Skrevet av Emne: Therese satser  (Lest 328840 ganger)

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Therese satser
« #435 : 24. august 2009, 08:57 »
Du brenner ikke masse om du trener styrketrening eller utholdenhetstrening over 70%. Det er du som sliter med dokumentasjon her Brathen. At du har et brevkurs i fitness hjelper lite dessverre. Å ta fram deg selv som eksempel er totalt illrelevant da du er langt fra nybegynner. De fleste vil ikke øke muskelmasse i kcals-underskudd, men dette er observert hos nybegynnere flere ganger.

Ref:

Resistive training increases fat-free mass and maintains RMR despite weight loss in postmenopausal women
A. S. Ryan, R. E. Pratley, D. Elahi and A. P. Goldberg
Department of Medicine, University of Maryland at Baltimore, USA.

Percent body fat increases with age and is often accompanied by a loss in muscle mass, strength, and energy expenditure. The effects of 16 wk of resistive training (RT) alone or with weight loss (RTWL) on strength (isokinetic dynamometer), body composition (dual-energy X-ray absorptiometry), resting metabolic rate (RMR) (indirect calorimetry), and sympathetic nervous system activity (catecholamines) were examined in 15 postmenopausal women (50-69 yr). RT resulted in significant improvements in upper and lower body strength in both groups (P < 0.01). The nonobese women in the RT group (n = 8) did not change their body weight or fat mass with training. In the obese RTWL group (n = 7), body weight, fat mass, and percent body fat were significantly decreased (P < 0.001). Fat-free mass and RMR significantly increased with training in both groups combined (P < 0.05). There were no significant changes in resting arterialized plasma norepinephrine or epinephrine levels in either group with training. RT increases strength with and without weight loss. Furthermore, RT and RTWL increase fat-free mass and RMR and decrease percent fat in postmenopausal women. Thus, RT may be a valuable component of an integrated weight management program in postmenopausal women.

Strength training increases resting metabolic rate and norepinephrine levels in healthy 50- to 65-yr-old men
R. Pratley, B. Nicklas, M. Rubin, J. Miller, A. Smith, M. Smith, B. Hurley and A. Goldberg
Department of Medicine, University of Maryland at Baltimore 21201.

Resting metabolic rate (RMR) decreases with age, largely because of an age-related decline in fat-free mass (FFM). We hypothesized that a strength-training program capable of eliciting increases in FFM would also increase RMR in older individuals. To test this hypothesis, RMR, body composition, and plasma concentrations of certain hormones known to affect RMR were measured before and after a 16-wk heavy-resistance strength-training program in 13 healthy men 50-65 yr of age. Average strength levels, assessed by the three-repetition maximum test, increased 40% with training (P < 0.001). Body weight did not change, but body fat decreased (25.6 +/- 1.5 vs. 23.7 +/- 1.7%; P < 0.001) and FFM increased (60.6 +/- 2.2 vs. 62.2 +/- 2.1 kg; P < 0.01). RMR, measured by indirect calorimetry, increased 7.7% with strength training (6,449 +/- 217 vs. 6,998 +/- 226 kJ/24 h; P < 0.01). This increase remained significant even when RMR was expressed per kilogram of FFM. Strength training increased arterialized plasma norepinephrine levels 36% (1.1 +/- 0.1 vs. 1.5 +/- 0.1 nmol/l; P < 0.01) but did not change fasting glucose, insulin, or thyroid hormone levels. These results indicate that a heavy-resistance strength-training program increases RMR in healthy older men, perhaps by increasing FFM and sympathetic nervous system activity.







Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Therese satser
« #436 : 24. august 2009, 09:12 »
Det er selvsagt også forskjell på om du er på underskudd av karb eller fett/protein. Har du overskudd på karb men samlet sett på kcal underskudd kan du nok kjøre hardt på styrkeøkning men dette er ikke deff mot konkurranse.

Huh Hva mener du? At det ikke går å komme i form mot konkurranse hvis man ikke følger ett lavkarb opplegg?

Såfremt man ligger i kaloriunderskudd, er det ikke nødvendig å kjøre lavkarb på diett. Det er vel bare en påstand som er kommet som ett resultat av en motediett ala lavkarb/høyfett Wink

Det finnes heldigvis flere veier til Rom Smiley
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #437 : 24. august 2009, 09:36 »
Lavkarbdiett frem mot konkurranse er vel preget av at karb holder på vann, og man blir dermed hardere om man kutter ned på karben. Noe som også blir sagt om melkeprodukter - dette mener jeg er individuelt som alle "fasiter" om den perfekte dietten - selvsagt, det finnes teorier og grunnprinsipper.

Det er diskutert så hardt frem og tilbake nå - kommer dere frem til en løsning? Cheesy

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Therese satser
« #438 : 24. august 2009, 09:41 »
Lavkarbdiett frem mot konkurranse er vel preget av at karb holder på vann, og man blir dermed hardere om man kutter ned på karben.

Nei, det handler vel mer om at karb ikke er livsviktig, og derfor naturlig å kutte ned på om man skal komme i et godt kaloriunderskudd. Lavkarb utover det handler vel mer om motedietter slik F.Frank nevner.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Therese satser
« #439 : 24. august 2009, 21:51 »
Helt korrekt

Nybegynnere øker vel ikke veldig i musklemasse hvis de deffer. Det er vel stort sett styrken i ledd og sener som øker.

Beklager gutter.. Hvordan skal dere kunne forklare økt styrke i ledd og sener?

