Skrevet av Emne: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;; OG bomben som smallt  (Lest 103664 ganger)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Ser denne diskusjonen har våknet igjen:)

Det er BRA:) Alt kan diskuteres:)

Ut fra det jeg har lest siden sist jeg var her inne, så må jeg endog si, at dersom problemet er dem som evt driver illegal handel av legemiddler, eller evt dem som har en adferd som skulle representere et problem ovenfor den øvrige kundemassen, så kan dette reguleres med Ordensregler..

Du vil finne mange (om ikke flere ut fra mitt skjønn) mennesker på treningsentere som har en adferd på gymmet som burde først til ekskludering.

Men iallefall der jeg er, er slike regler iverksatt.
Punkt 1; Selger noen AAS på gymmet, så bryter de norsk lov, blir politianmeldt, og utestengt. (bruken av gymmet som en kriminell arena er selvsagt utesperringsgrunnlag)

Punkt 2; Adferd;
Vi har (nok en gang der jeg trener) en del nedfellte regler som en godkjenner med signaturen på medlemskontrakten, samt at de er opplyst om gjennom flere oppslag inne på gymmet.

Brudd på disse understrekes at de kan føre til advarsler, eller potensiellt utestenging.

Men; Om noen er av den formening at ADN`S testprogram skal brukes som et verktøy mot uønskede elementer i gymmet, tror jeg personlig at de ville få seg en overaskelse, ettersom de som støyer mest, oppfører seg værst etc etc oftest ikke er doperene i det hele tatt.

Jeg ser på denne antidop greia som en GLIMRENDE markedsføringsverktøy, der en retter fokusen mot et miljø som for de fleste potensielle kunder vil virke positivt, ikke mer.

Fortsatt seff; er jeg den upopulære som er av den formening at så lenge AAS ikke er nedfellt forbudt i Norsk lov, kan ingen kontrollorganer bestemme seg på "egen hand" å regulere dette, da dette er direkte en personvernsak.

Gjør en ikke noe illegalt, skal en heller ikke straffes for det,

Forøvrig enig med Egil; Greit at gymmet tar et standpunkt med holdningsskaping, og vise at de ønsker folk under en slik klausul, men de skal ikke påtvinges noe.

Føler noen seg utilpass med å være den som "ikke signerte", så kan de bytte gym, eller seff; gi seg faen, og trene videre der, med loven på sin side.

Back again; Lars H





Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure

Men iallefall der jeg er, er slike regler iverksatt.
Punkt 1; Selger noen AAS på gymmet, så bryter de norsk lov, blir politianmeldt, og utestengt. (bruken av gymmet som en kriminell arena er selvsagt utesperringsgrunnlag)

Punkt 2; Adferd;
Vi har (nok en gang der jeg trener) en del nedfellte regler som en godkjenner med signaturen på medlemskontrakten, samt at de er opplyst om gjennom flere oppslag inne på gymmet.

Om et gym ikke ønsker handel på sitt senter, så må det være en grei sak at de ikke ønsker kjente dealer som medlemmer. Dette vil jo kanbskje være det mest preavtive virkemidelet for å hindre mer utstrakt bruk av steroider på det aktuelle gymet.

Har du da et forslag til hva en gymeier kan gjøre for å unngå slik kunder, uten at dette går ut over den resterende kundemassen?
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Om et gym ikke ønsker handel på sitt senter, så må det være en grei sak at de ikke ønsker kjente dealer som medlemmer. Dette vil jo kanbskje være det mest preavtive virkemidelet for å hindre mer utstrakt bruk av steroider på det aktuelle gymet.

Har du da et forslag til hva en gymeier kan gjøre for å unngå slik kunder, uten at dette går ut over den resterende kundemassen?

Vel, spørsmålet du stiller er veldig godt faktisk:)

Men det er litt problematisk dette med kjente dealere. For hvem er det? Dillemmaet er at dersom en person er kjent dealer (som folk vet dealer) er han ikke per def det, før politiet, og eventuellt rettsystemet har tatt vedkommende, og ilagt dem straff for forbrytelsen.

