Skrevet av Emne: Hva steroidene gjorde med meg!  (Lest 195243 ganger)

Utlogget Hemen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #360 : 03. juli 2012, 17:40 »
Kroppsbyggere har en gang i tiden vært både ungdommer og vanlige folk. Det du skriver, og jeg forstår følelsen og tanken bak, er egentlig at de som lykkes med sitt steroidemisbruk skal vi hylle mens de som mislykkes og aldri blir å se på scenen, få skuespillerrollen e.l. er bare noen tapere. Det synes jeg er feil. Etikken og moralen bør være den samme ovenfor alle.

Det var en ung gutt som nesten umiddelbart med at han begynte å trene begynte med doping. Han var heldig. Han kom veldig langt innen strongman. Ble gigantisk på kort tid både prestasjonsmessig og størrelsesmessig. Han er ferdig nå.

Det var en annen person, en maratonløper, som ville satse på strongman. Han begynte også å dope. Og han dopet like mye som de andre. Han kom imidlertid ingen vei og løftet mindre enn dopingfrie nybegynnere. Han deltok i Norges Sterkeste Mann men fikk aldri gode resultater. Personen ble nesten ledd av pga. de dårlige resultatene han fikk selv med dop. Han er også ferdig nå.

Den første var ungdommen som dopet. Den andre var den vanlige mannen som dopet. Rollene kunne vært snudd. Og må de ønske å stille i en strongmankonkurranse eller på en kroppsbyggerscene for at steroidemisbruket skal godtaes? Bør det godtaes for noen som helst grunn?
Ja, du har rett. Men eh, kan du gi navn eller er det forbudt?
Hemens fantastiske eventyr til å gaine muskler og styrke:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php/topic,127727.msg1870824/topicseen.html#new

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #361 : 03. juli 2012, 20:37 »
Mener du da vi skal forby alt som kan gi fremtidige skader (som sukker, alkohol, tobakk, mettet fett osv) bare fordi du ikke ønsker å være med å betale for skadene?

Prinsipielt sett, synes du det er riktig å forby ting man ikke liker fordi man ikke ønsker at skattepengene sine går til det? Kan vi da "forby" innvandring fra de gruppene som integrerer seg dårligst, selv om de kanskje har det største behovet, siden jeg vil at skattepengene mine skal gå til noe annet? Ser du hvor jeg vil?
Når det gjelder alkohol og tobakk så kan ikke dette sammenlignes med steroider. Alkohol og tobakk er avgiftsbelagt, og de som "nyter" dette betaler for seg og vel så det, så dette koster meg sannsynligvis ingenting i kroner og øre. Steroider er, som du sikkert vet ikke avgiftsbelagt, og derfor må jeg betale for alle skadene dette påfører samfunnet.

Jeg for fri innvandring hit til landet, men i mot den praksisen og politikken som føres her i landet i dag. Jeg ønsker alle velkomne inn hit på den betingelse at de oppfører seg plettfritt frem til de mottar statsborgerskap. Og da mener jeg plettfritt! Ett eneste lovbrudd og så er det på trynet og rævva ut av landet! De som kommer hit får også finne seg en jobb eller starte på en utdanning og gjøre noe fornuftig ut av seg. På den måten får man silt ut alle tullingene og beholdt de som kan oppføre seg. Men å pælme noen ut av dette landet er jo strengt tatt tilnærmet umulig...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Mandodiao

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #362 : 04. juli 2012, 01:37 »
Når det gjelder alkohol og tobakk så kan ikke dette sammenlignes med steroider. Alkohol og tobakk er avgiftsbelagt, og de som "nyter" dette betaler for seg og vel så det, så dette koster meg sannsynligvis ingenting i kroner og øre. Steroider er, som du sikkert vet ikke avgiftsbelagt, og derfor må jeg betale for alle skadene dette påfører samfunnet.

Ifølge din logikk, ville det ikke da være bra med legalisering og samme regulering og avgiftsystem som på alkohol og tobakk, for å kunne skåne dine usle skattekroner og dra inntekter til staten istedet for utgifter i forfølgelse av ¨undergrunnene¨?

Man er ganske kort i luggen når man velger å dra frem skattekortet sitt i en sånn diskusjon uansett.

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #363 : 04. juli 2012, 02:21 »
Se hva: alkoholen gjorde med meg, kjøre uten bilbelte, sykkelhjelm, forbrukslån, cola og fet mat ..
De få som har lidi av varige men etter steroide bruk er prosentvis langt færre enn de som har tyggi litt mye smertestillende...
Dama til en nabo fikk hull i magen av voltaren og holdt på å stryke med, tre venniner av dama har fått blodpropp av p piller. Kjnner flere somhar fått livet sitt ødelagt av alkohol, og et par som har fått varige potensproblemer etter lykkepiller(værste legemiddel noen sinne)

Med unntak av en jeg vet om  som brukte uante mengder bol som måtte ha bypass i 35års aldern...ellers så har det kun at de har lidi litt av dårlig potens en stund etterpå og noe gyno.

