Skrevet av Emne: Therese satser  (Lest 328905 ganger)

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #810 : 30. januar 2010, 16:22 »
Det aner jeg ikke mtp at det er første gangen, vekta har jo null å si uansett på sluttpunktet

Takk for det, er veldig glad for at jeg begynte såppas tidlig (tenk hvor bra jeg er i tjueåra feks, da de fleste begynner å satse Wink)

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #811 : 30. januar 2010, 16:44 »
Nå kjenner jeg ikke deg eller kroppen din, men fortsetter du å holde deg på 75-76kg og har oppkarber såpass ofte som du har så rekker du ikke å komme i form.

Du ligger nok for høyt i kalorier på daglig basis og må nok begynne å senke de snart..

Nei faen nå gjorde du meg usikker Sad

Lavendel

  • Gjest
Sv: Therese satser
« #812 : 30. januar 2010, 18:04 »
Det aner jeg ikke mtp at det er første gangen, vekta har jo null å si uansett på sluttpunktet

Takk for det, er veldig glad for at jeg begynte såppas tidlig (tenk hvor bra jeg er i tjueåra feks, da de fleste begynner å satse Wink)

Det er det jeg synes er veldig imponerende, at du er bare 18 år og så målbevisst!
Du har mange gode år foran deg, og lærer tidlig å kjenne kroppen din mht trening og mat.

Skulle ønske jeg også oppdaget trening (styrkeløft for min del) i en alder av 18 Wink

Utlogget slettetprofil

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 27

Sv: Therese satser
« #813 : 30. januar 2010, 18:08 »
håper du kommer i bra form,synes du er flink:) morro å følge med:)

Utlogget Tigerj

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 45

Sv: Therese satser
« #814 : 30. januar 2010, 19:31 »
Altså, hva er det værste som kan skje?
jo, at du ikke kommer i så god form som du ønsker. Da kan du enten velge å gå på scenen og dra nytte av den erfaringen det gir, eller du kan utsette debuten til høsten. Ingen av delene er dårligere enn det andre. Husk på at dette er din første konkurransediett, og da er det vanskelig å vite helt hvordan du skal gjøre det for at DIN kropp skal reagere på best mulig måte. Om du skjønner hva jeg mener så tror jeg du er enig med meg i at det ikke er verdens undergang om du ikke kommer helt i mål denne gangen.

Dessuten er du jo bare 18år, du har et HAV av tid  Grin

Når det er sagt så synes jeg ikke du skal tvile på at du kommer i form. Om du føler deg usikker på hva du skal gjøre, så tror jeg ikke Toppform har noe imot å svare på spørsmålene dine heller?  biggrin

Fortsett å stå på! Dette klarer du! Cool

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #815 : 30. januar 2010, 19:43 »
Det er det jeg synes er veldig imponerende, at du er bare 18 år og så målbevisst!
Du har mange gode år foran deg, og lærer tidlig å kjenne kroppen din mht trening og mat.

Skulle ønske jeg også oppdaget trening (styrkeløft for min del) i en alder av 18 Wink

Hehe, jeg som er så utålmodig/ivrig ville også gjerne ha startet mye før og^^
Takk for fine ord  Smiley

håper du kommer i bra form,synes du er flink:) morro å følge med:)

Det håper jeg og, takk  Wink

Altså, hva er det værste som kan skje?
jo, at du ikke kommer i så god form som du ønsker. Da kan du enten velge å gå på scenen og dra nytte av den erfaringen det gir, eller du kan utsette debuten til høsten. Ingen av delene er dårligere enn det andre. Husk på at dette er din første konkurransediett, og da er det vanskelig å vite helt hvordan du skal gjøre det for at DIN kropp skal reagere på best mulig måte. Om du skjønner hva jeg mener så tror jeg du er enig med meg i at det ikke er verdens undergang om du ikke kommer helt i mål denne gangen.

Dessuten er du jo bare 18år, du har et HAV av tid  Grin

Når det er sagt så synes jeg ikke du skal tvile på at du kommer i form. Om du føler deg usikker på hva du skal gjøre, så tror jeg ikke Toppform har noe imot å svare på spørsmålene dine heller?  biggrin

Fortsett å stå på! Dette klarer du! Cool

Du har så rett så rett, men jeg er så kontrollfreak og "redd" for å gjøre feil nå som jeg er så avhengig av at alt går på skinner, 1/3 av tiden er gått og selvom 10 uker er mye tid så.. (hva?Tongue)

Det er veldig få som treffer formen 100% aller første gang men den lille erfaringen man har når man ikke har holdt på lengre enn et par år, så stemmer det ja

jeg er så beskjeden, vil ikke mase sånn på de om jeg kan finne det ut på egenhånd..  :Smiley
kanskje jeg lærer noe også  biggrin

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Therese satser
« #816 : 30. januar 2010, 19:57 »
Nå kjenner jeg ikke deg eller kroppen din, men fortsetter du å holde deg på 75-76kg og har oppkarber såpass ofte som du har så rekker du ikke å komme i form.

Du ligger nok for høyt i kalorier på daglig basis og må nok begynne å senke de snart..

