Skrevet av Emne: Therese satser  (Lest 328844 ganger)

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #405 : 16. august 2009, 23:22 »
Mulig jeg er for gammel men jeg synes det er litt for mange idiotiske kommentarer her. Therese satser seriøst og jeg synes denne tråden blir litt uinterressant fordi for mange bare kommer med kommentarer som ikke har noe å gjøre med Thereses trening og fremgang. Sorry om jeg er for gammeldags .
Chatting kan gjøres andre steder synes jeg

Nei du er nok ikke for gammel:)
Jeg er veldig fleksibel når det kommer til kommentarer, folk kan skrive det de vil og er det noe spesielt kan de ta det på PM. Jeg er såppas ung og lar det meste gli gjennom.

Mulig det er jeg som ikke tar meg for seriøst what

Setter selvfølgelig mest pris på skikkelige tilbakemeldinger fra store profiler enn slibrige kommentarer. :Smiley



Bare å slette useriøse innlegg fra meg. Regner med Therese tar under halvparten av det jeg skriver her seriøst.

Men god fremgang, det skal du ha. Ser ikke så mye muskelmessig (det er kanskje ikke der fokuset har ligget på de siste 3mnd heller), men jeg ser godt at midjen er mye mindre. Hvor mye kg ned er det snakk om totalt? Og fett%?

Mtp at jeg tok bilde selv så blir det dårlig med posering - dermed flexing og muskler. Men jeg har ikke forandret meg stort muskelmessig gjennom deffen, kun gått ned endel cm. Har mål og vekt en side lenger fremme her. Fett% måling og de svære, artige greiene er i morgen kl 12!  biggrin

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #406 : 17. august 2009, 15:40 »
Da har jeg hatt formsjekk, og jeg har et ord å si; Faen!

Fett% 12,6 (-0,1)
Fettfri vekt: 69kg
Fettvekt: 9.9kg

Altså svidd av meg 400gram fett og nesten 2 kg muskler Sad
åå jeg har bare lyst til å grine ass.. jeg har rett og slett vært for flink og sta. Så nå er det 7uker med nytt trenings og matprog - spise mer og trene hardt som F
Nye treningnsregimet mitt er en 3splitt - trener 5 dager i uken med en hviledag og oppkarb etter feelinga over nårjeg vil gi litt ekstra. På oppkarben skal jeg gi jernet og komme opptil 4000 kcal, minst. Jeg har pingla på underkant av 3000 i 3 mnd, ikke rart kroppen har straffet meg.

Jeg fikk tilogmed kakeoppskrifter av coachen - ikke dårlig biggrin

Må si meg rimelig skuffet over målingene, som sagt har jeg jo gått av meg endel cm her og der men har heldigvis hatt endel muskelmasse på beina å spille på, kan ikke si at jeg kan safe den der lenger.

-Jeg har fått mer kontakt med ryggen, definitivt! Teknikken i chins, roing og nedtrekk er perfekt. Takket være mye poseringstrening etter dusjen Wink
-Jeg har naturlig også økt i styrke i chins - også fordi jeg har blitt lettere.. for 1,5mnd siden måtte jeg ha -47i motvekt, nå klarer det seg med -33 Cool
-Tross vektnedgangen og muskelsvinn har ejg blitt mer definert, derfor jeg også er rimelig overrasket over resultatene.
-Jeg gir meg faen ikke, jeg SKAL på scenen i april om jeg så må blø for det. Trente som en jævla lemen etter coachingen som tok noen timer.
-Skal ta ny måling om 10 dager og i mens skal jeg spise, spise, spise og trene hardt!
-Kondisjonen er det absolutt ingenting å si på, og jeg skal se langt vekk fra all høyintensitetstrening :Smiley

Nå er det ingenting annet enn å kjøre på - det eneste jeg mangler er erfaring, det er vel det værste, at jeg ikke vet helt hvordan jeg skal ligge for å komme dit og dit. Heldigvis nå har jeg erfart litt nå - ser på alt dette som en ulest bok, og jeg er nå ferdig med første kapittel..

Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Sv: Therese satser
« #407 : 17. august 2009, 17:58 »
Hvilket råd gir coachen din deg mht til deff og treningsintensitet?
Det er umulig å både trene for økt styrke og deffe samtidig. Da brenner du muskler (protein).
Det eneste du kan gjøre under deff (kaloriunderskudd) er å ikke trene på mere enn 70% av det du vanligvis klarer i et sett (for å være sikker). Det er ett unntak og det er den dagen du avslutter oppkarbing. Da kan du trene styrke med 4-6 reps på de muskelgruppene du vil prioritere.

I hovedsak skal styrketrening under deff legges opp som sett med opp til 20 reps. Treningen skal bidra til økt forbrenning uten å brenne muskelmasse. Husk at du spiser ikke nok til til å restituere deg etter hard (80% av max) styrketrening.

