Skrevet av Emne: Hva steroidene gjorde med meg!  (Lest 195591 ganger)

Utlogget Newb92

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 430
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 430

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #240 : 07. juni 2009, 11:46 »
Og da er du laaaangt utenfor regelverket her inne.

Beklager, bare å slette innlegget mitt ; )

Utlogget microape

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 207

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #241 : 07. juni 2009, 18:58 »
Honnør! Er også av den klare oppfatning av at de som på død og liv skal forsvare bruken av AAS i denne tråden, er de som har brukt/bruker steroider selv.
Derfor velger jeg å avstå fra videre debatt da dette bare vil føre til en meningsløs diskusjon hvor det kun vil være ord mot ord.
Pøh, for noe tull. Går fint ann å argumentere mot det du sier her, uten å bruke AAS selv. Særlig når du sier det du sier.

Forhåpentligvis gir steroidebrukere en lang faen i hva andre måtte synes om dem. Hey, er man naturlig godt trent er det også lett å bli sett på som steroidebruker av haugevis av folk i offentlighet. Men da lærer man seg å gi faen i fordomsfulle rasshøl.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #242 : 07. juni 2009, 19:02 »
Pøh, for noe tull. Går fint ann å argumentere mot det du sier her, uten å bruke AAS selv. Særlig når du sier det du sier.

Forhåpentligvis gir steroidebrukere en lang faen i hva andre måtte synes om dem. Hey, er man naturlig godt trent er det også lett å bli sett på som steroidebruker av haugevis av folk i offentlighet. Men da lærer man seg å gi faen i fordomsfulle rasshøl.
BOLEFAEN!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #243 : 07. juni 2009, 19:05 »
Denne typen steroider dere snakker om?  Ohmy
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget microape

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 207

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #244 : 07. juni 2009, 19:07 »
Ja, men liker HEL mest. Lett er for pingler æzz.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #245 : 08. juni 2009, 12:03 »
Vel, nå finnes det lite tilgjengelig forskning som underbygger både min og din påstand, fordi det meste som er tilgjengelig er case rapporter fra uheldige brukere som ramler inn døra på legekontor eller sykehus. Uheldigvis så utføres det ikke så mye langtidsstudier som omhandler langtidseffekter av steroidebruk, men det er vel forståelig nok siden det ikke finnes noe penger i det for legemiddelindustrien. Men nå finnes det jo flere tusen forsøkskaniner mellom 16-30 år rundt i norges land, som 10-15 år vil bidra til å skape ett bedre bilde etter å ha brukt sine beste år på å putte syntetiske hormoner i kroppen. Så får vi jo se hvem som sitter på gjerdet å sier "hva var det jeg sa". Tar jeg feil skal jeg dele ut gratis sprøyter og deca på karl johan hvert år fra mars-juni. I mellomtiden velger jeg å bruke sunn fornuft og forholde meg til det bildet som eksisterer i dag. Selv om man aldri kan si 100%, så ser det mistenkelig ut som om bruk av steroider kan relateres til bl.a hjertestans, slag, blodpropp etc., hos relativt unge menn....som tilfeldigvis trener og bruker steroider. Selv om norge langt ifra er noe foregangsland hva gjelder forskning på dette, så høres det jo litt naivt ut at fagkompetansen hos tenåringer og middelaldrende menn med mindreverdighets komplekser, skulle overgå den kompetansen endokrionologene på Rikshospitalet har....men hva vet vel jeg.



Vel, jeg kan faktisk ikke si meg helt enig med dette bildet. For om du ser på saken har AAS eksistert i nesten uendret form i MAAAANGE år, 50-60år..

PÅ tiden når disse ble tilgjengelige, og mer utbredt er det mange som har brukt aas i et langtidsperspektiv siden, tenk på Arnold og gutta, vet at han hadde sine skader, men hele den generasjonen der har hatt AAS tilgjengelig.

Og; Om du ser beslagsstatistikken for AAS i norge de siste årene, så innser du en vesentlig sak; Det er faktisk veldig mange i norge som bruker AAS, og mange som har gjort det i årevis.

