Skrevet av Emne: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;; OG bomben som smallt  (Lest 103667 ganger)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Hei

Jeg vurderer faktisk å se opå muligheten for å opprette en trakaseringssak mot Friskhuset i bodø.

Egenerklæringen mot doping er frivillig, og noe jeg prinsipiellt er i mot som person. (det at staten eller noen andre skal regulere hva enhver velger å gjøre med kroppen sin)

Spesiellt da det ikke foreligger konkret litteratur på at AAS eller lignende er farligere eller på lik linje med alkohol /tobakk..

Jeg er i mot denne erklæringen, og presiserer det ved spørsmål på firskhuset, MEN;
De jager etter meg og et par andre her, og drar oss ut som "syndere" under treningene våre.
Vi blir konfrontert med trussler om utkastelse, og får beskjed om at "tiltak vil bli gjort" for å få oss vekk.

Dette er 3`dje gang samme personene drar meg ut, og holder en slik tale, og jeg svarer det samme.

Men; Det å bli dradd ut gang på gang ser ikke bra ut for omgivelsene, og jeg anser dette i stor grad som trakasering og forfølgelse.

Hver gang jeg kommer på gymmen, smiler folk, og snakker med meg. Alle som jeg vet om der untatt personalet anser meg som en rolig og trivelig person, som ikke støter noen.. Fortjener jeg da denne forfølgelsen??

Når AAS ikke er illegalt til eget bruk, kan de prinsipiellt ikke utestenge noen som nevnt i utdraget fra vedtaket om kontroller.

Hvor går grensen? Hvordan tar jeg tak i dette hos de rette myndighetene?

Er Lei av å bli indirekte truet med politi og mere til av disse menneskene.

Setter pris på all hjelp, og vil med stor sansynlighet ta denne saken videre som en trakkaseringsak.

Lars H


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Du står meget sterkt. Kontakt datatilsynet, etter som jeg har skjønt er de ikke veldig leie å sjekke ut slike tilfeller. Har lest om ulike sentere som har fått visitt.

Ellers er det vel bare å hinte om å gå til media, blir vel stille da. Det er jo helt åpenbart at eierne ikke har satt seg inn i avtalen med ADN.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Ikke hint om å gå til media... GÅ TIL MEDIA! Ikke sikkert du kommer vinnende ut av en slik artikkel.. kanskje friskhuset tjener på å være antidop. Men det får du tåle. Smiley

Her er min kontakt i VG-sporten :
vidar.enerstvedt@vg.no Grin

(jada jada haters, jeg har en ussel liten kontakt i VG også.. blæh!)

Eventuellt, gi faen og la dem vinne.,.. Smiley

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Takk Egil:)

Skal sette meg ned å tygge på hvordan jeg skal formulere meg:)

Lar dem ALDRI vinne.. Jeg tror på personlig frihet, og NOEN må tørre å ta kampen mot disse menneskene!:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Da var datatilsynet kontaktet, VG neste!

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Ikke hint om å gå til media... GÅ TIL MEDIA! Ikke sikkert du kommer vinnende ut av en slik artikkel.. kanskje friskhuset tjener på å være antidop. Men det får du tåle. Smiley

Her er min kontakt i VG-sporten :
vidar.enerstvedt@vg.no Grin

(jada jada haters, jeg har en ussel liten kontakt i VG også.. blæh!)

Eventuellt, gi faen og la dem vinne.,.. Smiley

hvorfor kaller du journalist for en ussel kontakt? Sad
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

hvorfor kaller du journalist for en ussel kontakt? Sad

Nei nei!
Det var siktet på at jeg har små kontakter her og der.
Ikke at akkurat denne kontakten i VG er en ussel fyr! Wink

Bare en dårlig måte å uttrykke meg på! Smiley

Utlogget lysbringeren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Kan du ikke finne et annet senter å trene på istedet? Hvorfor skulle du gi slike motbydelige mennesker pengene dine hver måned? Jeg personlig ville aldri inngått kontrakt hos slike skinnhellige posekikkere. Men personlig tror jeg nok de har mer å frykte fra politiet enn du har, og støtter deg i din kamp hvis du bestemmer deg for å bli hos Friskhuset.
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" Benjamin Franklin


"Alt under 100 kg er femi" Tommy Steine

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Hei

Jeg ønsker ikke ¨å bytte senter av en enkel årsak; De har best og mest utstyr, og mange av vennene mine trener der. (de blir også forfulgt her:(

Jeg har ingenting å frykte av politiet, de må bare komme om de vil de:) Men jeg er en prinsipiell person, noen vil kanskje hevde at jeg er "en kranglefant" fordi dette er en sak jeg bare av prinsipielle årsaker tar opp.

