Skrevet av Emne: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;; OG bomben som smallt  (Lest 103705 ganger)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Jeg trener på et studio som har en ganske sterk "mosjonistprofil". Det er masse gamlinger på ergometersykkel, overvektige 40 år gamle damer i vaginamaskinen og en haug med tynne gutter i fotballtrøyer. Jeg og kanskje en handfull mennesker til er det nærmeste du kommer en "boler" der. Gjett en gang hvilken gruppe som ikke rydder opp etter seg, bråker og er til sjenanse? Fotballgutta. Har aldri trent en plass med en så stor irriterende gruppe mennesker. De går i veien mens man kjører bøy, står å flekser 30 centimeters armer i speilet og rydder ALDRI opp etter seg. I tillegg er det forstyrrende med folk som konsekvent kjører alle øvelser feil.

Hvis jeg starter et gym kommer jeg til å nekte alle i fotballtrøye. Gutta i singlet er velkommen.

Ser den ja:) Faktisk, det mest forstyrrende jeg opplever på gymmet er ansamlinger av "tynnje" fotballkarer som gjør øvelsene 100% feil pga at de har noe egotripp mht vektene de bruker, samt at de står 4stk på samme apparat, skal kjøre annet hvert sett, og skal ha x min pause på settene..

Kaprer utstyr i en halvtime i slengen, og forlater uten å rydde:(


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Ser den ja:) Faktisk, det mest forstyrrende jeg opplever på gymmet er ansamlinger av "tynnje" fotballkarer som gjør øvelsene 100% feil pga at de har noe egotripp mht vektene de bruker, samt at de står 4stk på samme apparat, skal kjøre annet hvert sett, og skal ha x min pause på settene..

Kaprer utstyr i en halvtime i slengen, og forlater uten å rydde:(


Om det plager deg at en fotballspiller ikke rydder etter markløft eller knebøy, så er du for svak Grin Grin
Disse pleier vel strengt talt aldri å trene på mer enn oppvarmingsvekter uansett Cheesy
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Om det plager deg at en fotballspiller ikke rydder etter markløft eller knebøy, så er du for svak Grin Grin
Disse pleier vel strengt talt aldri å trene på mer enn oppvarmingsvekter uansett Cheesy

Dette er bare tull for de jeg ser kjører 160 kg med 3 cm range of motion! :-)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Om det plager deg at en fotballspiller ikke rydder etter markløft eller knebøy, så er du for svak Grin Grin
Disse pleier vel strengt talt aldri å trene på mer enn oppvarmingsvekter uansett Cheesy

Er litt tynnj om dagen ja Smiley Hehehehe:)


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Om det plager deg at en fotballspiller ikke rydder etter markløft eller knebøy, så er du for svak Grin Grin
Disse pleier vel strengt talt aldri å trene på mer enn oppvarmingsvekter uansett Cheesy
En mfk-spiller hjemme tok strakmark på 50 kg. ved siden av Kikki som dro repper på 130 kg.

dette var på den tiden hvor kikki veide over 105 kg.

Da han var ferdig med sitt sett, spurte Kikki om hun kunne låne hans stang, og så kjørte hun latrows med markvektene hans.

Jeg kunne ikke se at hun hadde latrows på programmet, så hun gjorde det garantert for å være ekkel... Grin

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
En mfk-spiller hjemme tok strakmark på 50 kg. ved siden av Kikki som dro repper på 130 kg.

dette var på den tiden hvor kikki veide over 105 kg.

Da han var ferdig med sitt sett, spurte Kikki om hun kunne låne hans stang, og så kjørte hun latrows med markvektene hans.

Jeg kunne ikke se at hun hadde latrows på programmet, så hun gjorde det garantert for å være ekkel... Grin

Syntes Moldespilleren hun var ekkel?

Grin



Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Tror han ble litt småirritert.

Det var en hendelse med noen bicepscurl en gang også, hvor de fortvilt prøvde å holde følge, men måtte gi opp.. hehe!

sorry for avsporingen

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Tror han ble litt småirritert.

Det var en hendelse med noen bicepscurl en gang også, hvor de fortvilt prøvde å holde følge, men måtte gi opp.. hehe!

sorry for avsporingen

Slikt er verdt avsporinger. Gni det inn Smiley

Utlogget Treningsfreek

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 178

  • Mean and clean!
Hei til alle.  Jeg synes at Lars Helge fremmer saka si saklig og bra, men jeg er uenig.  Jeg er i all beskjedenhet også en prinsipiell person, og jeg ønsker meg en idrettsbevegelse i Norge som har en klar og skarp front mot doping.  Jeg ønsker at denne fronten skal inkludere alle kraftidretter samt alle treningssentra og helsestudioer.

