Skrevet av Emne: Ekstrem smerte. Innside albue  (Lest 8148 ganger)

Utlogget STR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

  • Be your own design
Ekstrem smerte. Innside albue
« : 28. mai 2009, 20:44 »
Hei.

Historien er slik:

Av forskjellige depressive grunner har jeg vært borte fra trening i nesten 3 måneder.
Nå har jeg endelig bynt på igjen og mer enn mulig godt ut for hardt.

Jeg har kjørt rimelig harde økter de tre siste dagene.
Etter treninga i går kjente jeg at ikke alt var helt som det skulle på innsiden av albuen og nedover underarmene. Altså fra skillet mellom over- og underarm og nedover.

I dag er det nesten uutholdelig vondt. Jeg har hatt betennelse i disse områdene før, men ikke på langt nær noe så jævlig som det her.
I tillegg er jeg øm i skillet mellom bicep/tricep sett fra utsiden (..hmm.. altså, hvis du ser en person fra siden, og ser skillet mellom bi/tri)

Så, nå er det vondt fra bicep/tricep, ned til innsiden av albuene, samt inn- og yttersidene her og nedover innsiden av underarmene. ... hvis dere forstod noe av det? Jeg kan evt. lage en tegning.

Jeg kan faen ikke røre armene uten at det er pain. Og det er beint umulig å strekke armene helt ut. De trekker veldig innover mot magen når jeg står rett.
Det kjennes ut som om musklene i området er for korte, og når jeg strekker ut armene er det som å tøye en strikk helt til tålegrensen. Ubeskrivelig vondt.

Jeg leste om såkalt Golfalbue på emnet om Albuesmerter, og det er nok dette jeg har. Bare ganger 10.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette. Smører på med betenneslesdempende, men det lindrer ca ingenting.
Noen andre her som har hatt noe lignende?
Og er det noe jeg kan gjøre utenom å vente?

tnx a million

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Ekstrem smerte. Innside albue
« #1 : 28. mai 2009, 21:00 »
RICE:
Rest
Ice
Compression
Elevation

+NSAID (ibux, ibumetin, ipren etc), samt fastlegen og resept på brexidol.
Når det værste har gitt seg: kom deg til behandling hos fysio.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Ekstrem smerte. Innside albue
« #2 : 28. mai 2009, 21:11 »
Dette problemet har jeg hatt i alle år.
Det som hjelper meg litt hvis smerten er intens, er å bruke dusjhodet og spyle så varmt vann jeg klarer direkte på albuen. Hvis dusjhodet har en massasje funksjon så er det helt topp.

Etterpå masserer jeg hele albuen med Orudis 2,5% gel som fås på apoteket. Albuevarmere er et must men det regner jeg med at du har allerede.

Utlogget moof

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Ekstrem smerte. Innside albue
« #3 : 28. mai 2009, 21:16 »
Jeg har hatt lignende, og fikk utskrevet voltaren fra legen. Dette hjalp helt sinnsykt over natten, etter å hivd innpå 2 tabletter før jeg la meg. Anbefales!

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Ekstrem smerte. Innside albue
« #4 : 28. mai 2009, 21:16 »
Hadde dette for en uke siden, begynner å gå over nå. Får det hver gang jeg bryter håndbak med høyre hånda. Det som funker for meg er treningsfri, smør på med betennelsesdempende salver o.l. Bruk motsatt hånd så mye som mulig...

