Skrevet av Emne: Hva steroidene gjorde med meg!  (Lest 195659 ganger)

Utlogget 1simen1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #345 : 29. juni 2012, 14:52 »
Jeg forsvarer folk som ikke skader andre og som ikke bryter noen lov. Jeg trenger ikke prostituere meg da, for å forsvarer horene på gata vel? De bryter ingen lov, og skader ingen enn potensiellt seg selv.... selv om mange mener det de gjør er etisk og moralsk forkastelig...

Så det du sier er at hvis det nå blir forbudt ved lov å bruke AAS, (ser ut til at det går den veien) så vil du slutte å forsvare bruk av AAS?

Utlogget 1simen1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #346 : 29. juni 2012, 16:29 »

Det er IKKE lov å selge, det er heller ikke lov å bruke i organsiert idrett (les underlagt NIF). Om andre mennesker ønsker å risikere helsa ved steriodemissbruk, så er det jo opp til dem og ikke noe som hverken du eller jeg har noe med Wink Det er individets valgfrihet. Akkurat som når noen ønsker å spise seg i hjel (les dø av hjerte- og karsykdommer), noen ønsker å sulte seg i hjel (les annoreksi), så ønsker noen å putte i seg ting som potensielt sett kan ødelegge eller gjøre slutt på dette individets liv. Frihet til å velge, som det heter i reklamen Smiley


Janne, du er moderator her og burde kanskje gå foran med forbildelige holdninger i et "ANTIDOPING" forum. Nettopp pga alle de unge guttene som leser side opp og side ned her på treningsforum.

Dette er unggutter som trådstarter som nesten mistet full kontroll over livet sitt pga AAS. Mange av disse ungguttene starter med AAS fordi de leser at forum deltagere her og andre steder skriver at AAS bruk er helt ufarlig, og at det nærmest bare er å kjøre på.

Trådstarter og andre har smertelig fått erfare at medaljen har en bakside.

Du skriver at det er opp til en selv om en vil ta bol eller ikke. Brukerene skader jo bare seg selv...

Nei de gjør de ikke. Bolere og elementer i treningsbransjen som bruker bolere i reklame øyemed skaper falske forventninger til hvor store man kan bli, og om hva som er normalt stor. Bolerene blir av mange tenåringsgutter sett på som noe de ikke burde være, nemlig forbilder. Dette er med på indirekte å påvirke mindreårige til å begynne med AAS.

De samme bole gutta snakker sjelden om bivirkninger og de fremstår utad som rene og har aldri tatt noe sterkere enn kaffe og kreatin. Unntatt når de skriver annonymt her. Da tar man både det ene og det andre og har sjelden noen problemer som ikke en annen pille kan fikse.

Enkelte bolere er også distrubitører av AAS. De selger til andre, også mindreåringe. Det er i deres egeninteresse at problemer med bruk og misbruk dysses ned. Når jeg leser det enkelte av debattantene her skriver, er det nesten så en skulle tro at:

1: Enkelte er redd for at business'en skal gå dårligere ved at innlegg ala trådstarters skal hindre nyrekruttering.

2: At enkelte AAS brukere er egstelig for at negative sider kommer nok frem i lyset til at AAS bruk vil bli gjort til en forbrytelse. (Noe som mest sannsylig vil skje ganske snart,til behandlig i stortinget). Dermed blir de kriminelle og det er jo ikke så fett.

Jeg vet selv om flere tilfeller der useriøse elementer i norsk treningsbransje har solgt AAS til mindreårige. Dette skjer langt oftere enn folk tror.

Janne, du er mor til 2 jenter. Du trenger mest sansynlig ikke engste deg for at de skal bli AAS misbrukere, med mindre du sender dem til folk som f.eks Tommi Torvildsen.

Jeg bruker hans navn da han er en slags offentlig person og skrev i dette forum at han hadde hjulpet en 19 år gammel jente ved hjelp av sine treningsprinsipper og diettprogrammer til å gå opp 12 kg på 3 mnd og ned i fettprosent i samme periode før en konkurranse. Dette hevdet han var uten AAS bruk. Når jentene dine blir gamle nok ville du latt dem trene i hans gym hvis de skulle bli interessert i fitness/bygging? Ville du stolt på at de var i trygge hender?

