Skrevet av Emne: Therese satser  (Lest 329810 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Therese satser
« #135 : 26. juni 2009, 18:50 »
Ikke misforstå; jeg synes du ser veldig flott ut, Riinoo. Men jeg synes det ser ut til at du mangler litt masse flere steder, spesielt på ryggen. Du har helt klart et veldig bra utgangspunkt, og du er flink som har kommet deg dit du er nå, men jeg ville kanskje utsatt debuten til jeg hadde mer å stille opp med. Hvis man sammenligner din offseason-form med andre utøvere offseason, ser man at du fremdeles har en del å gå på.

Jeg synes dog at det er tøft at du gjør dette, og jeg gleder meg til å se resultatet. Jeg har også en drøm om å stille, men jeg skal ikke opp på en scene før jeg har nådd en form som kan hevde seg i en konkurranse. Uansett, hold oss oppdatert med bilder! Jeg mener jo ikke å være så kritisk, men jeg tror du med fordel kunne vært litt mer tålmodig, og sparket rumpe SKIKKELIG når det først skal sparkes Smiley
Honnør! Kunne ikke sagt det bedre selv.

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #136 : 28. juni 2009, 00:14 »
Mye opp og ned mens jeg har vært borte her ser jeg..

Fra min side; jeg har selv vært skeptisk om jeg klarer å faktisk nå formen til april, men jeg er på sommerdeff nå så skal det bygges august-januar også deretter konkurransedeff. Jeg er MER en villig til å gjøre whatever it takes, jeg har vært i Mallorca en uke nå og ikke spist en eneste is, ikke en dråpe alkohol, null brød, aioli og den slags. Eneste var polarbrød, potet, litt ris(en dag) og frukt. Ikkeno ferie på denna kar'n! Fikk ikke trent noenting siden jeg våknet på søndag og var heeelt ødelagt, tydeligvis blitt smittet av noe på flyet og har vondt i halsen enda. Det bærer avgårde på trening i morgen også får jeg se hvordan det går, har ikke vært syk på 2 år så hvorfor nå liksom..
Ikkeno holidayweights her nei, vekta har vært veldig stabil og i tillegg gått 0,5 kg ned *knis*. Så nå er vekta på 79-80 og kveldsvekt max 82kg, fornøyd med det!

Noen bilder fra herligheten



Utlogget david.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

Sv: Therese satser
« #137 : 28. juni 2009, 00:26 »
Ikke for å være ufin men jeg lurer skikkelig på hva grunnen til at ei jente vil bygge muskler og bli stor er?.. 
17 år.

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Therese satser
« #138 : 28. juni 2009, 00:28 »
Ikke for å være ufin men jeg lurer skikkelig på hva grunnen til at ei jente vil bygge muskler og bli stor er?.. 

Oi .... denne gleder jeg meg til å se svaret på ... Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #139 : 28. juni 2009, 00:31 »
Noen liker fotball, andre liker hockey.

Vi er alle forskjellig, samme med interessene. Noe klokere svar kommer jeg ikke på nå

Utlogget david.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

Sv: Therese satser
« #140 : 28. juni 2009, 00:37 »
Noen liker fotball, andre liker hockey.

Vi er alle forskjellig, samme med interessene. Noe klokere svar kommer jeg ikke på nå

ja og enkelte spiller faktisk golf -.-

men greit. nice da Cheesy

17 år.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Therese satser
« #141 : 28. juni 2009, 02:10 »
.. men jeg er på sommerdeff nå så skal det bygges august-januar også deretter konkurransedeff...
Hvis du virkelig er seriøs med å stille, bør du jo utnytte tiden så godt du kan. Drite i sommerdeff, og heller kjøre på med overskudd. Liten vits å deffe to måneder for å så bulke, rett før du går på ny deff. Bare jeg som tenker høyt, du trenger ikke å ta noe som helst til deg.

Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Sv: Therese satser
« #142 : 28. juni 2009, 19:33 »
Hei Therese.
Tøff beslutning å bestemme seg for å bygge muskler. Jeg fant ikke ut ved rask gjennomlesing av innleggene hvilken klasse du sikter deg inn mot eller har som ideal.
Personlig mener jeg at for eksempel bodyfitness er litt for spedt.
Jeg aner at du har jobbet mye med lårene dine men fra nå av hadde jeg prioritert mere legger (stående OG sittende leggpress), rygg (trapezius og ryggstrekkerne), overarmer (biceps og spesielt triceps). Pluss litt lats (latsnedtrekk). Litt bredere kan du med fordel bli over ryggen.

Jeg vet at i dameklassene så er det et ønske om ikke å ha for stor trapezius. Men jeg synes det er bedre at skulderbuen har en oppover krumning enn at den ser ut som høye spisse skuldre og ingenting mellom skuldre og hals. Den gjør seg også bra i poseringen biceps bakfra (og da må du også ha litt større triceps)
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #143 : 28. juni 2009, 21:24 »
Takk for det!:)

Jeg hadde da tenkt meg fitness og er mer enn fullt klar over at jeg er noe usymmetrisk/harmonisk. Grunnen til at jeg er slik er at jeg ikke hadde peiling før i januar og trente veldig mye bein frem til dette da det var det eneste jeg greide teknikkmessig, fikk da god kontakt og selvsagt økt muskelvolum enn i overkroppen og spesielt ryggen. Noe jeg jobber VELDIG med nå.
-Tricepsen har blitt bedre siden sist jeg tok bilder(tar sjelden bilder av den..), men selvsagt ikke god nok enda!

Når det kommer til hva som vises på bildene når jeg "poserer/flexer" synes jeg det er forskjellig hver gang. Noen ganger havner skuldrene høyt andre ganger ikke og da kan jeg både se tynn/tykk og bred ut alt ettersom til jeg får trent inn en skikkelig posering, og selvsagt riktig harmoni.

Igjen takk for tips og veldig bra(spesifikk) kritikk!:)

Utlogget MLML

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 25

Sv: Therese satser
« #144 : 28. juni 2009, 21:50 »
Ikke for å være ufin men jeg lurer skikkelig på hva grunnen til at ei jente vil bygge muskler og bli stor er?.. 

det er fordi jenter som bygger muskler driter i gutter som måtte føle seg truet...de liker ordentlige menn! Wink

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #145 : 28. juni 2009, 21:57 »
Haha, det var det jeg skulle frem til! Cheesy

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Therese satser
« #146 : 28. juni 2009, 21:59 »
det er fordi jenter som bygger muskler driter i gutter som måtte føle seg truet...de liker ordentlige menn! Wink

Fantastisk! rofl
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Therese satser
« #147 : 28. juni 2009, 22:15 »
Enig med mye av det gunnarbrathen sier.

Nå vet ikke jeg hvordan du trener, men noen øvelser for å bygge bra ryggbredde er nedtrekk med smalt hammergrep, chins og nedpress med strake armer. Den siste får en ihvertfall kjempekontakt med lats, såfremt man gjør det riktig.

Tren f.eks nedtrekk og chins to forskjellige dager, også kan du ta noen sett nedpress etter hver økt med det.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Therese satser
« #148 : 28. juni 2009, 22:35 »
det er fordi jenter som bygger muskler driter i gutter som måtte føle seg truet...de liker ordentlige menn! Wink

 Grin

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #149 : 28. juni 2009, 23:15 »
Enig med mye av det gunnarbrathen sier.

Nå vet ikke jeg hvordan du trener, men noen øvelser for å bygge bra ryggbredde er nedtrekk med smalt hammergrep, chins og nedpress med strake armer. Den siste får en ihvertfall kjempekontakt med lats, såfremt man gjør det riktig.

Tren f.eks nedtrekk og chins to forskjellige dager, også kan du ta noen sett nedpress etter hver økt med det.


Har en egen bryst/rygg dag der jeg tar nedtrekk, kabelroing m/høy trinse, chins og markløft (smal benstilling uten reimer).
Er siste uka med det programmet jeg følger nå også er det nytt! Skal ta alle tips jeg får her med  i betraktning, er helt nødt til å bygge rygg!:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!