Skrevet av Emne: Hva steroidene gjorde med meg!  (Lest 195653 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #165 : 05. juni 2009, 19:22 »
merkelig hvordan man kan poste en tråd her på TF som inneholder ordet steroider og få uendelige innvendinger, men om man spør om noe trenings relatert eller om tilskudd/diett er man heldig om man får to-tre svar...
Når man spør om trening er det ofte svar man kan enes om at er mer rett enn andre. Og på treningsforum er stort sett de fleste enige i hva som er rett og hva som er galt. Det finnes også mer forskning på temaet trening enn steroider. Når det gjelder steroider er det et mye mer uklart tema, derfor får man forskjellige svar, og det blir en diskusjon utav det.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #166 : 05. juni 2009, 20:42 »
Personlig mener jeg at å bruke steroider, enten du konkurrerer eller ikke, er juks. Er man en ikke-konkurrerende går dette riktig nok ikke utover noen andre enn det faktiske individet som bruker steroider. Bruker man forbudte midler i forbindelse med organisert idrett er dette adskillig verre.
Bruker man AAS som ung mener jeg at dette er et tegn på usikkerhet overfor seg selv, en manglende vilje til å ta "den lange veien" og et stort behov for oppmerksomhet. Derfor tror/mener jeg at unge mennesker som bruker steroider også er "svake" mennesker. Godt voksne som bruker AAS har kanskje ikke det samme behovet for å "finne seg selv", men lysten til å opnå en slags drøm er nok absolutt tilstede for disse. Derfor mener jeg det er rein juks å bruke steroider og et tegn på svak vilje. Håper og tror at ingen som bruker steroider innerst inne er stolte over seg selv!

Da var min mening sagt Smiley

- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #167 : 05. juni 2009, 20:53 »
merkelig hvordan man kan poste en tråd her på TF som inneholder ordet steroider og få uendelige innvendinger, men om man spør om noe trenings relatert eller om tilskudd/diett er man heldig om man får to-tre svar...
Det hjelper om man er man 16-18 år, jente og lurer på ting om trening. Da mengler det skjeldent noe på responsen.. legg til et par bilder og du er sikret svar på alt du lurer på Wink
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget microape

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 207

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #168 : 05. juni 2009, 21:02 »
Hah, er vel ikke svak vilje, men kanskje utålmodighet? De har da vel andre ting å være stolte av seg selv for, men du mener kanskje at de ikke burde være stolte av kroppen sin?

Er ingenting galt med et stort behov for oppmerksomhet vel. Sjalu/missunelig?

For å si det sånn, steroider er et tilskudd som hvilket som helst annet. La oss f.eks. ta testosteron som finnes naturlig i kroppen. Det samme gjelder for kreatin. Den ene er ulovlig det andre er ikke. Men ulovlighet har ingenting i denne diskusjonen å gjøre, for det er jo nettopp ulovligheten til steroider som gjør alle så skeptiske. Forskjellen på testo og kreatin er at testo gir mye større fordeler i muskelbyggning enn det kreatin gjør, men begge er fortsatt naturlig tilstede i kroppen. Øker man dosen nok av disse to, kan begge gi bivirkninger. Men hey, det er jo egen kropp. Tar man tilskudd, tar man også konsekvensene.

Dessuten, det finnes kroppsbyggningkonkuranser der det er helt forventet at konkurentene bruker steroider. Så ikke kom her å si at organisert idrett + steroider ikke er lik sant. Selvfølgelig, man kan ikke tillate det i de fleste idretter, men det er da et bevis på at det finnes. Alle skulle ønske at musklene vokste fortere og at drømmekroppen var lettere tilgjengelig. Eller vil du seriøst at det skal gå så sakte som mulig?

Holder man seg unna steroider, så javel, flott valg. Men grunnene til å holde seg vekke er egentlig tåpelige, bortsett fra at det er farlig/de er redde. Alle ønsker da at musklene bygges raskest mulig.

Så whatever, ikke se ned på steroidebrukere, med mindre de er noen skikkelige idioter som følge av dem. Ikke alle er flintskalla, store, stygge stereotyper. Noen er bare 18 år slik som vi ser i denne tråden.

