Skrevet av Emne: Hva steroidene gjorde med meg!  (Lest 195242 ganger)

Utlogget oveh

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 209

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #225 : 06. juni 2009, 14:30 »
For en tåpelig diskusjon.. Noen mener at steroider er juks, dere som ikke mener det skjønner vel hva de mener? De mener at det er en slags måte å jukse på for å bli større..
Dere som ikke mener det er juks (når det ikke er konkurranse inn i bildet), må jo forstå at noen synnes det er juks uansett.. Selv om ordet juks betyr å bryte REGLER, og det ikke er noen regler når det gjelder trening på hobbybasis, så føler mange det er juks for man bryter på en måte noen uskrevne regler..

Personlig så gir jeg faen i om folk boler eller ikke, alt som teller for meg er at jeg aldri kommer til å røre svineriet...
Til dere som angriper alle som "forsvarer" bol, har det noen gang slått dere at noen mennesker kan mer om et tema enn andre? At de kanskje har lest litt om saken? Og har spurt mennesker som driver på, istedet for å svelge at drittet mediene leverer?
Kjenner selv noen som har bolt, uten noen bivirkninger, men betyr det at det ikke er farlig?
Alt er individuelt, alt kommer an på mengde, psyke, kunnskap osv. Som med ALT!!

Såklart om det var opp til meg, så hadde verden vært bol-fri. Men det kan jeg ikke velge, derfor synnes jeg at folk som vil bole, bare kan gjøre det. Spiller ingen rolle for meg.

Uansett..
Trådstarter = flott å se du kom deg ut av det.. Smiley Håper alt går bra med deg Smiley

Stay Clean Smiley
Min loggbok:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=75047.0

Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83395.0

13.Mai:
KB: ca 125kg
BP: 115kg
ML: 182,5kg

Kroppsvekt: 76kg
----------------------

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #226 : 06. juni 2009, 15:07 »
Elsker, "da man kan" setninger. Noen som vet hva man kan få av c-vitaminer? Man kan sikkert få en god del sykdommer og shit Smiley
Det kan være lakserende i store doser. Så hvis du er ute etter litt rævfoss, er det bare å kjøre på og krysse fingrene. Wink

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #227 : 06. juni 2009, 15:41 »
hehe...ble jo lengde på denne tråden etter hvert! Fantastisk å se ekspertpanelet uttale seg om hvor ufarlig sterioder egentlig er, jeg tipper dere i tillegg til egne og kompiser's erfaringer sitter på stor faglig tyngde innen faget. At kortsiktige birvikninger som hårtap, kviser, humørsvinginger, leverskader etc. kommer i skyggen av de fantastiske virkningene som økt sexlyst, raskere muskelvekst og bedre søvn er jo helt forståelig. At folk skulle klare å få opp pikken, trene hardt og sove om natten uten litt kunstige hormoner ville jo vært som å tro på julenissen. Og langvarige skadevirkninger av steroidebruk.....hvem bryr seg?....det er jo ihvertfall 10 år igjen før de gjør seg gjeldene uansett! Det viktigste er jo tross alt ikke å bruke treningen som en investering i fremtidig helse, men å få mest mulig muskler, på kortest mulig tid og på enklest mulig måte.


Rock on..

PS. Jeg forventer minst 20 mot-innlegg fra selvutnevnte endokrinologer, "frihet-til-å-gjøre-hva-vi-vil" forkjempere og "du-aner-ikke-hva-du-prater-om" tilhengerer, sånn at tråden passerer minst 20 sider;-)
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #228 : 06. juni 2009, 15:44 »
hehe...ble jo lengde på denne tråden etter hvert! Fantastisk å se ekspertpanelet uttale seg om hvor ufarlig sterioder egentlig er, jeg tipper dere i tillegg til egne og kompiser's erfaringer sitter på stor faglig tyngde innen faget. At kortsiktige birvikninger som hårtap, kviser, humørsvinginger, leverskader etc. kommer i skyggen av de fantastiske virkningene som økt sexlyst, raskere muskelvekst og bedre søvn er jo helt forståelig. At folk skulle klare å få opp pikken, trene hardt og sove om natten uten litt kunstige hormoner ville jo vært som å tro på julenissen. Og langvarige skadevirkninger av steroidebruk.....hvem bryr seg?....det er jo ihvertfall 10 år igjen før de gjør seg gjeldene uansett! Det viktigste er jo tross alt ikke å bruke treningen som en investering i fremtidig helse, men å få mest mulig muskler, på kortest mulig tid og på enklest mulig måte.


