Skrevet av Emne: Therese satser  (Lest 280150 ganger)

Utlogget MarreLom

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 384
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 384

  • I'm gonna win. There's no way I'm goin' down.
Sv: Therese satser
« #420 : 21. august 2009, 12:24 »
Uansett hva fettprosent så er du imponerende akkurat nå
Alder: 20
Benkpress: 145kgx1
Markløft: 180kgx1
Knebøy: 140kgx1
Karate: Wado Ryu - 9 år
MMA: Intermediate
Muay Thai: Beginner

Nå pause fra kamsport trening ettersom jeg er på vei inn i millitæret
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87205.msg1265953#msg1265953

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 161
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 161

Sv: Therese satser
« #421 : 21. august 2009, 17:31 »
Da brenner du muskler (protein).


 grei ut er du snill?


Det eneste du kan gjøre under deff (kaloriunderskudd) er å ikke trene på mere enn 70% av det du vanligvis klarer i et sett (for å være sikker).

samme som forrige.

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 157
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 157

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #422 : 21. august 2009, 21:01 »
Takk for det MarreLom Smiley

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Therese satser
« #423 : 21. august 2009, 22:20 »
Hvilket råd gir coachen din deg mht til deff og treningsintensitet?
Det er umulig å både trene for økt styrke og deffe samtidig. Da brenner du muskler (protein).
Det eneste du kan gjøre under deff (kaloriunderskudd) er å ikke trene på mere enn 70% av det du vanligvis klarer i et sett (for å være sikker). Det er ett unntak og det er den dagen du avslutter oppkarbing. Da kan du trene styrke med 4-6 reps på de muskelgruppene du vil prioritere.

I hovedsak skal styrketrening under deff legges opp som sett med opp til 20 reps. Treningen skal bidra til økt forbrenning uten å brenne muskelmasse. Husk at du spiser ikke nok til til å restituere deg etter hard (80% av max) styrketrening.

Her er du dessverre langt ute på jorde, Braten...

Ved kaloriunderskudd er det enda viktigere å trene hardt for å bevare/øke muskelmassen. Man må gjerne bruke trening for muskulær utholdenhet istedet for vanlig kardio, men dette må ikke forveksles med tradisjonell styrketrening. Nybegynnere ser imidlertid ut til å kunne øke muskelmasse også i underskudd. Personer som har trent over lengre tid skal nok være fornøyd med å beholde det meste.

Til Rino:
Ikke tenk for mye på fettprosent tallene du får ut i fra et svært lite reliabel måleinstrument. Her er det altfor mange faktorer som spiller inn. F.eks vil intracellulært vann gjerne "øke" nivåene av muskelmasse ved slike tester. Ved en lavkarb diett vil det derfor være store svigninger etter hvor mye vann du har i kroppen både intracellulært og ekstracellulært. I tillegg kommer en rekke hormonelle svigninger. Hvis du virkelig ønsker å stille så ta kontakt med en klubb som faktisk driver med kroppsbygging/fitness for skikklig hjelp.

Jeg syns 3000kcals høres ut som en solid mengde mat for ei på din størrelse, om du går ned på det skal du være svært fornøyd. Jeg veier 10kg mer enn deg i langt bedre form (gutt) og ligger stabilt på samme kcals inntak... Du har antaglig et høyere aktivitetsnivå som gjør at du kan spise så mye. Vær glad for det. Det er ikke skjelden fitnessjentene må godt under 2000kcals i lengre perioder for å komme i form.

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 157
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 157

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #424 : 21. august 2009, 22:33 »
Nå er jeg i byggefasen og har litt masse allerede som må vedlikeholdes => bygges opp. Ligger på 2300kcal(måling på torsdag, går nok høyere da), ikke 3000;)
jeg deffet jo på 2300 i 2mnd, og gikk ned til 2000 og like under det, da stoppet alt opp.

Jeg ser mest i speilet/målebåndet, og det er utrolig mye som har skjedd på disse 3 mnd. Har kun "store" fettreserver på jentestedene nå, ellers begynner det å dra seg godt til - hvertfall når det er såppas lenge til konk og jeg ikk en on-season (men heller ikke off, kan ikke ta den så langt før jeg faktisk har nådd en konkform)

Skal kontakte en klubb - har snakket med NKF pr tlf og sendt mail, venter på svar;)
Har mange baller i luften for tiden nå..