Dersom dette er "frivillig", hvorfor er det ok at en blir truet, kjeftet på, og plaget med jevne mellomrom? Og det er også av min personlige mening av hva den enkelte på et gym gjør får være hans/hennes problem. (så lenge de ikke selger på gymmen da)

Om noen boler eller whatever, bryr det meg lite så lenge som de ikke konkurerer mot rene atleter, og dermed "jukser" i idrett.

De hadde med seg en lege som kom å snakket i vei om det DØDSFARLIGE dopet, som dreper x antall mennesker per år osv...  Kanskje om de holdte kampen der den tilhører, på det holdningsmessige plan, og heller informerer unge og trenende om farene, så får heller den enkelte velge selv?

Jeg benytter meg av snus, og alkohol. Dette VET jeg er svært skadelig (på papiret) men skulle jeg utestenges fra en instutisjon jeg tilbringer tid på for å nettopp holde kroppen frisk av denne grunn?

Fremmer det helse og utesperre folk fra et gym??

Jeg er i samtaler med flere i bodø, som er trakassert og plaget på Friskhuset, og jeg ønsker å ha dem med meg i denne kampen, ikke FOR doping, men om frihet til å gjøre egne valg i et fritt samfunn.

Og, jeg kjenner mange bolere. Noen av dem omgås jeg daglig, men ingen av disse har via sine EKG, blodprøver, eller kriminelle rulleblad representert noen form for belastning på samfunnet vårt. Hvorfor skal vi jage dem da?

Jeg liker friskhuset, og syntes det er masse flotte folk som trener der, men jeg syntes administrasjonen bør få seg en smell, fordi de tar loven i sine egne hender, og hever seg selv over lover og regelverk.

Jeg er ikke typen som bøyer meg for de "penere" menneskene i samfunnet, jeg lever mitt liv fritt, vet at jeg har frihet til å velge, og om de kaster meg ut, så er de kvitt meg, men min tanke om FRIHET kan de ALDRI ta fra meg:)




Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget lysbringeren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Vel skrevet. Honnør.
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" Benjamin Franklin


"Alt under 100 kg er femi" Tommy Steine

Utlogget kakemann

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 243

Sv: Janne eller noen andre; Hva tror dere om dette?
« #10 : 27. mai 2009, 20:58 »
friskhuset city nord eller friskhuset Mørkved ?

Synd at personalet oppfører seg på den måten mot kundene sine Angry
18 år - 81kg - Logg

BP ~ 1x1 92,5kg
KB ~ 1x1 155kg
ML ~ 1x1 165kg
MP ~ 5x5 57,5kg

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Janne eller noen andre; Hva tror dere om dette?
« #11 : 27. mai 2009, 22:19 »
Hei til alle.  Jeg synes at Lars Helge fremmer saka si saklig og bra, men jeg er uenig.  Jeg er i all beskjedenhet også en prinsipiell person, og jeg ønsker meg en idrettsbevegelse i Norge som har en klar og skarp front mot doping.  Jeg ønsker at denne fronten skal inkludere alle kraftidretter samt alle treningssentra og helsestudioer.

Jeg kjenner ikke mange bolere, men både før og nå har jeg trent på plasser der bolere trener.  Jeg veit med sikkerhet at flere av disse har belasta både rettsvesenet og helsevesenet mer enn det statistiske tilfeldigheter skulle tilsi.  Det er ikke akkurat noen reklame for kraftidretter når sånne folk dels gir seg til å knuse inventar på gymmet og dels truer andre trenende med fysisk vold.  Når flere bolere trener i lag på et sted, oppstår det gjerne subkulturer og klikker som andre i nærheten ikke har noen særlig grunn til å ønske seg.

Alt i alt synes jeg det er helt greit at et treningssenter krever en egenerklæring mot doping, og også viser bort dem som ikke følger regler mot doping.  Faktisk skulle jeg ønske at alle idrettslige virksomheter gjorde dette.

