Skrevet av Emne: Opprette Sak mot Friskhuset City Nord hos datatilsynet;; OG bomben som smallt  (Lest 103665 ganger)

Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

Kom over en ny sak i dag, i en eller annen lokalavis, som delvis har med tematikken rundt frivillighet og testing å gjøre.
http://www.helgeland-arbeiderblad.no/sport/article5469651.ece

En eller annen persom ved et treningssenter har blitt tatt og bla bla yada yada. Den interessante biten er:

Sitat
Kontrollene skjer på bakgrunn av frivillighet. Medlemmer blir spurt om å skrive under på at det er greit å bli testet. Dette skjer i samarbeid med Antidoping Norge, og har foregått i flere år. Forrige gang Kippermoen Idrettsenter testet medlemmer, var i 2009.

- Da ble ingen tatt, opplyser Almås Marken. Hun opplyser at ingen kan tvinges til å avgi urinprøve, uansett om man har skrevet under eller ikke.

- Hvis man har skrevet under, men ikke vil la seg teste likevel, regnes dette som avgitt positiv dopingprøve, opplyser AlmåsMarken.

Spørsmålet her er jo da: Hva regnes som frivillig signering av et slikt dokument? At det står skrevet på baksiden av kontrakten eller som et vedlegg? Noe man implisitt godtar sammen med andre avtaler? Et ekstra ark som ligger i bunken med papirer (kontrakt, avtalegiro osv..) som skal signeres? Eller burde det ikke, for å være gjeldende som frivillig, bli behandlet som en helt egen sak? "Nå som vi er ferdig med kontrakten vil vi at du skal ta stilling til dette dokumentet som omhandler frivillig testing" osv.

Det er klart, personen som ble tatt kan jo være stokk dum. Men mer sansynlig er det at det har foregått "skittent spill" rundt hele frivilligheten av denne avtalen.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Etter min forståelse, skal dette skje som et tileggspapir som det oppfordres kunden å signere, at det dermed ikke skal være en del av kontrakten.

Endog, skittent spill skjer. Fler som har signert på studio her i byen, pga at de "MÅTTE" om de skulle trene der..

De fikk ikke vite at dette var frivillig, så dermed er det noen personer her og der som "gjemmer" seg for kontrollørene når de evt er der.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Etter min forståelse, skal dette skje som et tileggspapir som det oppfordres kunden å signere, at det dermed ikke skal være en del av kontrakten.

Endog, skittent spill skjer. Fler som har signert på studio her i byen, pga at de "MÅTTE" om de skulle trene der..

De fikk ikke vite at dette var frivillig, så dermed er det noen personer her og der som "gjemmer" seg for kontrollørene når de evt er der.

Her i Bergen fremstår det i allefall som en avkreves for å signere på disse papirene. Hvis ikke nektes utlevering av nøkkelkort eller medlemskap forøvrig Smiley

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Her i Bergen fremstår det i allefall som en avkreves for å signere på disse papirene. Hvis ikke nektes utlevering av nøkkelkort eller medlemskap forøvrig Smiley

Ikke sant.. Tror faktisk ikke det er lovlig praksis.

http://www.dagbladet.no/2010/09/22/nyheter/innenriks/treningssenter/doping/13507422/

Datatilsynet har nektet denne praksisen

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

Etter min forståelse, skal dette skje som et tileggspapir som det oppfordres kunden å signere, at det dermed ikke skal være en del av kontrakten.

Endog, skittent spill skjer. Fler som har signert på studio her i byen, pga at de "MÅTTE" om de skulle trene der..

De fikk ikke vite at dette var frivillig, så dermed er det noen personer her og der som "gjemmer" seg for kontrollørene når de evt er der.

I så fall skal man vel, sånn rent juridisk, kunne nekte å avlegge prøve, selv om man har signert. Dersom kravet om frivillighet ikke oppfylles tilstrekkelig er hele den delen av kontrakten ugyldig.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
I så fall skal man vel, sånn rent juridisk, kunne nekte å avlegge prøve, selv om man har signert. Dersom kravet om frivillighet ikke oppfylles tilstrekkelig er hele den delen av kontrakten ugyldig.

Det aner jeg ikke. Jeg vet bare at praksis er at det ikke kan kreves en slik inngripen i folkets privatliv som å kreve tester av folk bare for at de trener.,

Skulle bare mangle, hva blir det neste? Alkohol test før du går på rema+??

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget KingO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Her burde man nok gå litt i seg selv og tenke på hvilke signaler man sender ut. En stor og sterk mann som nekter å signere dopingtest avtale er ikke det kraftidrettene trenger for å bedre sitt frynsete rykte.

Bare tenk på hvor mye bedre det ville vært for idrettenes image hvis folk var blide, positive og imøtekommende. Å nekte slike avtaler bygger bare opp om fordommer folk flest (rettmessig ?) har mot store muskelbunter. Ikke rart egentlig hvis det alltid er "etter eller annet med dem".

A: "Grei han store fyren som trener der borte"
B: "Ja, men han nekter å inngå dopingtest avtale"
A: "Selvsagt, noe måtte det være"
B: "Jepp, noe er det ALLTID med dem"


Sammenligningen med alkohol og tobakk er selvsagt uvesentlig da dette er produkter det er lovlig å omsette.

Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

Her burde man nok gå litt i seg selv og tenke på hvilke signaler man sender ut. En stor og sterk mann som nekter å signere dopingtest avtale er ikke det kraftidrettene trenger for å bedre sitt frynsete rykte.