Så lenge det er slike mennesker der ute, blir det alt for lettvint å gjemme seg bak prinsippet om at folk får gjøre som dem vil med egen kropp. Det er som den store hovedregel helt greit, men ikke når voksnes adferd direkte eller indirekte skader unge mennesker helt ned i 14 år alder. Da er det plutselig ikke like greit lenger.

Trådstarer skal ha kjemperos for å ha skrevet sitt innlegg og gitt ett sterkt vitnesbyrd som illusterer hvorfor AAS bruk bør bekjempes med sterke midler. Jeg ønsker ikke at min nevø skal slite med disse problemstillingene som trådstarter og mange andre unge gutter sliter med i Norge i dag.

Hvis det medførere at voksne brukere vil miste litt frihet er det greit for meg. De må snart ta valget og velge å bli kriminelle om de vil fortsette med AAS. Eller alternativt være skikkelig gærne og trene rent.
Egne valg har ofte konsekvenser for andre enn seg selv.
Dette evner ikke AAS brukerene å se eller de velger å se helt bort i fra det. Enten pga egoisme, eller profitt (brukere som selger).

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #347 : 29. juni 2012, 16:50 »
At det er moralsk forkastelig med steroider er jeg ikke enig i. Det problematiske ligger i all løgnen og hemmelighetskremmeriet rundt dette! Man får lett en president til å innrømme å ha røyka pot eller sniffet kokain, men å få en rippet biff på 150kg til å innrømme steroidebruk er umulig...

Den andre grunnen til at misbruk er uønsket er at JEG må betale for konsekvensene av det over skatteseddelen! Innleggelser på sykehus, vold på byen og alt det andre dette medfører. Folk får gjøre som de vil, men ikke på min bekostning!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #348 : 30. juni 2012, 15:16 »
At det er moralsk forkastelig med steroider er jeg ikke enig i. Det problematiske ligger i all løgnen og hemmelighetskremmeriet rundt dette! Man får lett en president til å innrømme å ha røyka pot eller sniffet kokain, men å få en rippet biff på 150kg til å innrømme steroidebruk er umulig...

At presidenten gjorde ditt og datt for 30 år siden og ikke nå er det få som bryr seg noe om. Verre hvis de blir busta på noe sånt mens de er president. Og så spørs det jo hvor de holder til hen. Carlos Menem hadde lausunger over hele Argentina og selv om han var en dårlig president så syntes mange Argentinere han var viril og derfor kul. Hadde nok ikke gått i hvilket som helst land.
Arnold har jo (såvidt) innrømmet steroidbruk men det var lenge siden så det er ikke mange som bryr seg så mye om det nå. Verre med den rippa 150 kilos biffen som ikke vil bli stemplet som juksemaker og hvis det ikke er et problem så har han alltids noen sponsorer som ikke liker innrømmelser i retning doping. Samme hva han ser ut som han driver med.

Den andre grunnen til at misbruk er uønsket er at JEG må betale for konsekvensene av det over skatteseddelen! Innleggelser på sykehus, vold på byen og alt det andre dette medfører. Folk får gjøre som de vil, men ikke på min bekostning!

Enig. Dopingbølgen blant ungdom kan komme til å produsere en tilsvarende langtidsvirknings-bølge når de samme folkene blir litt eldre, kanskje om 20-40 år. Den ser du ikke noe til nå fordi det ikke var så mange som brukte steroider o.l. for 20-40 år siden.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Langrennsløpern

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 460
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 460

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #349 : 30. juni 2012, 16:50 »
HONNØR!
17 år
180 cm
78 kg

17 pullups * kroppsvekt
135kg * 4 REPS Mark
110kg * 4 REPRS Knebøy
Benkpress med hantler 85kg*2
70kg Militærpress med hantler * 4
70 Pushups - Helt ned & opp

Halvmarathon 1.20 time

Utlogget PerfectSense

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #350 : 03. juli 2012, 07:42 »
Den andre grunnen til at misbruk er uønsket er at JEG må betale for konsekvensene av det over skatteseddelen! Innleggelser på sykehus, vold på byen og alt det andre dette medfører. Folk får gjøre som de vil, men ikke på min bekostning!

Mener du da vi skal forby alt som kan gi fremtidige skader (som sukker, alkohol, tobakk, mettet fett osv) bare fordi du ikke ønsker å være med å betale for skadene?

Prinsipielt sett, synes du det er riktig å forby ting man ikke liker fordi man ikke ønsker at skattepengene sine går til det? Kan vi da "forby" innvandring fra de gruppene som integrerer seg dårligst, selv om de kanskje har det største behovet, siden jeg vil at skattepengene mine skal gå til noe annet? Ser du hvor jeg vil?