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #169 : 05. juni 2009, 21:52 »
Hah, er vel ikke svak vilje, men kanskje utålmodighet? De har da vel andre ting å være stolte av seg selv for, men du mener kanskje at de ikke burde være stolte av kroppen sin?

Er ingenting galt med et stort behov for oppmerksomhet vel. Sjalu/missunelig?

For å si det sånn, steroider er et tilskudd som hvilket som helst annet. La oss f.eks. ta testosteron som finnes naturlig i kroppen. Det samme gjelder for kreatin. Den ene er ulovlig det andre er ikke. Men ulovlighet har ingenting i denne diskusjonen å gjøre, for det er jo nettopp ulovligheten til steroider som gjør alle så skeptiske. Forskjellen på testo og kreatin er at testo gir mye større fordeler i muskelbyggning enn det kreatin gjør, men begge er fortsatt naturlig tilstede i kroppen. Øker man dosen nok av disse to, kan begge gi bivirkninger. Men hey, det er jo egen kropp. Tar man tilskudd, tar man også konsekvensene.

Dessuten, det finnes kroppsbyggningkonkuranser der det er helt forventet at konkurentene bruker steroider. Så ikke kom her å si at organisert idrett + steroider ikke er lik sant. Selvfølgelig, man kan ikke tillate det i de fleste idretter, men det er da et bevis på at det finnes. Alle skulle ønske at musklene vokste fortere og at drømmekroppen var lettere tilgjengelig. Eller vil du seriøst at det skal gå så sakte som mulig?

Holder man seg unna steroider, så javel, flott valg. Men grunnene til å holde seg vekke er egentlig tåpelige, bortsett fra at det er farlig/de er redde. Alle ønsker da at musklene bygges raskest mulig.

Så whatever, ikke se ned på steroidebrukere, med mindre de er noen skikkelige idioter som følge av dem. Ikke alle er flintskalla, store, stygge stereotyper. Noen er bare 18 år slik som vi ser i denne tråden.

Vet ikke helt hvor jeg skal starte... Men for å komme med en oppsummering; dette innlegget er tåpelig og viser lite kunnskap om emnet.

1) Er man utålmodig og vil ha muskler på 123, har man også en svak vilje! Man orker ikke tanken på å bruke dobbelt så lang tid på å bygge muskler hvis man kan unngå det. Derfor bruker man steroider, og man er derfor utålmodig og har liten vilje til å gå den "lange veien". Og NEI, man skal ikke være stolt over kroppen sin hvis man har brukt grov juks for å oppnå den!

2) Hvordan kan du sammenligne kreatin og steroider? Anabole steroider påvirker hormonbalansen i kroppen, noe som er svært uheldig for kroppen. Kreatin er som et hvilket som helst annet kosttilskudd og finnes naturlig i en del matvarer. Finner du hormoner i matvarer? NEPPE! Dessuten er AAS kunstig framstilt (etterlignere) og kroppen reagerer, som mot det meste annet, hvis fremmede "elementer" kommer inn i kroppen. Ditt argument er bare så tåpelig at jeg ikke gidder å fortsette diskusjonen av dette argumentet!

3) Mener du virkelig at det forventes at man tar anabole steroider hvis man driver med bodybuilding? Etter at steroidene kom på markedet har fler og fler av bla. kroppsbyggerne valgt å bruke dette for å øke sine sjanser til suksess. Anabole steroider er ikke tillatt i noen former for organisert idrett, SÅ IKKE KOM HER OG SI AT AAS + organisert idrett = sant! Problemet med sporter som kroppsbygging er at det det foretas altfor få dopingkontroller, noe som naturlig nok frister mange av utøverne til å benytte seg av ulovlige stoffer. Når det mest sannsynlig kun foretas (hvis det i det heletatt blir foretatt) dopingkontroller rett før og etter konkurranser, finner utøverne mange måter å lure dopingjegerne på, derav får de også negative svar på dopingprøvene.

4) Når du spør meg om jeg vil ha muskler så sakte som mulig, må jeg svare nei, men jeg velger heller den reine veien istedenfor å ta den mest lettvinne. Har man en vilje av stål er jeg av den oppfatning at man kan oppnå det aller meste her i livet hvis man virkelig går inn for det, selv uten kunstige hjelpemidler. 

