Skrevet av Emne: Hva steroidene gjorde med meg!  (Lest 195246 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #60 : 02. juni 2009, 19:42 »
Finnes ikke noe som heter fornuftig steroidebruk.

fordi du sier så?
finnes nok av levende "beviser" på det motsatte.

jeg kunne kanskje sakt det samme om røyking. "finnes ikke noe fornuftig røykbruk."
hvis brukeren selv mener det er verdt risikoen, er det ikke da fornuftig å kose seg med en røyk? =)

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #61 : 02. juni 2009, 19:45 »
fordi du sier så?
finnes nok av levende "beviser" på det motsatte.

jeg kunne kanskje sakt det samme om røyking. "finnes ikke noe fornuftig røykbruk."
hvis brukeren selv mener det er verdt risikoen, er det ikke da fornuftig å kose seg med en røyk? =)

Da vil jeg gjerne se et bevis på fornuftig bruk.
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #62 : 02. juni 2009, 19:47 »
Tenk om en unggutt på 18 som løfter 100 kg i benken som nettopp har tatt sin første kur kom å leste dette. Han ville tro at han trengte å bli enda større og sprøyte i seg enda mer.
Nei, jeg sier at han ikke trenger å trøkke i seg noe som helst, han vil kunne trene seg opp like bra uten dop!

Makan til sutrekor her inne! Minner om en gjeng med bulemiske tenåringsjenter som ikke klarer å la være å kaste opp! Jeg så forresten en dokumentar om en kar på 500kg, jeg synes ikke synd på ham heller. Ikke synes jeg synd på unge karer som ikke klarer å håndtere steroidebruken sin! Jeg d...ter i å være politisk korrekt og jatte med og klappe disse ungutta på ryggen og trøste dem å si at alt går bra. De får ta seg sammen og sette nåla i veggen en gang for alle! Å-så-synd-på-meg historier kan man fortelle til helsesøster på skolen...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #63 : 02. juni 2009, 19:47 »
Da vil jeg gjerne se et bevis på fornuftig bruk.
"Anabolic steroids have several legitimate medical uses.
 Testicular cancer often requires the removal of the testes in men.
 After surgery, these men are prescribed oral anabolic steroids to
 replace the testosterone that their bodies are no longer able to
 make.  This maintains their secondary sexual
 characteristics.(1-3)"
Bare et eksempel: kilde
EDIT: Man kan alltids stille spørsmål ved kilden, dette var det første jeg fant når jeg søkte på steroids in medical use på google.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #64 : 02. juni 2009, 19:51 »
Da vil jeg gjerne se et bevis på fornuftig bruk.

poenget er vell at vi to har forskjellige oppfatning av ordet fornuftig.

det er selvfølgelig en risk / reward -ratio, men jeg mener noen risker tar man. jeg drikker jo selv i helgene selv om jeg vet det er stor sjangse for at noe galt kan skje, at det er dårlig for treningen osv, men jeg liker det jo =).

du står kanskje i trekket uten hjelm, kjører bil uten setebelte, drikker, røyker, spiser usunt.

disse tingene gjør du fordi det er kjekt osv, selv om du vet det er risikofylt.
slik kan steroider også være. er muligens en risiko, men syns du det er kjekt så kjør på for min del.


ta en hvilken som helst bygger?
vektløftere som er doping tatt?
strongmenn stjernene?

osv osv.

finnes nok av idrettsutøvere som systematisk har bolt i årevis, uten at jeg tror det er noe større sykdom/død/whatever blant dem enn den generelle befolkingen.

selvfølgelig har dette også med at idrettsutøvere er sunnere, friskere og gjerne bedre genetisk betinget enn andre folk, men da kan man igjen påpeke at det er mye flere ting å være redd for som er skumlere enn steroider.



edit. fornuftig bruk : han duden med aids i bigger faster stronger som lever idag pga steroider =)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #65 : 02. juni 2009, 19:53 »
Hvor ble det av tråden "Hva hemoridene gjorde med meg!" Huh Den var jo genial!!!

Kan den moderatoren som fjerna tråden vennligst begrunne hvorfor man ikke kan harsellere med dette temaet her inne?
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget microape

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 207

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #66 : 02. juni 2009, 19:56 »
Fornuftig bruk = en som bruker steroider uten å ta skade av det, eller som i det minste holder seg innenfor sine begrensninger.

Nei, jeg sier at han ikke trenger å trøkke i seg noe som helst, han vil kunne trene seg opp like bra uten dop!

Makan til sutrekor her inne! Minner om en gjeng med bulemiske tenåringsjenter som ikke klarer å la være å kaste opp! Jeg så forresten en dokumentar om en kar på 500kg, jeg synes ikke synd på ham heller. Ikke synes jeg synd på unge karer som ikke klarer å håndtere steroidebruken sin! Jeg d...ter i å være politisk korrekt og jatte med og klappe disse ungutta på ryggen og trøste dem å si at alt går bra. De får ta seg sammen og sette nåla i veggen en gang for alle! Å-så-synd-på-meg historier kan man fortelle til helsesøster på skolen...
Enkelte her har hvertfall nok testosteron i kroppen. Bra du holder deg unna godsakene.

