Skrevet av Emne: Therese satser  (Lest 329997 ganger)

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
Sv: Therese satser
« #975 : 28. februar 2010, 15:18 »
Det er jo en fordel å prøve å rehabbe den svaien du har. Du kan jo få skade i fremtiden pga det, selv om du føler deg bra nå. snakker av erfaring.

Øvelsene tar kun noen minutter daglig og er glimrende som oppvarming før beinøkter:

Rectus femoris tøy
Hofteleddsbøyertøy
Glute bridges
1 beins glute bridges
Bird dog
Fire hydrant circles
Liggende hofteabduksjon

Disse øvelsene trenger ikke ta lenger enn 10-15 min

+styrkning av bukmuskulaturen. Planke, siteplanke, rollouts.


Anterior pelvic tilt kan ta lang tid å rette opp, men det er verdt det

http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: Therese satser
« #976 : 02. mars 2010, 11:15 »
Tillater meg å spørre deg som har holdt på en stund therese, har du noen tips til min søsters treningsplan?

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94479.new#new

Utlogget Marianne87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 210
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 210

Sv: Therese satser
« #977 : 02. mars 2010, 14:04 »
Må bare si at du ser knallbra ut på de siste bildene  Cheesy Sykt bra Cheesy

Også lurer på en ting: hvor mye karbo ligger du på i dagene før en oppkarbingsdag? Altså ca hvor mange gram daglig?

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #978 : 02. mars 2010, 17:50 »
Tusen takk for det:)
Har fått en skikkelig tilbakemelding hvordan jeg ligger an i dag av "gamlecoachen" i forhold til styrke, O2(kondisjon) og form - jeg er visst i rute!
Herrefred han er skikkelig go' å ha "bare si ifra om du trenger hjelp eller støtte til noe fremover - jeg fikser det!" Godt å ha et trent øye som følger meg opp når jeg trener sånn sett - Toppform har jo ikke mulighet til SÅ god oppfølging dessverre!


Jeg ligger på 60-20-20 i prosentfordeling av prot-karb-fett. Det avhenger av hvor mye kcal jeg spiser, men siden jeg carbcycler er det ca 60g karb (gjennomsnitt, noen ganger under, andre ganger over)

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Therese satser
« #979 : 02. mars 2010, 17:58 »
Godt du får hjelp av han! Cheesy
Gjør mye med psyken som resulterer i den fysiske formen når man får slike tilbakemldinger som roer en ned litt Smiley

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #980 : 02. mars 2010, 18:15 »
Veldig sant! I tillegg tenkte jeg meg en tur på Toppform i morgen eller torsdag - stund siden nå

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #981 : 05. mars 2010, 10:25 »
(harry)Film av halve økta

Cabelcross som oppvarming
5lbsx15
6lbsx12
7.5lbsx10

Skrå hantelpress
12kgx10-10
14kgx8

Peckdeck
22.5kgx10-10
dropset
17.5kgx12

"http://www.youtube.com/v/54Ppmr15NJg&hl=en_US&fs=1&"

Bicepscurl med EZstang
EZ+10kgx10-10-10

Hantel(harry)curl
10kgx10-10
12kgx10

Cabelcurl
15kgx15-12-10

Litt div magetrening

Cardio - 30min sykkel

Så etter litt om og men var det formsjekk/poseringstrening på Toppform! Det hadde skjedd mye siden sist jeg var der, men jeg hadde enda noen kg til å gå ned - OG jeg gikk gjennom fingrene på Kim Torgersen, og DET er ikke barebare altså, Kenneth ble med andre ord positivt overrasket!

- Jobbe med nedre mage. Det er minimalt med fett der men jeg har ikke "helt kontroll"
- Ta sol (hahaha)
- Øve på poseringer/vendinger og utstråling på scenen
- Ellipsemaskinen blir byttet ut med en times tur ute. Dette da ellipsemaskin er konstant trykk på beina mens når man går "rister" det mer og dermer får jeg ristet løs det siste fettet som med andre sitter helt løst nå

pingle70

  • Gjest
Sv: Therese satser
« #982 : 05. mars 2010, 15:07 »
Kjempebra! Kul harryvideo  Cool  Cool

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Therese satser
« #983 : 05. mars 2010, 17:07 »
Fin fine triiiceps Cheesy

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #984 : 05. mars 2010, 18:50 »
Hehe takktakk! - kobla visst inn tricepsen der ja.. Tongue

Utlogget trondx

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 122

  • Give it all you can!! and then some more!!
Sv: Therese satser
« #985 : 07. mars 2010, 18:11 »
Kul Harry vido ja. Men teknikken din på styrkeøvelsene kunne vert bedre. sikkert ikke det du fokuserer mest på om dagen, men når du er ferdig med konkuranse så kan du forsøke og kjøre biceps øvelsene dine samtidig som du strammer mellom skulderbladet og presser frem og opp brystet. lettere at du da klarer og holde overarmene rolig, utelukker fremside skuldre og får bedre konsentrasjon på biceps. Kjør heller flere reps på lavere vekt enn og kjøre dårlig teknikk på tunge vekter.

Ellers - DRIIIT BRA at du satser!! gleder meg til å se deg på Scenene.