La oss si denne personen ikke er utøver av noen som helst slags kraftidrett. Han bare trener for sin egen del. Hvorfor skal han ha noen slags forpliktelse for å bedre ryktet til en idrett han ikke er del i?

Utlogget KingO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

La oss si denne personen ikke er utøver av noen som helst slags kraftidrett. Han bare trener for sin egen del. Hvorfor skal han ha noen slags forpliktelse for å bedre ryktet til en idrett han ikke er del i?

Jeg har problemer med å se relevansen i spørsmålet, siden vi her snakker om en aktiv utøver. At han er en representant for sporten er da rimelig opplagt.

Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

Har jo veldig lite for seg å utelukkende diskutere Lars Helge som enkeltperson, er langt mer relevant å diskutere på prinsipielt grunnlag om man skal godta hva som helst fra et treningssenter.

Utlogget KingO

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Har jo veldig lite for seg å utelukkende diskutere Lars Helge som enkeltperson, er langt mer relevant å diskutere på prinsipielt grunnlag om man skal godta hva som helst fra et treningssenter.
Ikke så lenge saken dreier seg om en aktiv utøver som nekter å underskrive doping avtale. Ønsker du å diskutere prinsippene i saken foreslår jeg at du åpner en egen tråd om dette. Denne tråden handler jo om "overgrepene" Lars Helge blir utsatt for på gymet og hans heroiske kamp for å forsvare sin rett til ikke å måtte signere avtalen.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Jeg VAR aktiv utøver. Har ikke vært her på lenge, så beklager min stillhet.

Men; Like fullt, ser den med stereotyperingen, men på den annen side er loven lik for alle, også aktive utøvere.

At en person ble utespærret pga at vedkommende hadde røkt hasj, er for meg uforståelig. Rettsystemet belønnet vedkommende med et forelegg for bruk av illegal substans, jeg ser ikke at det har noe for seg å utespærre en person fra et treningsenter av den grunn. Vedkommende har sikkert godt av å trene, da det er langt bedre en av vedkommende bare sitter hjemme og ruser seg. (Ja, dette har skjedd).

En annen ting er; Per i dag er bruken av AAS ikke illegal. Og som et direkte resultat, er dermed dette irrellevant for noen andre en den enkelte å bry seg om.

Setter en ting litt på spissen, kan dette kravet om "å godta kontroller" være enda et "overvåkningstiltak" i et allerede alt for regulert samfunn. (ja, jeg er veldig liberal i politisk oppfatning).

Hvorfor skulle jeg godta overtramp fra treningsenterts side?? At de dro meg ut gang på gang, pekte meg ut, og mer eller mindre bokstavelig talt truet meg med både det ene og det andre.. For noe jeg var misstenkt å gjøre i mitt private rom/hjem?

Loven er det den er, politiet opprettholder den. Og diskusjonen om røyk etc er FAKTSIK relevant, ettersom dette er potensiellt skadelige, men ikke regulerte substanser. AAS er ikke legalt å handle med, men med dagens lovverk, er bruken av denne ikke illegal, og vil dermed kunne klasses som "kosmetikk" som noen velger å benytte seg av.

Det er også en vesentlig sak, jeg tok denne saken her på TF, og delte den med majoriteten. Dersom senteret fra sin side snakker om den enkeltes vilje til å signere, skaper de nettopp de fordommene du snakker om, og bryter store prinsipper og regler innen personvern. Folk skal kan velge å signere eller ikke, og ingen trenger vite hva nettopp du valgte.


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Og mine prinsipper? min kamp? Mine holdninger?

Jeg er kanskje ekstrem, men når jeg tror på noe, VIRKELIG tror på noe, som for eksempel menneskets rettigheter, liberale grunnverdier, og mine holdninger mot et stadig mer kontrollerende og nedtrykkende samfunn, så vil jeg aldri tie, før jeg skjekker ut for godt!

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Og mine prinsipper? min kamp? Mine holdninger?

Jeg er kanskje ekstrem, men når jeg tror på noe, VIRKELIG tror på noe, som for eksempel menneskets rettigheter, liberale grunnverdier, og mine holdninger mot et stadig mer kontrollerende og nedtrykkende samfunn, så vil jeg aldri tie, før jeg skjekker ut for godt!

Kontrollerende og nedtrykkende samfunn? Hvor bor du, Iran? Her i Norge har vi friheten til å trene hvor vi vil... liker du ikke treningssenterets doping-policy, kan du melde deg ut og trene et annet sted.

Og du kan spare deg for å leke helgen, du får ingen sympati.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Må jeg virkelig forklare alt jeg har skrevet igjen?

De har ikke LOV til å sperre meg ute, sånn er det. Loven er lik for alle... Du kan mene akkurat hva du vil, noen helgen er jeg ikke, og vil jeg aldri bli.. Det SISTE jeg vil bli, er likens som alle andre..

Men; Like fult er reglene som de er, og intil de endres, så betyr dette i overført betydning at jeg forfølges på illegalt grunnlag. Den prinsipielle siden i det er veldig betydelig..

Og; Mitt samfunnssyn? Sovjetregime! Myndighetene styrer over oss små så inni h... at vi snart må sende søknad for å tørke oss i rævva.. Er norge et demokrati?? Jeg drister meg til å nekte.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!