Skrevet av Emne: Angående kardio under deff.  (Lest 2525 ganger)

Utlogget Stimulator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 104
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 104

Angående kardio under deff.
« : 18. mai 2009, 22:07 »
Morn,

Har noen spørsmål angående kardio under perioder hvor du/man deffer.



1. Hvor mange Kcal forbrenner vanligvis under en kardio økt?

2. Hvilken puls bør man, pleier du å ligge på?

3. Hvor lenge bør en kardio økt vare/hvor lenge pleier du å holde på? (om man ser bort fra eventuell vektløfting/stryketrening før/etter kardio økta).

4. Hvor mange ganger i uka bør man/kjører du en runde kardio? Mer enn 1 gang til dagen?

5. Vil man forbrenne mer om man har på seg mye klær? (f. eks: singlet+t-skjorte+ullgenser+vindtett jakke fremfor bare ei t-skjorte, en jeg gikk på boksing en gang i tida med som gjorde dette, mens alle andre jogget i singlet/t-skjorte. Så jo mer ubehagelig ut enn effektivt.)

6. Vil små mengder/perioder i solarium(uten vifte på)/badstue hvor man svetter MYE øke forbrenningen/gjøre at man mister mer fett, enn om man ikke skulle ta sol/badstue? (litt rart spørsmål, men hvorfor ikke, jeg svetter som f*** begge i både badstue og solarium)

6,5. (mellomspørsmål) Vil man miste effekten av kreatin om man tar badstue/solarium, med tanke på om man svetter ut all veske i kroppen. Selv om man drikker så mye vann som mulig.

7. Veldig unøyaktig spørsmål, men hvor mange Kcal forbrenner man per 24 timer om man går på en vanlig 8-16 dags kontorjobb, kanskje handler litt melk og brød etter jobb til neste dags føde? Noe jeg bare alltid har lurt på.

8. Er det mulig å regne ut hvor mange Kcal man må omtrent forbrenne for å oppnå ønsket fett%? Om man f. eks skal gå fra en fettprosent på 15, ned til 10%.

9. Om man har en diet som tilsier at man skal innta 2000 Kcal per døgn, om man f. eks inntar 200 ekstra Kcal en dag, totalt 2200 Kcal. Må man da forbrenne disse ekstra Kcal for at man skal kunne legge disse Kcal bak seg? Eller?

Aja, ble vell litt spesielle/rare spørsmål.. Takker for svar på forhånd.

Utlogget mark1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Angående kardio under deff.
« #1 : 19. mai 2009, 12:56 »
1. Hvor langt er ett tau?
2. Rundt 140-150
3. Rundt en time
4. Kommer vel helt ann på trening ellers og mål/hensikt 3ganger i uken er vel helt greit når du trener styrke ved siden av.
5. Man forbrenner vel kanskje litt mere, men det er mange som ikke skjønner den egentlige hensikten med det, boksere/brytere osv som er avhengige av å komme seg under en viss vektgrense jogger med mye klær for å svette mye og dermed ta av mye vekt i form av vann.
Dette er veldig dumt å gjøre for en vanlig kar, da folk flest allerede har for lite vann i kroppen.
6. se svar over
6.5 jo mere vann du mister jo mindre er igjen i kroppen/muskelaturen som igjen gjør at du blir fortere sliten, som igjen gjør at øktene blir mindre effektive.
7. kommer ann på vekt og muskelmasse, en pekepin finner du her:
http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/page.items.www/92BDB88ACB662CE7C1257050004CDF59?open
8. 1kg fett = 7-8000kcal, veier du 100kg med en fettprosent på 15% så må du ha vekk 5kg fett = 35000kcal, veeeeldig generelt sagt.
9. intar du 200kcal ekstra en dag og 200kcal for lite en annen dag er du i null.
From fatass to not so fatass
Nov. 08 98kg bf: 25.7%                       Okt. 98.4kg bf: 16.3% spise løfte spise løfte
Mai.  09 94kg bf: 19.4%                      des. 09 102kg bf: 18.5 slutt på bulk
Aug. 09 92kg bf: 16.1%
Sep. 09 92kg bf: 15.7% prøver å bulke

Utlogget Stimulator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 104
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 104

Sv: Angående kardio under deff.
« #2 : 19. mai 2009, 15:48 »
Tusen takk for svar! Gratulerer med første Honnør Cheesy

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Angående kardio under deff.
« #3 : 05. juni 2009, 22:34 »
8. Hvis du spiser 200kcal ekstra en dag går du ikke automatisk opp i vekt. Du forbrenner ikke det eksakte samme tallet hver dag (en dag forbrenner du kanskje 1954kcal, en annen dag 2097) og det er ikke hensiktsmessig å vite det nøyaktige tallet. Med de 200 ekstra kcal'ene vil kroppen automatisk øke forbrenningen den dagen. Noe annet vil være om du spiser 200kcal ekstra hver dag, da vil kroppen lagre overskuddet som fett. (Grovt beskrevet)

Utlogget Durac

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 31

Sv: Angående kardio under deff.
« #4 : 09. juni 2009, 22:16 »
Jeg driver å deffer for tiden.. men jeg trudde meningen var å gå litt "sulten". Jeg føler meg ikke noe særlig sulten, enda jeg syns selv jeg spiser veldig lite.

Frokost: 30 min rask gange - 2 dl havregryn med _litt_ melk. 1 banan. Tran.
10:00 - 2 brødskiver med 2 lag skinker
12:00 - 2 spoons med proteiner
14:00 - 2 brødskiver med 2 skinker
17:00 - trening med 20-30 min kardio
18:30 - proteinshake
19:00 - kylling med grønt
21:00 - 200 dl havegryn med litt melk
22:00 - ZMA og leggetid.

Ville trudde dette ville skape et kaloriunderskudd og følt meg sulten. Jeg går ned i vekt, men kan jeg få dette til å gå fortere viss jeg kutter ut enda mer?

Er i overkant 100kg, men litt muskelmasse - men med en del fett :p

Edit; Har noe frukt jeg spiser som ekstra i måltiden av og til..

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Angående kardio under deff.
« #5 : 09. juni 2009, 22:22 »
Hvis du ikke er sulten, flott! Hvis du går ned rundt en kilo i uken så er det perfekt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!