Det jeg her sier er en sannhet med modifikasjoner men for nybegynnere er dette den sikreste metoden. Erfarne byggere klarer å bygge litt også under deff men da er også medisinskapet ganske velfylt.....
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Therese satser
« #408 : 17. august 2009, 18:01 »
Da har jeg hatt formsjekk, og jeg har et ord å si; Faen!

Fett% 12,6 (-0,1)
Fettfri vekt: 69kg
Fettvekt: 9.9kg
Hvor lang tid er dette snakk om og hvordan ble det målt?

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #409 : 17. august 2009, 22:24 »
Hvilket råd gir coachen din deg mht til deff og treningsintensitet?
Det er umulig å både trene for økt styrke og deffe samtidig. Da brenner du muskler (protein).
Det eneste du kan gjøre under deff (kaloriunderskudd) er å ikke trene på mere enn 70% av det du vanligvis klarer i et sett (for å være sikker). Det er ett unntak og det er den dagen du avslutter oppkarbing. Da kan du trene styrke med 4-6 reps på de muskelgruppene du vil prioritere.

I hovedsak skal styrketrening under deff legges opp som sett med opp til 20 reps. Treningen skal bidra til økt forbrenning uten å brenne muskelmasse. Husk at du spiser ikke nok til til å restituere deg etter hard (80% av max) styrketrening.

Det jeg her sier er en sannhet med modifikasjoner men for nybegynnere er dette den sikreste metoden. Erfarne byggere klarer å bygge litt også under deff men da er også medisinskapet ganske velfylt.....

Nei off hele dette opplegget føler jeg er helt amputert.

jeg har nok mest sannsynlig trent for hardt - men på en annen side er ikke 2300kcal for lite?!
de siste ukene gikk jeg under 2000 for å "booste" det litt mot slutten, haha, som om det skulle fungere?Tongue

jeg er rett og slett RIMELIG usikker på alt nå. Jeg har økt inntaket til 2300kcal igjen og skal fortsette slik frem mot neste måling om 10 dager.

treningsintensitet jeg har nå er 15-12-10 reps og INGEN høyintensitetscardio!

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #410 : 17. august 2009, 22:25 »
Hvor lang tid er dette snakk om og hvordan ble det målt?

det er 2mnd ca, ble målt med en maskin der du taster inn høyde/vekt/alder/treningsmengde/utgangspunkt/kondisjonsnivå osv også en måler på høyre biceps. thats it.

Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 603
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 603

Sv: Therese satser
« #411 : 17. august 2009, 22:34 »
Hvilket råd gir coachen din deg mht til deff og treningsintensitet?
Det er umulig å både trene for økt styrke og deffe samtidig. Da brenner du muskler (protein).
Det eneste du kan gjøre under deff (kaloriunderskudd) er å ikke trene på mere enn 70% av det du vanligvis klarer i et sett (for å være sikker). Det er ett unntak og det er den dagen du avslutter oppkarbing. Da kan du trene styrke med 4-6 reps på de muskelgruppene du vil prioritere.

I hovedsak skal styrketrening under deff legges opp som sett med opp til 20 reps. Treningen skal bidra til økt forbrenning uten å brenne muskelmasse. Husk at du spiser ikke nok til til å restituere deg etter hard (80% av max) styrketrening.

Det jeg her sier er en sannhet med modifikasjoner men for nybegynnere er dette den sikreste metoden. Erfarne byggere klarer å bygge litt også under deff men da er også medisinskapet ganske velfylt.....
Stemmer ikke for min del hvertfall...  Har økt ganske bra i styrke mens jeg har gått ned 7-8kg på 3 måneder.
195 høy

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Therese satser
« #412 : 17. august 2009, 22:46 »
det er 2mnd ca, ble målt med en maskin der du taster inn høyde/vekt/alder/treningsmengde/utgangspunkt/kondisjonsnivå osv også en måler på høyre biceps. thats it.
Da har jeg hatt formsjekk, og jeg har et ord å si; Faen!

Fett% 12,6 (-0,1)
Fettfri vekt: 69kg
Fettvekt: 9.9kg

Altså svidd av meg 400gram fett og nesten 2 kg muskler Sad
åå jeg har bare lyst til å grine ass..
Må si meg rimelig skuffet over målingene, som sagt har jeg jo gått av meg endel cm her og der men har heldigvis hatt endel muskelmasse på beina å spille på, kan ikke si at jeg kan safe den der lenger.

-Tross vektnedgangen og muskelsvinn har ejg blitt mer definert, derfor jeg også er rimelig overrasket over resultatene.

De måleresultatene du får på slike maskiner kan du ta med en klype salt.
Det er for mange variabler som spiller inn!

