Skrevet av Emne: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;; OG bomben som smallt  (Lest 103699 ganger)

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Hadde det ikke vært bedre å opprette en sak mot Sykehuset istedenfor Friskhuset?
De fleste vil inn på friskhuset fremfor sykehuset.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Update kommer, bare lite på nett om dagen;)

Følg med for mer spenning fra Bodø;)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
*Rigger seg til med popcorn og cola.*
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Det har egentlig ikke skjedd så mye annet en at forbrukerrådet skulle se nærmere på saken. Dette var det siste jeg hørte.

Det må endog sies, at etter min kontakt med ADN, og disse andre instansene har jeg ikke blitt tilsnakket eller på noen andre måter "forfulgt" på treningsenteret det gjelder.

Det har tatt veldig lang tid, og mye tyder på at denne saken etter mitt syn "dysses ned" eller blir "glemt" i papirmølla endog:(

Det skal endog nevnes at jeg ikke er ferdig med saken, da jeg som DEN ENSTE jeg har hørt om her oppe ser på denne saken som verdt å kjempe for.

Etter en advokatkonsultasjon ble jeg også gitt intrykket av at en treningsenter ikke har hjemmel for å kaste meg ut for at jeg ikke deltar på et frivillig prosjekt. Jeg ble også gitt intrykket av at treningsenteret her har drevet denne typen "jakt" på folk, av en enkel årsak; De fleste godtar det, og gir seg, skifter senter og driter i å ta konflikten.

Denne saken er ikke over, og jeg understreker det igjen, at jeg trekker ikke denne saken så fremt som friskhuset ikke skriver en formell beklagelse for deres oppførsel, og lover meg at denne typen overtramp ikke skjer mot andre heller.

jeg anbefaler alle som opplever denne formen for trakkasering til å ta tak i saken, kontakt ADN, og forbrukerrådet så snart et senter oppfører seg i grenseland.

Dere har rettigheter, og dere er ikke mindreverdige til tross for at noen vil ha det til å virke slik.

*VÅG Å VÆRE ANNERLEDES* *BØY DERE IKKE FOR NOEN* *KJEMP MOT URETT*

Dem som tør å stå opp for seg selv, vil heller ikke bli plaget videre.. Ta et standpunkt, vært stolt over å være den du er, og aldri la NOEN fortelle deg hva du skal gjøre og ikke. DIN TANKE ER FRI!

LilleLars i et frihetsforkjempende humør;)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

*BØY DERE IKKE FOR NOEN*

Fungerer dårlig på konkurranser i styrkeløft...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Fungerer dårlig på konkurranser i styrkeløft...


Sant det egentlig.. Undertrykkende sport.. Bøy deg, eller stikk...

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sant det egentlig.. Undertrykkende sport.. Bøy deg, eller stikk...


"Har dere hørt om kråps-byggeren som stilte i styrkeløft. Han var så standhaftig at når hoveddommer sa "bøy" så ble han stående bare på trass"
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget runefr

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Dette er dessverre kjent atferd fra Friskhuset. Jeg har hatt en sak inne hos Forbrukerrådet hvor vi innklaget Friskhuset pga forskjellsbehandling av medlemmer. For sal og spinning er det anledning til å bruke alle typer treningstøy, mens i styrkesalen må du bruke t-skjorte. Forbrukerrådet meldte tilbake at de ikke kunne se på saken av ressursmessige årsaker, men at de ville vurdere den på nytt hvis det kom inn flere klager på Friskhuset. Min advokat var helt klar i sin vurdering; det er en lovstridig forskjellsbehandling som med rette kan oppleves som trakassering.

Dialogen med Friskhusets styreleder Austad var mildt sagt usaklig, og han viste seg fra en spesielt sympatisk side når han nokså friskt satte ut påstander om meg som var uhyrlige og egnet til å skade min forretningsvirksomhet. Men som alltid er løse rykter vanskelig å påtale.

På små plasser i nordnorge, hvor Friskhuset har sitt marked, er det ikke noe alternativ til dem. I den forstand opptrer de som Vårherre, og mener de har definisjonsmakt til å sette sin moralske standard som den eneste rette. Det er underlig hvordan mennesker som gjennom sin oppvekst, utdanning og prestasjoner ikke har realisert noe som helst, blir "konger" når de plutselig eier et Friskhus.

Noen av innleggene her inneholder en generell fordømming av bruken av steroider, og det synet er fullt legitimt å ha. Men det er ikke det eneste rette, fordi hvis det var det ville vi i Norge hatt totalforbud mot bruken av dem. Det finnes uendelig mye forskningsrapporter som klart dokumenterer positive effekter av steroider. Ingen av disse understøtter misbruk, dvs tilsvarende forskjellen mellom det å drikke alkohol og det å pådra seg sykdommen alkoholisme.
Det finnes heller ingen forskning som understøtter hypotesen om at steroider utgjør noen årsak til vold i samfunnet. Jeg har tvert imot lest artikler av Ragnhild Bjørnebekk, tidligere forsker ved Politihøyskolen nå forsker ved Universitetet i Oslo, som konkluderer med at det ikke er påvist noen sammenheng mellom gjengvold og steroider. (Her er jeg ikke oppdatert på hennes siste forskning).

Som med alt annet er steroider i misbrukssituasjoner, medisinsk og samfunnsmessig galt. På lik linje som det å kjøre uvettig fort med bil eller motorsykkel, drikke seg overstadig beruset på byen, snyte på skatten, triske med meldekort til NAV - og en rekke situasjoner hvor det vi gjør ikke bare pårivker en selv, men også andre, i en negativ retning.