Hun går jo ikke på kaloriene, så hvor ofte hun oppkarber har jo ingenting å si.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #817 : 30. januar 2010, 20:02 »
Hun går jo ikke på kaloriene, så hvor ofte hun oppkarber har jo ingenting å si.

Det er det jeg mener også - det er stor forskjell på oppkarb og høydag

Dette fikk jeg av Martin forrige uke

Hei Therese.
det er smart å dra opp carben i ny og ne for ikke å stagnere. Noen trenger faktisk høydager hver 4 dag. Det er vanlig å dra opp carben med 15-20% og redusere noe på fett og evt protein. At cal går opp noe denne dagen er heller ikke noe problem. En sånn høydag vil vanlighvis øke forbrenninga i ca 48 timer. Hvis du har gått lenge på samme mengde cal og % nå så er det en god ide å legge inn en høydag i ny og ne. Du får prøve deg litt frem. Jeg for min del har ikke behov for høydager så ofte, men jeg gjør små endringer ihvertfall en dag i uka. Det kan godt hende du trenger høydager oftere enn meg.
Du vil merke at du vil bli mere sulten denne dagen og gjerne en dag eller 2 etter også. Det er tegn på at forbrenninga har dratt seg opp litt. Det er jo primært carben som regulerer thyroidhormon utskillelsen som igjen styrer forbrenninga. Hvis du føler deg mer varm også når du spiser mere carb så er det et tegn på at det virker. Ville kanskje kjørt 40,50,10 i % da mer carb vil skille ut mer insulin som igjen gjør at du har mulighet til å lagre mere fett. Kanskje vanskelig å få fettet så lavt, men noe i nærheten ihvertfall.... 30.50.30 blir forøvrig 110 så det tror jeg ikke du får til hehe...
Prøv deg på en høydag du, og prøv å legge merke til hvordan kroppen reagerer på høydagen og dagene etter. I noen tilfeller trenger man 2 høydager etterhverandre hvis man har gått veldig lenge på det samme, men prøv med en først å se.

Mvh

Martin

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Therese satser
« #818 : 30. januar 2010, 20:15 »
Vet at leptin og kanskje thyroid(siden det står det) går opp på en høydag, men forbrenningen blir jo ikke høyere enn normal, altså *ikke-deffe-modus*. Eller gjør den det?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #819 : 30. januar 2010, 20:31 »
Nå er jo ikke dette mine ord så det får du nesten spørre Martin om Tongue

Men slik jeg har tolket det er at en oppkarb/høydag booster metabolismen når du har vært på underskudd av kcal/karb over lengre tid. Kroppen venner seg til underskuddet og kan stagnere (til en viss grad) og på diett er man avhengig av at kroppen hele tiden "opprettholder" metabolismen og det er vanskelig når du er på underskudd og i tillegg kan gå under dette igjen - med andre ord så manipulerer du kroppen din dit du vil med å ikke la den venne seg til underskuddet

Den blir nok ikke høyere enn normalt, men jeg tror at kroppen er såppas lur at den ikke vil kjøre igang med masse forbrenningsprossesser(spesielt av kroppsfettet) etter en ukes tid på kcalunderskudd og hard trening Smiley

Da jeg var hjemom en tur i sted (ek uke siden sist ca) sa mamma at jeg var tynnere, spesielt i ansiktet og over hoftene. Det er jo nesten enda bedre å dra hjem en gang i uka enn å veie seg vett Tongue

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Therese satser
« #820 : 30. januar 2010, 20:53 »
Jaja, kaloriunderskudd over tid er jo viktigst. Selv reagerer jeg svært dårlig på høy dager. Tror kanskje jeg har genetisk dårlig insulinsensetivitet ellerno. Må finne ut hva som fungerer for deg:)
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #821 : 30. januar 2010, 20:58 »
oppkarbingen forrige uke var helt etter boka (trente bein og morracardio før jeg startet, høyreps og intensitet) og våknet med et kjempetrykk.
i morgen har jeg tilrettelagt et helkroppsprogram og morracardio for uttømming og helt etter boka med prosentfordeling - kommer til å våkne på mandag som en ballong ^^

Utlogget HIT

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 93

Sv: Therese satser
« #822 : 31. januar 2010, 00:05 »
Hun går jo ikke på kaloriene, så hvor ofte hun oppkarber har jo ingenting å si.

Leste det. Jeg ville ikke kalt en dag hvor man ligger i underskudd i kalorier for en oppkarb dag. Saken stiller seg jo litt annerledes da...

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #823 : 31. januar 2010, 00:19 »
Hva kaller du den da om man endrer prosentfordelingen fra 60-20/25-15/20 til 40-50-10?

Utlogget HIT

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 93

Sv: Therese satser
« #824 : 31. januar 2010, 09:53 »
Hva kaller du den da om man endrer prosentfordelingen fra 60-20/25-15/20 til 40-50-10?

Oppkarb forbinder jeg med overskudd i kalorier samt fokus på mye karbohydrater, proteinkilder med lite fett og minimalt med fett. Du kan jo ha oppkarb dager hver dag og fortsatt gå ned i vekt så lenge du er i minus i kalorier...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!