Skrevet av Emne: Logg Siljepe  (Lest 3034 ganger)

Utlogget siljepe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Logg Siljepe
« : 30. mai 2009, 18:33 »
Nå er sommeren her, og eksamener er snart overstått. Da er det bare å henge i, for nå starter et nytt og bedre liv.

Jeg vil i denne loggen føre oversikt over hvordan det går med trening og kosthold fra juni av. Målet med dette er litt for å motivere meg selv, men også for å kunne følge med på min egen utvikling, og å gi dere et innblikk i hvordan hverdagen min blir framover.

Fram til nå har det vært lite seriøs trening, men har som mål å komme i god form over sommeren.

Da er det bare å si tvi-tvi!!! Wink

Utlogget siljepe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Silje begynner å trene - på ordentlig
« #1 : 30. mai 2009, 19:13 »
Nå er det jo forresten slik at jeg har laget et passe opplegg i forhold til kosthold, og skal prøve meg på RYP-program, som så mange ganger før. Så dette bør vel funke... må bare finne en plass å trene først...

Utlogget siljepe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Test max 10 rep 1/6/2009
« #2 : 01. juni 2009, 17:15 »
I dag ble det trening Smiley Ble en økt med oppvarming og styrke, hvor jeg fikk testet max10rep i forhold til RYP.

Oppvarming: 15 min jogg.

Knebøy (stang): 20kgx10repx1set 40kgx10repx1set 50kgx7repx1set

Markløft (stang): 20kgx10repx1set 40kgx10repx1set 50kgx10repx1set

Skråbenk (manualer): 10kgx10repx1set 12kgx10repx1set 14kgx8repx1set

Bicepscurl (manualer): 9kgx10repx1set 10kgx10repx1set

Arnoldpress (manualer): 8kgx10repx1set

Sidehev (manualer): 7kgx10repx1set

Triceps (push-down): 15?x10repx1set

Nedtrekk (rygg): 15?x10repx1set 30?x10repx1set

Roing (smalt): 25?x10repx1set

Rygghev: 15repx1set

Sit-ups (militær): 40repx2set

Avsluttet med tøying.

Ble likevel ikke en helt ordentlig økt, men en grei start. Godt å komme i gang å få løftet litt igjen. Kjenner det så godt på kroppen. Herlig!  Wink

Ble en gåtur i kveld på ca 45 min, etterfulgt av noen sett med planke og armhevninger på stuegulvet. Godt å få luftet seg litt.


Utlogget siljepe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Kosthold - 1/6/2009
« #3 : 01. juni 2009, 21:29 »
Kostholdet mitt i dag:

Frokost: Smoothie av banan, bringer, blåbær, jordbær, appelsinjuie og kesam. Et glass biola, og Omega3.

Lunsj: Havregrynsgrøt.

Middag: Stekt grillpølse og potetbåter, omega3.

Kvelds: En rugsprø (m/nugatti) og en neve nøtter.

Må prøve å få til litt mer proteiner inn i kosten. Kjenner jeg har spist litt for lite rett og slett.

Utlogget siljepe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Tirsdag 2/6
« #4 : 03. juni 2009, 17:13 »
I dag ble en rolig dag. Gjort en del husarbeid, ellers lest til eksamen. Gikk meg en liten tur før frokost og en tur på kvelden.

Kosthold:

Frokost: Havregrynsgrøt

Lunsj: To rugsprø med kyllingsmøreost og paprika.

Middag: Tacos

Kvelds: Neve nøtter og en energibar

Utlogget siljepe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Trening 3/6/2009 - Støl
« #5 : 03. juni 2009, 21:30 »
Trente styrke i dag. Utrolig stiv og støl etter mandagen!!! Gjorde seg med litt tøying innimellom settene.

Oppvarming: 15 min kjapp gange

Knebøy: 15rep 20kgx1 33kgx1 35kgx1

Markløft: 15 rep 20kgx1 35kgx1

Skråbenk: 15 rep 10x2

Arnoldpress: 15 rep 6x2

Bicepscurl: 15 rep 6x1

Triceps: 15 rep 11?x1

Nedtrekk: 15 rep 20kgx2

Roing: 15 rep 20?x1

Sidehev: 15 rep 5kgx1

Sit-ups: 30 rep x1

Avsluttet med 20min på 3D-mølla, og uttøying. Trente mage og rygg med rockering når jeg kom hjem. Gjorde susen.