Jeg kjenner ikke mange bolere, men både før og nå har jeg trent på plasser der bolere trener.  Jeg veit med sikkerhet at flere av disse har belasta både rettsvesenet og helsevesenet mer enn det statistiske tilfeldigheter skulle tilsi.  Det er ikke akkurat noen reklame for kraftidretter når sånne folk dels gir seg til å knuse inventar på gymmet og dels truer andre trenende med fysisk vold.  Når flere bolere trener i lag på et sted, oppstår det gjerne subkulturer og klikker som andre i nærheten ikke har noen særlig grunn til å ønske seg.

Alt i alt synes jeg det er helt greit at et treningssenter krever en egenerklæring mot doping, og også viser bort dem som ikke følger regler mot doping.  Faktisk skulle jeg ønske at alle idrettslige virksomheter gjorde dette.

En annen sak er hvordan folkene på Friskhuset i Bodø har oppført seg reint mellommenneskelig.  Det er selvsagt ikke bra om de har vært arrogante og ubehagelige.

Så du mener altså disse personene du nevner oppfører seg som de gjør hovedsakelig på grunn av "bolet" de tar?

Eller kan det ligge noe viktigere og større bak, som faktisk får dem til å oppføre seg som de gjør (vanskelig oppvekst, psykiske problemer o.s.v)?
Alder: 22 år
BP: 107,5 kg
ML: 150kg
KB: uvisst
188cm/91 kg
("Thor is here, Odin is here, how can you miss!?

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Så du mener altså disse personene du nevner oppfører seg som de gjør hovedsakelig på grunn av "bolet" de tar?

Eller kan det ligge noe viktigere og større bak, som faktisk får dem til å oppføre seg som de gjør (vanskelig oppvekst, psykiske problemer o.s.v)?

Må si meg enig der; Det er nemmelig det store spørsmålet som jeg har reist så mange ganger før i diskusjoner som denne her på TF; Årsakene til "sosiale avvik".

Er det dop alene som gjør folk gale? Eller er det gale folk som starter med dop?
For å forstå en kriminell, må en se på et enormt vidt spekter av faktorer som kan ha hatt medvirkende roller i deres vei ut av "samfunnssystemet".

Faktorer som oppvekst, selvtillit, vennekrets/miljø etc, kan gjøre et slikt puslespill VELDIG vanskelig å sette sammen.

For å bruke et eksempel; En bekjent av meg, som jeg her refererer til som person x, vokste opp i et hjem med alkohiliker foreldre, som skamslo gørra ut av han stort sett daglig i hverdager, så vel som helger. Dette var før barneværnet fungerte i noen spes grad.
Person x, styrte tidlig mot en kriminell tilværelse, og drev allerede som 16 åring handel med illegale substanser av forskjellige typer.

Person x var også et utsatt mobbeoffer, pga vanvittige raseriutbrudd, men særdeles tynn og liten kropp, samt en sykdom som gjorde at tennene hans var ødelagte/stygge i barndommen. Person x brukte tykke briller, og tennene, brillene, og en aggresjon som ble provosert frem daglig av eldre barn for å le av reaksjonene. Hjemmet var som nevnt ikke særlig støttende..

Denne vennen min, var straffedømt for handel av narkotika 17 år gammel. Som 20 åring hadde han blitt "bole ole", stor og sterk som faen, og livnærte seg som torpedo blant annet.

Person x er i dag i slutten av 20 årene, og en av de farligste, MEN, snilleste menneskene jeg vet om.

Pek ut enkeltfaktoren som gjorde at person x ble den han er..Huh??

Komplekst. Fallt utenfor psykiatri, inn som kriminell. I mangel av foreldre, fant han en "ny familie".. Med SVÆRT dårlige innflytelser på han.

Å forstå hvorfor kriminelle etc blir slik de er, kan være SVÆRT komplisert..

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Må si meg enig der; Det er nemmelig det store spørsmålet som jeg har reist så mange ganger før i diskusjoner som denne her på TF; Årsakene til "sosiale avvik".

Er det dop alene som gjør folk gale? Eller er det gale folk som starter med dop?
For å forstå en kriminell, må en se på et enormt vidt spekter av faktorer som kan ha hatt medvirkende roller i deres vei ut av "samfunnssystemet".