Utlogget PerfectSense

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #351 : 03. juli 2012, 08:10 »
Janne, du er moderator her og burde kanskje gå foran med forbildelige holdninger i et "ANTIDOPING" forum. Nettopp pga alle de unge guttene som leser side opp og side ned her på treningsforum.

Dette er unggutter som trådstarter som nesten mistet full kontroll over livet sitt pga AAS. Mange av disse ungguttene starter med AAS fordi de leser at forum deltagere her og andre steder skriver at AAS bruk er helt ufarlig, og at det nærmest bare er å kjøre på.

Personlig tror jeg denne tilnærmingen er altfor naiv. Dagens ungdom er i stand til å lese hva som blir skrevet, og de er absolutt i stand til å undersøke litt om ting de er nysgjerrige på. Jeg tror at den største tabben man kan gjøre angående steroider er å fremme alle bivirkningene og omtrent fornekte alle de gode egenskapene som steroider har.

Det viktigste våpenet man har er fakta. Rene, tørre, skikkelige fakta. Alt annet kommer til å virke mot sin hensikt. Jeg så tilfeldigvis en episode av den "eminente" politiserien Pacific Blue på Tv2 i går kveld hvor man hadde fokus på steroider. Det første man ramset opp var bivirkningene: Voldsom aggresjon, mentalt ustabile brukere, høyt blodtrykk og ikke minst hjerte og leversvikt. I seg selv ikke usant, men det ble presentert som at alle får det, uansett stoff og dosering. Personene ble selvsagt fremstilt som "ødelagte monstre" som var overdrevent aggresive og den ene personen kollapset "selvfølgelig" med hjertesvikt.

Nå skal selvsagt ikke disse tingene avskrives, men når en tenåring ser denne serien og sammenligner det med en man kjenner til som bruker steroider og som ikke får disse bivirkningene, så fremstår det hele som skremselspropaganda. Ergo oppnår man kun motsatt effekt.

Dersom man heller kommer med objektive fakta hvor man sier at steroider vil gi deg økt muskelvekst, økt styrke og bedre selvbilde der og da, samtidig som man forteller om shut-down av egenproduksjon med påfølgende lav selvtillit, stygg hud, kviser, relativt stor fare for "bitch tits", risiko for nyre, lever og hjerteskader osv, så er jeg rimelig sikker på at man når lenger. Til syvende og sist er det opp til hver enkel tenåring å avgjøre om man vil ha sprøyta i ræva eller ikke. Voksne kan ikke stå å passe på til enhver tid, ei heller skremme barna bort fra det når det allerede er i miljøet.

Er det en ting vi vet, så er det at skremselspropagandaen som sa at dersom man begynte å røyke hasj så var veien til heroin kort ikke virket. Fakta er at noen svært få ender opp på heroin, en del flere stopper ett sted i mellom og mange holder seg til hasj evt slutter helt. Dette er noe ungdom forstår og ser selv og derfor er det på tide at vi lærer litt av historien angående forebyggende arbeid!

Skal man få ungdom til å ta de riktige valgene er vi nødt til å gi de pålitelig informasjon. Vis dem respekten og tilliten de krever og fortjener, så skal du se at de hører bedre etter.

Just my 2 cents Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #352 : 03. juli 2012, 08:26 »
Så det du sier er at hvis det nå blir forbudt ved lov å bruke AAS, (ser ut til at det går den veien) så vil du slutte å forsvare bruk av AAS?
Snakk om å vekke til ive en gammel tråd...

Har du sett datoen på innleggene du siterer?
Dette har vært utdebattert  for mange år siden, men blusser stadig opp.

Jeg har forsvart folk sin rett til selv å bestemme over seg selv. Noe av årsaken til det forsvaret har vært å balansere de utrolig mange unyanserte og feilaktige påstandene. Problemet med skremselspropaganda er at når folk oppdager at utsagnene eller plakatene fra helsedept. lyver, så tror de også at alle de negative effektene er løgn.

Steroider nærmer seg mer og mer hasj når det kommer til grad av myter, bivirkninger og dannelsen av subkulturer. Jeg tror et forbud vil føre til mindre bruk. Det samme tror jeg om sigaretter. Blir det forbudt, så VIL det røykes mindre her til lands. Noen vil alltid få fatt i og den svarte økonomien vil gjøre det enda mer lukurativt for produsentene og selgerne.

