Skrevet av Emne: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;; OG bomben som smallt  (Lest 103688 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Når det gjelder steroider og vold, er ekspertmeningene såvidt jeg har skjønt delte. 

her er du inne på noe. det kan virke som om det ikke er avgitt noe klart svar på om bol fører til roidrage.

Så jeg har en viss mistanke om at folk havner i buret som følge av doping.

At inntak av store doser steroider har fysiske skadevirkninger, er det neppe noe særlig tvil om.  Så at folk havner på sykestua som følge av doping, er jeg helt sikker på. 

oops! silly me!
ring og si ifra til alle de som forsker på dette da. du vet jo allerede svaret. =) *wiiiiii*

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Det er en helt grei mening, men dette blir å ta loven ikke bare i egne hender, men på tvers av gjeldene lovverk pr. i dag. Dersom nevnte treningssted ønsker å gjøre noe med dette burde de arbeide for å forandre lovverket, å ikke la det gå utover de personene de har en oppfatning av bryter det lovverket de ser som "etisk" riktig.

Enig med Helge at det er uakseptabelt at de gjentatte ganger dreger han ut på gangen og snakker moral, men et senter bør kunne ha de reglene de ønsker.

Jeg bryr meg ingenting om folkene jeg trener med boler. Jeg synes ikke boling er noe som helst umoralskt, men hvis jeg hadde eid et senter selv hadde jeg kanskje hatt en sånn regel mot at bolere ikke får være medlem. Rett og slett fordi senteret da blir mer attraktivt for folk flest=mer penger til meg. Trenger jeg en bedre grunn?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Så slik jeg tolker diskusjonen her så er det umulig å ha et dopingfritt treningssenter, siden man ikke kan ha obligatorisk egenerklæring?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Så slik jeg tolker diskusjonen her så er det umulig å ha et dopingfritt treningssenter, siden man ikke kan ha obligatorisk egenerklæring?


det at folk ikke vil skrive under betyr ikke at de doper.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

det at folk ikke vil skrive under betyr ikke at de doper.
Selfølgelig ikke, men det at egenerklæringen er frivillig gjør den relativt meningsløs utover det å fronte en holdning.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Men holdningskapende arbeid er jo halve poenget..

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Det jeg synes er det mest merkelige er at en selvutnevnt DOPFRI "utøver"som deg selv bruker  alle dine innlegg her på forumet med enten å benekte de skadelige effektene av steroide missbruk eller klage på forfølgelse av antidoping norge.

Enten er du rein å skriver under på den kontrakten å lar deg dopteste (da kan du faktisk bevise din uskyld)
Eller så finner du deg en annen plass å trene der du kan trykke på akkurat som du ønsker og har lov til innenfor Norsk lov.

Det bør også være ett grunnleggende prinsipp at en gym eier, må ha lov til å gjøre det han kan for å skape ett dopfritt miljø på gymmet sitt.

Om dopere føler seg trakasert pga dopingkontrakter, så er det helt fint, det er jo det som er selve meningen med kontraktene. Gym som er villige til å betale Antidoping Norge i dyre dommer for ett slikt sammarbeid viser ganske tydelig at de ikke ønsker steroidermissbrukere som kunder.

Når du faktisk er uønsket som kunde, så bør du heller ikke bruken pengene dine hos det aktuelle gymmet. Finn ett annet gym der du får gjøre som du vil, da blir ALLE parter fornøyde.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Det bør også være ett grunnleggende prinsipp at en gym eier, må ha lov til å gjøre det han kan for å skape ett dopfritt miljø på gymmet sitt.


Det her burde stå sterkt!
Spent på å se hva dommen blir i en eventuell sak, kan jo hende friskhuset har med seg god argumentasjon i baggasjen. Er man ikke ønsket en plass, så skjønner jeg ikke hvorfor man ikke føyer seg eller bare stikker!
Men det her er bare min personlige mening. Som sagt får vi vel vente å se om det blir noen sak her, kanskje har Friskhuset en god sak de også. Det vet vel strengt talt ikke vi noe som helst om. Vi har kun fått en side av saken. Det er det viktig å huske på her!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig fyrstikk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Kan du ikke bare skrive under den doping avtalen?
evnt slutte med hobbybolingen din, så slipper du alt oppstyret som snart gir deg et roids rage :Smiley

Skjønner godt de blir skeptiske når du ikke skriver under, det vil ha et doping fritt miljø.