5) Så du mener at å unngå steroider er tåpelig, selv om bruken av dette innebærer en stor helsemessig risiko? Både psykisk og fysisk. Er det ensbetydende med at du gir blaffen i helsa di bare du oppnår din store drøm?

Kunne skrevet en masteroppgave, men det gidder jeg altså ikke!

Jeg foreslår at du unngår flere innlegg på dette forumet inntil du har fylt 16, og dermed har lov til å ha bruker på dette forumet.
ENOUGH SAID (and I'm pissed)
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget Odd A.mekvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #170 : 05. juni 2009, 22:07 »
Mye av diskusjonen går vel ut på om det virkelig er en STOR helsemessig risiko å bruke steroider,og hvis det ikke er det,hva er så problemet med at hobbyløfteren putter i seg steroider,hvis han hverken skader seg selv eller andre.? Jeg har ingen problemer med at folk jukser litt for å få en fin kropp,selv om det ikke er et alternativ for meg.Tror heller ikke de lider av svak vilje,når de er villige til å stikke nåler i seg selv mange ganger i uka for  oppnå drømmen.

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #171 : 05. juni 2009, 22:10 »
Tror heller ikke de lider av svak vilje,når de er villige til å stikke nåler i seg selv mange ganger i uka for  oppnå drømmen.

Hvis du ser på det å stikke små nåler i rumpa som et tegn på stor vilje, så gjerne for meg...
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #172 : 05. juni 2009, 22:11 »
Syntes ordet "juks" er veldig misbrukt og feilaktig brukt i denne diskusjonen.... Juks er når man gjør ting som gir en et ulovlig forttrinn i henhold til deg regler som eventuelt er satt for en eventuell aktivitet...
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #173 : 05. juni 2009, 22:17 »
Syntes ordet "juks" er veldig misbrukt og feilaktig brukt i denne diskusjonen.... Juks er når man gjør ting som gir en et ulovlig forttrinn i henhold til deg regler som eventuelt er satt for en eventuell aktivitet...

I uorganisert idrett handler det om en etisk form for juks, og i organisert idrett handler det både om etikk og regelbrudd. Derav juks både i uorganisert og organisert idrett.
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget d4931

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

  • Level 19 sofaslask
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #174 : 05. juni 2009, 22:29 »
Jeg synes Microapes innlegg hadde en fin retorikk jeg, selv om han muligens sammenligner det litt for lettvint med "lovlige" kosttilskudd.

Når det kommer til BEISTETs innlegg derimot;
1) Er man utålmodig og vil ha muskler på 123, har man også en svak vilje! Man orker ikke tanken på å bruke dobbelt så lang tid på å bygge muskler hvis man kan unngå det. Derfor bruker man steroider, og man er derfor utålmodig og har liten vilje til å gå den "lange veien". Og NEI, man skal ikke være stolt over kroppen sin hvis man har brukt grov juks for å oppnå den!
Denne karen har altså ingenting å være stolt over?
http://www.youtube.com/watch?v=HTsgzq-Yw4g#noexternalembed&hl=en&fs=1&

Sitat
2) Hvordan kan du sammenligne kreatin og steroider? Anabole steroider påvirker hormonbalansen i kroppen, noe som er svært uheldig for kroppen. Kreatin er som et hvilket som helst annet kosttilskudd og finnes naturlig i en del matvarer. Finner du hormoner i matvarer? NEPPE! Dessuten er AAS kunstig framstilt (etterlignere) og kroppen reagerer, som mot det meste annet, hvis fremmede "elementer" kommer inn i kroppen. Ditt argument er bare så tåpelig at jeg ikke gidder å fortsette diskusjonen av dette argumentet!

Han sammenlignet kreatin med testosteron. Testosteron kan man utvinne fra dyretestikler, m.a.o ikke en etterligning.

Muligens man ikke finner hormoner i matvarer, MEN det maten kommer fra derimot....