Personlig mener jeg at det finnes skrekkhistorier til alt....bol er ikke bra, mye problemer kan dt medføre, men ikke nødvendigvis værre enn alt annet.... Og de fleste probleme kunne vært unngått med vettig bruk ...noe de fleste ikke kan pga, tilgjengelighet og hemmelighetskultur pga. At det er indirekte ikke lov....

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #364 : 04. juli 2012, 02:32 »
Vil legge til at faren til en kompis, sunn fyr, måtte pga. Hans genetikk for trange kranseårer på hjerte også ha bypass i 30års alderen. Han hverken røyka eller drakk noe mere enn litt vin till lørdagsmiddagen og en utepils om sommern. Spiste sunn norsk husmannskost... Men skit happens.

Men uansett, bol er jo bad for å få store muskler, men helt ok for menn i "overgangsalder" igjen... Bivirkningene er jo de samme, men blir moderert .
F.eks en som sliter med lave nivåer vil jo få testosteron , enten i gele eller ukentlig injeksjoner slik at han holder opp mot maks nivåer. Han vil også få litt anti østrogen for å holde evnt. Overskuddet fra å bli til østrogen og gi han gyno.  Med andre ord... En kur han vil kanskje gå på til han dauer så sant det ikke dukker opp problemer. Den dosen som blir gitt tilsvarer en mild kur folk nesten er skeptiske til å bruke i kun 3 mndr.

Men så har det seg slik, at pga, uvitenthet, ender de fleste newbie bolere opp med å kun kjøre teston og dermed ikke få holdt bivirkningene unna...eller  det som gjerne fører til problemer...lasse på med mere og mere...

En ting er sikkert, den dagen jeg ender opp med lavt testosteron nivå, så kommer sikkert jeg til. Å "bole" på resept og... Og det vil sikkert mange andre og. For bedre livskvalitet...men også mange for å prestere like bra på gymmet langt opp i åra...

Grunnen til at jeg holder meg unna nå, er at jeg ikke vil skade min fortsatt utmerkede egenproduskjon før den ikke holder mål lenger;-)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #365 : 04. juli 2012, 02:42 »
Vil legge til at faren til en kompis, sunn fyr, måtte pga. Hans genetikk for trange kranseårer på hjerte også ha bypass i 30års alderen. Han hverken røyka eller drakk noe mere enn litt vin till lørdagsmiddagen og en utepils om sommern. Spiste sunn norsk husmannskost... Men skit happens.

Men uansett, bol er jo bad for å få store muskler, men helt ok for menn i "overgangsalder" igjen... Bivirkningene er jo de samme, men blir moderert .
F.eks en som sliter med lave nivåer vil jo få testosteron , enten i gele eller ukentlig injeksjoner slik at han holder opp mot maks nivåer. Han vil også få litt anti østrogen for å holde evnt. Overskuddet fra å bli til østrogen og gi han gyno.  Med andre ord... En kur han vil kanskje gå på til han dauer så sant det ikke dukker opp problemer. Den dosen som blir gitt tilsvarer en mild kur folk nesten er skeptiske til å bruke i kun 3 mndr.

Men så har det seg slik, at pga, uvitenthet, ender de fleste newbie bolere opp med å kun kjøre teston og dermed ikke få holdt bivirkningene unna...eller  det som gjerne fører til problemer...lasse på med mere og mere...

En ting er sikkert, den dagen jeg ender opp med lavt testosteron nivå, så kommer sikkert jeg til. Å "bole" på resept og... Og det vil sikkert mange andre og. For bedre livskvalitet...men også mange for å prestere like bra på gymmet langt opp i åra...

Grunnen til at jeg holder meg unna nå, er at jeg ikke vil skade min fortsatt utmerkede egenproduskjon før den ikke holder mål lenger;-)

Men hvilke positive sider har det? Hva er hensikten med å argumentere for?

Og det er stor forkjell på HRT i samarbeid med lege og fjortiser som trøkker året rundt.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #366 : 04. juli 2012, 11:37 »
Men uansett, bol er jo bad for å få store muskler, men helt ok for menn i "overgangsalder" igjen... Bivirkningene er jo de samme, men blir moderert .
F.eks en som sliter med lave nivåer vil jo få testosteron , enten i gele eller ukentlig injeksjoner slik at han holder opp mot maks nivåer. Han vil også få litt anti østrogen for å holde evnt. Overskuddet fra å bli til østrogen og gi han gyno.  Med andre ord... En kur han vil kanskje gå på til han dauer så sant det ikke dukker opp problemer. Den dosen som blir gitt tilsvarer en mild kur folk nesten er skeptiske til å bruke i kun 3 mndr.