På den annen side; En person skal ikke straffes flere ganger for samme lovbruddet, så om en person er idømt straff for dealing, og har sonet/gjort opp for seg, blir det helt feil etter mitt skjønn om gymmet skulle ilegge ytterligere sanksjoner, da jeg anser domstolene som den dømmende makt i norge.

Forstår argumentene dine da, og ser problemet, men ut fra et personvernperspektiv, har en problemet med at "å vite at noen dealer" er ikke nok, påtalemakten/politiet skal pågripe og dømme noen, før vi teknisk sett kan kalle dem kriminelle. Og; Når de er tatt, og har tatt sin straff, er de slik det er i dag, over for deres vedkommende. De starter med blanke ark da.

Bare vrient rett og slett:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Vel, spørsmålet du stiller er veldig godt faktisk:)

Men det er litt problematisk dette med kjente dealere. For hvem er det? Dillemmaet er at dersom en person er kjent dealer (som folk vet dealer) er han ikke per def det, før politiet, og eventuellt rettsystemet har tatt vedkommende, og ilagt dem straff for forbrytelsen.

På den annen side; En person skal ikke straffes flere ganger for samme lovbruddet, så om en person er idømt straff for dealing, og har sonet/gjort opp for seg, blir det helt feil etter mitt skjønn om gymmet skulle ilegge ytterligere sanksjoner, da jeg anser domstolene som den dømmende makt i norge.

Forstår argumentene dine da, og ser problemet, men ut fra et personvernperspektiv, har en problemet med at "å vite at noen dealer" er ikke nok, påtalemakten/politiet skal pågripe og dømme noen, før vi teknisk sett kan kalle dem kriminelle. Og; Når de er tatt, og har tatt sin straff, er de slik det er i dag, over for deres vedkommende. De starter med blanke ark da.

Bare vrient rett og slett:)

Om man er dømt og kanskje sittet inne for salg av steroider, så har man veldig gode bevis for at personen er en dealer.

Skal gymet da slippe personen inn på gymet i påventa av neste salg?

Har man valgt å selge steroider så må man ta konsekvensene av det, en av kosekvensene er at man vil være uønsket de fleste treningssentrer. Faktisk vil et senter som nekter en kjent/tidliger dealer tilgang til kundegruppen som sentrer gir, være med på å redusere sjansen for tilbakefall.

En dømt dealer bør med andre ord unngå treningssentrer, på sammen måte som tørlagte alkoholikere bør unngå vinmonopolet eller den lokale puben.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Men benkpressern... du mener vel ikke at gymmene fjerner hantler, har forbud mot singleter og antidopingkontrakt for å bli kvitt en og annen dealer?

Det er nok en viss agenda med markedsføring inn mot mosonister og bruke antidoping-kortet for alt det er verdt.

Hvis man fronter gymmet sitt slik, så vet potensielle kunder at her er det få sterke folk å bli provosert av, lite singleter og få tunge løft. I tillegg er det ikke tunge hantler som ligger på plassen sin og minner deg på hvor svak du er... Grin

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Om man er dømt og kanskje sittet inne for salg av steroider, så har man veldig gode bevis for at personen er en dealer.

Skal gymet da slippe personen inn på gymet i påventa av neste salg?

Har man valgt å selge steroider så må man ta konsekvensene av det, en av kosekvensene er at man vil være uønsket de fleste treningssentrer. Faktisk vil et senter som nekter en kjent/tidliger dealer tilgang til kundegruppen som sentrer gir, være med på å redusere sjansen for tilbakefall.

En dømt dealer bør med andre ord unngå treningssentrer, på sammen måte som tørlagte alkoholikere bør unngå vinmonopolet eller den lokale puben.

Om en person har sittet inne for det, er det av min oppfatning at vedkommende har gjort opp for seg, og ikke skal bære stempelet som "dealer" resten av sin tid.