History of hormone use in food production

As early as the 1930s, it was realized that cows injected with material drawn from bovine (cow) pituitary glands (hormone secreting organ) produced more milk. Later, the bovine growth hormone (bGH) from the pituitary glands was found to be responsible for this effect. However, at that time, technology did not exist to harvest enough of this material for large-scale use in animals. In the 1980s, it became possible to produce large quantities of pure bGH by using recombinant DNA technology. In 1993, the Food and Drug Administration (FDA) approved the recombinant bovine growth hormone (rbGH), also known as bovine somatotropin (rbST) for use in dairy cattle. Recent estimates by the manufacturer of this hormone indicate that 30% of the cows in the United States (US) may be treated with rbGH.

The female sex hormone estrogen was also shown to affect growth rates in cattle and poultry in the 1930s. Once the chemistry of estrogen was understood, it became possible to make the hormone synthetically in large amounts. Synthetic estrogens started being used to increase the size of cattle and chickens in the early 1950s. DES was one of the first synthetic estrogens made and used commercially in the US to fatten chickens. DES was also used as a drug in human medicine. DES was found to cause cancer and its use in food production was phased out in the late 1970s.


http://envirocancer.cornell.edu/Factsheet/Diet/fs37.hormones.cfm
Sitat
3) Mener du virkelig at det forventes at man tar anabole steroider hvis man driver med bodybuilding? Etter at steroidene kom på markedet har fler og fler av bla. kroppsbyggerne valgt å bruke dette for å øke sine sjanser til suksess. Anabole steroider er ikke tillatt i noen former for organisert idrett, SÅ IKKE KOM HER OG SI AT AAS + organisert idrett = sant! Problemet med sporter som kroppsbygging er at det det foretas altfor få dopingkontroller, noe som naturlig nok frister mange av utøverne til å benytte seg av ulovlige stoffer.
Når man driver med bodybuilding på proffnivå vil jeg tørre å påstå at det forventes ja.
Det er kanskje ikke tillatt i organisert idrett, men ligningen din som du får det frem her - aas + organisert idrett = usant - er desverre ikke så enkel. Og det er ikke bare i bodybuilding (er det egentlig en sport?). Hvis man drar over atlanteren til US and A finner man flittig aas bruk i de fleste idretter. Da tenker jeg spesielt på lagidretter som basketball, baseball, amerikansk fotballl og hockey, sykling er også dopingbruk veldig utbredt. Gudene vet det er mange tilfeller av dopingbruk der.

Sitat
4) Når du spør meg om jeg vil ha muskler så sakte som mulig, må jeg svare nei, men jeg velger heller den reine veien istedenfor å ta den mest lettvinne. Har man en vilje av stål er jeg av den oppfatning at man kan oppnå det aller meste her i livet hvis man virkelig går inn for det, selv uten kunstige hjelpemidler. 

Og du skal ha all cred for det, men man finner nok ikke deg som vinner (i det hele tatt på pallen) i en kropsbyggerkonkurranse i utlandet.

Sitat
5) Så du mener at å unngå steroider er tåpelig, selv om bruken av dette innebærer en stor helsemessig risiko? Både psykisk og fysisk. Er det ensbetydende med at du gir blaffen i helsa di bare du oppnår din store drøm?

Alt avhenger av forbruk. Akkurat som med mat for å ta et eksempel ut av det blå. Spiser man for mye har man vel minst like stor sjanse for hjerteattakk, høyt blodtrykk etc.?

Sitat
Jeg foreslår at du unngår flere innlegg på dette forumet inntil du har fylt 16, og dermed har lov til å ha bruker på dette forumet.
ENOUGH SAID (and I'm pissed)

Hvem var det du sa ikke hadde fyllt 16 ennda?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #175 : 05. juni 2009, 22:46 »

ENOUGH SAID (and I'm pissed)

first off.

LOL.

når du avslutter et innlegg med "case closed" , "nuff said" etc, så har du ihvertfall lite å stille opp med. redd for å bli svart? her kommer det uansett.



1) Er man utålmodig og vil ha muskler på 123, har man også en svak vilje! Man orker ikke tanken på å bruke dobbelt så lang tid på å bygge muskler hvis man kan unngå det. Derfor bruker man steroider, og man er derfor utålmodig og har liten vilje til å gå den "lange veien". Og NEI, man skal ikke være stolt over kroppen sin hvis man har brukt grov juks for å oppnå den!

flott at du bestemmer deg for hva vi andre kan/ikke-kan være stolte av =). slipper jeg slite med det dilemmaet.

