Skrevet av Emne: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;; OG bomben som smallt  (Lest 103697 ganger)

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #150 : 05. november 2009, 22:52 »

ironisk at dere kaller ham for en whiner, når dere selv gidder å bruke fritiden deres innpå et forum og whine over at andre whiner. =)

Skriv norsk. I tillegg skriv han eit langt innlegg som treng berre ein setning eller to for å latterleggjerast. Korleis kan ein motstå noko sånt?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #151 : 05. november 2009, 23:42 »
Skriv norsk.

har litt vanskelig for det. er ikke særlig flink i norsk, desverre.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #152 : 06. november 2009, 10:45 »
Dette er dessverre kjent atferd fra Friskhuset. Jeg har hatt en sak inne hos Forbrukerrådet hvor vi innklaget Friskhuset pga forskjellsbehandling av medlemmer. For sal og spinning er det anledning til å bruke alle typer treningstøy, mens i styrkesalen må du bruke t-skjorte. Forbrukerrådet meldte tilbake at de ikke kunne se på saken av ressursmessige årsaker, men at de ville vurdere den på nytt hvis det kom inn flere klager på Friskhuset. Min advokat var helt klar i sin vurdering; det er en lovstridig forskjellsbehandling som med rette kan oppleves som trakassering.

Årets avsnitt.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget lotten2k

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 89

  • imba
Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #153 : 06. november 2009, 11:08 »
Status da Lars Helge Smiley
øyvind

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #154 : 07. november 2009, 11:54 »
Er man ikke ønsket en plass, så skjønner jeg ikke hvorfor man ikke føyer seg eller bare stikker!
Men det her er bare min personlige mening.

Jeg er forsåvidt litt enig i dette. Men så var det dette med valgmulighetene da - vi som bor i mer sentrale strøk har jo stort sett mange valgmuligheter - så er ikke tilfellet overalt...
Bodø har vel en del gym, så for min del hadde valget vært klart. Dersom jeg absolutt ville trene på akkurat det gymmet, så hadde jeg skrevet under tvert...om ikke, så hadde jeg valgt et annet sted.

Men om en er godt over gjennomsnittet stor eller sterkt, så er jeg ikke sikker på om det hadde hjulpet alt for mye i en del sammenhenger...i hvertfall ikke om saken er om en er "ønsket" eller ikke Wink
Som styrkeløfter vet du jo at dere, sammen med kroppsbyggere, i all hovedsak ikke er av de mest atraktive kundene på landets treningsstudioer. Jeg kjenner selv styrkeløftere som får trene på nåde på et spesikfikt gym...forutsatt at det forblir med de 1-2 som er der nå. En kan mene mye om slike holdninger, men personlig har jeg full forståelse for at en gymeier i en del sammenhenger ser det slik.
Slike som oss må bare erkjenne at vi, litt avhengig av gymprofilen, skremmer flere "normale" mennesker enn vi lokker. For folk flest er styrekløftere bolere så gode som noen, uvitenheten er stor, så for et gym med "Sats-profil" er vi på sett og vis like uønskede hele hurven. Pga måten å trene på i perioder, samt vektene som benyttes, så vil jeg faktisk intuitivt tro styrkeløftere ofte er mer uønskede enn Per, Pål og Pia Hvermannsen som trykker litt i ny og ne.

Jeg synes heller gymmene skulle vært mer ærlige på at det er utseendet eller treningsformen vår de ikke ønsker inn, enn å henge det på en knagg de aldri kommer til å følge opp av noen betydning. ...Men jeg ser jo seff at det gir litt kred i en del sammenhenger å fremstå som et "dopfritt" gym. På de gymmene jeg til nå har vært innom, og det er mange titalls, så har jeg i grunn kun en gang fått beskjed om at de helst ser at de mest "seriøse" holder seg til andre gym....men det skal nå sies at jeg ikke har møtt opp melatonanbrun i singlett......og dessverre også mangler feit gullenke og tatooeringer oppetter halsen. Dessuten er det muuligens noe betryggende over gråhårede smått snakksalige gubber?

Meeeeen....jeg skal begynne på et nytt gym om ikke lenge, og der har jeg fått klar beskjed om at han i hovedsak ønsker å holde mengden store/sterke karer på et moderat/lavt nivå - noe han sikkert kommer til å gi klar beskjed om til de som kommer også.
Han ønsker rett og slett å ha en profil på gymmet som ikke omfatter for høy andel av klientell som kan skremme vekk det mer moderat trenende klinetellet.
Helt kul holdning synes nå jeg, men han er nå i hvertfall ærlig på at det er mer utseendet enn helsetilstanden han er opptatt av i såmåte!