Mener du faktisk at en dealer ikke kan forbedre seg i fengsel?  Og er det rehabiliterende for en såkallt "dealer" og bli dømt "videre" etter frislipp?

Treningen er kanskje en av de få gledene vedkommende har, og at det kanskje utgjør en vesentlig del av hans pyykiske velvære. Skal vi virkelig sperre vedkommende ute da?

Må bare si meg uenig rett og slett (seff, fra mit skjønn)

De som selger AAS, tror jeg ikke gjør dette som en følge av at de er på gymmet, men som en følge av andre, mer kompliserte faktorer. (psykologiske) Dette med grensesetting, kriminalitet etc er ofte veldig komplekst, tror det blir for enkelt å kaste dem ut å satse på at det går bra.

Og en dealer, som du sammenligner med en tørrlagt alkis eller lignende; Salg og brukergrad kan variere sterkt hos kriminelle. Da kan en lett snu spørsmålet til; representerer det et problem at eks dealer "Bole Ole" er på gymmet, om han bruker?

Var det ikke salget som ble sett på som problemet mht miljøfaktoren?

Når domstolen har talt, vedkommende har sittet sin tid, og er ute igjen, fortjener dem en sjanse til å vinne tilbake sin selverd etter mitt syn, ikke dømmes videre, som slik jeg ser det kan trykke noen ned så langt at deres kriminelle baner blir stående som det eneste gjenværende alternativ.

Mine taker:)

Forøvrig enig med Egil; AntiDoping arbeidet er et av de største Markedsføringstriksene et senter kan bruke, for til syvende og sist, og HELT ærlig, tror jeg det enkelte senter driter i direkte helsa til folket, hva de gjør hjemme etc, så lenge som de får flest mulig som sender sine kroner deres vei hver eneste måned.


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Pripps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Som jeg var inne på tidligere i tråden.. Det er et voldsomt paradoks at man altså kan nekte enkelte kunder, fordi de er store, men ikke så lenge kundene er mørkhudede eller har et handicap. Det burde ikke være annen behandling av de som bruker steroider, eller de som er vellbygde, da de heller ikke gjør noe ulovlig.

Hadde jeg eid et gym der jeg bor, hadde gymmet vært tjent med rent økonomisk at mørkhudede ikke trente der. Istedet driver man man altså et aktivt arbeid for å holde sværingene borte da man tydligvis kan behandle disse som man vil.

Jeg ville følt det som diskriminering om jeg hadde blitt nektet adgang til et senter pga min størrelse, selv om jeg selvfølgelig hadde forstått at dette var til det beste for storparten av kundemassen.
Behind every happy man there is a woman who takes it in the ass

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

De som selger AAS, tror jeg ikke gjør dette som en følge av at de er på gymmet, men som en følge av andre, mer kompliserte faktorer. (psykologiske) Dette med grensesetting, kriminalitet etc er ofte veldig komplekst, tror det blir for enkelt å kaste dem ut å satse på at det går bra.

Som regel så er det vel ikke mer komplisert enn at de selger for å finansiere eget forbruk.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Men benkpressern... du mener vel ikke at gymmene fjerner hantler, har forbud mot singleter og antidopingkontrakt for å bli kvitt en og annen dealer?

Det er nok en viss agenda med markedsføring inn mot mosonister og bruke antidoping-kortet for alt det er verdt.

Hvis man fronter gymmet sitt slik, så vet potensielle kunder at her er det få sterke folk å bli provosert av, lite singleter og få tunge løft. I tillegg er det ikke tunge hantler som ligger på plassen sin og minner deg på hvor svak du er... Grin
Personlig har jeg ingen problemer med forbud mot singletter. Singletter fungerer nok for den store massen på ett treningsstudio, men når det alltid er 5-10 bolere som går rundt store blodfyllte steroidebyller, som eksploderer for den minste ting. Og etter en kort oppvarming bruker den neste timen på å smøre gørrett fra byllene sine inn i det meste av utstyret på treningsstudioet. Så skjønner en meget godt at treningsstudioene har regler mot singletter.
Så hadde brukerne med mild form for byllepest, innsett at det ikke er en god ide å trene med singlet, så hadde en nok sannsynligvis ikke hatt regler mot bruk av singlet. I stede for å ta ut sinnet mot treningssentrene, så kan man heller ta ut sinnet på idioten som ødelegger for resten av singletbrukerne.