Hva er egentlig galt i å ta minste motstands vei? forstår ikke hvorfor dette er en så negativt ladet frase. i mitt hode høres det alltid lurt ut å velge seg beste og mest effektive veien frem mot et mål.  fortell meg verdien i å gå en lang vei fremfor en kort?

*fikk litt frysninger der. lang gåtur... uff*

hva har dette med svak vilje å gjøre?


I uorganisert idrett handler det om en etisk form for juks,

vet ikke om du har fått med deg dette, men: du er ikke moralen og etikkens vokter. du bestemmer ikke hva jeg synes er rett eller galt.  kult for deg at du ikke liker steroider, men hvorfor skulle noen av oss andre ta valg utifra hva du mener?

gi meg en saklig begrunnelse for at steroider er etisk "juksing" er du snill.

case not closed. not even a little.(still not pissed)







Utlogget morg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 48

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #176 : 05. juni 2009, 23:42 »
Synes det er bra at noen kommer og deler sine erfaringer på dette området. Tror det får mange til å tenke både en og to ganger før de begir seg ut på den ferden.

Minner om denne: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29774.0

Husk at de som virkelig bryr seg om deg, gjør det uansett hvor stor/liten/stygg/pen/rik/fattig osv du er.

Om AAS er juks eller ikke får bli opp til enhver å avgjøre, men vi kan vel si såpass at det som mener AAS ikke er juks, neppe er de som IKKE tar det, så dette er jo en fin tråd for å få sortere ut hvem som tar AAS og hvem som ikke gjør det her på forumet.
We can all fly as high as the dreams we dare to live

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #177 : 05. juni 2009, 23:59 »

men vi kan vel si såpass at det som mener AAS ikke er juks, neppe er de som IKKE tar det, så dette er jo en fin tråd for å få sortere ut hvem som tar AAS og hvem som ikke gjør det her på forumet.

vet ikke om jeg skal le eller grine. å komme med slike utsagn er bare trist.
er du eldre enn 15 så griner jeg.


hva skal man isåfall med en slik sortering?
er AAS brukere anderledes mennesker som trenger sin egen bås?

i innvandringsdebattene, så kan vi finne ut hvem som er negere og hvem som er kvite. kanskje vi kan lage en liste og sende den til FBI!!!!11

Har vi en "årets dummeste innlegg"-konkuranse her?

isåfall vil jeg nominere deg og dirdalen. =)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #178 : 06. juni 2009, 00:03 »

 men vi kan vel si såpass at det som mener AAS ikke er juks, neppe er de som IKKE tar det, så dette er jo en fin tråd for å få sortere ut hvem som tar AAS og hvem som ikke gjør det her på forumet.
Er det mulig??

Du er ikke klar over hvor mange mennesker som er i stand til å krangle og kverulere et standpunkt uten å VÆRE det samme som de forsvarer?!

Er man jøde hvis man forsvarer Israels politikk ovenfor palestinerne? Fordi man ikke ville ment det hvis man ikke var jøde?

Jeg forsvarer folk som ikke skader andre og som ikke bryter noen lov. Jeg trenger ikke prostituere meg da, for å forsvarer horene på gata vel? De bryter ingen lov, og skader ingen enn potensiellt seg selv.... selv om mange mener det de gjør er etisk og moralsk forkastelig...

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #179 : 06. juni 2009, 00:04 »

Om AAS er juks eller ikke får bli opp til enhver å avgjøre, men vi kan vel si såpass at det som mener AAS ikke er juks, neppe er de som IKKE tar det, så dette er jo en fin tråd for å få sortere ut hvem som tar AAS og hvem som ikke gjør det her på forumet.

Honnør! Er også av den klare oppfatning av at de som på død og liv skal forsvare bruken av AAS i denne tråden, er de som har brukt/bruker steroider selv.
Derfor velger jeg å avstå fra videre debatt da dette bare vil føre til en meningsløs diskusjon hvor det kun vil være ord mot ord.
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!