Nevromuskulære tilpasninger derimot kan jeg til en viss grad være med på. Husk at det er stor forskjell på å være bygger og utrent nybegynner. Likevel kan vi nok enes om at de fleste ikke vil kunne akkumulere særdeles stor mengde muskelmasse ved energirestriksjoner.

Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Sv: Therese satser
« #440 : 24. august 2009, 22:41 »
Beklager gutter.. Hvordan skal dere kunne forklare økt styrke i ledd og sener?

Nevromuskulære tilpasninger derimot kan jeg til en viss grad være med på. Husk at det er stor forskjell på å være bygger og utrent nybegynner. Likevel kan vi nok enes om at de fleste ikke vil kunne akkumulere særdeles stor mengde muskelmasse ved energirestriksjoner.

Sorry. Nevromuskulær tilpassing er korrekt. Jeg var litt for rask i svaret her. Antar det var det stian også mente men upresist forklart.
Vi bør være flinkere til å ikke slurve med forklaringene da det jo er mange som lesere som ikke er like observant som deg Udrugn
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Therese satser
« #441 : 25. august 2009, 16:51 »
Jeg har ikke veldig peiling jeg heller, det er bare det jeg har blitt fortalt Smiley Og at jeg hadde en helt ok styrkeøkning da jeg var helt fersk med trening, samtidig som jeg spiste lite, er vel grunnen til at jeg synes det virket logisk.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Therese satser
« #442 : 25. august 2009, 20:09 »
Om du ikke har peiling er en god tommelfingerregel å holde kjeft Wink

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Therese satser
« #443 : 26. august 2009, 07:14 »
Om du ikke har peiling er en god tommelfingerregel å holde kjeft Wink
Hvorfor det? Det er vel bedre å gi en pekepinn istedet for at temaet ikke blir tatt opp i det hele tatt? Folk er som regel veldig kjappe med å rette på ting her inne, uansett. Står det noe som er helt på jordet, får jo personen som oftest kraftig tilsnakk,  eller at innlegget blir slettet av en moderator.

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #444 : 26. august 2009, 08:43 »
...kan dere ta dette i en annen tråd enn å fylle boka mi med kverulering?

kommer ikke til å slette noe av dette men jeg gidder ikke å ha boka mi fullt av ting som ikke har noe med meg å gjøre.

Takk

Utlogget MarreLom

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 381
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 381

  • I'm gonna win. There's no way I'm goin' down.
Sv: Therese satser
« #445 : 26. august 2009, 12:25 »
Hvordan går treningen da?
Alder: 20
Benkpress: 145kgx1
Markløft: 180kgx1
Knebøy: 140kgx1
Karate: Wado Ryu - 9 år
MMA: Intermediate
Muay Thai: Beginner

Nå pause fra kamsport trening ettersom jeg er på vei inn i millitæret
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87205.msg1265953#msg1265953

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #446 : 26. august 2009, 13:10 »
Den går - har måling og sjekk i morra. Regner med at jeg må spise enda mer utover, går liksom ikke opp i vekt. Er ikke lett det der(luksusproblem?) - da tenker jeg på øke muskelmasse uten å legge på meg fett.

Så oppdaterer i morgen når jeg vet litt mer - snakker jo med coachen nesten hver dag og han følger jo med meg hele tiden og river tak i meg om det er noe å kommentere:)

Utlogget Invalesco

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

  • Jeg skal bli stor !
Sv: Therese satser
« #447 : 26. august 2009, 17:57 »
det blir bra  Smiley
stå på!
Oslo Styrkeløft Klubb
Vekt 100 kg høyde 190cm.
Benkpress 145 konkuranse
Knebøy    190 konkuranse
Markløft   217,5kg konkuranse
17 år

Norgesmester i Styrkeløft
Ungdom -100   2009

Sølv Benk NM 09  
inntill 100kg       



En hindring er det du ser når du slutter å fokusere på målet.

Bildeprofil

Utlogget MarreLom

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 381
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 381

  • I'm gonna win. There's no way I'm goin' down.
Sv: Therese satser
« #448 : 26. august 2009, 19:15 »
Den går - har måling og sjekk i morra. Regner med at jeg må spise enda mer utover, går liksom ikke opp i vekt. Er ikke lett det der(luksusproblem?) - da tenker jeg på øke muskelmasse uten å legge på meg fett.

Så oppdaterer i morgen når jeg vet litt mer - snakker jo med coachen nesten hver dag og han følger jo med meg hele tiden og river tak i meg om det er noe å kommentere:)

Hehe er noen som har det! Må konstant følge med på alt visst isje øker vekta Wink Vet ikke hva som er best eg hehe
Alder: 20
Benkpress: 145kgx1
Markløft: 180kgx1
Knebøy: 140kgx1
Karate: Wado Ryu - 9 år
MMA: Intermediate
Muay Thai: Beginner

Nå pause fra kamsport trening ettersom jeg er på vei inn i millitæret
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87205.msg1265953#msg1265953

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #449 : 27. august 2009, 18:21 »
Ny måling i dag, var litt bekymret siden jeg veide 76,5kg i dag morres.

Vekt under måling: 78,7kg -0.2kg
Fettfri vekt: 69.6kg +0.6kg
Fettvekt: 9.1kg -0.8kg
Fett%: 11.6 -1.0%

Fremover nå skal jeg kutte enda mer på cardioen til nærmest ingenting - har løpetest i gymen på skolen om en ukes tid og etter det er det stopp. Skal øke kaloriene ytterligere 200 til og ender da opp med 2500.
Fornøyd med testen - det går bra nu!




Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!