Rock on..
Hvis jeg ikke tar helt feil så er de fleste bivirkningene som er bevist, reversible, i alle fall for menn! For damene er det litt værre hvis jeg har forstått det riktig.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #229 : 06. juni 2009, 15:58 »

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #230 : 06. juni 2009, 16:20 »
Hvis jeg ikke tar helt feil så er de fleste bivirkningene som er bevist reversible i alle fall for menn! For damene er det litt værre hvis jeg har forstått det riktig.

Vel, nå finnes det lite tilgjengelig forskning som underbygger både min og din påstand, fordi det meste som er tilgjengelig er case rapporter fra uheldige brukere som ramler inn døra på legekontor eller sykehus. Uheldigvis så utføres det ikke så mye langtidsstudier som omhandler langtidseffekter av steroidebruk, men det er vel forståelig nok siden det ikke finnes noe penger i det for legemiddelindustrien. Men nå finnes det jo flere tusen forsøkskaniner mellom 16-30 år rundt i norges land, som 10-15 år vil bidra til å skape ett bedre bilde etter å ha brukt sine beste år på å putte syntetiske hormoner i kroppen. Så får vi jo se hvem som sitter på gjerdet å sier "hva var det jeg sa". Tar jeg feil skal jeg dele ut gratis sprøyter og deca på karl johan hvert år fra mars-juni. I mellomtiden velger jeg å bruke sunn fornuft og forholde meg til det bildet som eksisterer i dag. Selv om man aldri kan si 100%, så ser det mistenkelig ut som om bruk av steroider kan relateres til bl.a hjertestans, slag, blodpropp etc., hos relativt unge menn....som tilfeldigvis trener og bruker steroider. Selv om norge langt ifra er noe foregangsland hva gjelder forskning på dette, så høres det jo litt naivt ut at fagkompetansen hos tenåringer og middelaldrende menn med mindreverdighets komplekser, skulle overgå den kompetansen endokrionologene på Rikshospitalet har....men hva vet vel jeg.

190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #231 : 06. juni 2009, 16:29 »
Vel, nå finnes det lite tilgjengelig forskning som underbygger både min og din påstand, fordi det meste som er tilgjengelig er case rapporter fra uheldige brukere som ramler inn døra på legekontor eller sykehus. Uheldigvis så utføres det ikke så mye langtidsstudier som omhandler langtidseffekter av steroidebruk, men det er vel forståelig nok siden det ikke finnes noe penger i det for legemiddelindustrien. Men nå finnes det jo flere tusen forsøkskaniner mellom 16-30 år rundt i norges land, som 10-15 år vil bidra til å skape ett bedre bilde etter å ha brukt sine beste år på å putte syntetiske hormoner i kroppen. Så får vi jo se hvem som sitter på gjerdet å sier "hva var det jeg sa". Tar jeg feil skal jeg dele ut gratis sprøyter og deca på karl johan hvert år fra mars-juni. I mellomtiden velger jeg å bruke sunn fornuft og forholde meg til det bildet som eksisterer i dag. Selv om man aldri kan si 100%, så ser det mistenkelig ut som om bruk av steroider kan relateres til bl.a hjertestans, slag, blodpropp etc., hos relativt unge menn....som tilfeldigvis trener og bruker steroider. Selv om norge langt ifra er noe foregangsland hva gjelder forskning på dette, så høres det jo litt naivt ut at fagkompetansen hos tenåringer og middelaldrende menn med mindreverdighets komplekser, skulle overgå den kompetansen endokrionologene på Rikshospitalet har....men hva vet vel jeg.