Kosthold i dag:

Frokost: 2 brødskiver med nugatti. 1 glass biola. 1 kopp te. Triomega og vitaminer.

Lunsj: En proteinbar. Spiste alt for lite her. Hadde eksamen. Opptatt med å skrive, ikke spise;-)

Middag: Gyros av indrefilet av elg, sopp, løk, ris og fløte.

Kvelds: En banan og 1 glass melk etter trening. Blir smoothie litt senere.


Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: Logg-Silje begynner å trene-på ordentlig
« #6 : 03. juni 2009, 21:40 »
ser jo ut som om du er godt igang ihvertfall, det er jo en god start Wink ser jo ut som ett helt greit fullkroppsprog..planer om å kjøre splitt etterhvert eller?

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget siljepe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Logg-Silje begynner å trene-på ordentlig
« #7 : 04. juni 2009, 09:36 »
Jeg skal trene RYP i ca 6 uker nå, før jeg går over til spilt. Tenkte det kunne være lurt med et litt bedre grunnlag først Smiley  Vet ikke helt hvordan jeg tenker å gjøre det enda, men skal se om jeg får laget et passe program.

Noen som har forslag til hvordan jeg skal trene split?

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: Logg-Silje begynner å trene-på ordentlig
« #8 : 04. juni 2009, 10:04 »
bra tenkt, de fleste som ikke har trent i det hele tatt av styrke, trener gjerne i ett år med slike hel kroppsprog, men du hadde trent før? men 6 uker er mer enn nok Wink
vel..de fleste jenter jeg har lest om her på forumet kjører 2split, men det er alt utifra hvor god tid du har til å trene, og hva dine mål er.. viss du vil trene bare for å trene så er 2split mer enn bra nok, vil jeg påstå, men viss du har litt større motivasjon enn å bare holde formen, bli passe markert osv, så vil vel en 3-4split passe bedre..men som sagt, alt etter interesse Wink stå på  2thumbsup

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Logg-Silje begynner å trene-på ordentlig
« #9 : 04. juni 2009, 10:16 »
bra tenkt, de fleste som ikke har trent i det hele tatt av styrke, trener gjerne i ett år med slike hel kroppsprog, men du hadde trent før? men 6 uker er mer enn nok Wink
vel..de fleste jenter jeg har lest om her på forumet kjører 2split, men det er alt utifra hvor god tid du har til å trene, og hva dine mål er.. viss du vil trene bare for å trene så er 2split mer enn bra nok, vil jeg påstå, men viss du har litt større motivasjon enn å bare holde formen, bli passe markert osv, så vil vel en 3-4split passe bedre..men som sagt, alt etter interesse Wink stå på  2thumbsup
Hvis jeg forstår det riktig mener du at fullkroppsprogram er dårligere enn å trene splitt? I såfall, hvorfor?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Logg-Silje begynner å trene-på ordentlig
« #10 : 04. juni 2009, 10:32 »
vil jeg påstå, men viss du har litt større motivasjon enn å bare holde formen, bli passe markert osv, så vil vel en 3-4split passe bedre..men som sagt, alt etter interesse Wink stå på  2thumbsup

så man blir markert utifra hvilken splitt man kjører Grin


Utlogget siljepe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Logg-Silje begynner å trene-på ordentlig
« #11 : 04. juni 2009, 13:42 »
Ja, jeg vil vel si at jeg er motivert for mer enn å finne formen Wink, men trenger et bedre kosthold først...

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: Logg-Silje begynner å trene-på ordentlig
« #12 : 04. juni 2009, 19:48 »
www.pulsdiet.no <- fin plass å starte Wink

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget siljepe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Logg-Silje begynner å trene-på ordentlig
« #13 : 04. juni 2009, 21:38 »
www.pulsdiet.no <- fin plass å starte Wink

Har det noe med Herbalife å gjøre eller er det noe helt annet?

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: Logg-Silje begynner å trene-på ordentlig
« #14 : 04. juni 2009, 22:16 »
Noen tips for å få havregrynsgrøten til å smake noe i det hele tatt? :p

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!