(harry)Film av halve økta

Cabelcross som oppvarming
5lbsx15
6lbsx12
7.5lbsx10

Skrå hantelpress
12kgx10-10
14kgx8

Peckdeck
22.5kgx10-10
dropset
17.5kgx12

"http://www.youtube.com/v/54Ppmr15NJg&hl=en_US&fs=1&"

Bicepscurl med EZstang
EZ+10kgx10-10-10

Hantel(harry)curl
10kgx10-10
12kgx10

Cabelcurl
15kgx15-12-10

Litt div magetrening

Cardio - 30min sykkel

Så etter litt om og men var det formsjekk/poseringstrening på Toppform! Det hadde skjedd mye siden sist jeg var der, men jeg hadde enda noen kg til å gå ned - OG jeg gikk gjennom fingrene på Kim Torgersen, og DET er ikke barebare altså, Kenneth ble med andre ord positivt overrasket!

- Jobbe med nedre mage. Det er minimalt med fett der men jeg har ikke "helt kontroll"
- Ta sol (hahaha)
- Øve på poseringer/vendinger og utstråling på scenen
- Ellipsemaskinen blir byttet ut med en times tur ute. Dette da ellipsemaskin er konstant trykk på beina mens når man går "rister" det mer og dermer får jeg ristet løs det siste fettet som med andre sitter helt løst nå

Eat like a T-Rex, to become a T-Rex!!

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #986 : 11. mars 2010, 12:45 »
Formen går fremover, men psyken svinger veldig. Har dager der jeg ikke er meg selv i det hele tatt, griner for ingenting og blir superstressa for enda mindre mens andre dager er jeg helt i hundre. Veit det er deffen men er redd for å tukle for mye med stoffskiftet mitt og - jeg er jo i fare for å få stoffskiftesykdom (lavt stoffskifte) da mamma og alle andre damer i familien har det utenom meg og søstra mi. Vurerer å ta en blodprøve for å sjekke om ståa og alle "nivåer" er som de skal i kroppen - den hater meg jo
I tillegg er jeg KJEMPEstiv i hamstrings og glutes, smører meg inn med tigerbalsam flere ganger daglig og har massasjetime

Herrefred..

Uansett, noen bilder (jeg har endelig fått meg speil og spotter - jeg knuste jo det forrige så måtte ha nytt  :Smiley)

1 - blodårer fra oppkarb, de nedenfra og opp syns litt dårlig men de var der. Det jeg syns var mest uventet var de som kom fra brystet og nedover - nei det er IKKE skygge!
2 - Litt på tampen formbilde i går kveld, har erfart at all væsken samler seg i beina når jeg får i meg karb. Der fikk jeg konstantert en meget god grunn til å ligge med beina høyt bak scenen (fikk jo såvidt på meg skoene!)

Skal få noen andre til å ta bilder av meg i dag - da ikke full av vann og opptatt av å holde kamera selv Smiley

Utlogget Tigerj

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 45

Sv: Therese satser
« #987 : 11. mars 2010, 13:53 »
Se her, ja! blodårer i fleng  Grin

Ang stoffskiftesykdom, så er vel ikke det noe du pådrar deg som følge av en diett? Alle får jo redusert stoffskifte på diett, og det er som regel reversibelt(Kan nok tenkes unntak om man spiser veldig lite over veldig lenge, tpy spiseforstyrrelse over mange år). Men jeg forstår godt bekymringen din, har stoffskiftesykdom i familien selv. Det kan heldigvis konstateres ganske raskt om du ikke har et problem gjennom blodprøver, så det kan nok være en ide og ta en tur innom og få det gjort - så får du i alle fall ro i sjela  Wink

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Therese satser
« #988 : 11. mars 2010, 13:57 »
Agh, shit, jeg skvatt på magebildene! Hadde ikke trodd noe skulle skje så fort, men joda!  woot
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #989 : 11. mars 2010, 14:02 »
Se her, ja! blodårer i fleng  Grin

Ang stoffskiftesykdom, så er vel ikke det noe du pådrar deg som følge av en diett? Alle får jo redusert stoffskifte på diett, og det er som regel reversibelt(Kan nok tenkes unntak om man spiser veldig lite over veldig lenge, tpy spiseforstyrrelse over mange år). Men jeg forstår godt bekymringen din, har stoffskiftesykdom i familien selv. Det kan heldigvis konstateres ganske raskt om du ikke har et problem gjennom blodprøver, så det kan nok være en ide og ta en tur innom og få det gjort - så får du i alle fall ro i sjela  Wink

Ja det er lurt å være på den sikre siden, selv om dette er drømmen min så skal jeg jo ha helse i behold etter konkurransen og resten av livet! Smiley

Agh, shit, jeg skvatt på magebildene! Hadde ikke trodd noe skulle skje så fort, men joda!  woot

hehe, ble ganske overrasket selv.. synd de nedenfra og opp ikke er like fremtredende. Men blodårer på skuldre og brystet er nesten "obligatorisk" når jeg trener nå - så overkroppen begynner å bli ganske bra skrelt.. dog sitter det på beina, men det er enda tid!


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!