Jeg tror kriminalisering en god grunn til å la være å begynne med steroider for noen som vurderer det og er fristet. Enda et lite moralsk hinder som skal passeres.... skjønt det funker ikke med 18 åringer og fartsgrenser.. Grin

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #353 : 03. juli 2012, 08:28 »
Enig. Dopingbølgen blant ungdom kan komme til å produsere en tilsvarende langtidsvirknings-bølge når de samme folkene blir litt eldre, kanskje om 20-40 år. Den ser du ikke noe til nå fordi det ikke var så mange som brukte steroider o.l. for 20-40 år siden.

Om 20-30 år så tror jeg ikke det er noe statlig velferdssystem i Norge lenger.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #354 : 03. juli 2012, 11:49 »
Dersom man heller kommer med objektive fakta hvor man sier at steroider vil gi deg økt muskelvekst, økt styrke og bedre selvbilde der og da, samtidig som man forteller om shut-down av egenproduksjon med påfølgende lav selvtillit, stygg hud, kviser, relativt stor fare for "bitch tits", risiko for nyre, lever og hjerteskader osv, så er jeg rimelig sikker på at man når lenger. Til syvende og sist er det opp til hver enkel tenåring å avgjøre om man vil ha sprøyta i ræva eller ikke. Voksne kan ikke stå å passe på til enhver tid, ei heller skremme barna bort fra det når det allerede er i miljøet.

Det beste selvbildet der og da får du sannsynligvis ved å innta masse PCP (det er et narkotikum, ikke et steroid). Folk har da en tendens til å kle av seg klærne midt på gata og agere supermann. Dumt hvis de er på toppen av en bygning, de tror gjerne at de kan fly. Omgivelsene pleier derimot å ha et litt annet bilde av de enn de har selv, så det blir på en måte en konflikt der et sted.
Leste forresten om en hardcore bodybuilder på 80-tallet som såvidt klarte å hindre seg selv i å løpe fra gymmet og ut på gata for å stoppe biler med bare nevene. Han hadde verdensmesterfølelsen og det var ikke en bil i verden som kom til å klare å komme forbi han. Det blir vel litt av det samme. Å dope seg til selvtillit er vel omtrent det dummeste som finnes.

En frisk person har nok bare en reell positiv virkning av testosteron- og steroid-inntak. Det blir lettere for han å bygge muskler og å beholde de under ekstrem diett. Så finnes det de som har et unormalt lavt nivå av testosteron og som kan ha en generell positiv virkning av testosterontilførsel, men det blir en sak for legen å avgjøre. Men da er det snakk om å bli normal, ikke å gå fra normal og til noe annet.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #355 : 03. juli 2012, 12:08 »
SFV: Enig, det er forskjell mellom bodybulidere som tar det og "vanlige" personer som tar det.

Bodybulidere gjør det for å nå sin drøm og være på toppen av det de elsker mest.

Mens meste parten av vanlige folk som tar det ihvertfall som jeg har hatt erfaring med har dårlig selvtilit fra før. Og har dårlig tro at de vil nå bra naturlig så de tar det.

Jeg har respekt for bodybulidere fordi de trener jævla hardt

Men ungdommer som tar det er vanligvis idioter som tar alt for høye doser.

Jeg så på et interviu om personen som lagde sterioder.net at da han var boler så var det bolere i tidligere genrasjoner som maste på dem at de tok alt for store doser, og ham sa at dagens genrasjon av bolere tar enda høyere doser.


Men,men når de blir eldre vil de angre på at de tok sterioder.
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #356 : 03. juli 2012, 12:15 »
Forskjellen var nok at den bodybuilderen der brukte så mye at han nærmest fikk PCP-selvtillit. De fleste steroidbrukere kommer nok ikke dit men den dopede selvtilliten oppleves fort som noe negativt av omgivelsene. Når Fredrik på jobben klager over at en han har kjent lenge har blitt helt bolemongo så er det nok det han sikter til og ikke hvordan fyren ser ut.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #357 : 03. juli 2012, 13:47 »
SFV: Enig, det er forskjell mellom bodybulidere som tar det og "vanlige" personer som tar det.

Bodybulidere gjør det for å nå sin drøm og være på toppen av det de elsker mest.

