Skrevet av Emne: Påmeldingsliste til nasjonalt U/J-stevne i Brumunddal  (Lest 3176 ganger)

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Påmeldingsfristen har gått ut og listene ligger nå ute:
www.brumunddalak.no

Som man ser så er det i år hele 52 løftere påmeldt og etter samarbeidet med England har stevnet nå også med løftere utenfor Norge  Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Det er nå økt til 61 påmeldte løftere. Dette er i nærheten av tallene som har stilt på U/J-NM de siste årene så alt ligger til rette for et stort stevne i år Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget fraank

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 49

Stiller ikke CYC ?
There can be only on

20 år, 105 kg, 179 cm.

RAW:  kb: 235,  bp: 155,  ml: 280  = 670 kg.

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Stiller ikke CYC ?

CYC stiller ikke nei. Han har større oppgaver å tenke på med junior EM neste helg, og sannsynligvis jr.VM noen måneder etter det Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Walgermo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 040
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 040

Stevne:
372.5-260-330
Raw:
275-205-287,5


Landslagsløfter i Styrkeløft
____________________________________________________________________________

YouTube | Sjøholt AtletklubbLogg

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

For meg dreide selvsagt stevnet seg bare om som Inger Johanne Ruud viste klasse. Og satte som forventet en ny runde med norgesrekorder. Ingen jente i Norge har løftet 165kg i mark som ungdom noen gang sier ryktene. Og det var et helt greit løft, med en ødelagt langefinger.. Ny totalrekord med godt over 50kg.

Stevnet forøvrig var kult arrangert ute, men litt uheldig med været og et eller annet forbanna skolekorps som skulle spille igang midt under løftinga. Når jeg er igang så retter jeg også kritikk mot publikum og medhjelpere. Det er dårlig med roping og heiing under løftinga. Jeg forstår at det er krevende å hjelpe så mange utøvere, men jeg trur de fleste løfter mer med litt mer skriking og trøkk rundt seg. Altså det kan ikke være særlig givende å skulle løfte maksløft i tre øvelser på en treplatting inne i et partytelt med kun en eller to åpne vegger klokken 11 lørdag formiddag i regn når ingen roper eller girer deg opp....

Ellers raskt og fint jobba av gutta på plattingen, selvom dommern virka mest opptatt av hvor mye vann han hadde i skoa en periode.

Utlogget Torko

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 129

  • Torko's tøs..
Ingen jente i Norge har løftet 165kg i mark som ungdom noen gang sier ryktene.
Skal ikke høre på rykter.
Anne Sigrid Stiklestad og Hildeborg Hugdal har løftet iallefall 177,5 kg og 187,5 kg som ungdomsløftere.
 
Selvom dommern virka mest opptatt av hvor mye vann han hadde i skoa en periode.
Huh Jøss, kan jo ikke ha vært sååå ubehaglig med vann i skoene når det var nesten 12 grade ute...
Team Strongman Rolf Holte

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Ok, jeg følger ikke med i styrkeløft så mine kilder er sikkert utdaterte..

Hehe det var godt over 12 grader ute, de fleste klarte seg fint i t-skjorte Wink

Uansett fint gjennomført stevne de delene av det som jeg så. Raske og flinke skivepåsetter og klargjørere!

Utlogget T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Inger Johanne er nybegynner. Snakket med flere regionstrenere og personer fra NSF som aldri har sett en slik fysikk på en så ung jente tidligere. Dette er et talent utenom det vanlige. Hvor stort vil tiden vise. Det er hva hun løfter som senior som er det viktigste og det er noen år til. Og hun trener "Dietmar" med oppfølging fra regionstreneren (foreløpig).

Utlogget SteinarW

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Ok, jeg følger ikke med i styrkeløft så mine kilder er sikkert utdaterte..

Hehe det var godt over 12 grader ute, de fleste klarte seg fint i t-skjorte Wink

Uansett fint gjennomført stevne de delene av det som jeg så. Raske og flinke skivepåsetter og klargjørere!

