Skrevet av Emne: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;; OG bomben som smallt  (Lest 103706 ganger)

Utlogget CaptainKarma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Hei

Jeg vurderer faktisk å se opå muligheten for å opprette en trakaseringssak mot Friskhuset i bodø.

Egenerklæringen mot doping er frivillig, og noe jeg prinsipiellt er i mot som person. (det at staten eller noen andre skal regulere hva enhver velger å gjøre med kroppen sin)

Spesiellt da det ikke foreligger konkret litteratur på at AAS eller lignende er farligere eller på lik linje med alkohol /tobakk..

Jeg er i mot denne erklæringen, og presiserer det ved spørsmål på firskhuset, MEN;
De jager etter meg og et par andre her, og drar oss ut som "syndere" under treningene våre.
Vi blir konfrontert med trussler om utkastelse, og får beskjed om at "tiltak vil bli gjort" for å få oss vekk.

Dette er 3`dje gang samme personene drar meg ut, og holder en slik tale, og jeg svarer det samme.

Men; Det å bli dradd ut gang på gang ser ikke bra ut for omgivelsene, og jeg anser dette i stor grad som trakasering og forfølgelse.

Hver gang jeg kommer på gymmen, smiler folk, og snakker med meg. Alle som jeg vet om der untatt personalet anser meg som en rolig og trivelig person, som ikke støter noen.. Fortjener jeg da denne forfølgelsen??

Når AAS ikke er illegalt til eget bruk, kan de prinsipiellt ikke utestenge noen som nevnt i utdraget fra vedtaket om kontroller.

Hvor går grensen? Hvordan tar jeg tak i dette hos de rette myndighetene?

Er Lei av å bli indirekte truet med politi og mere til av disse menneskene.

Setter pris på all hjelp, og vil med stor sansynlighet ta denne saken videre som en trakkaseringsak.

Lars H



For meg høres det ut som du har noe å skjule... Kjenner jeg et snev av bol i luften?? Har man ingenting å skjule, skriver man lett under på en slik avtale. Bolere er kviser på samfunnets rumpe, og jeg har en følelse av at det er det saken egentlig gjelder bak alt det fine snakket ditt...

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
For meg høres det ut som du har noe å skjule... Kjenner jeg et snev av bol i luften?? Har man ingenting å skjule, skriver man lett under på en slik avtale. Bolere er kviser på samfunnets rumpe, og jeg har en følelse av at det er det saken egentlig gjelder bak alt det fine snakket ditt...
Om Lars Helge boler eller ikke har ingenting med saken å gjøre. Slutt å komme med slike usaklige 100% idiotiske innlegg som ikke er gode for noe som helst.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget CaptainKarma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Om Lars Helge boler eller ikke har ingenting med saken å gjøre. Slutt å komme med slike usaklige 100% idiotiske innlegg som ikke er gode for noe som helst.

Faktisk så har det mye med saken å gjøre. Det er svært saklig. Jeg skjønner godt at Friskhuset prøver å kvitte seg med bulkete feiginger som pisser lilla på en urinprøve... Direkte patetisk. Utesteder kan nekte kriminelle MC-klubbmedlemmer å komme inn, da kan man nekte bolere også.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Faktisk så har det mye med saken å gjøre. Det er svært saklig. Jeg skjønner godt at Friskhuset prøver å kvitte seg med bulkete feiginger som pisser lilla på en urinprøve... Direkte patetisk. Utesteder kan nekte kriminelle MC-klubbmedlemmer å komme inn, da kan man nekte bolere også.
Les igjennom hele tråden før du svarer er du grei. Saken er at Lars Helge ikke vil skrive under på en frivillig kontrakt, men blir trakkasert og forfulgt på bakgrunn av dette. Om han boler eller ikke har nada å si. At du hentyder til at enkelte medlemmer her på forumet er bolere (og at disse ifølge deg er kviser på samfunnets rumpe osv) burde i seg selv føre til lifeban og IPban. For det virker rimelig suspekt at du kommer inn her å slenger piss som første innlegg.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget CaptainKarma