Mens meste parten av vanlige folk som tar det ihvertfall som jeg har hatt erfaring med har dårlig selvtilit fra før. Og har dårlig tro at de vil nå bra naturlig så de tar det.

Jeg har respekt for bodybulidere fordi de trener jævla hardt

Men ungdommer som tar det er vanligvis idioter som tar alt for høye doser.
Kroppsbyggere har en gang i tiden vært både ungdommer og vanlige folk. Det du skriver, og jeg forstår følelsen og tanken bak, er egentlig at de som lykkes med sitt steroidemisbruk skal vi hylle mens de som mislykkes og aldri blir å se på scenen, få skuespillerrollen e.l. er bare noen tapere. Det synes jeg er feil. Etikken og moralen bør være den samme ovenfor alle.

Det var en ung gutt som nesten umiddelbart med at han begynte å trene begynte med doping. Han var heldig. Han kom veldig langt innen strongman. Ble gigantisk på kort tid både prestasjonsmessig og størrelsesmessig. Han er ferdig nå.

Det var en annen person, en maratonløper, som ville satse på strongman. Han begynte også å dope. Og han dopet like mye som de andre. Han kom imidlertid ingen vei og løftet mindre enn dopingfrie nybegynnere. Han deltok i Norges Sterkeste Mann men fikk aldri gode resultater. Personen ble nesten ledd av pga. de dårlige resultatene han fikk selv med dop. Han er også ferdig nå.

Den første var ungdommen som dopet. Den andre var den vanlige mannen som dopet. Rollene kunne vært snudd. Og må de ønske å stille i en strongmankonkurranse eller på en kroppsbyggerscene for at steroidemisbruket skal godtaes? Bør det godtaes for noen som helst grunn?
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget 1simen1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #358 : 03. juli 2012, 17:17 »
Snakk om å vekke til ive en gammel tråd...

Har du sett datoen på innleggene du siterer?
Dette har vært utdebattert  for mange år siden, men blusser stadig opp.

Jeg har forsvart folk sin rett til selv å bestemme over seg selv. Noe av årsaken til det forsvaret har vært å balansere de utrolig mange unyanserte og feilaktige påstandene. Problemet med skremselspropaganda er at når folk oppdager at utsagnene eller plakatene fra helsedept. lyver, så tror de også at alle de negative effektene er løgn.

Steroider nærmer seg mer og mer hasj når det kommer til grad av myter, bivirkninger og dannelsen av subkulturer. Jeg tror et forbud vil føre til mindre bruk. Det samme tror jeg om sigaretter. Blir det forbudt, så VIL det røykes mindre her til lands. Noen vil alltid få fatt i og den svarte økonomien vil gjøre det enda mer lukurativt for produsentene og selgerne.

Jeg tror kriminalisering en god grunn til å la være å begynne med steroider for noen som vurderer det og er fristet. Enda et lite moralsk hinder som skal passeres.... skjønt det funker ikke med 18 åringer og fartsgrenser.. Grin

Jeg leste tråden og kommenterte noe du skrev, så ikke på datoen en gang;-)

Når det er sagt, så er jeg utvilsomt motstander av dopingbruk.
Det er flere grunner til det men den viktigste er helseproblemene som mange unge mennesker utsetter seg for, både psykiske og fysiske.

Det er også utvilsomt at med forsiktig dosering og snusfornuftig disiplinert bruk, så kan helseproblemer med AAS bruk minimaliseres.
Problemet er at de fleste starter fornuftig, men de havner i problemer etterhvert. Noe som er godt illustrert av trådstarter.
Vi snakker her om unge gutter i sin mest sårbare alder. Man tenker ikke mye konsekvens når man er gutt og 16 år gammel.

Pga all AAS bruken vandrer det rundt digre muskelberg i dagens Norge. Muskelberg som har blitt slik i løpet av få år og i ung alder. Normalt ville det tatt dem 20 år med hard blodtrening og disiplin og få en slik kropp. For de aller fleste av oss vil det være umulig med ren trening på toppidrettsnivå og oppnå en slik fysikk uansett, samme hvor mange år eller hvor seriøst man trener.
Nå går mange rundt med slike fysikker helt ned i en alder av 18 - 22. De trener på de samme stedene som ungdommen trener og får dermed enten de vil eller ikke en forbilledlig effekt. De kan se ut som solskinnshistorier utad, men inni har mange problemer. Disse kan være av både psykisk og fysisk karakter.