Ø

PS! T-skjorte eller genser er selvfølgelig en selvfølge under trening...sjøl jeg får angst av singlettgutter.... Jenter derimot....KJØR PÅ! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #155 : 07. november 2009, 17:51 »
Ante ikke at dette var et tema engang? Jeg har aldri reagert på at noen trente i singlet i hele mitt liv, syns egentlig det virker veldig fornuftig. Mulig jeg bare er blodharry Smiley Det eneste jeg reagerer på er når noen trener i singlet og har masse kviser som det renner sevje av overalt fra skuldrene. De kan godt vente til kuren er over og kvisene begynner å roe seg littegrann, for det er ikke kult uansett hvor god form du er i.

Når det gjelder Saken til Lars Helge syns jeg han er tøff som nekter. Selv om han sikkert aldri vil trives der etter dette er opp og avgjort er det snakk om prinsipper. Frivillig betyr frivillig. Ikke frivillig tvang.


Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #156 : 07. november 2009, 18:59 »
Jeg er forsåvidt litt enig i dette. Men så var det dette med valgmulighetene da - vi som bor i mer sentrale strøk har jo stort sett mange valgmuligheter - så er ikke tilfellet overalt...
Bodø har vel en del gym, så for min del hadde valget vært klart. Dersom jeg absolutt ville trene på akkurat det gymmet, så hadde jeg skrevet under tvert...om ikke, så hadde jeg valgt et annet sted.

Men om en er godt over gjennomsnittet stor eller sterkt, så er jeg ikke sikker på om det hadde hjulpet alt for mye i en del sammenhenger...i hvertfall ikke om saken er om en er "ønsket" eller ikke Wink
Som styrkeløfter vet du jo at dere, sammen med kroppsbyggere, i all hovedsak ikke er av de mest atraktive kundene på landets treningsstudioer. Jeg kjenner selv styrkeløftere som får trene på nåde på et spesikfikt gym...forutsatt at det forblir med de 1-2 som er der nå. En kan mene mye om slike holdninger, men personlig har jeg full forståelse for at en gymeier med håp om god inntjening i en del sammenhenger ser det slik.
Slike som oss må bare erkjenne at vi, litt avhengig av gymprofilen, skremmer flere "normale" mennesker enn vi lokker. For folk flest er styrekløftere bolere så gode som noen, uvitenheten er stor, så for et gym med "Sats-profil" er vi på sett og vis like uønskede hele hurven. Pga måten å trene på i perioder, samt vektene som benyttes, så vil jeg faktisk intuitivt tro styrkeløftere ofte er mer uønskede enn Per, Pål og Pia Hvermannsen som trykker litt i ny og ne.

Jeg synes heller gymmene skulle vært mer ærlige på at det er utseendet eller treningsformen vår de ikke ønsker inn, enn å henge det på en knagg de aldri kommer til å følge opp av noen betydning, men jeg ser jo seff at det gir litt kred i en del sammenhenger å fremstå som et "dopfritt" gym. På de gymmene jeg til nå har vært innom, og det er mange titalls, så har jeg i grunn kun en gang fått beskjed om at de helst ser at de mest "seriøse" holder seg til andre gym....men det skal nå sies at jeg ikke har møtt opp melatonanbrun i singlett......og dessverre også mangler feit gullenke og tatooeringer oppetter halsen. Dessuten er det muuligens noe betryggende over gråhårede smått snakksalige gubber?

Meeeeen....jeg skal begynne på et nytt gym om ikke lenge, og der har jeg fått klar beskjed om at han i hovedsak ønsker å holde mengden store/sterke karer på et moderat/lavt nivå - noe han sikkert kommer til å gi klar beskjed om til de som kommer også.
Han ønsker rett og slett å ha en profil på gymmet som ikke omfatter for høy andel av klientell som kan skremme vekk det mer moderat trenende klinetellet.
Helt kul holdning synes nå jeg, men han er nå i hvertfall ærlig på at det er mer utseendet enn helsetilstanden han er opptatt av i såmåte!

Ø

PS! T-skjorte eller genser er selvfølgelig en selvfølge under trening...sjøl jeg får angst av singlettgutter.... Jenter derimot....KJØR PÅ! Smiley