Jeg tror ikke mosjonistene eller sentrene har noe i mot at det blir løftet tungt (fuck jante), men man ønsker å kvitte seg med idiotene med byllepest, og de som ikke kan oppføre seg. Dessverre går slikt ofte ut over de medlemmene som er sterke, men som klarer å oppføre seg. Også her er det idiotene som har skylden.

Jeg trener nå på ett Elexia senter, der er det ikke noe singlet forbud. Så benker og stenger er ofte innsmurt i en blanding av gørr og blod. Hantler, vekter og stenger ligger strødd over hele gulvet, da mange av vannhodene slipper hantlene i gulvet fra strake armer, men kan ikke løfte de tilbake i stativet fordi de er så slitne. Det er også særdeles viktig og alltid la stangen ligge igjen med alle vektene på, etter å ha trent markløft.

De største tullingene på gymmet har en ting felles, alle trener i Singlet. Det er selvsagt ikke singletten som har skylden, men jeg tipper at for denne gruppen, så er det så viktig å trene i nettopp singletten at de bli ta sin bag og gått, om man begynte å håndheve singlettforbud. Gymeierne og resten av de som trener der, hadde uttvilsomt været tjent med at disse individene forsvant.

Så sentrene lager mange til tider idiotiske regler for å hindre enkelte miljøer. Akkurat dette skjønner jeg meget godt. Personlig hadde jeg kalt en spade for en spade, og kastet ut de enkeltindividene som er uønsket, og latt resten medlemmene fått beholde det tunge utstyret. Dessverre er det nok noen av disse, som ikke hadde hatt selvinnsikt nok til å skjønne hvorfor de var uønsket, noen hadde kanskje opprettet sak mot gymmet for de følte seg urettferdig behandlet.

Det er klart at enkelte sentrer spiller ADN kortet i markedsføring, Dette gir en flask trygghet for foreldre som skal sende 15-16 åringene sine på treingssentrer.  

Alt i alt så tror jeg, at vist kjente dealer hadde tatt hintet og holdt seg unna sentrer der de er uønsket. Bolere med gigantbyller hadde trent med t-skjorte og helst genser. Om folk hadde ryddet etter seg, oppført seg skikkelig og vært generelt omgjengelige, så hadde ikke sentrene sett seg tjent med å innføre idiotiske regler.


"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget javel234

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Hei der Mr benk.. Hadde nesten ventet på deg her..

Har jeg ikke min rett til å uttale meg om det jeg opplever som trakkasering på et gym? Her er casen; Enten er noe frivillig, eller så er det ikke det. Er det frivillig, kan alle velge selv hva de vil gjøre.

og; Din halveis indikasjon på at jeg er en boler.. Du får tro akkurat hva faen du vil tro, det er faktisk ikke mitt problem. Hvorfor må jeg bevise min uskydlighet?? For hvem?? Er jeg "skyldig" i noe som helst om jeg faktisk boler?? Har jeg gjort deg, eller noen andre noe galt av dem grunn??

Og hva vet du om meg egentlig? Ser jeg ut som en boler???

Gym eiere, såvel som butikk eiere, resturanteiere og andre har loven å føye seg etter. Skulle jeg starte et gym der personer som beviselig benytter seg av alkohol ikke skulle få slippe inn??? Det er FAKTISK akkurat det samme, og det er illegalt å forfølge folk på grunn av deres meninger og tro, og det er nettopp det dette handler om for meg, en prinsippsak, da flere personer blir trakassert av FRISKHUSET.