"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Eplejuice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 228
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 228

Sv: Ekstrem smerte. Innside albue
« #5 : 28. mai 2009, 21:27 »
Jeg hadde sjøl veldig vondt etter en lang treningspause og så biceps trening. Du kan prøve å ta ibux. Det er litt enklere å få tak i enn voltaren. Vet at noe som heter voltarol har kommet reseptfritt og lurer på om dette er det samme som voltaren, men mildere. Hvis det ikke er nok kan du ta et par paracet i tillegg

Utlogget STR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

  • Be your own design
Sv: Ekstrem smerte. Innside albue
« #6 : 29. mai 2009, 02:03 »
Takk for all feedback Smiley

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Ekstrem smerte. Innside albue
« #7 : 30. mai 2009, 21:06 »
Låner denne tråden litt om det er greit. Var hos legen idag, og fikk utskrevet Voltaren, TROR jeg, legen sa det. På pakken står det ratiopharm noe, er det samme greia? Hva er forskjellen på Brexidol og Voltaren?
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Ekstrem smerte. Innside albue
« #8 : 30. mai 2009, 21:40 »
Låner denne tråden litt om det er greit. Var hos legen idag, og fikk utskrevet Voltaren, TROR jeg, legen sa det. På pakken står det ratiopharm noe, er det samme greia? Hva er forskjellen på Brexidol og Voltaren?

Henta fra Felleskatalogen.no:

"Voltaren:
Egenskaper: Klassifisering: Ikke-steroid antiinflammatorisk og antireumatisk middel. Virkningsmekanisme: Hemmer prostaglandinsyntesen. Eksakt virkningsmekanisme er ikke klarlagt. Gir markert lindring av symptomer som smerte ved hvile og bevegelse, morgenstivhet og hevelse av leddene ved reumatiske sykdommer, og gir bedret funksjon. Preparatet har en uttalt smertestillende effekt ved moderat og sterk smerte. "

"Brexidol:
Egenskaper: Klassifisering: Ikke-steroid, antiinflammatorisk middel med analgetisk og antipyretisk effekt. Piroksikam danner et kompleks med beta-cyklodekstrin i molært forhold 1: 2,5. Beta-cyklodekstrin er et syklisk oligosakkarid som gir substansen bedre løselighet og derved raskere absorpsjon. Virkningsmekanisme: Ikke helt klarlagt. Hemmer prostaglandinsyntesen"

Så dei har tilnærma like egenskaper, men har det for meg at Brexidol er mildere mot magen. Men her er sikkert andre her på forumet som kan fortelle meir angåande det her.


ratiopharm er vel legemiddelprodusentens navn kan eg tenke meg.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Ekstrem smerte. Innside albue
« #9 : 30. mai 2009, 21:49 »
Takk for svar :>
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Eplejuice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 228
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 228

Sv: Ekstrem smerte. Innside albue
« #10 : 07. juni 2009, 12:52 »
Sorry for seint svar. kjenner ikke til brexidol noe sjøl, men står på felleskatalogen at den ikke skal være førstevalg ved behandling av NSAIDS. Vil derfor tro at voltaren har mindre eller "bedre" bivirkninger.

Hvis du søker på www.felleskatalogen.no kan du lese mer. Se på ATC-nummeret. Hvis 2 medikamenter ligger under samme nummeret er det samme virkestoff.

For eksempel paracet og pinex

Utlogget mackforever

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

Sv: Ekstrem smerte. Innside albue
« #11 : 11. juni 2009, 00:57 »
Antiinflammatoriske medikamenter aka voltaren / brexidol har desverre dårlig virkning på de fleste tilfeller av tendinopatier. Studier har vist at majoriteten av såkalte "senebetennelser" egentlig ikke er en betennelsestilstand i senen, men nervevev sammenvokst med blodkar i senevevet.

Vil anbefale deg å ta kontakt med helsepersonell som er dyktige på diagnostisering og beh. av muskel/skjelett lidelser. Av erfaring vet jeg mange med golfers/tennis albuer har respondert godt på trykkbølgebehandling. Dersom denne typen behandling ikke fører fram, kan en kortisoninjeksjon satt presist på lesjonen være et alternativ - da snakker jeg desverre ikke om den gjennomsnittlige fastlegen...
Fysioterapeut
Spesialist Ortopedisk Medisin

Utlogget STR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

  • Be your own design
Sv: Ekstrem smerte. Innside albue
« #12 : 11. juni 2009, 01:24 »
Har prøvd trykkbølgebehandling på knærne! Funka skikkelig bra. Absolutt et solid tips! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!