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Les igjennom hele tråden før du svarer er du grei. Saken er at Lars Helge ikke vil skrive under på en frivillig kontrakt, men blir trakkasert og forfulgt på bakgrunn av dette. Om han boler eller ikke har nada å si. At du hentyder til at enkelte medlemmer her på forumet er bolere (og at disse ifølge deg er kviser på samfunnets rumpe osv) burde i seg selv føre til lifeban og IPban. For det virker rimelig suspekt at du kommer inn her å slenger piss som første innlegg.

Jeg skjønner at sannheten kan være vond å høre... Man griper til det man kan når man føler seg truffet. Ban' meg alt dere vil, sannheten står fortsatt støtt.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Det er nok ikke hanzy.

CK skriver faktisk litt likt meg... med tre punktum etter setninger som bare er slengt inn i innlegget...

Men det er heller altså ikke meg. Smiley


Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Nok ein gong vert det sagt at AS ikkje er helseskadeleg og at det er tobakk og alkohol som er den store trusselen! Kva er poenget med å samanlikne med andre "unaturligåinnjisereikroppen" stoff? Det blir rett og slett ein parodi.
Honnør! Er helt enig i det du skriver her. Det med å trekke frem tobakk og sprit og narkotika blir bare latterlig.

Husker en boler (Greg Valentino?) fikk spørsmål om han ønsket at hans barn skulle begynne på steroider. Det "geniale" svaret var noe sånt som at han heller ville at de skulle begynne å bole enn å begynne på heroin. Som om det er to alternativer her i livet. Enten begynne å bole og bli proff-bygger eller begynne å drikke hver dag, starte og røyke, før man etter hvert går over til å skyte heroin. Solide argumenter gitt....

Er man rein kan man vel skrive under på en kontrakt. Bør ikke være så fryktelig vanskelig. Dessuten er jeg ikke helt sikker på om det er ulovlig å kreve dette. Går ikke dette inn under eiers rett? En restauranteier kan nekte folk uten slips servering, som IP poengterer. Hvorfor kan ikke en gymeier da kreve antidopingkontrakt av sine kunder? Finnes det rettspraksis på dette?


There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Jeg tror at et privateid gym kan styre ganske strengt hvem de vil ha som kunder..
Men jeg VET ikke helt hvordan det der funker.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Honnør! Er helt enig i det du skriver her. Det med å trekke frem tobakk og sprit og narkotika blir bare latterlig.

Husker en boler (Greg Valentino?) fikk spørsmål om han ønsket at hans barn skulle begynne på steroider. Det "geniale" svaret var noe sånt som at han heller ville at de skulle begynne å bole enn å begynne på heroin. Som om det er to alternativer her i livet. Enten begynne å bole og bli proff-bygger eller begynne å drikke hver dag, starte og røyke, før man etter hvert går over til å skyte heroin. Solide argumenter gitt....

Er man rein kan man vel skrive under på en kontrakt. Bør ikke være så fryktelig vanskelig. Dessuten er jeg ikke helt sikker på om det er ulovlig å kreve dette. Går ikke dette inn under eiers rett? En restauranteier kan nekte folk uten slips servering, som IP poengterer. Hvorfor kan ikke en gymeier da kreve antidopingkontrakt av sine kunder? Finnes det rettspraksis på dette?




Vi må klare å skille mellom det å mislike at folk doper seg, og de lovene vi har som er laget for å beskytte integriteten til enkeltindivider. Det må gå an å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg forstår 100% ønsket til en gym-eier når det gjelder å få bort et miljø han ikke liker på sitt helsestudio. Samtidig så skal ikke dette være gode nok argumenter for å be folk avlevere urinprøve for å få lov til å trene som mosjonist. Dette står ikke i forhold til hverandre. ADN har forsøkt å få dette til gjentatte ganger, men det har blitt stoppet alle ganger grunnet manglende hjemmel.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Jeg tror at et privateid gym kan styre ganske strengt hvem de vil ha somkunder..