Men for å ta USA (beklager rotete svar) hvor mange AAS brukere tror du finnes i USA? Der de beslaglegger tonnevis med bol hvert år? Og hvor mange av disse er det vi hører SÅ mye fælt om? Statistisk sett, selv om statistikk kan lyve, så er skadeomfanget av AAS ikke kartlagt til svært alvorlig per dags dato, enda de har eksistert i 50-60år.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget microape

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 207

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #246 : 08. juni 2009, 12:54 »
Og det finnes faktisk folk som kjemper for legalisering av steroider, men det er en helt annen diskusjon.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #247 : 08. juni 2009, 15:56 »
Vel, jeg kan faktisk ikke si meg helt enig med dette bildet. For om du ser på saken har AAS eksistert i nesten uendret form i MAAAANGE år, 50-60år..

PÅ tiden når disse ble tilgjengelige, og mer utbredt er det mange som har brukt aas i et langtidsperspektiv siden, tenk på Arnold og gutta, vet at han hadde sine skader, men hele den generasjonen der har hatt AAS tilgjengelig.

Og; Om du ser beslagsstatistikken for AAS i norge de siste årene, så innser du en vesentlig sak; Det er faktisk veldig mange i norge som bruker AAS, og mange som har gjort det i årevis.

Men for å ta USA (beklager rotete svar) hvor mange AAS brukere tror du finnes i USA? Der de beslaglegger tonnevis med bol hvert år? Og hvor mange av disse er det vi hører SÅ mye fælt om? Statistisk sett, selv om statistikk kan lyve, så er skadeomfanget av AAS ikke kartlagt til svært alvorlig per dags dato, enda de har eksistert i 50-60år.

Uenig skal du få lov til å være;-) Mitt svar er på ingen måte noe forskningsrapport, men kun basert på min egen kunnskap, synsing, fornuft og meninger:

At AAS har vært tilgjengelig i mange år, og har vært brukt over flere generasjoner er helt riktig. Men hvis du sammenligner bilde fra 70-tallet og 2009 så er det vesentlige forskjeller. På 70-tallet var styrketrening/kroppsbygging lagt ifra så utbredt som idag, bruken av steroider var vel på ingen måte noe mer forsiktig enn den er i dag men i større grad begrenset til subkulturer. I dag er helse og trening stor butikk i hele verden, fokus på kropp begynner allerede før melketenna er borte, noe som innebærer at en stor gruppe med svært unge brukere, med null vuderingsevne eller kunnskap, uhemmet putter i seg langt større og farlige doser, enn noen med mer erfaring ville ha gjort. At dette vil gjøre utslag i bilde vi ser om 10-15 år synes jeg virker veldig sannsynlig.

At det ikke eksisterer så mye statistikk på skadeomfang kan det sikkert være flere årsaker til:

-noen steroider brukes som legemiddel i behandling av diverse sykdommer, sammenlignet med det illegale markedet så er andelen svært liten, noe som også gjøre at det ligger svært lite penger i legemiddelindustrien ved å forske noe på det, bortsett fra de postive effektene man er ute etter hos de steroidene som brukes til medisinsk bruk. Legemiddelindustrien er nok mer opptatt av å tjene penger på å utvikle medisiner som behandler de skader og sykdommer vi får som følge av vår livsstil, enn å ta på seg det moralske ansvaret å endre livsstilen vår. At forskning i stor grad finansieres av legemiddelindustrien gjøre det vel heller ikke noe bedre.

-andelen av brukere er menn, det er vel en kjent sak at denne gruppen er dårlig når det gjelder legebesøk, selv om bruken er omfattende så er ofte behandlingen begrenset til "selvhjelp" man finner på f.eks nettet eller kompiser. Dette gjør det vanskelig å føre statistikk. At mange kjente bivirkninger også er reversible hjelper nok heller ikke, da de fleste tenker at dette vil gå over av seg selv. Dette kan nok i mange tilfeller stemme, men selv om en bivirkning er reversibel med det blotte øye, betyr ikke det nødvendigvis at det ikke medfører langsiktige ringvirkninger.

-så da sitter vi igjen med de som blir innlagt på sykehus, noe som statistisk sett er en liten gruppe sammenlignet med andre "livsstil-sykdommer".

Hvis du ser på hva slags skader/sykdommer som ofte rammer brukere som har havnet på sykehus, og som i tillegg bekrefter mangeårig bruk av steroider, så er dette ofte relatert til hjerte, lever og nyre funksjoner. Noen ganger kan det være tilfeldig, men hos de man kan utelukket genetiske faktorer, så kan man med stor sannsynlighet anta at det skyldes bruk av AAS. Dette stemmer også godt overens med bildet av hvordan hormoner/steroider påvirker og behandles i kroppen.

