Skrevet av Emne: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;; OG bomben som smallt  (Lest 103995 ganger)

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Jeg er litt sånn av den oppfatningen at om folk skal kunne gjøre hva de vil med sin egen kropp må de også ta ansvar på egenhånd om noe går galt. Liker faktisk det amerikanske helsesystemet slik. Du må forsikre deg om du vil drikke, røyke eller bruke forbudte stoffer. Dette sørger jo ikke nødvendigvis for bedre valg, men regningen kommer i alle fall ikke på oss andre når noen har en usunn livsstil som fører til innleggelse og millioner i utgifter fra statskassen. I Norge er det lov å skade egen kropp gjennom tobakk og alkohol. Det er lov å benytte seg av steroider som kan ødelegge kroppen, likevel er det skattebetalerne som må betale når disse menneskene legges inn med sykdom. At de rike skal passe på de fattige er ingen menneskerett. Folk har kommet dit de har på grunn av eget arbeid, og ingen skulle hatt rett til å ta det fra dem. Hvis du vil noe i livet skulle du måtte ta det, ikke forvente at det blir gitt til deg.

Hvordan jeg relaterer dette til trådstarter? Vel, han ser stor og sterk ut. Noen vil tro at han doper seg og han blir da sjekket ofte. Jeg synes selvsagt ikke det er bra, fordi det ikke er rettferdig. Ovenfor presenterer jeg bare hvordan jeg føler systemet burde vært med tanke på rettferdighet. Hvis han skal taes ut pga. denne mistanken så må alle sjekkes for alkohol og tobakk også. Alt som har potensiell skadebringende og svekkende effekt på statskassen må da sjekkes. Problemet er at her i den norske stat er det så mye dobbeltmoral og selvgode hyklere at det ikke er mulig å ta det seriøst. Du (trådstarter) må kjempe for din rett til å ikke bli trakassert uten noen form for beviser. Jeg er dog av den oppfatningen at enten eller. Enten så gjør man alt om er usunt ulovlig og lar staten ta regningen om noe galt skulle skje (noe som er utopi i praksis på mange måter), eller så får man den friheten man burde og må betale eller ta konsekvensene selv, sykehusregninger om man ikke er forsikret.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Jeg er litt sånn av den oppfatningen at om folk skal kunne gjøre hva de vil med sin egen kropp må de også ta ansvar på egenhånd om noe går galt. Liker faktisk det amerikanske helsesystemet slik. Du må forsikre deg om du vil drikke, røyke eller bruke forbudte stoffer. Dette sørger jo ikke nødvendigvis for bedre valg, men regningen kommer i alle fall ikke på oss andre når noen har en usunn livsstil som fører til innleggelse og millioner i utgifter fra statskassen. I Norge er det lov å skade egen kropp gjennom tobakk og alkohol. Det er lov å benytte seg av steroider som kan ødelegge kroppen, likevel er det skattebetalerne som må betale når disse menneskene legges inn med sykdom. At de rike skal passe på de fattige er ingen menneskerett. Folk har kommet dit de har på grunn av eget arbeid, og ingen skulle hatt rett til å ta det fra dem. Hvis du vil noe i livet skulle du måtte ta det, ikke forvente at det blir gitt til deg.

Ditt syn på helsevesenet er din rett å ha, men du klarer likevel ikke å besvare viktige spørsmål rundt dette.

1) Hvorfor tror du det er en slik sterk link mellom usunn livsstil og sykdom/død? Det finnes en endeløs rekke av eksempler på kjernesunne mennesker som gjør "alt rett" og som får kreft, hjertesykdom, slag eller andre lidelser. Livet er mer som et lodd i et lotteri. Du KAN gå på trynet, men kosthold er kun EN av mange faktorer som påvirker dette.
2) Hvem fastsetter hva som er sunt/usunt? Helsedepartementet? Et team av kvalifiserte objektive forskere? Næringsmiddel/legemiddelindustrien med sine lobbyister?
3) Relatert til spm 2) hvorledes vil du håndheve et forbud av såkallte "usunne substanser"? Fjerne det fra butikkhyllene? Kanskje vi kan innføre matkuponger som under krigens dager hvor du får din dose med sunn mat fra myndighetene hver dag?
4) Hvorfor skal vi egentlig ha en stat overhodet? Eller betale noe som helst over skatteseddelen? Du som er så styrtrik kan jo ordne deg med egen sikkerhet, helsetjeneste, brannmenn om huset ditt brenner osv. Jeg ser ingen grunn til at argumentasjonen din skal stoppe ved mat/hormoner. Har du ikke en kåk til 100 millioner med eget sykehus, brannvesen og sikkerhetstjenste? Too bad.

Noe av det som har gitt mennesket suksess opp gjennom generasjoner er å samhandle som et kollektiv. "Ensom-rik-suksessfull-ulv" tankegangen er utdødd.

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Ditt syn på helsevesenet er din rett å ha, men du klarer likevel ikke å besvare viktige spørsmål rundt dette.

1) Hvorfor tror du det er en slik sterk link mellom usunn livsstil og sykdom/død? Det finnes en endeløs rekke av eksempler på kjernesunne mennesker som gjør "alt rett" og som får kreft, hjertesykdom, slag eller andre lidelser. Livet er mer som et lodd i et lotteri. Du KAN gå på trynet, men kosthold er kun EN av mange faktorer som påvirker dette.
2) Hvem fastsetter hva som er sunt/usunt? Helsedepartementet? Et team av kvalifiserte objektive forskere? Næringsmiddel/legemiddelindustrien med sine lobbyister?
3) Relatert til spm 2) hvorledes vil du håndheve et forbud av såkallte "usunne substanser"? Fjerne det fra butikkhyllene? Kanskje vi kan innføre matkuponger som under krigens dager hvor du får din dose med sunn mat fra myndighetene hver dag?
4) Hvorfor skal vi egentlig ha en stat overhodet? Eller betale noe som helst over skatteseddelen? Du som er så styrtrik kan jo ordne deg med egen sikkerhet, helsetjeneste, brannmenn om huset ditt brenner osv. Jeg ser ingen grunn til at argumentasjonen din skal stoppe ved mat/hormoner. Har du ikke en kåk til 100 millioner med eget sykehus, brannvesen og sikkerhetstjenste? Too bad.

Noe av det som har gitt mennesket suksess opp gjennom generasjoner er å samhandle som et kollektiv. "Ensom-rik-suksessfull-ulv" tankegangen er utdødd.

Gode poenger du skriver. Er egentlig enig i alt, men tror du missforsto hva jeg skrev litt. Sa jeg ikke at å fjerne alt usunt fra hyllene var utopi? Altså umulig å gjennomføre i praksis. Jeg drøftet bare muligheten for å ha et helsesystem hvor man i større grad må ta ansvar selv for de valgene man tar. Som jeg sa; for frihet, så lenge man selv tar konsekvensene (helseforsikring?). Med det sagt fungerer det norske systemet ganske bra, og hver nordmann betaler sikkert ikke mer enn litt av skatten sin til andres sykehusopphold osv. Det er et solidarisk samfunn og akkurat nå vil jeg ikke miste det.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!