Faktorer som oppvekst, selvtillit, vennekrets/miljø etc, kan gjøre et slikt puslespill VELDIG vanskelig å sette sammen.

For å bruke et eksempel; En bekjent av meg, som jeg her refererer til som person x, vokste opp i et hjem med alkohiliker foreldre, som skamslo gørra ut av han stort sett daglig i hverdager, så vel som helger. Dette var før barneværnet fungerte i noen spes grad.
Person x, styrte tidlig mot en kriminell tilværelse, og drev allerede som 16 åring handel med illegale substanser av forskjellige typer.

Person x var også et utsatt mobbeoffer, pga vanvittige raseriutbrudd, men særdeles tynn og liten kropp, samt en sykdom som gjorde at tennene hans var ødelagte/stygge i barndommen. Person x brukte tykke briller, og tennene, brillene, og en aggresjon som ble provosert frem daglig av eldre barn for å le av reaksjonene. Hjemmet var som nevnt ikke særlig støttende..

Denne vennen min, var straffedømt for handel av narkotika 17 år gammel. Som 20 åring hadde han blitt "bole ole", stor og sterk som faen, og livnærte seg som torpedo blant annet.

Person x er i dag i slutten av 20 årene, og en av de farligste, MEN, snilleste menneskene jeg vet om.

Pek ut enkeltfaktoren som gjorde at person x ble den han er..Huh??

Komplekst. Fallt utenfor psykiatri, inn som kriminell. I mangel av foreldre, fant han en "ny familie".. Med SVÆRT dårlige innflytelser på han.

Å forstå hvorfor kriminelle etc blir slik de er, kan være SVÆRT komplisert..
Jeg forstår godt at kompisen din ble kriminell, og at det ikke var bolinga som gjorde ham til den han er sier seg selv.

Allikevel forstår jeg godt at gymeiere ikke ønsker hans nærvær på gymmet, spesielt hvis han oppfører seg ustabilt og bedriver kriminell virksomhet der. Det er stort sett ikke selve bolinga som er problematisk, men oppførselen til mange av de som boler. Får man en klikk av sånne typer som kameraten din på et gym så kan det skremme vekk mange betalende kunder.

Hadde bolerne klart å oppføre seg som folk rundtom på de gymmene som fins i Norge så ville det ikke vært noe behov for idiotiske anti-doping kontrakter. Men sånn som ståa er, boling er utbredt blant kriminelle, så kan jeg forstå det økonomiske behovet for å skremme disse uønskede elementene vekk med trussel om ADN.

Hadde antallet tatoverte muskelberg på gymmet vært proporsjonalt med antallet 'vanlige' medlemmer hadde SATS og 3T aldri funnet på å dopingteste! 
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Jeg forstår godt at kompisen din ble kriminell, og at det ikke var bolinga som gjorde ham til den han er sier seg selv.

Allikevel forstår jeg godt at gymeiere ikke ønsker hans nærvær på gymmet, spesielt hvis han oppfører seg ustabilt og bedriver kriminell virksomhet der. Det er stort sett ikke selve bolinga som er problematisk, men oppførselen til mange av de som boler. Får man en klikk av sånne typer som kameraten din på et gym så kan det skremme vekk mange betalende kunder.

Hadde bolerne klart å oppføre seg som folk rundtom på de gymmene som fins i Norge så ville det ikke vært noe behov for idiotiske anti-doping kontrakter. Men sånn som ståa er, boling er utbredt blant kriminelle, så kan jeg forstå det økonomiske behovet for å skremme disse uønskede elementene vekk med trussel om ADN.

Hadde antallet tatoverte muskelberg på gymmet vært proporsjonalt med antallet 'vanlige' medlemmer hadde SATS og 3T aldri funnet på å dopingteste! 

Ser selvsagt den. Det er endog av min personlige oppfatning (kan jo SEFF være lokale variasjoner i det ganske land) at de fleste bolere jeg har sett/visst om har blandet seg helt fint med resten, trent, kledd seg normalt, og forlatt stedet uten å vekke noen reaksjoner hos miljøet rundt seg.

Jeg er jo fristet til å nevne den overhengende muligheten at mange av disse "uromomentene" du definerer der ikke nødvendigvis trenger å være bolere heller da.. Personlighet skapes som nevnt, ut fra mange faktorer. Min venn "x", ville troligvis vært like forbanna syk uten  bol også.. Desverre:(

Ser seff den med "klikkdannelsen" da, dersom det er folk som sammen skaper et uromoment begrunnet av oppførsel e-l, men nok en gang, dette kan også forekomme med klikker som ikke boler da.

