw, hva er sjangsene for at det er et eksempel, store? Små? Ekstremt store? Du må lære deg å lese over det du skriver før du poster det. Og det er faktisk veldig stor forskjell på: "Men det har aldri skjedd?" Og: "Men det har aldri skjedd." Men det forstår kanskje ikke du fordi du er skråsikker på at måten du oppfatter ting på er korrekt, og at slik bør alle andre oppfatte ting.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Kongelogg: 70kg i MP og ny 4RM i markløft
« #326 : 05. november 2009, 14:22 »
Ingen grunn til å gå til forsvar, bare et vennlig tips Smiley Et annet godt tips er at hvis noen begynner setningen med "hvis" så er det mest sannsynlig et eksempel.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Kongelogg: 70kg i MP og ny 4RM i markløft
« #327 : 05. november 2009, 14:24 »
Ingen grunn til å gå til forsvar, bare et vennlig tips Smiley Et annet godt tips er at hvis noen begynner setningen med "hvis" så er det mest sannsynlig et eksempel.
Bra tips, et annet tips er å lese gjennom postene nøye før man svarer. Går ikke i forsvar jeg, ville bare være vennlig å gi deg noen tips siden du ga meg et par Smiley
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Kongelogg: 70kg i MP og ny 4RM i markløft
« #328 : 05. november 2009, 14:28 »
hadde du ikke gått i forsvar hadde du skrevet "ok, skal prøve å huske på det! Smiley "

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Kongelogg: 70kg i MP og ny 4RM i markløft
« #329 : 05. november 2009, 14:31 »
hadde du ikke gått i forsvar hadde du skrevet "ok, skal prøve å huske på det! Smiley "
Ehm........ Nei.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!