Og jeg vil ha meg frabedt å indirekte bli kallt boler på grunn av at jeg ikke føyer meg inn i rekkene med de få, men svært markante styrkeløftere her på forumet, som alltid skriker ut om DOP på alle som ikke gjør akkurat det samme som dem, og bøyer seg etter DERES IDRETTS retningslinjer.

Saken er meldt til ADN og Datatilsynet, og jeg gir meg ALDRI:



stå på. ikke la gymeieren eller noen andre overkjøre deg. dette er en prinsippsak, men det innser ikke enkelte av drittungene her på forumet.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
stå på. ikke la gymeieren eller noen andre overkjøre deg. dette er en prinsippsak, men det innser ikke enkelte av drittungene her på forumet.

Gikk bra til sist;) Jeg har Fred, og trener bare flotters der nå:) De har lettet trykket, ettersom de innså selv, at denne pågangen deres var LANGT ute på viddene:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Personlig har jeg ingen problemer med forbud mot singletter. Singletter fungerer nok for den store massen på ett treningsstudio, men når det alltid er 5-10 bolere som går rundt store blodfyllte steroidebyller, som eksploderer for den minste ting. Og etter en kort oppvarming bruker den neste timen på å smøre gørrett fra byllene sine inn i det meste av utstyret på treningsstudioet. Så skjønner en meget godt at treningsstudioene har regler mot singletter.
Så hadde brukerne med mild form for byllepest, innsett at det ikke er en god ide å trene med singlet, så hadde en nok sannsynligvis ikke hatt regler mot bruk av singlet. I stede for å ta ut sinnet mot treningssentrene, så kan man heller ta ut sinnet på idioten som ødelegger for resten av singletbrukerne.

Jeg tror ikke mosjonistene eller sentrene har noe i mot at det blir løftet tungt (fuck jante), men man ønsker å kvitte seg med idiotene med byllepest, og de som ikke kan oppføre seg. Dessverre går slikt ofte ut over de medlemmene som er sterke, men som klarer å oppføre seg. Også her er det idiotene som har skylden.

Jeg trener nå på ett Elexia senter, der er det ikke noe singlet forbud. Så benker og stenger er ofte innsmurt i en blanding av gørr og blod. Hantler, vekter og stenger ligger strødd over hele gulvet, da mange av vannhodene slipper hantlene i gulvet fra strake armer, men kan ikke løfte de tilbake i stativet fordi de er så slitne. Det er også særdeles viktig og alltid la stangen ligge igjen med alle vektene på, etter å ha trent markløft.

De største tullingene på gymmet har en ting felles, alle trener i Singlet. Det er selvsagt ikke singletten som har skylden, men jeg tipper at for denne gruppen, så er det så viktig å trene i nettopp singletten at de bli ta sin bag og gått, om man begynte å håndheve singlettforbud. Gymeierne og resten av de som trener der, hadde uttvilsomt været tjent med at disse individene forsvant.

Så sentrene lager mange til tider idiotiske regler for å hindre enkelte miljøer. Akkurat dette skjønner jeg meget godt. Personlig hadde jeg kalt en spade for en spade, og kastet ut de enkeltindividene som er uønsket, og latt resten medlemmene fått beholde det tunge utstyret. Dessverre er det nok noen av disse, som ikke hadde hatt selvinnsikt nok til å skjønne hvorfor de var uønsket, noen hadde kanskje opprettet sak mot gymmet for de følte seg urettferdig behandlet.

Det er klart at enkelte sentrer spiller ADN kortet i markedsføring, Dette gir en flask trygghet for foreldre som skal sende 15-16 åringene sine på treingssentrer.  

Alt i alt så tror jeg, at vist kjente dealer hadde tatt hintet og holdt seg unna sentrer der de er uønsket. Bolere med gigantbyller hadde trent med t-skjorte og helst genser. Om folk hadde ryddet etter seg, oppført seg skikkelig og vært generelt omgjengelige, så hadde ikke sentrene sett seg tjent med å innføre idiotiske regler.