Jeg tror av egen oppfattning at Ola Nordmann har et HELT feil bilde av gjennomsnittsboleren. De ser for seg en musklete, stor, og fettfri halvnifsing med tatoveringer all over, singlet, og gullkjeda godt trykka nedover trapzene, mens jeg ville ut fra min kjennskap til "den type miljøer" se for meg en boler som en 70-80kg normalt trent pjokk, som bare trener, løper litt på mølla, og gjør lite liv av seg.

Tidligere kriminalsaker har jo avdekket at det er stort marked for disse preparatene i norge, men det virker bemerkelsesverdig høyt med tanke på hvor få "svære" gutter en ser på gymmet i grunn. Nekter å tro at den lille "kjernen" en ser handler dop for millioner til eget bruk.

Men, ser poengene dine endog, til tross for at jeg har et litt annet syn selv da:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Det er stort sett ikke selve bolinga som er problematisk, men oppførselen til mange av de som boler.

Problemet med slike diskusjoner er jo ofte at en a) benytter en fellesbenevnelse "dop" på en lang rekke ulike substanser, og b) at en uten betenkeligheter tilskriver flatt enhver kjent og ukjent bivirkning til bruk av enhver av disse substansene (enkeltstående eller i en eller annen mixet blanding).

At en kan endre adferd med inntak av hormoner? At en kan oppleve humørsvingninger? Absolutt. Hvis en ikke skjønner dette, har en aldri hatt tenåringer rundt seg. At disse adferdsendringene i ekstreme tilfeller kan grense til agressivitet og vold? Absolutt. Men så er det altså slik at en har et vidt spekter av substanser som kan brukes enkeltstående eller i en eller annen coctail ... og ikke minst i ulik mengde. Mennesker er også forskjellige ... så hovedpoenget er vel gjerne det at en ikke kan komme med generaliserte ytringer som at "bolere er voldelige" ... eller "bolere er ustabile", heller tvert om. Skal en komme med kvalifiserte uttalelser bør en vel som et minimum ha et forhold til hva som benyttes og i hvilke mengder.

Ingen vil si at det er likegyldig hvorvidt noen har drukket 1 pils eller 15 før de setter seg bak rattet. Ingen vil heller si at det er det samme om du hiver i deg amfetamin eller røyker deg skjev på hasj. Likefullt kan en i all sin uvitenhet i begge tilfeller generalisere om en ønsker det ... eller ... for diskusjonens skyld velge å være litt mer konkret og edruelig og ikke greie alt over en kam.

Utlogget jonoslo84

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Hei, har lest en del i denne tråden nå og ennå ikke kommet langt nok, men jeg reagerer litt på diskusjonen rundt diskrimineringslov og hva som er lov og ikke. Derfor kommer et svar jeg selv har mottatt fra Politiadvokat i yrkessammenheng under et kurs jeg deltok på.

Jeg vil og si at jeg synes trådstarter gjorde helt rett i å ikke finne seg i dette, håper han fremdeles står på sin rett, jeg kan sette meg i samme situasjon og vet med en gang at jeg aldri ville finne meg i slikt, har vært innom flere lignende situasjoner tidligere hvor store bedrifter med milliardomsettning måtte stå ryggrett forran en domstol grunnet diskriminering og trakasering.

Gleder meg til å se om saken din kom opp, eventuelt om det kom noe bra ut av det.
Hvis det ikke står i tråden håper jeg trådstarter eller noen med kjennskap til denne saken kan oppdatere. Vet tråden er 1 år gammel nå, men dette er en viktig sak for enkelte.

I denne saken er jeg faktisk helt enig med Lars Helge prinsippielt sett. Det jeg imidlertid synes er interessant er det gode motargumentet til Ivrig Pingle. Han skriver at restauranter kan ha kleskoder, så hvorfor skal ikke gym kunne ha dopingkoder? Jeg driver gym og er ikke rasist, men hvis 20 somaliere hadde trent hos meg samtidig hele tiden så er jeg sikker på at mange hadde snudd i døra. Og ikke bare pga. lukten. Jeg kan likevel ikke nekte mørkhudete å trene hos meg? Er veldig interessant dette med kleskode-prinsippet. Er det noen lov for eller mot dette? Hvis ikke er det godt mulig at restauranter som viser ut folk som går med shorts og slipperser gjør et like stort lovbrudd som det Friskhuset gjør mot Lars Helge. Bare så det er sagt så vil jeg ikke ha dopere på mitt senter heller, men jeg føler jeg må innfinne meg med at jeg ikke har noe jeg skal ha sagt om det kommer usynlige dopere til meg. Jeg bare håper at det at jeg ofte forfekter min negative holdning til dop smitter over til medlemmene og at miljøet på den måten ikke blir innbydende nok for dopere.