Men alt dette har Friskhuset valgt bevisst å underkjenne; fordi DE har moralsk, medisinsk, samfunnskostnadsmessig, prinsipielt RETT. Og ALLE ANDRE som måtte mene noe annet har FEIL.
Det er nokså spesielt at det er vi som kunder som finansierer den tiden de bruker til å utøve denne narsissistiske holdningen. Men som sagt, vi som bor i havgapet, vi må som alltid bare ta til takke med det som finnes her.

I dag har jeg heldigvis hatt en flott treningsøkt på 24Fitness i Oslo, sammen med toppidrettsutøvere som har en treningsdisipling og et kunnskapsnivå som ingen i Friskhuset kommer opp mot.

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau

 Jeg har tvert imot lest artikler av Ragnhild Bjørnebekk, tidligere forsker ved Politihøyskolen nå forsker ved Universitetet i Oslo, som konkluderer med at det ikke er påvist noen sammenheng mellom gjengvold og steroider. (Her er jeg ikke oppdatert på hennes siste forskning).


Kva er det med alle som skal bruke dette som eit argument? Det er ikkje påvist! Det betyr at dei ikkje har klart å bevise det vitenskapelig. Det betyr ikkje at det er avvist.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Dette er dessverre kjent atferd fra Friskhuset. Jeg har hatt en sak inne hos Forbrukerrådet hvor vi innklaget Friskhuset pga forskjellsbehandling av medlemmer. For sal og spinning er det anledning til å bruke alle typer treningstøy, mens i styrkesalen må du bruke t-skjorte. Forbrukerrådet meldte tilbake at de ikke kunne se på saken av ressursmessige årsaker, men at de ville vurdere den på nytt hvis det kom inn flere klager på Friskhuset. Min advokat var helt klar i sin vurdering; det er en lovstridig forskjellsbehandling som med rette kan oppleves som trakassering.

Dialogen med Friskhusets styreleder Austad var mildt sagt usaklig, og han viste seg fra en spesielt sympatisk side når han nokså friskt satte ut påstander om meg som var uhyrlige og egnet til å skade min forretningsvirksomhet. Men som alltid er løse rykter vanskelig å påtale.

På små plasser i nordnorge, hvor Friskhuset har sitt marked, er det ikke noe alternativ til dem. I den forstand opptrer de som Vårherre, og mener de har definisjonsmakt til å sette sin moralske standard som den eneste rette. Det er underlig hvordan mennesker som gjennom sin oppvekst, utdanning og prestasjoner ikke har realisert noe som helst, blir "konger" når de plutselig eier et Friskhus.

Noen av innleggene her inneholder en generell fordømming av bruken av steroider, og det synet er fullt legitimt å ha. Men det er ikke det eneste rette, fordi hvis det var det ville vi i Norge hatt totalforbud mot bruken av dem. Det finnes uendelig mye forskningsrapporter som klart dokumenterer positive effekter av steroider. Ingen av disse understøtter misbruk, dvs tilsvarende forskjellen mellom det å drikke alkohol og det å pådra seg sykdommen alkoholisme.
Det finnes heller ingen forskning som understøtter hypotesen om at steroider utgjør noen årsak til vold i samfunnet. Jeg har tvert imot lest artikler av Ragnhild Bjørnebekk, tidligere forsker ved Politihøyskolen nå forsker ved Universitetet i Oslo, som konkluderer med at det ikke er påvist noen sammenheng mellom gjengvold og steroider. (Her er jeg ikke oppdatert på hennes siste forskning).

Som med alt annet er steroider i misbrukssituasjoner, medisinsk og samfunnsmessig galt. På lik linje som det å kjøre uvettig fort med bil eller motorsykkel, drikke seg overstadig beruset på byen, snyte på skatten, triske med meldekort til NAV - og en rekke situasjoner hvor det vi gjør ikke bare pårivker en selv, men også andre, i en negativ retning.

Men alt dette har Friskhuset valgt bevisst å underkjenne; fordi DE har moralsk, medisinsk, samfunnskostnadsmessig, prinsipielt RETT. Og ALLE ANDRE som måtte mene noe annet har FEIL.
Det er nokså spesielt at det er vi som kunder som finansierer den tiden de bruker til å utøve denne narsissistiske holdningen. Men som sagt, vi som bor i havgapet, vi må som alltid bare ta til takke med det som finnes her.

I dag har jeg heldigvis hatt en flott treningsøkt på 24Fitness i Oslo, sammen med toppidrettsutøvere som har en treningsdisipling og et kunnskapsnivå som ingen i Friskhuset kommer opp mot.


Kanskje du kan få en lege til å skrive en erklæring om at du må få slippe å trene med t-skjorte av helsemessige årsaker.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Fantastisk.  Har du kontaktet forbrukerrådet og advokat fordi du ikke får trene i singlet!!?  Få deg en hobby da for pokker.  Måte på sutring. 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #146 : 04. november 2009, 19:22 »
Å neeeei, hverken doping eller singlet er tillat på Friskhuset!!! For en plass!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #147 : 05. november 2009, 20:53 »


ironisk at dere kaller ham for en whiner, når dere selv gidder å bruke fritiden deres innpå et forum og whine over at andre whiner. =)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #148 : 05. november 2009, 22:01 »

ironisk at dere kaller ham for en whiner, når dere selv gidder å bruke fritiden deres innpå et forum og whine over at andre whiner. =)
Sant nok! Men du whiner over oss som whiner om en som whiner Wink
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #149 : 05. november 2009, 22:06 »
Sant nok! Men du whiner over oss som whiner om en som whiner Wink
Nei, han påpeker at det er ironisk.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!