Skrevet av Emne: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;; OG bomben som smallt  (Lest 103672 ganger)

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #165 : 14. november 2009, 16:17 »
Hadde dette vært greit om det var muslimske utlendinger som ikke fikk trene der fordi de skremte vekk alle de rike hvite kundene?

Sånt rasistprat hører ikke hjemme noen plass.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #166 : 14. november 2009, 16:19 »
Sånt rasistprat hører ikke hjemme noen plass.
Hvorfor er diskriminering noe bedre? Du er faen ikke sann om du ikke ser likheten. Loven er lik for alle.


Meget mulig at jeg nettopp ble levla.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #167 : 14. november 2009, 16:25 »
Hvorfor er diskriminering noe bedre? Du er faen ikke sann om du ikke ser likheten. Loven er lik for alle.

Det var en særdeles morsom spøk fra min side. Du kan jo spørre deg selv dette, hvorfor slipper man ikke inn døra på utestedene med feil antrekk, mens de muslimske utlendingene gjør det? Tipper jeg vet hvem som skremmer vekk mest folk.

Det finnes forskjellsbehandling over alt her i Norge. Men så fort det gjelder for en utlending, handicappet (eller kvinne?!) så er det rasisme eller diskriminering. Uheldigvis? :Smiley
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #168 : 14. november 2009, 16:27 »
Det var en særdeles morsom spøk fra min side. Du kan jo spørre deg selv dette, hvorfor slipper man ikke inn døra på utestedene med feil antrekk, mens de muslimske utlendingene gjør det? Tipper jeg vet hvem som skremmer vekk mest folk.

Det finnes forskjellsbehandling over alt her i Norge. Men så fort det gjelder for en utlending, handicappet (eller kvinne?!) så er det rasisme eller diskriminering. Uheldigvis? :Smiley
Shit ain't real!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;;
« #169 : 13. desember 2009, 18:09 »
Så hva er problemet, og hva mener du?  Hvis du føler at mange ser på deg med singlet så er det vel bare å trene i t-skjorte?  Hvorfor må man trene i singlet?  Er verden så uproblematisk at man må lete etter sånne problemer? 
Hovedårsaken til at mange senter ikke vil ha singlet er hudkontakten med apparatene, ikke at noen ser på dine store muskler.  Selv om det er det du kanskje vil, så er det nok din adferd og svette kvisete kropp som er klisset inntil apparatene som plager de fleste.

Tenk at en person tar kontakt med forbrukerombudet og advokat fordi han ikke får trene i singlet... woot

Tja ... nå er det jo ingen som sier det spruter svette fra en kvisete kropp bare fordi du kaster t-skjorten og trener i en singlet da. Jeg ville mistenke de aller fleste "forbud" mot bestemte typer treningstøy nettopp å være relatert til "gym-image" heller enn hygiene.

I motsatt ende har du jo kvinnene da. Vanligvis null problem at damene tropper opp i en åltrang treningstopp/singlet kuttet ved skuldrene. Hva er forskjellen bortsett fra omkrets rundt overarm + cup-størrelse?

Det enkelte påpeker er vel ikke annet enn at policies bør gjelde alle som trener på et gym og ikke bare enkelte grupper av medlemmene.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Kan skrive litt om denne saken igjen for å vekke opp en gammel men god diskusjon:)

Det har ikke skjedd noe av betydning formellt sett, men god støtte fra advokaten min, samt indikasjoner fra ADN på at dette var feilpraksis av Frisk osv har gjort følgende resultat;

*Jeg blir ikke plaget mer i det hele tatt.. Lederfigurene i kjeden hilser på, smiler, og ønsker meg en god trening.

*Andre har merket mindre press fra ledelsen om nettopp denne typen saker.

OG ALLE VET NÅ, AT DE STÅR FRITT TIL Å VELGE SELV OM DE ØNSKER Å SKRIVE UNDER DETTE SKJEMAET. LAR DU VÆRE VIL DU FÅ BLIKK, KOMENTARER, OG BLI UGLESETT, MEN VALGET ER DITT!

Dare to be different.. Stå for det du mener, og bøy deg aldri for noe som ikke er skrevet i norsk lov om du mener det er det rette å gjøre:)


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget lotten2k

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 89

  • imba
øyvind

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

City Nord jah Tongue
Trente der da jeg bodde i Bodø, og gjør enda det når jeg er på besøk.
Men det blir ikke plassen jeg kommer til å trene når jeg flytter tilbake igjen til sommern,hehe

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
City Nord jah Tongue
Trente der da jeg bodde i Bodø, og gjør enda det når jeg er på besøk.
Men det blir ikke plassen jeg kommer til å trene når jeg flytter tilbake igjen til sommern,hehe

Ser den:) Det snakkes i kulissene om at Frisk bygger noe veldig stort og bedre snart.. Skulle investeres hørte jeg..

Blir det Diablo på deg da? Må vel bort å kikke der også, enda ikke vært der:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Ser den:) Det snakkes i kulissene om at Frisk bygger noe veldig stort og bedre snart.. Skulle investeres hørte jeg..