Utlogget lysbringeren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Jeg er helt enig med ivrig pingle. Ikke bare burde en gymeier få teste alle medlemmene sine med urinbegre og blodprøver hele tida. Han burde også kunne filme dem overalt på gymmet, sjekke alle sms og telefonsamtaler som foretaes så lenge der innenfor gymmets lokaler. Samt bryte opp garderobeskapene og rote gjennom gymbagene på jakt etter "bol". Eller så kan vi jo prøve å følge det som står i den store røde boka, og huske at bruk av steroider faktisk per idag er lovlig. Og at det er veldig strengt hvem og når som kan forlange urinprøver, selv for politiet.
Alle har rett til å trene hvor de ønsker, så lenge de oppfører seg og betaler i tide. Skal også gymeiere ha rett til å utvise folk med en annen hudfarge eller seksuell legning? Bare fordi de ønsker ett hvitt eller hetrofilt miljø? Hva med så å trakassere dem til å forlate gymmet? Er det også lovlig? Kanskje man burde trakassere overvektige bort fra gymmet med kontrakter om å bare spise sunt, slik at gymmet får en mer fysisk attraktiv profil?

Dommen er jo allerede gitt. Se andre referanser til dommer her på forumet fra datatilsynet. Så det blir jo bare å følge en presedens. Det er jo helt klart at det Friskhuset som gjør noe ulovlig, både med å skulle tvinge noen til å la seg teste og samtidig trakassere et medlem. Å tilby testing som en del av en standardkontrakt er overhodet ikke lov. Erklæringen i tillegg til en standardkontrakt skal være frivillig, datatilsynet var helt klart på dette punktet. Selv om enkelte selvoppnevnte dopforkjempere på forumet mener "at målet helliger midlet".

Hvorvidt man er "rein" eller ikke, er jo en privatsak. Jeg klarer ikke å se hva det angår de andre på gymmet eller eier, så lenge man oppfører seg, og så lenge bruk av steroider ikke er forbudt? Hvis det faktisk blir forbudt så blir det jo igjen politiets sak og ikke ADN, men det er en annen debatt...Skal eierne av et utested kunne teste sine kunder for narkotika? eller Rema og Rimi ha lov til å kroppsvisitere gamle damer som er der for å handle? Hvor går grensa?


Jeg skjønner at det er mange som synes at bruk av steroider må bekjempes "med alle midler". Men jeg må minne forsamlingen på at ikke engang politiet kan bruke alle midler de ønsker i kampen mot narkotika eller annen kriminalitet. Dette er fordi vi lever i et demokrati, hvor staten (eller andre aktører) ikke kan ha alle maktmidler i sin hånd mot innbyggerne. Derfor støtter jeg Lars Helge i sin sak mot posekikkerne på Friskhuset, og håper at de får en saftig bot som takk for sine lovbrudd.  Og til alle andre gymgåere rundt i landet sier jeg bare: Ikke la dere presse til å skrive under slike erklæringer og sørg for at urinen deres kommer dit den skal: I toalettskåla og ikke i ADN sine målebegre.
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" Benjamin Franklin


"Alt under 100 kg er femi" Tommy Steine

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Det jeg synes er det mest merkelige er at en selvutnevnt DOPFRI "utøver"som deg selv bruker  alle dine innlegg her på forumet med enten å benekte de skadelige effektene av steroide missbruk eller klage på forfølgelse av antidoping norge.

Enten er du rein å skriver under på den kontrakten å lar deg dopteste (da kan du faktisk bevise din uskyld)
Eller så finner du deg en annen plass å trene der du kan trykke på akkurat som du ønsker og har lov til innenfor Norsk lov.

Det bør også være ett grunnleggende prinsipp at en gym eier, må ha lov til å gjøre det han kan for å skape ett dopfritt miljø på gymmet sitt.

Om dopere føler seg trakasert pga dopingkontrakter, så er det helt fint, det er jo det som er selve meningen med kontraktene. Gym som er villige til å betale Antidoping Norge i dyre dommer for ett slikt sammarbeid viser ganske tydelig at de ikke ønsker steroidermissbrukere som kunder.

Når du faktisk er uønsket som kunde, så bør du heller ikke bruken pengene dine hos det aktuelle gymmet. Finn ett annet gym der du får gjøre som du vil, da blir ALLE parter fornøyde.

Hei der Mr benk.. Hadde nesten ventet på deg her..

Har jeg ikke min rett til å uttale meg om det jeg opplever som trakkasering på et gym? Her er casen; Enten er noe frivillig, eller så er det ikke det. Er det frivillig, kan alle velge selv hva de vil gjøre.

og; Din halveis indikasjon på at jeg er en boler.. Du får tro akkurat hva faen du vil tro, det er faktisk ikke mitt problem. Hvorfor må jeg bevise min uskydlighet?? For hvem?? Er jeg "skyldig" i noe som helst om jeg faktisk boler?? Har jeg gjort deg, eller noen andre noe galt av dem grunn??

Og hva vet du om meg egentlig? Ser jeg ut som en boler???

