Skrevet av Emne: Therese satser  (Lest 328929 ganger)

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #1275 : 21. april 2010, 14:03 »
Vidrefører det jeg har blitt forklart og det jeg tror på.

- Med tanke på kjemikalier osv. Kan ikke være noe bra for kroppen uansett ?
- Og kroppen har ikke bruk for noe av innholdet i lett brus, bare hode ?
- Quote Wikipedia:  " Animal studies suggest that artificial sweeteners cause body weight gain, theoretically because of a faulty insulin response, at least in cows and rats. Rats given sweeteners have steadily increased caloric intake, increased body weight, and increased adiposity (fatness).[5] Adding saccharin to the food of calves increases their body weight as well.[6] "
- Noen studier har pekt på at brus som inneholder aspartam som søtningsmiddel øker behøvet for noe søtt.


Men dette vil ikke si at jeg under med pepsi max \ cola zero av og til også. Spesiellt på spisedagene Wink

Jeg syns det blir for mye å tenke på mtp kjemikalier, for da begrenser matvalget seg veldig. Da kan du jo kun spise økologisk Smiley

Hode sitter på kropp - og har du ikke huet med deg på diett kan du bare glemme kroppen!

Ang aspartam og insulin er det forsket dødt opptil flere ganger..

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
Sv: Therese satser
« #1276 : 21. april 2010, 14:28 »
Litt forskning på aspartam.  Fra pubmed.

Comparing the effects of aspartame and sucrose on motivational ratings, taste preferences, and energy intakes in humans.

Am J Clin Nutr. 1994 Feb;59(2):338-45. Drewnowski A, Massien C, Louis-Sylvestre J, Fricker J, Chapelot D, Apfelbaum M.

Program in Human Nutrition, University of Michigan School of Public Health, Ann Arbor 48109-2029.

This study compared the effects of four breakfast preloads on motivational ratings, taste preferences, and energy intakes of 24 normal-weight nondieting young men and women. The preloads, composed of creamy white cheese (fromage blanc), were either plain or sweetened with aspartame or sucrose. Their energy value was either 1255 or 2929 kJ (300 or 700 kcal). Taste preferences were measured before and 150 min after breakfast. Motivational ratings were obtained at 30-min intervals. The subjects ate lunch, snack, and dinner meals in the laboratory. The consumption of low-energy as opposed to high-energy breakfasts, regardless of sweetness, led to elevated motivational ratings and increased energy intakes at lunch. However, intakes at subsequent meals were the same for all preloads, and no overall compensation in energy was observed. Aspartame did not promote hunger or lead to increased energy intakes in normal-weight subjects.


The effects of aspartame versus sucrose on motivational ratings, taste preferences, and energy intakes in obese and lean women.

Int J Obes Relat Metab Disord. 1994 Aug;18(8 ):570-8. Drewnowski A, Massien C, Louis-Sylvestre J, Fricker J, Chapelot D, Apfelbaum M.

Program in Human Nutrition, School of Public Health, University of Michigan, Ann Arbor 48109.

The study provided no evidence that aspartame promotes hunger or results in increased energy intakes in obese or in lean women


Aspartame--the sweet-tasting dipeptide--does not affect the pancreatic insulin-secreting function

Sadovnikova NV, Fedotov VP, Aleshina LV, Shvachkin IuP, Girin SK.

The action of a synthetic dipeptide aspartam (150 to 180 times as sweet as glucose) on pancreatic insulin-secretory function of rats was studied in vivo and in vitro. The drug was given orally while drinking (300 mg/kg body weight) or was added to the incubation medium of cultivated pancreatic cells (20 mM). It was shown that insulin content in the rat blood serum remained unchanged 10 and 35 minutes after aspartam administration. The drug did not exert any stimulating effect upon insulin secretion following the addition to the pancreatic cell culture medium. It is concluded that aspartam exhibits no direct or mediated action on pancreatic insulin-secretory function.

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: Therese satser
« #1277 : 21. april 2010, 14:51 »
Man kan komme med så mye forskning man vil, men det betyr ikke at man ikke kan komme i veldig bra form, antagelig vis bedre en Svein2k og Arilhr har vert noen gang, selv om man drikker pepsi max hver dag under dietten.  Det finns det mye bevis på. Om mann kunne blitt ennå bedre uten vet vi ikke, men det er ikke sikkert de da hadde kommet seg igjennom dietten uten og da er det vel egentlig bra å drikke pepsi max under diett da.
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget Svein2k

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 311
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 311

  • There's no such thing as too much weight.
Sv: Therese satser
« #1278 : 21. april 2010, 14:57 »
Man kan komme med så mye forskning man vil, men det betyr ikke at man ikke kan komme i veldig bra form, antagelig vis bedre en Svein2k og Arilhr har vert noen gang, selv om man drikker pepsi max hver dag under dietten.  Det finns det mye bevis på. Om mann kunne blitt ennå bedre uten vet vi ikke, men det er ikke sikkert de da hadde kommet seg igjennom dietten uten og da er det vel egentlig bra å drikke pepsi max under diett da.
Agree. Er ikke "nazi" ang slikt, bruker jo bla fun light i kesam, som saft og i grønn tee.

Så drikker jeg gjerne litt pepsi max når jeg har det hjemme, men det er som regel søndag - mandag da det er rester etter spisedagen Smiley
bodybuilder Bildeprofil side 20


På deitt: 100 ~ 90.0

Knebøy    195
Benkpress 140
Markløft  210

!  !