Blir det Diablo på deg da? Må vel bort å kikke der også, enda ikke vært der:)

Diablo høres ut som et fin fint alternativ syns jeg, men ja jeg får se når jeg får kommet meg oppover.
Har snakket litt med ledelsen i diablo hvertfall, men ja må nesten se og kjenne på det Tongue
Tilbringer jo tross alt så mye tid på et studio, at det er viktig at det klaffer for meg miljømessig osv. Gleder meg veldig hvertfall til å sette igang der oppe med venner og forhåpentligvis flere nye i samme kategori som meg selv Cheesy

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Diablo høres ut som et fin fint alternativ syns jeg, men ja jeg får se når jeg får kommet meg oppover.
Har snakket litt med ledelsen i diablo hvertfall, men ja må nesten se og kjenne på det Tongue
Tilbringer jo tross alt så mye tid på et studio, at det er viktig at det klaffer for meg miljømessig osv. Gleder meg veldig hvertfall til å sette igang der oppe med venner og forhåpentligvis flere nye i samme kategori som meg selv Cheesy

Høres fornuftig ut:) Miljøet er alt der ja:) Gymmet er jo (for min del) mitt andre hjem, så viktig at det klaffer.Smiley

Kanskje man sees der en gang:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Høres fornuftig ut:) Miljøet er alt der ja:) Gymmet er jo (for min del) mitt andre hjem, så viktig at det klaffer.Smiley

Kanskje man sees der en gang:)

Ja er nok mitt andre hjem også, er jo der annen hver dag. Mye tid som går der borte,hehe
Ja klart vi må treffes vettu Cheesy

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Det høres ut som en plan ja:)

er stort sett på styrketrening 3-4x per uke, så blir det MMA 2x per uke, så trening er en vesentlig del av hverdagen:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

Det som folk i denne diskusjonen ser ut til å ha oversett fullstendig er at det faktisk sitter folk rundt omrking i landet her med "rent mel i posen", som like vel har grunn til å frykte resultatene av en tvungen dopingprøve.

Ta f.eks. folk med ADHD. Disse behandles såvidt jeg forstår med amfetaminlignende medikamenter. Hvis disse blir tatt i en dopingkontroll vil de enten bli stemplet som narkomane, eller måtte røpe private detaljer om sin helsesituasjon. Begge disse kan være skadelig for denne personens omdømme, jobbsituasjon osv.

Tilsvarende kan man (om enn noe mer søkt) forestille seg om folk som går på AAS som en eller annen form for medisinsk behandling. Hva dette skulle være aner jeg ikke, men siden flere stoffer på dopinglisten også benyttes til ulike medisinske formål må man anta at det finnes mennesker i landet som lovlig går på disse stoffene som en eller annen slags behandling. Disse vil da enten bli hengt ut som bolere, eller måtte røpe private opplysninger. Igjen, skadelig for omdømme, jobb o.l.

Hvorfor skal ikke slike folk ha rett til samme grad av privatliv som folk som lider av andre sykdommer har? Enn om trenigssentere innførte tvungen HIV test? Ville noen ha reagert da?



Problemet dersom alle som vet de er helt rene bare ukritisk lar seg teste, uten at senteret har noen som helst lovhjemmel for det, blir at alle som ikke lar seg teste automatisk vil bli satt i bås og bli ansett som skyldig til det motsatte er bevist. For at folk som har gode grunner til å ikke ville testes, uten at motivet er å skjule "juks", skal kunne ha et snev av såkalt "plausible deniability" når de nekter å la seg teste, så er vi faktisk nødt til å ha folk som Lars Helge, som av prinsipp nekter å la seg teste der hvor ingen lovhjemmel foreligger.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Det som folk i denne diskusjonen ser ut til å ha oversett fullstendig er at det faktisk sitter folk rundt omrking i landet her med "rent mel i posen", som like vel har grunn til å frykte resultatene av en tvungen dopingprøve.

Ta f.eks. folk med ADHD. Disse behandles såvidt jeg forstår med amfetaminlignende medikamenter. Hvis disse blir tatt i en dopingkontroll vil de enten bli stemplet som narkomane, eller måtte røpe private detaljer om sin helsesituasjon. Begge disse kan være skadelig for denne personens omdømme, jobbsituasjon osv.

Tilsvarende kan man (om enn noe mer søkt) forestille seg om folk som går på AAS som en eller annen form for medisinsk behandling. Hva dette skulle være aner jeg ikke, men siden flere stoffer på dopinglisten også benyttes til ulike medisinske formål må man anta at det finnes mennesker i landet som lovlig går på disse stoffene som en eller annen slags behandling. Disse vil da enten bli hengt ut som bolere, eller måtte røpe private opplysninger. Igjen, skadelig for omdømme, jobb o.l.

Hvorfor skal ikke slike folk ha rett til samme grad av privatliv som folk som lider av andre sykdommer har? Enn om trenigssentere innførte tvungen HIV test? Ville noen ha reagert da?



Problemet dersom alle som vet de er helt rene bare ukritisk lar seg teste, uten at senteret har noen som helst lovhjemmel for det, blir at alle som ikke lar seg teste automatisk vil bli satt i bås og bli ansett som skyldig til det motsatte er bevist. For at folk som har gode grunner til å ikke ville testes, uten at motivet er å skjule "juks", skal kunne ha et snev av såkalt "plausible deniability" når de nekter å la seg teste, så er vi faktisk nødt til å ha folk som Lars Helge, som av prinsipp nekter å la seg teste der hvor ingen lovhjemmel foreligger.

Her er du ute og sykler.

På denne typen tester blir det ikke sjekket for Narkotiske stoffer, denne typen analyser blir kun gjort ved tester tatt ved konkurranse.

Når det kommer til steroider ved medisinsk behandling, så vil man ved en doping analyse, finne hvilke stoffer som er brukt. Dukker det opp stoffer som er vanlig innen medisinsk behandling, og bruken av disse kan dokumenters, så vil man selvsagt ikke bli kastet ut av ett treningssenter. (OBS. slike stoffer vil være forbudt for alle som driver idrett og som ikke har fått dispensasjon for bruken).

Dopingtester på treningssenter er ingen ting annet, enn en utmerket måte å kunne dokumentere sin uskyld på.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!