I mine øyne er det ikke noe tvil om at bruk av steroider er skadelig, spørsmålet er vel HVOR skadelig det er. At det finnes delte meninger er for min del helt greit, folk skal få velge selv. Men som jeg har sagt hundre ganger før, signaleffekten som mange her inne bidrar med ved å ufarliggjøre ASS blandt unge mennesker synes jeg er idiotisk. Fjortiser burde ha helt andre ting å fokusere på enn hvordan man får drømmekroppen på 2 mnd. Når dette forumet består av en stor andel oppegående mennesker, som lever og ånder for trening, så burde de heller bidra med kunnskap om at man faktisk kan nå sine mål ved langsiktig og hard trening til de unge lovende. Jeg kan ikke skjønne hvorfor enkelte på død og liv skal kjempe for at steroider bør være en naturlig del av trening.

Folk sitter her å sutrer over at det er så mange som stempler de som bolere bare fordi de har muskler. De føler seg urettferdig behandlet og hevder de aldri har rørt noe, men når man  samtidig fritt lanserer sine liberale teorier og holdninger rundt bruken av ASS så har man seg selv å takke. Enten man synes det er riktig eller ikke så legger folk sammen 2+2.....
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget adio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 165
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 165

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #248 : 29. juli 2009, 08:52 »
Faen så mange følelser og meninger dette temaet vekker hos folk..Men det er jo det som skaper gode debatter, iallfall så lenge man klarer å være saklig Smiley

Jeg bryr meg fint lite om Ola Nordmann bruker bol! Det er såvidt jeg har fått med meg ikke ulovlig, og da er det automatisk et personlig valg. Uskrevne regler? Hvilke regler? I mitt hode er det en uskreven regel at man skal ikke sjenere andre med den røyken du trekker inn i lungene dine, men det er ikke en regel hos andre, og derfor gir jeg bang og sitter der i luften som er fri for alle og tenker ikke mer på det!

Men; bruker man noe så skal man holde seg langt til helvete vekke fra alle idrettslag!
Jeg er godt over gjennomsnittet involvert i aktiv idrett (frivillig), og ser ting litt fra sidelinjen som trener.
Jeg vet ikke om alle her inne er klar over hvor mye en 16 åring ser opp til gutta på 20-25 år som presterer på et høyt nivå? Jeg har selv måttet ta en 16 år gammel gutt hardt i nakken (les: kjefte huden full) fordi han var overbevist om at han måtte ta bol for å bli god. "So what" sier dere?  Tenk over hvor jævlig mange som ikke har et åpent forhold til treneren sin og bare kjører på selv.

Faren til en kamerat av meg jobbet for noen år siden som pleier på en "institusjon". Han fortalte at hver jævlige dag kom det inn 3-5 ungdommer og voksne med helt ekstreme psykiske lidelser. Det hadde klikket for de for å si det på godt fransk! Hver dag! Ikke 3-5 stk i året..HVER DAG! Selvsagt kom det flere enn 3-5stk inn der hver dag, men disse 3-5 hadde alle til felles at de hadde brukt "noe"..

Før folk skal begynne å krangle med meg her nå (ikke at det er noe å krangle på, men denne saken..ja..) så få med deg dette:
Jeg gir faen i hva du bruker..Bare ikke meld deg inn i et idrettslag! (Er du klar over mye pes et idrettslag får dersom en av utøverene blir dopingtatt?)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #249 : 29. juli 2009, 09:17 »
Uenig skal du få lov til å være;-) Mitt svar er på ingen måte noe forskningsrapport, men kun basert på min egen kunnskap, synsing, fornuft og meninger:

At AAS har vært tilgjengelig i mange år, og har vært brukt over flere generasjoner er helt riktig. Men hvis du sammenligner bilde fra 70-tallet og 2009 så er det vesentlige forskjeller. På 70-tallet var styrketrening/kroppsbygging lagt ifra så utbredt som idag, bruken av steroider var vel på ingen måte noe mer forsiktig enn den er i dag men i større grad begrenset til subkulturer. I dag er helse og trening stor butikk i hele verden, fokus på kropp begynner allerede før melketenna er borte, noe som innebærer at en stor gruppe med svært unge brukere, med null vuderingsevne eller kunnskap, uhemmet putter i seg langt større og farlige doser, enn noen med mer erfaring ville ha gjort. At dette vil gjøre utslag i bilde vi ser om 10-15 år synes jeg virker veldig sannsynlig.