Kan i og for seg se den med hygiene delen av singlet trening. Den regelen er grei slik jeg ser det:)

Men dette med "kjente dealere" blir for enkelt etter mitt skjønn. Det er ikke etter mitt syn opp til gymmet å ha noen dømmende makt over mennesker, klart, de kan rapportere misstenkelig oppførsel til politiet, og de kan evt se på saken, men å utesperre noen fra gymmet bør gå på konkreter, ikke synsing fra den enkelte. (seff, mitt standpunkt da, jmf at er de ferdig med dommen sin, er de fri)

Men støtter den med singletene da, er ikke morro å¨bade i andres svette etc, boler eller ikke:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Personlig har jeg ingen problemer med forbud mot singletter. Singletter fungerer nok for den store massen på ett treningsstudio, men når det alltid er 5-10 bolere som går rundt store blodfyllte steroidebyller, som eksploderer for den minste ting. Og etter en kort oppvarming bruker den neste timen på å smøre gørrett fra byllene sine inn i det meste av utstyret på treningsstudioet. Så skjønner en meget godt at treningsstudioene har regler mot singletter.
Så hadde brukerne med mild form for byllepest, innsett at det ikke er en god ide å trene med singlet, så hadde en nok sannsynligvis ikke hatt regler mot bruk av singlet. I stede for å ta ut sinnet mot treningssentrene, så kan man heller ta ut sinnet på idioten som ødelegger for resten av singletbrukerne.

Jeg tror ikke mosjonistene eller sentrene har noe i mot at det blir løftet tungt (fuck jante), men man ønsker å kvitte seg med idiotene med byllepest, og de som ikke kan oppføre seg. Dessverre går slikt ofte ut over de medlemmene som er sterke, men som klarer å oppføre seg. Også her er det idiotene som har skylden.

Jeg trener nå på ett Elexia senter, der er det ikke noe singlet forbud. Så benker og stenger er ofte innsmurt i en blanding av gørr og blod. Hantler, vekter og stenger ligger strødd over hele gulvet, da mange av vannhodene slipper hantlene i gulvet fra strake armer, men kan ikke løfte de tilbake i stativet fordi de er så slitne. Det er også særdeles viktig og alltid la stangen ligge igjen med alle vektene på, etter å ha trent markløft.

De største tullingene på gymmet har en ting felles, alle trener i Singlet. Det er selvsagt ikke singletten som har skylden, men jeg tipper at for denne gruppen, så er det så viktig å trene i nettopp singletten at de bli ta sin bag og gått, om man begynte å håndheve singlettforbud. Gymeierne og resten av de som trener der, hadde uttvilsomt været tjent med at disse individene forsvant.

Så sentrene lager mange til tider idiotiske regler for å hindre enkelte miljøer. Akkurat dette skjønner jeg meget godt. Personlig hadde jeg kalt en spade for en spade, og kastet ut de enkeltindividene som er uønsket, og latt resten medlemmene fått beholde det tunge utstyret. Dessverre er det nok noen av disse, som ikke hadde hatt selvinnsikt nok til å skjønne hvorfor de var uønsket, noen hadde kanskje opprettet sak mot gymmet for de følte seg urettferdig behandlet.

Det er klart at enkelte sentrer spiller ADN kortet i markedsføring, Dette gir en flask trygghet for foreldre som skal sende 15-16 åringene sine på treingssentrer.  

Alt i alt så tror jeg, at vist kjente dealer hadde tatt hintet og holdt seg unna sentrer der de er uønsket. Bolere med gigantbyller hadde trent med t-skjorte og helst genser. Om folk hadde ryddet etter seg, oppført seg skikkelig og vært generelt omgjengelige, så hadde ikke sentrene sett seg tjent med å innføre idiotiske regler.

Er det en korelasjon mellom plagget singlet og blodfyllte, sprekkeferdige byller? Eller overdreven svetting? Jeg mener ... kroppsbyggeren med 55 cm overarmer og klare tegn på et tett forhold til medisinskapet er vel for en kuriositet å regne i dag?

