Skrevet av Emne: Therese satser  (Lest 328877 ganger)

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Therese satser
« #570 : 15. oktober 2009, 13:14 »
Ingen som ser meg Huh hehe

Jeg så deg ... og søte lille hunden. Wink

Igjen så er jeg enig med Kenneth; bruk Martin til alt det som har med konkurranse å gjøre, og om du føler det best så bruk han andre til den vanlige treninga, til å sparke deg bak, etc.

edit: Jeg glemte helt å takke for skrytet av TF Magasinet! Vi er veldig stolt av produktet vårt, og blir like glade hver gang vi får gode tilbakemeldinger!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #571 : 15. oktober 2009, 13:27 »
Sant nok

trenger jeg melde meg inn nå eller senere - mtp om jeg skal endre treningsprogrammet mitt?
Om jeg skal nedprioritere bein fremover trenger jeg jo et nytt program, om jeg ikke skal kløne frem et selv Tongue

Utlogget KennethF

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

  • No Pain No Gain
Sv: Therese satser
« #572 : 15. oktober 2009, 13:45 »
Er jo bare å melde seg inn nå, koster jo ikke noe. eller tror det koster 150 i året hehe. definasjon ikke noe....

Her må du velge selv. Enten bruke han du har brukt til nå. Ellers så drar du ned til Martin, tar en treningstime med han, og får satt opp et nytt trenings program, som tar høyde for de muskel gruppene du må jobbe med fremover:-) . Du vet vel sikkert hva jeg anbefaller hehe....La han se på dietten din å, vi har rettet på mange rare dietter. Ikke sikkert din er det men....

Kenneth F.


Styremedlem i NKF (Norges Kroppsbygger Forbund)

3 pl CB +180cm Oslo Grand Prix 2010
7 pl CB +180cm NORDISK 2008
1 pl CB +180cm NM2008
2 pl CB +180cm SM 2008
6 pl AF +180 Oslo Grand Prix 2006
3 pl AF +180 Sandefjord 2006

www.kennethfoss.com

Utlogget Invalesco

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

  • Jeg skal bli stor !
Sv: Therese satser
« #573 : 15. oktober 2009, 14:51 »
Ser ut som du har fått veldig bra folk som passer på deg Therese  Cheesy!
Oslo Styrkeløft Klubb
Vekt 100 kg høyde 190cm.
Benkpress 145 konkuranse
Knebøy    190 konkuranse
Markløft   217,5kg konkuranse
17 år

Norgesmester i Styrkeløft
Ungdom -100   2009

Sølv Benk NM 09  
inntill 100kg       



En hindring er det du ser når du slutter å fokusere på målet.

Bildeprofil

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #574 : 15. oktober 2009, 15:03 »
Jaa Cheesy

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #575 : 21. oktober 2009, 22:41 »
Karra meg nordover i dag og en tur på Toppform for nytt program - fortsatt en 4split med fordelingen: Bryst/biceps - Bein - Rygg/legger/mage - Skuldre/triceps

Tok den første økta i dag men hadde helt **** vondt i hodet så fikk ikke så mye ut av det, noen ukjente øvelser og greier men skal få en deal med det.
Snakket med "gamle" coachen om det og han er fullt positiv med å hjelpe meg videre. Han skulle se nøyere på programmet og ta en prat med meg senere.

Nå blir ting litt halvveis siden Tom(coach fra spenst) kjenner meg og har sett progresjonen min i motsetning til Martin som nettopp har møtt meg - men som også jeg kan stille for!

Dilemma:)

Videre nå skal jeg teste ut programmet hvordan det funker for meg samt få innspill fra Tom og prøve å samkjøre alle meninger til en "konklusjon" som forhåpentligvis kan sparke meg mot scenen i april - alle har jo meninger!

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #576 : 21. oktober 2009, 23:00 »
Tja, han  fungerer som coach for meg så da passer det bedre:)

Han har over 30års erfaring - han stilte første gang da han var 14år og har konkurrert i flere NM og EM samt fulgt noen utøvere mot konkurranse, eid sitt eget gym bla..

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Therese satser
« #577 : 21. oktober 2009, 23:01 »
Ser ikke at dette er et dilemma. Har du tenkt å stille hører du på Martin.



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Therese satser
« #578 : 21. oktober 2009, 23:07 »
Tja, han  fungerer som coach for meg så da passer det bedre:)

Han har over 30års erfaring - han stilte første gang da han var 14år og har konkurrert i flere NM og EM samt fulgt noen utøvere mot konkurranse, eid sitt eget gym bla..

men du svarer ikke på spørsmålet. hva er forskjellen på coach og en personlig trener?

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #579 : 21. oktober 2009, 23:08 »
Ser ikke at dette er et dilemma. Har du tenkt å stille hører du på Martin.