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #1279 : 21. april 2010, 14:59 »
Selv om forskning beviser noe og Svein2k mener og synes noe, så er det en viktig faktor å tenke på; folk er forskjellige -  jeg kom i form med pepsi max, men det vil jo ikke si at alle gjør det (som Svein2k sier gjør han tydeligvis ikke det Tongue )

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
Sv: Therese satser
« #1280 : 21. april 2010, 16:00 »
Man kan komme med så mye forskning man vil, men det betyr ikke at man ikke kan komme i veldig bra form, antagelig vis bedre en Svein2k og Arilhr har vert noen gang, selv om man drikker pepsi max hver dag under dietten.  .
Prøver du  å irritere meg nå eller? Leste du det jeg postet i det hele tatt?  Merker jeg blir rimelig irritert her nå når du drar meg inn i dette innlegget.  Har jeg noen gang sagt eller postet forskning som tilsier noe annet enn at det er helt greit å drikke pepsi max osv på diett? Helt seriøst, bare spar meg for dette.

OT: Du er fortsatt dyktig Rinoo Tongue


Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Therese satser
« #1281 : 21. april 2010, 21:24 »
lettbrus på deff 4 prezident Wink

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Therese satser
« #1282 : 21. april 2010, 21:31 »
lettbrus på deff 4 prezident Wink

FTW!

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Therese satser
« #1283 : 21. april 2010, 21:54 »
Funlight og pepsi max er seriøst REDDENDE på deff... Shocked
Og når jeg nå er her, den der 'hva spiser du nå tråden' er ikke bra å være på om du er på deff Sad
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: Therese satser
« #1284 : 21. april 2010, 22:21 »
Jepp, when it matters, MAX IT Smiley

Forskning har jeg slutta å bry meg om for lenge siden i det store og det hele. Det bevises og motbevises i fleng, men så lenge jeg ser resultater av erfaring som forteller meg otherwise betyr ikke forskning en skjiiit Smiley

Et annet viktig poeng med alle mulig ting som kunstig søtning, økt insulin følsomhet hos gnagere, selolje versus fiskeolje etc etc etc...i vårt livsløp vil jeg faktisk våge å anta at den skjillnaden er rimelig marginal i praksis. Kanskje det kan måles med et eller annet instrument eller sees på en prøve at statistikken heller i positiv retning av ditten eller datten, men når jeg ser så mange rundtom som både sverger til å praktisere det forskningen forteller og de som heller ser på hva som alltid har fungert ogsåvidere, så ser jeg fader ikke forskjell...om jeg ser tre stykker på en palle er det ikke godt å si om h*n drakk pepsimax eller vann, kaffe eller te, sel eller fiskeolje, linfrøolje eller mct olje.....
Litt trøtt etter en lang dag, håper jeg fikk frem poenget mitt... Smiley

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Therese satser
« #1285 : 21. april 2010, 23:55 »
Man kan komme med så mye forskning man vil, men det betyr ikke at man ikke kan komme i veldig bra form, antagelig vis bedre en Svein2k og Arilhr har vert noen gang, selv om man drikker pepsi max hver dag under dietten.  Det finns det mye bevis på. Om mann kunne blitt ennå bedre uten vet vi ikke, men det er ikke sikkert de da hadde kommet seg igjennom dietten uten og da er det vel egentlig bra å drikke pepsi max under diett da.

Honnør..

Hva du TROR Svein betyr ingenting i denne sammenhengen Smiley

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: Therese satser
« #1286 : 22. april 2010, 10:49 »
Prøver du  å irritere meg nå eller? Leste du det jeg postet i det hele tatt?  Merker jeg blir rimelig irritert her nå når du drar meg inn i dette innlegget.  Har jeg noen gang sagt eller postet forskning som tilsier noe annet enn at det er helt greit å drikke pepsi max osv på diett? Helt seriøst, bare spar meg for dette.

OT: Du er fortsatt dyktig Rinoo Tongue



Hehe sorry navnet ditt havnet inni der og leste ikke over før jeg postet.
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Therese satser
« #1287 : 22. april 2010, 10:58 »
Har gått morgenturer og spist reint siden mandag og har endelig kvittet meg med det værste av vannvekten!
Jeg får fysiske vondter av å ha overflødig vann under huden samtidig som det gir meg en bæd feeling - i dag veide jeg 71.8kg og hadde blodårer på magen, så da kan jeg starte russetiden med god samvittighet likevel!

Jeg er sikkert den eneste russen som har med seg matbokser, proteinbarer, proteinpulver og en klar treningsbag i tilfelle jeg får sneket meg til en økt mellom "rullingen". Men nå er jeg ikke helt normal heller da.. :Smiley

Har enda i fått trent styrke, men satser på en økt i morgen! I dag starter russetiden og det er fullt opp med skole til vi skal "rulle" med bussen til sent på natt - meeen jeg tror jeg sniker meg unna litt tidligere da det ikke er LIKE gøy å "rulle" som edru og allerede litt drittlei Smiley

Positive tanker! biggrin

pepsi max er best..

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
Sv: Therese satser
« #1288 : 22. april 2010, 13:04 »
Hehe sorry navnet ditt havnet inni der og leste ikke over før jeg postet.

Null stress, ble bare litt irritert der og da ^^

Utlogget ralphern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 521
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 521

Sv: Therese satser
« #1289 : 22. april 2010, 13:11 »
Pepsi max er konge! Ikke er det brus, og ikke er det cola. Men digg er det Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!