Ja det kan se slik ut at steroider kan være årsak til hjerterelaterte sykdommer, men som jeg sa tidligere så kan også en del andre ting som ofte blir omtalt som sunt også føre til ting som ikke er helt bra for kroppen. Jeg har desverre ingen eksempler på dette da jeg ikke har satt meg dypt nok inn i temaet, men dersom du ønsker eksempler og bevis så kan jeg google meg frem til det etterhvert.
Det jeg prøver å si er at, kanskje er ikke steroider så galt som mange skal ha det (min egen mening er at det ikke er så farlig som det fremstilles, men det er fordi det svartmales så til de grader av medier o.l. Jeg sier altså ikke at jeg tror det er ufarlig for å klargjøre det.) I store doser er det meste usunt, og det tror jeg gjelder for steroider også, dersom man kan kontrollere dosene og har litt peiling på hva man driver med tror jeg at steroidebruk er mer eller mindre ufarlig, men dette er selvsagt veldig relativt.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #232 : 06. juni 2009, 16:45 »
Ja det kan se slik ut at steroider kan være årsak til hjerterelaterte sykdommer, men som jeg sa tidligere så kan også en del andre ting som ofte blir omtalt som sunt også føre til ting som ikke er helt bra for kroppen. Jeg har desverre ingen eksempler på dette da jeg ikke har satt meg dypt nok inn i temaet, men dersom du ønsker eksempler og bevis så kan jeg google meg frem til det etterhvert.
Det jeg prøver å si er at, kanskje er ikke steroider så galt som mange skal ha det (min egen mening er at det ikke er så farlig som det fremstilles, men det er fordi det svartmales så til de grader av medier o.l. Jeg sier altså ikke at jeg tror det er ufarlig for å klargjøre det.) I store doser er det meste usunt, og det tror jeg gjelder for steroider også, dersom man kan kontrollere dosene og har litt peiling på hva man driver med tror jeg at steroidebruk er mer eller mindre ufarlig, men dette er selvsagt veldig relativt.

Og jeg er helt enig med deg, det eksisterer skremselspropaganda om det aller meste som mennesker kan få tak i og putte i kroppen, og det spenner fra inntak av vitaminer, potetgull til bruk av alkohol, tobakk og steroider. Samtdig eksisterer det alltid motstridende informasjon fordi forskningsresultater varierer med årstidene. Men, grunnen til at det advares mot bruk av steroider er ikke fordi man med 100% sikkerhet kan si at du etter 2 år ligger i kjelleren på Rikshospitalet i påvente av obduksjon, men fordi det eksisterer så altfor mange mennesker som med helt feil motivasjon, altfor lite kunnskap, vett og barrierer lar seg lede inn i ulykka og må betale dyrt for det. Og som jeg har presisert tidligere, de aller fleste som uttaler seg her på forumet f.eks, aner ikke hva de prater om, de har lest om dosering og effekter på en nettside eller hørt fra kompisen på gymmet. Selv om jeg er for at diskusjonene skal stå fritt hva gjelder tematikk, så blir det idiotisk å "reklamere" for steroider ovenfor naive ungdommer som bruker forumet, når man selv ikke vet hvordan ett hormon virker i kroppen, og i tillegg har som hovedargument at det finnes like mange andre stoffer som er skadelig for helsa. Det hjelper lite for en fjortis som trodde at veien til lykke her i livet var å sette ei sprøyte med deca i ræva.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #233 : 06. juni 2009, 16:58 »
Og jeg er helt enig med deg, det eksisterer skremselspropaganda om det aller meste som mennesker kan få tak i og putte i kroppen, og det spenner fra inntak av vitaminer, potetgull til bruk av alkohol, tobakk og steroider. Samtdig eksisterer det alltid motstridende informasjon fordi forskningsresultater varierer med årstidene. Men, grunnen til at det advares mot bruk av steroider er ikke fordi man med 100% sikkerhet kan si at du etter 2 år ligger i kjelleren på Rikshospitalet i påvente av obduksjon, men fordi det eksisterer så altfor mange mennesker som med helt feil motivasjon, altfor lite kunnskap, vett og barrierer lar seg lede inn i ulykka og må betale dyrt for det. Og som jeg har presisert tidligere, de aller fleste som uttaler seg her på forumet f.eks, aner ikke hva de prater om, de har lest om dosering og effekter på en nettside eller hørt fra kompisen på gymmet. Selv om jeg er for at diskusjonene skal stå fritt hva gjelder tematikk, så blir det idiotisk å "reklamere" for steroider ovenfor naive ungdommer som bruker forumet, når man selv ikke vet hvordan ett hormon virker i kroppen, og i tillegg har som hovedargument at det finnes like mange andre stoffer som er skadelig for helsa. Det hjelper lite for en fjortis som trodde at veien til lykke her i livet var å sette ei sprøyte med deca i ræva.
Det kan se ut til at vi egentlig er enige i ganske mye.