Du har et poeng i innleggene du skriver. De fleste som trykker i dag er ikke spesiellt sterke. Hvorfor? Jo, fordi de ser ut som helt vanlige mennesker. Unge tenåringsgutter som "biffer" seg opp fra 60 kg til 70 kg og som ingen ville mistenke brukte noe som helst. Eller "fitnessbabesene" som bruker slankepiller, før de går inn til den første av totalt 3-4 aerobic/spinningtimer de har meldt seg på innenfor én og samme kveld?

I forhold til "dresskode" og klientell, så vil denne gruppen som utgjør hovedtyngden av misbrukere i dag skli under radaren og fremstå som målgruppen for helsestudioene. Det blir på en måte en klisjee å kikke etter kroppsbyggeren med baggypants og magetaske. Han er (nesten) utdødd i sin opprinnelige form. Steroidene er der. Slankepreparatene er der. Men de misbrukes altså i store kvanta av helt normale (visuellt) hobbymosjonister som ikke har til hensikt å bli spesiellt store.

Gymeiere bruker ADN for å kvitte seg med "plagsomme elementer". ADN derimot kan i den grad de biter på bransjens noe tilslørte agenda sies å inneha et helt feil fokus på hvem de primært burde avbe om prøver.

Huh

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Er det en korelasjon mellom plagget singlet og blodfyllte, sprekkeferdige byller? Eller overdreven svetting? Jeg mener ... kroppsbyggeren med 55 cm overarmer og klare tegn på et tett forhold til medisinskapet er vel for en kuriositet å regne i dag?

Du har et poeng i innleggene du skriver. De fleste som trykker i dag er ikke spesiellt sterke. Hvorfor? Jo, fordi de ser ut som helt vanlige mennesker. Unge tenåringsgutter som "biffer" seg opp fra 60 kg til 70 kg og som ingen ville mistenke brukte noe som helst. Eller "fitnessbabesene" som bruker slankepiller, før de går inn til den første av totalt 3-4 aerobic/spinningtimer de har meldt seg på innenfor én og samme kveld?

I forhold til "dresskode" og klientell, så vil denne gruppen som utgjør hovedtyngden av misbrukere i dag skli under radaren og fremstå som målgruppen for helsestudioene. Det blir på en måte en klisjee å kikke etter kroppsbyggeren med baggypants og magetaske. Han er (nesten) utdødd i sin opprinnelige form. Steroidene er der. Slankepreparatene er der. Men de misbrukes altså i store kvanta av helt normale (visuellt) hobbymosjonister som ikke har til hensikt å bli spesiellt store.

Gymeiere bruker ADN for å kvitte seg med "plagsomme elementer". ADN derimot kan i den grad de biter på bransjens noe tilslørte agenda sies å inneha et helt feil fokus på hvem de primært burde avbe om prøver.

Huh

Begynner å bli noen honnører jeg har sendt til deg, men damn.. Der kom det en til:)

Honnør, og som vanlig, et GODT skrevet, og velresonert inlegg:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Jeg trener på et studio som har en ganske sterk "mosjonistprofil". Det er masse gamlinger på ergometersykkel, overvektige 40 år gamle damer i vaginamaskinen og en haug med tynne gutter i fotballtrøyer. Jeg og kanskje en handfull mennesker til er det nærmeste du kommer en "boler" der. Gjett en gang hvilken gruppe som ikke rydder opp etter seg, bråker og er til sjenanse? Fotballgutta. Har aldri trent en plass med en så stor irriterende gruppe mennesker. De går i veien mens man kjører bøy, står å flekser 30 centimeters armer i speilet og rydder ALDRI opp etter seg. I tillegg er det forstyrrende med folk som konsekvent kjører alle øvelser feil.

Hvis jeg starter et gym kommer jeg til å nekte alle i fotballtrøye. Gutta i singlet er velkommen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!