Jeg har primært gått over til Martin nå - men har likevel Tom som backer meg opp. Hadde jeg kunnet trent på toppform og hatt Martin til å holde øye med meg hadde jo det vært supert, men når jeg ikke har det og har allerede en som er så grei og har såppass orden på meg så er det best sånn føler jeg

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #580 : 21. oktober 2009, 23:09 »
men du svarer ikke på spørsmålet. hva er forskjellen på coach og en personlig trener?

Jeg vil si at en coach er en som følger deg tettere opp og har et litt mer "intimt" forhold enn en som kun har "kunder"

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Therese satser
« #581 : 21. oktober 2009, 23:13 »
og har et litt mer "intimt" forhold

juicy.

skjønner at du vil "skjule" at du bruker PT (siden de generelt blir sett veldig ned på her inne) men jeg tror folk gjennomskuer denne Wink

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #582 : 21. oktober 2009, 23:22 »
Visste noen ville kverulere på den

Altså.. kompisforhold da? blitt litt kjent? snakker om ditt og datt utenom hvor mange sett og reps om er optimalt? at jeg blir prioritert foran andre kunder? at han leser bloggen min? Tongue (hahaha)

Er da ingenting å gjennomskue!

Utlogget KennethF

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

  • No Pain No Gain
Sv: Therese satser
« #583 : 22. oktober 2009, 12:00 »
Da får jeg prøve å rydde litt opp i termologien her hehe.... Når det gjelder bygging, bodyfitness og AF.

Coach

Coach blir som oftes brukt som navn på den eller de personene som følger opp en utøver mot en konkuranse. Så coachen kommer stort sett inn når man begynner på en diett. Han følger stort sett opp dietten, og det spesifikke opplegget mot en konkuranse. Altså formsjekk, poseringstrening, justering av diett, og ikke minst er der for utøveren når det begynner å bli slitsomt(Blir mye samtaler, for å få opp motivsjonen Grin)
Coach pleier også som oftes å følge opp utøveren dagene før konkuranse, med påleggelse av farge og andre forberedelser. Og er også delegat for utøveren på konkuranse dagen. Så det er litt arbreid i å være coach hvis man skal gjøre det 100% En Coach for stort sett ikke betalt for dette, men driver eller stiller for en klubben selv, og gjør dette forde de brenner for idretten og synes det er gøy...

En Coach følger sjelden opp en utøver offseson. I alle fall ikke spesefikt, men klart man snakker samme osv Grin

Jeg er sikkert godt eksemel på en coach, Jeg fulgte opp Jan S. mot årets AF stevner, og fulgte opp de tingene jeg har skrevet over. Nå som konkuranse tiden er over for denne gang, er Jan S. tilbake på sitt vanlige treningsopplegg og sammen sin faste trenings partner, som jeg ikke har noe med......Til evnt. før neste konkuranse Wink

Men så har vi sånne som Martin Engstrøm, Kim Torgersen, Borgan Pulsen, Harald, Tommi osv...som er der for utøveren hele året, og veileder og hjelper til med dietter, trenings opplegg osv... De personene er litt mer en hva man kan kalle Coacher. Som oftest er det de som driver klubbene, Og har mange år med kunnskap.


PT (Personlig trener eller treningsveileder)

Er vel mer utbrett bland de store treningskjedene og ikke så mye brukt blant byggere osv...

PT er stort sett ansatt hos trenings studioene og følger opp personen som trener. Trenings program, diett, er fysisk med å trener, for å pushe den som trener. Motivator osv...
PT koster penger, det gjør ikke vi som er Coacher:-)
PT har stort sett lite kunnskap eller ingen om spesifikk trenings opplegg mot konkurranse...


Håper forklaringen var litt forstårlig, så det plutselig ble veldig mange ord hehe.....



Kenneth F.


Styremedlem i NKF (Norges Kroppsbygger Forbund)

3 pl CB +180cm Oslo Grand Prix 2010
7 pl CB +180cm NORDISK 2008
1 pl CB +180cm NM2008
2 pl CB +180cm SM 2008
6 pl AF +180 Oslo Grand Prix 2006
3 pl AF +180 Sandefjord 2006

www.kennethfoss.com

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #584 : 22. oktober 2009, 12:24 »
Det som er med Tom er at han er ansatt på Spenst som personlig trener og fungerer på den måten.

Men slik han fungerer som meg er ikke som en vanlig ptkunde. Jeg betaler ingenting og han setter opp programmer og følger meg opp. Mamma betalte første timen fordi da jeg begynte på Spenst skilte jeg meg ut og Tom la merke til meg en gang og ville engasjere seg litt i meg så jeg kunne bli bedre, i begynnelsen var jeg som en vanlig PTkunde men etterhvert som jeg bestemte meg for å satse har det blitt mer og mer "coach" forhold mtp hvordan han hjelper meg(backer meg opp selv om jeg har tatt "avstand" fra programmet hans osv)

Kan vel kalle det en mellomting?Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!