Hvis jeg forstår det riktig så er du for at man skal forske mer rundt temaet? I såfall er jeg selvsagt helt enig. Dersom man opplyste ungdommen (For de er jo mest utsatt for "bolefella") om temaet steroider så ville valget om å ta steroider eller ikke være basert på kunnskap. Ungdom som vurderer å ta steroider tenker lett at all skremselspropagandaen er nettopp det, propaganda med liten eller ingen rot i virkeligheten. Liksom røyking er livsfarlig, allikevell begynner mange å røyke i tenårene.

Samtidig vet jeg ikke om jeg liker en eventuell fremtid der steroider er helt ok. Det er jo tross alt på dopinglisten i de fleste idretter, og dermed juks i disse. Automatisk tenker jeg da at det må være farlig, men det er jo flere medikamenter som er på dopinglister som er fullstendig ufarlig (i alle fall i små mengder, alt er relativt osv.) men som er prestasjonsfremmende.

Problemet med en diskusjon rundt temaet er at det blir altfor mange useriøse svar, fra begge sider. Kanskje burde man hatt litt strengere moderering i f.eks denne tråden. Man burde kanskje fjernet alle de ubegrunnede påstandene i tråden, fra begge sider selvsagt, da hadde det blitt en mer saklig og fin diskusjon. Jeg ser selvsagt at det blir en enorm jobb å være moderator da, og har som tidligere sagt forståelse for at TF ikke liker tråder som diskuterer rundt emnet.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #234 : 06. juni 2009, 17:03 »
Problemet med en diskusjon rundt temaet er at det blir altfor mange useriøse svar, fra begge sider. Kanskje burde man hatt litt strengere moderering i f.eks denne tråden. Man burde kanskje fjernet alle de ubegrunnede påstandene i tråden, fra begge sider selvsagt, da hadde det blitt en mer saklig og fin diskusjon.

Med andre ord kunne vi egentlig fjernet hele tråden, nesten?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #235 : 06. juni 2009, 17:06 »
Med andre ord kunne vi egentlig fjernet hele tråden, nesten?
Jepp, 90% av det som står her inne er jo stort sett piss? Meninger er selvsagt ok, men da bør det fremkomme at det er en personlig mening, og ikke noe du presenterer som en påstand. Påstander skal og må begrunnes skal det bli en god diskusjon.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Newb92

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 430
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 430