Gym eiere, såvel som butikk eiere, resturanteiere og andre har loven å føye seg etter. Skulle jeg starte et gym der personer som beviselig benytter seg av alkohol ikke skulle få slippe inn??? Det er FAKTISK akkurat det samme, og det er illegalt å forfølge folk på grunn av deres meninger og tro, og det er nettopp det dette handler om for meg, en prinsippsak, da flere personer blir trakassert av FRISKHUSET.

Og jeg vil ha meg frabedt å indirekte bli kallt boler på grunn av at jeg ikke føyer meg inn i rekkene med de få, men svært markante styrkeløftere her på forumet, som alltid skriker ut om DOP på alle som ikke gjør akkurat det samme som dem, og bøyer seg etter DERES IDRETTS retningslinjer.

Saken er meldt til ADN og Datatilsynet, og jeg gir meg ALDRI:


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Jeg er helt enig med ivrig pingle. Ikke bare burde en gymeier få teste alle medlemmene sine med urinbegre og blodprøver hele tida. Han burde også kunne filme dem overalt på gymmet, sjekke alle sms og telefonsamtaler som foretaes så lenge der innenfor gymmets lokaler. Samt bryte opp garderobeskapene og rote gjennom gymbagene på jakt etter "bol". Eller så kan vi jo prøve å følge det som står i den store røde boka, og huske at bruk av steroider faktisk per idag er lovlig. Og at det er veldig strengt hvem og når som kan forlange urinprøver, selv for politiet.
Alle har rett til å trene hvor de ønsker, så lenge de oppfører seg og betaler i tide. Skal også gymeiere ha rett til å utvise folk med en annen hudfarge eller seksuell legning? Bare fordi de ønsker ett hvitt eller hetrofilt miljø? Hva med så å trakassere dem til å forlate gymmet? Er det også lovlig? Kanskje man burde trakassere overvektige bort fra gymmet med kontrakter om å bare spise sunt, slik at gymmet får en mer fysisk attraktiv profil?

Dommen er jo allerede gitt. Se andre referanser til dommer her på forumet fra datatilsynet. Så det blir jo bare å følge en presedens. Det er jo helt klart at det Friskhuset som gjør noe ulovlig, både med å skulle tvinge noen til å la seg teste og samtidig trakassere et medlem. Å tilby testing som en del av en standardkontrakt er overhodet ikke lov. Erklæringen i tillegg til en standardkontrakt skal være frivillig, datatilsynet var helt klart på dette punktet. Selv om enkelte selvoppnevnte dopforkjempere på forumet mener "at målet helliger midlet".

Hvorvidt man er "rein" eller ikke, er jo en privatsak. Jeg klarer ikke å se hva det angår de andre på gymmet eller eier, så lenge man oppfører seg, og så lenge bruk av steroider ikke er forbudt? Hvis det faktisk blir forbudt så blir det jo igjen politiets sak og ikke ADN, men det er en annen debatt...Skal eierne av et utested kunne teste sine kunder for narkotika? eller Rema og Rimi ha lov til å kroppsvisitere gamle damer som er der for å handle? Hvor går grensa?


Jeg skjønner at det er mange som synes at bruk av steroider må bekjempes "med alle midler". Men jeg må minne forsamlingen på at ikke engang politiet kan bruke alle midler de ønsker i kampen mot narkotika eller annen kriminalitet. Dette er fordi vi lever i et demokrati, hvor staten (eller andre aktører) ikke kan ha alle maktmidler i sin hånd mot innbyggerne. Derfor støtter jeg Lars Helge i sin sak mot posekikkerne på Friskhuset, og håper at de får en saftig bot som takk for sine lovbrudd.  Og til alle andre gymgåere rundt i landet sier jeg bare: Ikke la dere presse til å skrive under slike erklæringer og sørg for at urinen deres kommer dit den skal: I toalettskåla og ikke i ADN sine målebegre.

Honnør gitt:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Michael-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 687
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 687

Hvorfor ikke bare la seg teste? Du har en gyllen mulighet til å bevise din "uskyld" ovenfor gymeieren og du vil da mest sannsynlig få en beklagelse.  Med mindre du har noe å skjule, ser jeg ikke problemet ved å ofre litt urin.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

"The squat rack became like the altar, where life and death would pass in front of your eyes, and you looked forward to that every squat workout."

Watch med lift and jump
http://www.youtube.com/user/RosenbergMichael

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Jeg forstår argumentet, men, uskyld i hva??

Om en person boler gjør han/hun faktisk ikke noe ulovlig ser du..

Og når det er frivillig testing, så er det frivillig. En skal ikke bli truet, hetset og plaget for å ta et frivillig valg uansett hva det gjelder.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

Hm, spennende sak! Minner meg litt om en tråd som kom opp her på forumet for 1år siden(?) var nesten identisk sak.

Uansett, lykke til!
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!