Når jeg var 19 var de svære gutta + 30 år gamle. Nå er de svære gutta, vel nede i 19 års alder.
Det har med andre ord skjedd noe de siste 20 årene. Det er mange flere som bruker og de starter veldig unge.
I tillegg har vi en kosttilskuddsbransje som ukritisk pøser på med reklame, der urene brukere promoterer deres produkter og fremstår offentlig som rene, selv om de er vandrende apoteker.
Dette forsterker problemet ytterligere.

I Norge er det i dag en haug av unge gutter under myndighets alder som tar AAS.
Ønsker vi at denne utviklingen med yngre og yngre og flere og flere brukere skal fortsette eller ikke?
Hvilke hensyn bør veie tyngst?
Hensynet til unges helse, eller voksnes frihet til å gjøre som de vil meg egen kropp?
Hvis vi ikke ønsker at disse tenåringene skal delta i ett slikt eksperiment med tunge hormonelle medisiner, hva kan vi gjøre for å minimere nyrekruttering?

I det som nå behandles i stortinget ligger det mye interessant. Bruk og oppbevaring vil etter all sansynlighet bli kriminalisert.

Se f.eks denne artikkelen i VG: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10072619

Dersom denne loven blir vedtatt vil mye kunne gjøres for å hindre nyrekrutering av AAS brukere blant unge.

1: Treningssenterene vil teste sine ansatte. Er du ikke ren blir du sagt opp.
2: Politi eller antidoping Norge vil kunne teste medlemmer på sentre utifra mistanke. Blir du tatt blir du kastet ut fra gymmen.

Dette vil føre til at de svære gutta blir borte fra gymmene og må trene hjemme eller i kjelleren til likesinnede. På studio vil det være igjen seriøse ansatte og rent trenende medlemmer. De største gutta er dermed ute av synet der de unge trener.

De unge får da gode forbilder med sunne, rene, realistiske kropper som sine treningsforbilder i det daglige.

Det vil fortsatt være dopere, men de vil tvinges ned i undergrunnsmiljøer der de hører hjemme, ute av syne for unge mennesker helt til de går ut døra. Når de går ut i det offentlige rom risikerer de dopingtester og bøter.

Jeg er helt sikker på att dette vil hjelpe betraktelig med tanke på å hindre nyrekruttering.

Det er noen minuser.
1: Vi mister noe av vår personlige frihet til å gjøre som vi vil med egen kropp.
2: At folk som meg selv som har trent i årevis og aldri har tatt AAS, kan risikere å bli plukket ut til dopingtest og dermed bli mistenkeliggjort.

Jeg mener at det er ett lite offer dersom færre slipper å oppleve det trådstarter var igjennom.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #359 : 03. juli 2012, 17:23 »
Mener du da vi skal forby alt som kan gi fremtidige skader (som sukker, alkohol, tobakk, mettet fett osv) bare fordi du ikke ønsker å være med å betale for skadene?
Prinsipielt sett, synes du det er riktig å forby ting man ikke liker fordi man ikke ønsker at skattepengene sine går til det? Kan vi da "forby" innvandring fra de gruppene som integrerer seg dårligst, selv om de kanskje har det største behovet, siden jeg vil at skattepengene mine skal gå til noe annet? Ser du hvor jeg vil?
Folk kan få gjøre akkurat som de vil så lenge jeg slipper å betale for dårskapen deres! Stikk i dere steroider, spis sukker til dere veier 400kg og drikk og røyk dere i hjel, jeg bryr meg null og niks!

Det jeg bryr meg om er at staten sender regningen for andres idiotiske handlinger hjem til meg i min postkasse en gang i året. Dette er jeg ikke interessert i å betale for, er det så vanskelig å forstå?

Jeg betaler gladelig skatt for at folk skal få nødvendig helsehjelp, utdanning veier osv. Men når hjertet streiker i en alder av 45 år pga steroidebruk så får bolerne betale selv! Like lite er jeg interessert i å betale for at folk skal få operert vekk halve magesekken fordi at de ikke klarer å spise junkfood!

Men siden vi bor i et "solidarisk" samfunn skal vi visst alle betale for alt mulig tull som folk finner på... Jeg er i mot forbud, men når det gjelder doping kan vi like så godt bli kvitt det før det ender opp som med alkohol og tobakk, at folk bruker alt for mye av det og det blir en del av kulturen.
Education is important, but big biceps are importanter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!