Et flott innlegg som noen kan ta lærdom av! Ikke spor av selvhøytidelighet her i gården!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #157 : 12. november 2009, 14:16 »
Det er vel sånn uansett hvor man trener i Norge, man blir jo møtt på fordommer over alt. Jeg har selv tren/ttrener på steder der jeg ikke vil bruke singlet. Dette fordi å få tusen blikk kastet mot meg, og personer som hvisker "boler" "oksebol", (osv dere skjønner poenget) det er personlig IKKE selv morro å trene på et sånt senter fordi man føler seg veldig ukomfortabel i sånne situasjoner. Det er vel derfor  mange byggere, styrkeløftere osv, trener på visse spesifikke gym som kaliber, haralds osv, fordi der har de muligheten til å være mer seg selv. Men syntes et allmenn gym som Elixia og Sats er et såpass all rounder gym slutte med å ha fordommer med folk med størrelse eller styrke, bare fordi en har litt størrelse betyr ingenting, det er hvordan en person oppfører seg og følger regler. Syntes det er fint med gym der det er forskjellig mennesker, eldre, yngre, erfarne osv så lenge alle følger gode normer og regler innenfor gymmet.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #158 : 12. november 2009, 17:10 »
Det er vel sånn uansett hvor man trener i Norge, man blir jo møtt på fordommer over alt. Jeg har selv tren/ttrener på steder der jeg ikke vil bruke singlet. Dette fordi å få tusen blikk kastet mot meg, og personer som hvisker "boler" "oksebol", (osv dere skjønner poenget) det er personlig IKKE selv morro å trene på et sånt senter fordi man føler seg veldig ukomfortabel i sånne situasjoner. Det er vel derfor  mange byggere, styrkeløftere osv, trener på visse spesifikke gym som kaliber, haralds osv, fordi der har de muligheten til å være mer seg selv. Men syntes et allmenn gym som Elixia og Sats er et såpass all rounder gym slutte med å ha fordommer med folk med størrelse eller styrke, bare fordi en har litt størrelse betyr ingenting, det er hvordan en person oppfører seg og følger regler. Syntes det er fint med gym der det er forskjellig mennesker, eldre, yngre, erfarne osv så lenge alle følger gode normer og regler innenfor gymmet.
Så hva er problemet, og hva mener du?  Hvis du føler at mange ser på deg med singlet så er det vel bare å trene i t-skjorte?  Hvorfor må man trene i singlet?  Er verden så uproblematisk at man må lete etter sånne problemer? 
Hovedårsaken til at mange senter ikke vil ha singlet er hudkontakten med apparatene, ikke at noen ser på dine store muskler.  Selv om det er det du kanskje vil, så er det nok din adferd og svette kvisete kropp som er klisset inntil apparatene som plager de fleste.

Tenk at en person tar kontakt med forbrukerombudet og advokat fordi han ikke får trene i singlet... woot
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #159 : 13. november 2009, 12:05 »
Så hva er problemet, og hva mener du?  Hvis du føler at mange ser på deg med singlet så er det vel bare å trene i t-skjorte?  Hvorfor må man trene i singlet?  Er verden så uproblematisk at man må lete etter sånne problemer? 
Hovedårsaken til at mange senter ikke vil ha singlet er hudkontakten med apparatene, ikke at noen ser på dine store muskler.  Selv om det er det du kanskje vil, så er det nok din adferd og svette kvisete kropp som er klisset inntil apparatene som plager de fleste. 

Heisann Smiley

Jeg tok det med singlet opp som et eksempel, kan gi helt det samme eksempelet iført en t-skjorte, og når du nevner problematisk? Er det så uproblematisk å trene i sleeveless istedenfor t-skjorte, er jo lik hygiene og man har lik kontakt med apperatene da. Og hva er poenget ditt her? Du nevner din kvisete hud, store muskler osv, hvis du hinter til at jeg er den type "bolekar" så tar du riktig nok feil, jeg gir et eksempel som mange her tror jeg forstår. Jeg syntes folk burde få trene i hva dem vil, enn det er singlet, tskjorte, genser, rød bukse eller tights, så lenge det ikke fører til regelbrudd. Jeg drar til et gym for å se bedre ut, ikke fordi jeg syntes jeg ser bra ut, så jeg blåser i hva alle andre rundt meg tenker

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #160 : 13. november 2009, 13:40 »
Det er jo en vesentlig forskjell på sleevless og singlet da påsan. Grin  Golds Gyms singlet med kun en stripe bakpå ryggen kombinert med svette og benkpress er en lite delikat kombo.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget nordlendingen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 424

Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #161 : 14. november 2009, 15:29 »
Jeg trener med manne-burka, tar ca 5 kg mer i benken uansett da, så helt ok for meg og trene uten singlet.
23 år
175
87 kg

Maksløft:
Benk - 180, 5x160, ønsker å runde 200
Mark - 210
Bøy   - 200



http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84668.new#new

Logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=86028.msg1284059;topicseen#new

bildeprofil

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #162 : 14. november 2009, 15:56 »
..
Han ønsker rett og slett å ha en profil på gymmet som ikke omfatter for høy andel av klientell som kan skremme vekk det mer moderat trenende klinetellet.

Ø


Det er faktisk en ærlig og grei holdning jeg respekterer han for. I hjembygda mi gikk faktisk treningssenteret konkurs pga. ble et veldig hardt miljø. Folk ble rett og slett skremt bort, i sin egen uvisshet og av sine egne fordommer.


Er en grunn til at folk starter klubber her i Norge, de skal brukes! Smiley
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #163 : 14. november 2009, 16:14 »
Er en grunn til at folk starter klubber her i Norge, de skal brukes! Smiley

Hadde dette vært greit om det var muslimske utlendinger som ikke fikk trene der fordi de skremte vekk alle de rike hvite kundene?

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #164 : 14. november 2009, 16:16 »
Er verden så uproblematisk at man må lete etter sånne problemer?
Tenk at en person tar kontakt med forbrukerombudet og advokat fordi han ikke får trene i singlet... woot
Hørt om prinsipper noen gang?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!