Sent svar men jeg håper du ser dette... For alle interesserte i lovgivning rundt kleskode/diskrimenerende atferd i forhold til det å drive bedrift....

En restaurant/bar og et treningssenter er begge halvoffentlige steder, det vil si at du har visse lover og regler å føye deg etter. Et treningssenter benytter seg også av dresskode. Dresskode betyr ikke at du må gå med mørk dressjakke, slips osv... Hva plagg som skal tillates bestemmes av stedet, men du kan ikke nekte religiøse plagg/smykker med mindre det er hensiktsmessig iforhold til sikkerhet/helse.

Hvorfor blander du hudfarge og dresskode? Det blir bare feil.

Hva gjelder på halvoffentlige steder?
* Offentlige myndigheter (politi, brannvesen, tilsynsmyndigheter) har rett til å være på eiendommen selv om eier ikke ønsker det.
*Likestillingsloven bestemmer at forskjellsbehandling pga kjønn ikke er tillatt.
*Diskrimineringsloven bestemmer at enhver praksis som innebærer diskriminering av personer pga etnisitet, nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge, språk, religion eller livssyn er forbudt.
*Diskriminerings- og tilgjengelighetsloven bestemmer at enhver praksis som innebærer diskriminering av personer pga nedsatt funksjonsevne er forbudt, gjeldende fra 01.01.2009.
*Vilkår eller forutsetninger i tillatelser fra det offentlige kan innskrenke eiers rådighet.

Det du har lov til å bestemme uten å bryte lov om diskriminering er aldersgrense, kleskode (på treningssenter gjelder for.eks, ikke barbent, ikke sandaler, ikke singlets osv.), du kan og bestemme at det kun skal være for en bestemt gruppe personer for eks studenter.

Du har derimot ikke lov til å kreve at folk skal la seg teste for doping fordi det er diskrimenerende, ved å kreve dette antar du at alle driver doping og således krever å dopteste alle sammen, det vil si at større andel av medlemmene diskrimineres fordi at de må avlegge dopprøver og signere en avtale uten at det er noen myndighet som har satt krav om dette.

Det er i hovedsak grunnen til at dette er frivillige avtaler.
På mitt gym så har vi ikke slike avtaler, og alikevel så har vi heller ikke folk som driver doping her.

Jeg mener at det er helt greit å ha slike avtaler, men frivillige, og at man ikke pusher på og trakaserer.


Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Hei der:)

Kom med et inlegg på denne med update, limer den inn under:)

Kan skrive litt om denne saken igjen for å vekke opp en gammel men god diskusjon:)

Det har ikke skjedd noe av betydning formellt sett, men god støtte fra advokaten min, samt indikasjoner fra ADN på at dette var feilpraksis av Frisk osv har gjort følgende resultat;

*Jeg blir ikke plaget mer i det hele tatt.. Lederfigurene i kjeden hilser på, smiler, og ønsker meg en god trening.

*Andre har merket mindre press fra ledelsen om nettopp denne typen saker.

OG ALLE VET NÅ, AT DE STÅR FRITT TIL Å VELGE SELV OM DE ØNSKER Å SKRIVE UNDER DETTE SKJEMAET. LAR DU VÆRE VIL DU FÅ BLIKK, KOMENTARER, OG BLI UGLESETT, MEN VALGET ER DITT!

Dare to be different.. Stå for det du mener, og bøy deg aldri for noe som ikke er skrevet i norsk lov om du mener det er det rette å gjøre:)"

SÅ; TROR FRISKHUSET INNSÅ AT DE VAR UTE PÅ VIDDENE MED PERSONANGREPENE SINE HER, OG SÅ MULIGHETENE FOR EN JURIDISK SMELL.. INGEN ER PLAGET NÅ LENGRE:)

Ble ikke en sak ut av det, men dette krevde at en "tulling" turte å være upopulær, bli uglesett, misstenkt boler, og stå opp mot systemet:)

Takk for støtten da:) Det settes pris på:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!