Skrevet av Emne: Nybegynner  (Lest 1192 ganger)

Utlogget jones

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Nybegynner
« : 27. januar 2003, 15:04 »
Hallo!

Jeg kjøpte for noen dager siden manualer på Europris, siden det kun var 16kg/2 kjøpte jeg 10kg i tilegg. Har tenkt å kjøpe en skråbenk etterhvert.

Jeg har lyst å bygge meg endel opp, nok til at jentene snur seg etter meg på stranda liksom  8)

Hva er bra å spise? Jeg har samboer så middag osv.. Kan jeg ikke styre som jeg vil. Det går mye i spagetti, pannekaker, fiskepinner osv.. helt vanlig middagsmat. Spiser endel speilegg, er dette noe bra?

Tenkte tanken å begynne på proteiner, er dette for tidlig? Jeg har trent før, på treningstudio, men det var så jævlig stress å komme seg dit at jeg slutta, 2 busser pr vei. Ikke trent siden før sommeren nå.

Hva koster det for proteiner? Har sett litt på proteinfabrikken.no men får ikke så mye furniftig ut av den siden jeg ikke aner hvor lenge en slik boks varer.. Hva er ca. pris i mnd?

Har også en bitteliten mage jeg vil trene bort, er situps løsningen eller må det joggin e.l til?

Er
1.88 høy
83 kg


Takker for alle tips


Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Re:Nybegynner
« #1 : 27. januar 2003, 18:49 »
- Spis 5-8 måltider per dag.
- Hvert måltid bør ha en velbalansert med med tanke på proteiner, karbohydrater og fett.
- Ta multivitaminer/mineraler og pluss på med ekstra vitamin C.
- Ikke spis for stort måltid før leggetid. Tenker da på forholdet mellom karbs og fett.
- Pluss på med sunt fett. Enumettet og flerumettet fett fra olivenolje/linfrøolje mm.
- Spis mye frukt, grønnsaker og drikk mye vann.
- Baser kosten din på mye proteiner. Rundt 30% av energifordelingen.
- Mat som er rik på karbohydrater: poteter, ris, pasta, grovt brød, kornblandiner (frokostblanding, ikke Kellogs osv), makaroni osv.
- Mat som er rik på proteiner: kylling, tunfisk, egg, kjøtt, melk, fugl, fisk, proteinpulver osv.
- Det er viktig at du får i deg proteiner og raske karbs rett etter trening. Eksempelvis Basic Whey og Carbofuel fra Proteinfabrikken.
- Angående magen er det kardio (fettforbrenningstrening: løping, sykling mm) som vil få den bort så sant du har et bra kosthold: inntar mindre kalorier enn det du forbrenner.

(NB: dette innlegge passer for øvrig bedre på kosthold forumet så jeg flyttet det)
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget jones

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Re:Nybegynner
« #2 : 27. januar 2003, 19:32 »
hehe.. 5-8 måltider? Det er litt i overkant, rundt 4 holder jeg meg på, og det å spise så og så mange % av det og det blir litt for drøyt. Men jeg vil så absolutt tenke mer over hva jeg spiser.
Har hørt en banan like etter treing skal være bra?

700 i mnd er også veeeldig i overkant, 200-250 er max av hva jeg kan greie. Har for tiden bare lærling jobb og tjener ikke akkurat så veldig fett.

Er 250 for lite å bruke? Er det vits liksom?

En ting til, jeg har jo bare håndvekter å trene med, så det blir VELDIG mye armer og litt bryst/skuldre. Jeg trener annen hver dag.. Er det for mye i forhold til hvor liten muskelgruppe jeg trener?

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Re:Nybegynner
« #3 : 27. januar 2003, 19:48 »
Hvis du bruker 30g rett etter trening og trener 4 ganger per uke holder den til 100 treninger, dvs. 25 uker. Et snaut halvt år.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Fearless

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 459
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 459

Re:Nybegynner
« #4 : 29. januar 2003, 12:12 »
En banan etter trening er så absolut bra, da glykogenlagrene i kroppen "skal" være tomme Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!