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Therese satser
« #425 : 21. august 2009, 22:46 »
Ok om du er på vei opp så er det nok fint kalorinntak.

Utlogget Macho

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: Therese satser
« #426 : 22. august 2009, 16:40 »
 nydlig kropp Wink

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 157
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 157

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #427 : 22. august 2009, 16:48 »
Takk:)

Utlogget MarreLom

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 384
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 384

  • I'm gonna win. There's no way I'm goin' down.
Sv: Therese satser
« #428 : 22. august 2009, 17:05 »
NKF e legendarisk trege da!
Alder: 20
Benkpress: 145kgx1
Markløft: 180kgx1
Knebøy: 140kgx1
Karate: Wado Ryu - 9 år
MMA: Intermediate
Muay Thai: Beginner

Nå pause fra kamsport trening ettersom jeg er på vei inn i millitæret
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87205.msg1265953#msg1265953

Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Sv: Therese satser
« #429 : 23. august 2009, 19:54 »
Her er du dessverre langt ute på jorde, Braten...
Ved kaloriunderskudd er det enda viktigere å trene hardt for å bevare/øke muskelmassen.
Skulle gjerne lest de vitenskapelige kildene du har for denne påstanden. Spesielt når du snakker om å øke muskelmassen.
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 283
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 283

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Therese satser
« #430 : 23. august 2009, 20:55 »
Nybegynnere øker vel ikke veldig i musklemasse hvis de deffer. Det er vel stort sett styrken i ledd og sener som øker.

På den annen side, er jeg enig med bråten. Jeg trodde tidligere at det bare var å trene og trene og trene på deff, for hvis man ga musklene juling, ville kroppen hele tiden føle at den måtte gi energien til å bygge opp/vedlikeholde musklene. Men samme hvor mye den vil det, så har den ikke nok energi til å gjøre det. Og når du spiser under vedlikeholdsdosen din med kalorier, så rekker ikke musklene og hente seg inn like godt som de gjør når du ligger i overskudd. Det er jo ganske selvforklarende.

EDIT: Skrivefeil

Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Sv: Therese satser
« #431 : 23. august 2009, 22:00 »
Skulle gjerne lest de vitenskapelige kildene du har for denne påstanden. Spesielt når du snakker om å øke muskelmassen.
Er vel sikkert ikke gjort noen skikkelige undersøkelser på dette, en må nok høre på egne/andres erfaringer å prøve ut diverse basert på det.
195 høy

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 437
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 437

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Therese satser
« #432 : 23. august 2009, 22:02 »
Skulle gjerne lest de vitenskapelige kildene du har for denne påstanden. Spesielt når du snakker om å øke muskelmassen.

Du kan jo begynne med dine vitenskapelige kilder da Smiley

Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Sv: Therese satser
« #433 : 23. august 2009, 22:42 »
Nybegynnere øker vel ikke veldig i musklemasse hvis de deffer. Det er vel stort sett styrken i ledd og sener som øker.
Helt korrekt
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Sv: Therese satser
« #434 : 23. august 2009, 22:47 »
Er vel sikkert ikke gjort noen skikkelige undersøkelser på dette, en må nok høre på egne/andres erfaringer å prøve ut diverse basert på det.
Dette er det forsket på i bøtter og spann. Du kan spørre hvem du vil på NIH og olympiatoppen. Enten de er trenere for styrke eller utholdenhet så er svaret entydig. Er du på kaloriunderskudd og trener over 80% så brenner du masse enkelt forklart. Jeg har ikke bare lært det og ikke trodd helt på det. Jeg har gjort det og erfart det etter tre konkurransedeffer.
Nå trener jeg en dag i uken på over 80%. Det er på søndager etter oppkarbing fra fredag kveld. Altså på kalorioverskudd EN dag i uken i en periode på ekstremt kaloriunderskudd.

Det er selvsagt også forskjell på om du er på underskudd av karb eller fett/protein. Har du overskudd på karb men samlet sett på kcal underskudd kan du nok kjøre hardt på styrkeøkning men dette er ikke deff mot konkurranse.
Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Gå til:  

Nøtter er en av de mest konsentrerte næringskilder vi har i kostholdet.
Hun gikk ned i vekt og så opp i vekt igjen - og ble strammere!
Abby Pollock (22) har gjort litt av en forvandling.
Vil en kaffekopp eller to føre til at du presterer bedre på trening?
Søtsug og andre cravings er din verste fiende når du er på diett.