At det ikke eksisterer så mye statistikk på skadeomfang kan det sikkert være flere årsaker til:

-noen steroider brukes som legemiddel i behandling av diverse sykdommer, sammenlignet med det illegale markedet så er andelen svært liten, noe som også gjøre at det ligger svært lite penger i legemiddelindustrien ved å forske noe på det, bortsett fra de postive effektene man er ute etter hos de steroidene som brukes til medisinsk bruk. Legemiddelindustrien er nok mer opptatt av å tjene penger på å utvikle medisiner som behandler de skader og sykdommer vi får som følge av vår livsstil, enn å ta på seg det moralske ansvaret å endre livsstilen vår. At forskning i stor grad finansieres av legemiddelindustrien gjøre det vel heller ikke noe bedre.

-andelen av brukere er menn, det er vel en kjent sak at denne gruppen er dårlig når det gjelder legebesøk, selv om bruken er omfattende så er ofte behandlingen begrenset til "selvhjelp" man finner på f.eks nettet eller kompiser. Dette gjør det vanskelig å føre statistikk. At mange kjente bivirkninger også er reversible hjelper nok heller ikke, da de fleste tenker at dette vil gå over av seg selv. Dette kan nok i mange tilfeller stemme, men selv om en bivirkning er reversibel med det blotte øye, betyr ikke det nødvendigvis at det ikke medfører langsiktige ringvirkninger.

-så da sitter vi igjen med de som blir innlagt på sykehus, noe som statistisk sett er en liten gruppe sammenlignet med andre "livsstil-sykdommer".

Hvis du ser på hva slags skader/sykdommer som ofte rammer brukere som har havnet på sykehus, og som i tillegg bekrefter mangeårig bruk av steroider, så er dette ofte relatert til hjerte, lever og nyre funksjoner. Noen ganger kan det være tilfeldig, men hos de man kan utelukket genetiske faktorer, så kan man med stor sannsynlighet anta at det skyldes bruk av AAS. Dette stemmer også godt overens med bildet av hvordan hormoner/steroider påvirker og behandles i kroppen.

I mine øyne er det ikke noe tvil om at bruk av steroider er skadelig, spørsmålet er vel HVOR skadelig det er. At det finnes delte meninger er for min del helt greit, folk skal få velge selv. Men som jeg har sagt hundre ganger før, signaleffekten som mange her inne bidrar med ved å ufarliggjøre ASS blandt unge mennesker synes jeg er idiotisk. Fjortiser burde ha helt andre ting å fokusere på enn hvordan man får drømmekroppen på 2 mnd. Når dette forumet består av en stor andel oppegående mennesker, som lever og ånder for trening, så burde de heller bidra med kunnskap om at man faktisk kan nå sine mål ved langsiktig og hard trening til de unge lovende. Jeg kan ikke skjønne hvorfor enkelte på død og liv skal kjempe for at steroider bør være en naturlig del av trening.

Folk sitter her å sutrer over at det er så mange som stempler de som bolere bare fordi de har muskler. De føler seg urettferdig behandlet og hevder de aldri har rørt noe, men når man  samtidig fritt lanserer sine liberale teorier og holdninger rundt bruken av ASS så har man seg selv å takke. Enten man synes det er riktig eller ikke så legger folk sammen 2+2.....

Meget bra!

Å tro at AAS eller andre reelt prestasjonsfremmende preparater er uten skaderisiko på kort og antagelig lang sikt er i hvertfall i mine øyne fantastisk blåøyd. At de for svært mange er marginale og i stor grad reversible, og at det i og for seg ikke er noe samfunnsproblem synes jeg er irrelevant. For de som rammes av de verste er det ett fett om de utgjør en "forsvinnende" liten del av det norske "sykdomsbildet"....... Det kan seff være at det var kulere å gå i tilsynelatende god form inntil infarktet eller blodproppen knocka en ut enn å ha gått med seriøs overvekt, men like fullt.......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #250 : 29. juli 2009, 09:41 »
noe som blir spennende å se på etterhvert(vet ikke om det har vært tatt opp i tråden alt, skumma bare gjennom), er disse "be young again" legesentrene i usa. Her gir de da eldre menn (60++) "tilskudd" av veksthormon og testo (pluss mye annet sikkert), for å gi de et nivå tilsvarende 25-30 års alderen. Blir morsomt å se hvilke bivirkninger disse gutta får etterhvert, men blir vel kanskje aldri målt no dødsstatistikk på disse uansett, da det ikke er uvanlig at folk i 70-80 årene dør Smiley

personlig tenker jeg at om jeg kan bytte 20 år med ødelagt kropp mot 10 år med velfungerende på slutten av min levetid (bytter helst 140 mot 130 år) så er det intr. når man når den alderen.