Jeg har uthevet ett par av kommentarene dine, og der sier du det selv: Bruk speilet og målebåndet, og vekt som en indikator, og kontakt en klubb så du får bra veiledning.

Lykke til!
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #413 : 17. august 2009, 22:47 »
Mon tro hvorfor jeg er forvirra.

-hvor mange kcal er _egentlig_ riktig?
-hvor mye kan jeg _egentlig_ trene?
-hvem, hva, hvor, når osvosv..

Det finnes ingen fasit - det er kun din egen kropp som sitter på den, og den oppskriften er faen ikke grei!

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #414 : 17. august 2009, 22:49 »
De måleresultatene du får på slike maskiner kan du ta med en klype salt.
Det er for mange variabler som spiller inn!

Jeg har uthevet ett par av kommentarene dine, og der sier du det selv: Bruk speilet og målebåndet, og vekt som en indikator, og kontakt en klubb så du får bra veiledning.

Lykke til!

Det er nettopp det - tenkt på å bestille en fettklype elns... da ender jeg nok på langt mer enn 12-13%!

off, jeg er så forvirra nå!

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Therese satser
« #415 : 18. august 2009, 07:37 »
Det er nettopp det - tenkt på å bestille en fettklype elns... da ender jeg nok på langt mer enn 12-13%!

off, jeg er så forvirra nå!
Selv om du ender på mer eller mindre enn 12-13% med målingen med en fettklype så er det knekkende uinteressant. Målinger fra en metode sammenlignet med en annen skal du ta med et par never salt. Det interessante er utviklingen mellom målinger tatt med samme metode samt hvordan man ser ut i speilet.

Det fine med en fettklype er at når man først får teknikken er at det er ganske kjapt å få et estimat på fettprosenten. Hvis man måler ofte, gjerne hver morgen rett etter man har stått opp så premissene er mest mulig like, så kan man se hvordan vekt og fettprosent svinger (på grunn av dagsform, vann, tarminnhold etc.), men ved å se hva disse tallene svinger rundt får man en grei indikator på hvordan formen er den uken.

Mon tro hvorfor jeg er forvirra.

-hvor mange kcal er _egentlig_ riktig?
-hvor mye kan jeg _egentlig_ trene?
-hvem, hva, hvor, når osvosv..

Det finnes ingen fasit - det er kun din egen kropp som sitter på den, og den oppskriften er faen ikke grei!
Jeg har erfart at vektnedgang kan økes med å gå litt opp i kalorier, jeg gikk for lavt og da stoppet vektnedgangen opp. Vet ikke helt hvorfor. Men (for å mase), hvis man følger med på utviklingen fra uke til uke så er det ikke noe værre enn å prøve en viss sammensetning en uke eller to, se hva som skjer, og så justere, se hva som skjer etc.

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #416 : 18. august 2009, 11:05 »
Det er nettopp det jeg skal fremover nå - øke kcalmengden, endret treningsprog og ha noen skikkelige oppkarbinger - ny måling om 10 dager


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Therese satser
« #417 : 18. august 2009, 11:41 »
Det er nettopp det - tenkt på å bestille en fettklype elns... da ender jeg nok på langt mer enn 12-13%!

off, jeg er så forvirra nå!

... og det er fordi du forholder deg til for mange variable, det er alltid sprikende resultater da. Legg til at du er jente og har naturlige svingninger i hormoner så har du enda en kilde til usikkerhet på instrumentene du referer til.

Gjør det enkelt. Bruk speilet og vei deg EN gang i uka. Evnt. innkluder midjemål EN gang i uka, samme dag som du veier deg. Alskens indikatorer og måleutstyr leder som regel til én eneste ting - full forvirring.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Therese satser
« #418 : 18. august 2009, 12:37 »
... og det er fordi du forholder deg til for mange variable, det er alltid sprikende resultater da. Legg til at du er jente og har naturlige svingninger i hormoner så har du enda en kilde til usikkerhet på instrumentene du referer til.

Gjør det enkelt. Bruk speilet og vei deg EN gang i uka. Evnt. innkluder midjemål EN gang i uka, samme dag som du veier deg. Alskens indikatorer og måleutstyr leder som regel til én eneste ting - full forvirring.

Det var nesten så jeg skulle sagt det selv Grin

De måleresultatene du får på slike maskiner kan du ta med en klype salt.
Det er for mange variabler som spiller inn!

Jeg har uthevet ett par av kommentarene dine, og der sier du det selv: Bruk speilet og målebåndet, og vekt som en indikator, og kontakt en klubb så du får bra veiledning.

Lykke til!
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Therese satser
« #419 : 18. august 2009, 13:17 »
Viktige ting kan ikke gjentas for ofte... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!