En annen sak er hvordan folkene på Friskhuset i Bodø har oppført seg reint mellommenneskelig.  Det er selvsagt ikke bra om de har vært arrogante og ubehagelige.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Janne eller noen andre; Hva tror dere om dette?
« #12 : 27. mai 2009, 22:53 »
Nå er det vel stor sannsynlighet da rulatoren, at disse som du mener belaster retts/helsevesen ville havnet der om de aldri hadde trent eller bola. Kan vel ikke mene seriøst at det er steroider som skyldes at folk havner i buret eller sykestua?

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Janne eller noen andre; Hva tror dere om dette?
« #13 : 27. mai 2009, 23:12 »
Når det gjelder steroider og vold, er ekspertmeningene såvidt jeg har skjønt delte.  Jeg har snakket med folk som sjøl har hevdet at de merket at temperamentet forandret seg når de putta innpå.  Så jeg har en viss mistanke om at folk havner i buret som følge av doping.

At inntak av store doser steroider har fysiske skadevirkninger, er det neppe noe særlig tvil om.  Så at folk havner på sykestua som følge av doping, er jeg helt sikker på. 
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget lysbringeren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Janne eller noen andre; Hva tror dere om dette?
« #14 : 28. mai 2009, 00:13 »
Hva kom først? Høna eller egget? Blir folk voldelige av steroider eller bruker voldelige mennesker steroider? Og hvis steroider førte til berserkergang hos brukerne, hvorfor er det da ikke flere skadede og døde rundt på landets treningssentre? Er subkulturer og klikkdannelse i såfall bare første ledd i "bolernes" fremtidige herjinger?

Å knuse inventar på treningssentret er selvfølgelig en uting, men alle på steroider knuser da vitterlig ikke møbler og annet løsøre? Ei heller truer de andre med vold som resultat av en kur? Jeg vil uansett tro at diverse treningssentre har regler mot å ødelegge møblementet og mot trussler. Slik vil jeg nok si at et forbud mot steroider av den grunn vil være overflødig. En person som lager bråk burde jo bortvises, steroider eller ikke.

Personlig får jeg dårlig samvittighet når det gjelder kostnader av offentlig helsevesen og livsstil. Hvis mitt treningssenter skulle forlange en erklæring om at jeg skulle leve sunt, måtte jeg nok takke nei. Min lastefulle livsstil, med et for høyt inntak av sukker, fett og salt, kan føre til at jeg i større grad enn vanlig blir å belaste sykehusene.  Kanskje en avtale om mindre inntak av transfett, sukkerholdig leskedrikk og et fravær av alkohol burde gjøres til et underpunkt på en erklæring mot bruk av steroider i trening? Da forbud mot å bryte lovene i kongeriket allerede står i den store røde boken, vil jeg anse det som unødvendig å skrive dem inn i en antidopingkontrakt. Hvis bolerne likevel er oppsatt på å bryte loven tror jeg ikke at en frivillig undertegnet kontrakt vil stoppe dem.

Jeg er likevel glad for at det er frivillig i Norge å undertegne slike kontrakter. Hvorvidt en person ønsker å bruke steroider blir jo først og fremst opp til personen selv, på samme måte som hans inntak av tobakk og alkohol blir hans egne valg. Jeg klarer ikke helt å se hvilken skade steroidebrukere gjør på et treningssenter så lenge de oppfører seg, og ikke plager andre. Jeg føler nok mer at det dreier seg om fasebygging og "renovasjon", når et treningssenter går ut og sier "bolerne vil vi ikke ha her". En person som bruker steroider og blir bortvist fra et senter vil vel uansett ikke slutte? Er det dette som kalles "forebyggende arbeid"? Å drive bolerne bort? på samme måte som de narkomane nå skal bortvises fra Oslo S (ingen sammenligning forøvrig). Vil dette virkelig hjelpe dem, og vise andre at bol/narkotika ikke er veien å gå? Eller å skremme folk bort med trusler om reaksjoner?

Friskhuset har også vært kjent for å tvinge folk til å skrive under disse erklæringene som er frivillige, alternativt at man ikke får trene der i det hele tatt....http://www.helgeland-arbeiderblad.no/sport/article3971114.ece

Jeg vil bare gjenta mitt budskap: Godtfolk, meld dere ut av Friskhuset og deres like, skygg unna overformynderne med det kraftigste maktmidlet vi forbrukere har. Kort sagt- Just say no!
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" Benjamin Franklin


"Alt under 100 kg er femi" Tommy Steine

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!