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #236 : 06. juni 2009, 17:20 »
litt off topic, men noen som har peiling, dt fins jo utallige typer "bol" jeg lurte litt på hva de forskjellige typene gjør me kroppen og bivirkninger. Jeg finner Steroider skikkelig spennende, men vet forferdelig lite om dette tema.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #237 : 06. juni 2009, 17:24 »
Jeg er for utvidet forskning på det meste av legemidler, rusmidler etc.....ikke fordi jeg tviler på at det er skadelig, men fordi det tydligvis er behov for mye mer informasjon som er forståelig for de som ikke har doktorgrad i farmakologi. Jeg er fullt klar over at det er utopi og tro at man skal kunne bli kvitt behovet for å måtte bruke steroider, hasj, alkohol etc. for å få bedre livskvalitet, og det er ikke noe mål i seg selv heller. Grunnen til at jeg på forumet velger å legge meg godt i til høyre når jeg ytrer mine meninger, er fordi mange presenterer steroider som ett ufarlig alternativt, uten å inneha noe fagkunnskap, og at man absolutt må ha noen laster utover det å pille nese, smatte med mat i munnen eller glømme å vaske henda når man har vært på do. Det er helt uinteressant hvorvidt f.eks alkohol er mer skadelig en steroider, poenget er at begge med høy sannsynlighet er skadelig i større eller mindre grad når du legger det i henda på ett brødhue på 16 år, som stoler blindt på selvutenvnte eksperter her inne. Da er det bedre at de blir skremt nok til å vente noen år, til de får såpass med kjøtt på beina og vurderingsgrunnlaget innebærer noe mer enn hva jørgen, 20 år fra Hamar mener
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #238 : 06. juni 2009, 17:35 »
Jeg er for utvidet forskning på det meste av legemidler, rusmidler etc.....ikke fordi jeg tviler på at det er skadelig, men fordi det tydligvis er behov for mye mer informasjon som er forståelig for de som ikke har doktorgrad i farmakologi. Jeg er fullt klar over at det er utopi og tro at man skal kunne bli kvitt behovet for å måtte bruke steroider, hasj, alkohol etc. for å få bedre livskvalitet, og det er ikke noe mål i seg selv heller. Grunnen til at jeg på forumet velger å legge meg godt i til høyre når jeg ytrer mine meninger, er fordi mange presenterer steroider som ett ufarlig alternativt, uten å inneha noe fagkunnskap, og at man absolutt må ha noen laster utover det å pille nese, smatte med mat i munnen eller glømme å vaske henda når man har vært på do. Det er helt uinteressant hvorvidt f.eks alkohol er mer skadelig en steroider, poenget er at begge med høy sannsynlighet er skadelig i større eller mindre grad når du legger det i henda på ett brødhue på 16 år som stoler blindt på selvutenvnte eksperter her inne. Da er det bedre at de blir skremt nok til å vente noen år, til de får såpass med kjøtt på beina sånn at vurderingsgrunnlaget innebærer noe mer enn hva jørgen, 20 år fra Hamar mener
Jeg synes nå det er flere selvutnevnte eksperter som påstår at steroider er livsfarlig osv. Og når de blir bedt om å legge frem beviser kan de ikke komme med ett eneste bevis for påstandene sine. Dette synes jeg er synd. Jeg er veldig enig med deg i det du skriver, selv om ikke du heller har beviser for at steroider er farlig. Du skriver det på en måte som at du stiller deg tvilende til steroider, og det gjør det så mye lettere å svelge. I tillegg forklarer du her hvorfor du tenker som du gjør, honnør.

Som så mye annet her i verden så er steroider en ting som enkelte individer ikke burde ha tilgang til, desverre kan man ikke nekte disse det. Hva med å legalisere salg av steroider, og på denne måten gjøre det hele litt tryggere og mer kontrollert. Da selvsagt med 18års aldersgrense. Kanskje en dum idè, men jeg ser flere argumenter som taler for det. Blant annet kan man på denne måten kun selge steroider av topp kvalitet, og i tillegg vil selgeren måtte kjøre kvalitetstesting og man MÅ skaffe en del forskning rundt temaet. Samtidig vil nok dette føre til at steroider blir mer akseptert, om dette er en bra eller dårlig ting kan dog argumenteres for begge veier.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #239 : 06. juni 2009, 19:23 »
litt off topic, men noen som har peiling, dt fins jo utallige typer "bol" jeg lurte litt på hva de forskjellige typene gjør me kroppen og bivirkninger. Jeg finner Steroider skikkelig spennende, men vet forferdelig lite om dette tema.

Og da er du laaaangt utenfor regelverket her inne.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!