Hey, jeg er ikke utdatert  Cheesy

http://resultater.styrkeloft.no/rekorder.php?kjonn=K&aldersklasse=2
Steinar

Utlogget SteinarW

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33


Hoppsan, på en annen side kan det se ut som det er en feil i rekordstatistikken til forbundet.
Hildeborg løftet 172.5 i mark i 2001 som ungdom.

http://resultater.styrkeloft.no/lofter_vis.php?id=622
Steinar

Utlogget mamma

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 323
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 323

Stevnet forøvrig var kult arrangert ute, men litt uheldig med været og et eller annet forbanna skolekorps som skulle spille igang midt under løftinga. Når jeg er igang så retter jeg også kritikk mot publikum og medhjelpere. Det er dårlig med roping og heiing under løftinga. Jeg forstår at det er krevende å hjelpe så mange utøvere, men jeg trur de fleste løfter mer med litt mer skriking og trøkk rundt seg. Altså det kan ikke være særlig givende å skulle løfte maksløft i tre øvelser på en treplatting inne i et partytelt med kun en eller to åpne vegger klokken 11 lørdag formiddag i regn når ingen roper eller girer deg opp....


Hallo??? Datteren min og jeg klappet og ropte nesten hele tiden, så ta ikke den. Hun hørtes riktig nok litt dempet ut med sin nypiercede tunge, men vi gjorde da vårt beste  ;


Den skolen det skolekorpset kom fra må være litt spesiell tror jeg, for gjennomsnittsalderen på musikantene var vel noe høy til å komme fra noen skole. Noe som dessverre ikke hadde noen innvirkning på musikk-kvaliteten.... Tongue

Brumunddal AK hadde vært noe upresise i bestillingene sine av vær og musikk, men ellers var det et kjempestevne , og med utrolig mange gode resultater. Godt jobbet!  2thumbsup


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Verdensmester 2006

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Inger Johanne er nybegynner. Snakket med flere regionstrenere og personer fra NSF som aldri har sett en slik fysikk på en så ung jente tidligere. Dette er et talent utenom det vanlige. Hvor stort vil tiden vise. Det er hva hun løfter som senior som er det viktigste og det er noen år til. Og hun trener "Dietmar" med oppfølging fra regionstreneren (foreløpig).

Fysikken er et resultat av fornuftig trening og meget gode gener. Jenta har hatt en formidabel utvikling siden vi oppdaget talentet hennes på gymmet et par år tilbake Smiley Store tall kommer om jenta vil dette nok, og ønsker å satse det som kreves for å bli så god. Det stemmer også at det ble benyttet dietmarprogram til formtoppen nå dette stevnet.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Hallo??? Datteren min og jeg klappet og ropte nesten hele tiden, så ta ikke den. Hun hørtes riktig nok litt dempet ut med sin nypiercede tunge, men vi gjorde da vårt beste  ;


Den skolen det skolekorpset kom fra må være litt spesiell tror jeg, for gjennomsnittsalderen på musikantene var vel noe høy til å komme fra noen skole. Noe som dessverre ikke hadde noen innvirkning på musikk-kvaliteten.... Tongue

Brumunddal AK hadde vært noe upresise i bestillingene sine av vær og musikk, men ellers var det et kjempestevne , og med utrolig mange gode resultater. Godt jobbet!  2thumbsup

Hehe mye skryt og litt konstruktiv kritikk. Styrkeløfterne henger seg opp i det negative i kritikken, og føler sterke behov for å avfeie det og forsvare seg selv. Typisk tråd her på TF Smiley Kjempe flott om din datter heiet, flere burde gjøre som henne!

Når det gjelder korpset er det mulig at det var noe helt annet enn et skolekorps, hvilket i grunn er illrelevant. Poenget var at gutten som satt med musikken fikk beskjed av disse å skru ned /av musikken når korpset spilte opp. Jeg kan ikke si hvordan det var for løfterne, men jeg kjente ikke akuratt adrenalinet rushe gjennom årene når ac/dc ble skrudd av og korpset dro igang 17.mai rytmene..


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Hoppsan, på en annen side kan det se ut som det er en feil i rekordstatistikken til forbundet.
Hildeborg løftet 172.5 i mark i 2001 som ungdom.

http://resultater.styrkeloft.no/lofter_vis.php?id=622

Sikker på at hun var ungdom på det stevnet? Hvis hun faktisk var ungdom da så er grunnen til at løftet ikke står oppført som rekord at det ikke var forbundsdommere tilstede. Rekordstatistikken til forbundet er nok riktig.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!