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #251 : 29. juli 2009, 09:56 »
Meget bra!

Å tro at AAS eller andre reelt prestasjonsfremmende preparater er uten skaderisiko på kort og antagelig lang sikt er i hvertfall i mine øyne fantastisk blåøyd. At de for svært mange er marginale og i stor grad reversible, og at det i og for seg ikke er noe samfunnsproblem synes jeg er irrelevant. For de som rammes av de verste er det ett fett om de utgjør en "forsvinnende" liten del av det norske "sykdomsbildet"....... Det kan seff være at det var kulere å gå i tilsynelatende god form inntil infarktet eller blodproppen knocka en ut enn å ha gått med seriøs overvekt, men like fullt.......

Akkurat hvilke risikoer er det man utsetter seg selv for, om man har typisk utsatte verdier (lever, nyrer, kolesterol, blodtrykk osv) innen normalgrensene? Er det mye man ikke vet? Smiley

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #252 : 29. juli 2009, 10:11 »
noe som blir spennende å se på etterhvert(vet ikke om det har vært tatt opp i tråden alt, skumma bare gjennom), er disse "be young again" legesentrene i usa. Her gir de da eldre menn (60++) "tilskudd" av veksthormon og testo (pluss mye annet sikkert), for å gi de et nivå tilsvarende 25-30 års alderen. Blir morsomt å se hvilke bivirkninger disse gutta får etterhvert, men blir vel kanskje aldri målt no dødsstatistikk på disse uansett, da det ikke er uvanlig at folk i 70-80 årene dør Smiley

personlig tenker jeg at om jeg kan bytte 20 år med ødelagt kropp mot 10 år med velfungerende på slutten av min levetid (bytter helst 140 mot 130 år) så er det intr. når man når den alderen.

Så vidt jeg veit er de dosene de får i slike sammenhenger minimale, og som du sier er det jo personer som begynner å "nærme seg livets slutt" så det er nok ikke sammenlignebart med den bruken en ser blandt de som bruker for å vokse seg store og sterke eller løpe/sykle/svømme fort/lang best mulig


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Zuul

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #253 : 29. juli 2009, 10:19 »
noe som blir spennende å se på etterhvert(vet ikke om det har vært tatt opp i tråden alt, skumma bare gjennom), er disse "be young again" legesentrene i usa. Her gir de da eldre menn (60++) "tilskudd" av veksthormon og testo (pluss mye annet sikkert), for å gi de et nivå tilsvarende 25-30 års alderen. Blir morsomt å se hvilke bivirkninger disse gutta får etterhvert, men blir vel kanskje aldri målt no dødsstatistikk på disse uansett, da det ikke er uvanlig at folk i 70-80 årene dør Smiley

personlig tenker jeg at om jeg kan bytte 20 år med ødelagt kropp mot 10 år med velfungerende på slutten av min levetid (bytter helst 140 mot 130 år) så er det intr. når man når den alderen.

Det er enorm forskjell på å ta doser tilsvarende "normalt" nivå og de dosene enkelte brukere trykker i seg. Omtrent som forskjellen på å ta to ibux mot hodepine eller å trykke i seg hele boksen

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #254 : 29. juli 2009, 10:46 »
Jeg sjekket litt på nettet nå, og det ser ut til at dosene man bruker for HRT er 50-100 mg testosteron i uka.

Jeg kjenner forøvrig et par amerikanske styrkeløftere som naturlig hadde veldig lave nivåer av test og derfor begynte på HRT. De var da i slutten av 30-åra. De sier de føler som om de har fått livet tilbake. Før så lå de bare på sofaen og orket ingenting, ikke engang å ha seg med kona, men nå var de fulle av energi og livslyst (og sexlyst). Kanskje bortsett fra sexlysten så høres jo det ut som nesten hvilken som helst styrkeløfter, selv om jeg ikke vet om dette skyldes lave testnivåer eller bare latskap. Å ja... De måtte melde seg ut av USAPL styrkeløftforbundet og slutte og konkurrere siden HRT ikke er tillatt.
 
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!