Skrevet av Emne: Situps-apparat  (Lest 3850 ganger)

Utlogget StianSv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 67

Situps-apparat
« : 20. mai 2009, 10:27 »
Hei,

Jeg er på jakt etter et apparat / benk som jeg kan ta situps på hjemme.

Å ligge rett på gulvet er ikke no godt for ryggen min. Leter også etter noe som gjør at jeg får strekt bakover også slik at jeg får en "skikkelig" situp og ikke bare "crunchen".

Noen som har forslag til en side som selger noe slikt? Eller er det greieste bare å kjøpe f.eks denne http://www.aktivshop.no/epages/Aktiv_Fritid.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Aktiv_Fritid/Products/ST22  ?

Takker for evt. innspill Smiley

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Situps-apparat
« #1 : 20. mai 2009, 10:48 »
Hvis den benken der er av god kvalitet og ikke er for lett kan den jo absolutt være et bra kjøp. Du kan jo både kjøre vanlige situps og inclines på den. Eneste jeg er litt skeptisk til er at den er buet.

Eventuelt kan du kjøpe deg en treningsball - mye billigere og ganske effektivt det også.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget StianSv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 67

Sv: Situps-apparat
« #2 : 20. mai 2009, 13:48 »
Takk for raskt svar!

Har såvidt prøvd meg på sånne treningsballer, men synes det virker veldig klønete eller er det kanskje bare en vanesak?

Har litt liten plass i leiligheten min så foretrekker noe som kan pakkes sammen og f.eks legges under senga eller i ett skap.
En sånn ball tar vel litt plass med mindre jeg tar ut lufta av den hver gang jeg ikke skal bruke den og det blir litt tungvindt, hehe

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Situps-apparat
« #3 : 20. mai 2009, 14:54 »
 Å gjøre situps på ball er bare en treningssak - og det er jo de balanseutfordringene man får som er en del av treninga og som mobiliserer flere muskler enn bare abs.

Når det gjelder apparatet ditt tittet jeg litt nærmere på det og ble veldig skeptisk med henhold til vekta. Det veier bare 8 kilo noe som garantert kommer til å gjøre det til en svært vaklete opplevelser. For ikke å snakke om at det sikkert kommer til å gå i stykker ganske fort.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget StianSv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 67

Sv: Situps-apparat
« #4 : 20. mai 2009, 21:12 »
Da virker det som en dårlig investering å bruke 400 kroner på det.

En sånn treningsball kostet jo ikke så mye, så kan jo skaffe en slik en og se hva jeg synes Smiley

Takk for hjelpen!

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Situps-apparat
« #5 : 20. mai 2009, 22:16 »
Forsøk deg på "prone jack knifes" med føttene på ball. Det røsker nok til en hel vår Smiley
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Situps-apparat
« #6 : 20. mai 2009, 22:17 »
Prøv ABROLLER fra Tvshop, den er drøøy!!
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget StianSv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 67

Sv: Situps-apparat
« #7 : 25. mai 2009, 14:41 »
Ehehe, lukter litt sarkasme her Wink

Alt som heter TV-shop holder jeg meg langt unna gitt.

Eneste jeg er på jakt etter er noe å bruke hjemme som gjør at jeg slipper å ligge på hardt gulv ( en matte hjelper litt, men ikke så mye).

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Situps-apparat
« #8 : 25. mai 2009, 19:40 »
Ehehe, lukter litt sarkasme her Wink

Alt som heter TV-shop holder jeg meg langt unna gitt.

Eneste jeg er på jakt etter er noe å bruke hjemme som gjør at jeg slipper å ligge på hardt gulv ( en matte hjelper litt, men ikke så mye).

Abroller kan tilogmed skyves under sengen når den ikke er i bruk!

Nei men helt seriøst, jeg har aldri hatt troen på tvshop. Men plutselig havnet en sånn sak på gymmet mitt, og fyyy faen skjære som den river i magen ! helt vill
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!