Vil tro at gymeierne hadde sjekket dette på forhånd, og hivd Lars Helge på dør for lenge siden om de hadde loven med seg, siden de åpenbart ikke ønsker at han skal oppholde seg der.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Jeg tror at et privateid gym kan styre ganske strengt hvem de vil ha somkunder..
Men hva er et privateid gym? Og hva er et "kommersielt" gym?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
I 1996 begynte jeg å jobbe på treningssenter. Dette var like før den berømte saken med Datatilsynet hvor de nektet treningssentre å foreta dopingtester. Vi pleide å ha et ark under skranken med navn på personer som enten var tatt eller hadde nektet å la seg dopteste. På mitt gym, en eller annen plass, tror jeg at dokumentene fra den saken hvor Datatilsynet nektet gym privilegiet å teste er. Er ganske sikker på at de da også nektet gymeiere å lage antidopingkontrakter for medlemmene da dette da ville ha blitt gjort umiddelbart etter dommen om at vi ikke kunne dopteste og utestenge folk. Rettsaken var mellom den gangs Norges Helsestudio Forbund (Nå Norges Treningssenter Forbund) og Datatilsynet.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Men hva er et privateid gym? Og hva er et "kommersielt" gym?
Forskjellen er kanskje om det er AS eller ikke. Jeg driver et AS. Altså aksjeselskap. Hadde jeg drevet gym i kjelleren på en enebolig hvor jeg bor så kunne jeg nok såklart ha håndplukket mine medlemmer Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
I regi av eiendomsretten kan en eier utøve all rådighet som ikke gjennom lov, eller som følge av andres rettigheter, eller på grunn av avtaler som han har inngått, er fratatt ham. Dette er det ingen tvil om, det er sikker rett de lege lata.

Med loven menes nok først og fremst diskrimineringsloven(etnisitet, nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge, språk, religion eller livssyn) og likestillingsloven(kjønn).

Det er derfor du kan bestemme hvem du vil slippe inn når det er fest hjemme hos deg. Det er derfor restauranter kan ha dresskode.

Hvis du driver et gym, kan du således ikke nekte en pakistaner å trene der fordi han er pakistaner. Men du kan nekte folk å trene der av alle andre mulige grunner sin ikke er relatert til slikt. Kanskje man rett og slett ikke liker trynet på personen? Man velger dessuten selv hvem man vil inngå avtaler med.

Men har man først tegnet avtale med et medlem, så må man jo oppfylle denne. Betingelsene for oppsigelse fra treningssenterets del står sikkert i avtalen. Man kan jo ikke komme slentrende etter deg på gymmet og kreve at man underskriver en kontrakt med en tredjemann som er ute etter kroppsvæskene dine! Loven og domstolene er generelt svært lite begeistret for inngrep i privatlivets fred.

Jeg mener man bør kunne kreve antodopingkontrakt ved nytegning av abonnement på studioet, dog. Da har man jo valget mellom å begynne her, eller velge neste sted.

Edit: Selv hadde jeg skrevet under på en slik kontrakt, men samtidig hadde jeg syntes det var litt merkelig at jeg ikke kunne trene litt vekter uten å måtte risikere å pisse i beger å få dette pisset analysert på en lab. Hoho
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget goldenretriever

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Alle gym er komerielle med det formål å optimalisere overskuddet. hadde en kammerat som drev sånt privat gym i kjelleren heme. Gikk der ofte men så endag var det 3000 for å komme inn. Prisen ble regnet ut på grunnlag av kroppsvekt* høyde pluss beltelivsomkrinen noe sånt no hvertfall. Typisk da veide jeg over 100 kg og var tykk.

Stappet taksameteret godt ned i halsen på han sånn at han ikke var å c på flere dager, men d ble gratis igjen etter et par dager. Var bygdas helt jeg da. Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!