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #67 : 02. juni 2009, 19:56 »
poenget er vell at vi to har forskjellige oppfatning av ordet fornuftig.

det er selvfølgelig en risk / reward -ratio, men jeg mener noen risker tar man. jeg drikker jo selv i helgene selv om jeg vet det er stor sjangse for at noe galt kan skje, at det er dårlig for treningen osv, men jeg liker det jo =).

du står kanskje i trekket uten hjelm, kjører bil uten setebelte, drikker, røyker, spiser usunt.

disse tingene gjør du fordi det er kjekt osv, selv om du vet det er risikofylt.
slik kan steroider også være. er muligens en risiko, men syns du det er kjekt så kjør på for min del.


Men er det av den grunn fornuftig?



edit. fornuftig bruk : han duden med aids i bigger faster stronger som lever idag pga steroider =)

Om det er anabole steroider eller ikke vet jeg ikke, men nå snakker vi om misbruk av anabole steroider for økt muskelvekst.
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget microape

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 207

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #68 : 02. juni 2009, 19:58 »
Hvorfor er det automatisk misbruk bare fordi man bruker det for økt muskelvekst?

Akkurat som med ulovlige rusmidler aka narkotika. Med en gang noen bruker det et par ganger i måneden roper hele gjengen MISBRUK!

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #69 : 02. juni 2009, 20:01 »
Hvorfor er det automatisk misbruk bare fordi man bruker det for økt muskelvekst?

Akkurat som med ulovlige rusmidler aka narkotika. Med en gang noen bruker det et par ganger i måneden roper hele gjengen MISBRUK!
Misbruk er vell det samme som å bruke noe til noe annet enn det det opprinnelig var laget for. Altså er vell ikke å bruke narkotiske stoffer for å ruse seg på misbruk. De fleste nyere narkotiske stoffer (kjemisk fremstilte) er vell laget mtp rusing? Altså er det misbruk å bruke dem som medisin, ikke sant?
Det samme gjelder forsåvidt anabole steroider, å bruke dem til å oppnå et bedre idrettslig resultat (helst i konkurranser da det var dette som var målet) er å bruke dem riktig. Å bruke steroider uten å konkurrere, eller i medisiner er altså misbruk. For misbruk er vell det samme som feilbruk?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #70 : 02. juni 2009, 20:03 »
Misbruk er vell det samme som å bruke noe til noe annet enn det det opprinnelig var laget for. Altså er vell ikke å bruke narkotiske stoffer for å ruse seg på misbruk. De fleste nyere narkotiske stoffer (kjemisk fremstilte) er vell laget mtp rusing? Altså er det misbruk å bruke dem som medisin, ikke sant?
Det samme gjelder forsåvidt anabole steroider, å bruke dem til å oppnå et bedre idrettslig resultat (helst i konkurranser da det var dette som var målet) er å bruke dem riktig. Å bruke steroider uten å konkurrere, eller i medisiner er altså misbruk. For misbruk er vell det samme som feilbruk?

Mye av steroidene er opprinnelig medisiner.
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #71 : 02. juni 2009, 20:04 »
Mye av steroidene er opprinnelig medisiner.
Under den kalde krigen skulle både Sovjetunionen og USA bevise at de var bedre enn hverandre i alt. Dette ble bevist på en sivilisert måte på idrettsarenaen. Målet var alltid å slå fienden, det var da man utviklet en del steroider hvis jeg ikke forstår helt feil nå da.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #72 : 02. juni 2009, 20:04 »
Fornuftig bruk = en som bruker steroider uten å ta skade av det, eller som i det minste holder seg innenfor sine begrensninger.
Enkelte her har hvertfall nok testosteron i kroppen. Bra du holder deg unna godsakene.
Jeg tolker det som et kompliment, takk Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget nasblis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 14

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #73 : 02. juni 2009, 20:11 »
Bra historier, bra å få noen innlegg med noen som har hvertgjennom det.
Godt å høre det går bra med dere begge nå.
Håper dere ikke gir opp treningen og finner ut at det er flere fisker i havet Smiley
Lykke til.

Pure Power
If it takes my whole life I won't break, I won't bend. It will all be worth it, Worth it in the end

Utlogget microape

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 207

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #74 : 02. juni 2009, 20:13 »
Misbruk er vell det samme som å bruke noe til noe annet enn det det opprinnelig var laget for. Altså er vell ikke å bruke narkotiske stoffer for å ruse seg på misbruk. De fleste nyere narkotiske stoffer (kjemisk fremstilte) er vell laget mtp rusing? Altså er det misbruk å bruke dem som medisin, ikke sant?
Det samme gjelder forsåvidt anabole steroider, å bruke dem til å oppnå et bedre idrettslig resultat (helst i konkurranser da det var dette som var målet) er å bruke dem riktig. Å bruke steroider uten å konkurrere, eller i medisiner er altså misbruk. For misbruk er vell det samme som feilbruk?
Nei? Er morfin et rusmiddel eller en medisin når det brukes? Er cannabis et rusmiddel eller en medisin mot MS? Er alkohol et rusmiddel, en medisin eller et drivstoff? Er kaffe et rusmiddel eller et verktøy?

Latterlig påstand å si at bare fordi man ikke bruker et stoff slik det først ble ment det skulle brukes, så er det misbruk. Da kan jo så og si ALT misbrukes. Jeg bruker en kopp for onanering selv om den egentlig er ment for kaffe. Usj for et misbruk.

Nei, misbruk er når du ikke kjenner dine egne begrensinger, og det går utover andre deler av livet ditt, selv om definisjonen kan variere. Men det du kom med tok nok kaka, og har ingenting med misbruk å gjøre. Det kan vi heller kalle flerbruk.

Jeg tolker det som et kompliment, takk Smiley
Bra, for det var vel bare en observasjon Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!