Mye behandling med medikamenter går ut på å velge det minste av to onder. Dvs. at resultatet av å la være å behandle er dårligere enn resultatet av å behandle - inkludert bivirkninger. Her snakker vi om folk som har et unormalt lavt nivå av testosteron, også i forhold til alderen. En "kur" med testosteron har nok en litt annen virkning der enn for en som starter på helt normale testosteron-nivåer.
Kroppen har en naturlig balanse mellom nivået av forskjellige hormoner, målet med en slik behandling er ikke først og fremst å få nivået av testosteron opp men å få balanse i hormonnivåene totalt sett. Tilførsel av testosteron eller syntetiske hormoner forøvrig (steroider) til normale tilfeller vil isteden produsere en hormon-u-balanse.
Så har du de som spekulerer i å øke testosteron-nivåene hos friske, eldre folk slik at nivåene kommer opp på det som er normalt for en 20-åring. Men det er ikke medisinsk behandling lenger, det blir mer et eksperimentelt anti-aldrings opplegg. "Småboling for eldre". Men det blir fortsatt helt annerledes når folk tilfører testosteron eller steroider for å få en androgen effekt som er skyhøyt over det som er normalt for noen, uansett alder, slik at en av effektene blir at det blir enklere å bygge muskler.
Og enda mer crazy blir det når vedkommende ikke engang er ferdig med puberteten enda og kroppen er i sterk utvikling inkludert på det hormonelle nivået, i utgangspunktet. Og husk, bare fordi du er ferdig med stemmeskiftet og du ikke blir noe særlig høyere betyr ikke at du er ferdig med puberteten. Er du fortsatt tenåring så er du sannsynligvis ikke ordentlig ferdig enda.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #367 : 04. juli 2012, 12:04 »
Trim for eldre, byttet til bol for eldre;-)

Helt enig, bare dro fram litt sammenligninger, klart hormonterapi er å bekjempe et onde, med et mindre onde..og noen tar det litt lenger for å få mere ut av det enn det man trenger:-)

Dessuten, forskjell på bol og skader og. Sjelden man ser store problemer hos de som har injisert lqvere doser testosteron i årevis, annet enn at de må fortsette med det resten av livet for å forbli menn.

De som derimot misbruker store doser, eller mye av anadrol, dianabol div designer/prohormoner  osv.  De som gjør mye skade på kort tid..... Ikkje bra







Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #368 : 04. juli 2012, 12:40 »
Ifølge din logikk, ville det ikke da være bra med legalisering og samme regulering og avgiftsystem som på alkohol og tobakk, for å kunne skåne dine usle skattekroner og dra inntekter til staten istedet for utgifter i forfølgelse av ¨undergrunnene¨?
Man er ganske kort i luggen når man velger å dra frem skattekortet sitt i en sånn diskusjon uansett.
Jeg er som sagt ikke i mot at folk bruker bol utenfor idretten, men er i mot at jeg må ta regningen. En bypass operasjon er dyr, likeså utgifter som påløper når en nyre må transplanteres. Når et samlet legekorps uttrykkelig uttaler at steroider er skadelig, og noen allikevel velger å trosse advarslene, hvorfor skal jeg da betale for dette? Jeg synes skatteseddel-argumentet mitt passer godt inn i denne sammenhengen. Hvis du ødelegger deg selv med noe du vet er farlig og så ber du meg om å betale for skaden du har påført deg selv? Glem det!
Ta ansvar for egne handlinger, også det økonomiske!

Og forresten, bol kommer aldri til å bli legalisert, snart er det kriminalisert slik som i Sverige der hvor tilfeldige "storinger" blir plukket ut på gaten og slept med til nærmeste politistasjon for testing.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #369 : 04. juli 2012, 12:48 »
Jeg er som sagt ikke i mot at folk bruker bol utenfor idretten, men er i mot at jeg må ta regningen. En bypass operasjon er dyr, likeså utgifter som påløper når en nyre må transplanteres. Når et samlet legekorps uttrykkelig uttaler at steroider er skadelig, og noen allikevel velger å trosse advarslene, hvorfor skal jeg da betale for dette? Jeg synes skatteseddel-argumentet mitt passer godt inn i denne sammenhengen. Hvis du ødelegger deg selv med noe du vet er farlig og så ber du meg om å betale for skaden du har påført deg selv? Glem det!
Ta ansvar for egne handlinger, også det økonomiske!

Og forresten, bol kommer aldri til å bli legalisert, snart er det kriminalisert slik som i Sverige der hvor tilfeldige "storinger" blir plukket ut på gaten og slept med til nærmeste politistasjon for testing.

Å skattlegge steroidsalg eller brukere blir på en måte en implisitt aksept av fenomenet. En annen mulighet er kanskje kraftig bøtelegging av brukere og inndragelse av midler fra steroidselgere og så å bruke pengene dels til anti-kampanjer (inkludert politiarbeid) og dels å få pengene inn i helsevesenet.

Å slepe tilfeldige muskuløse personer til politistasjonen for testing synes jeg høres veldig totalitært ut. Tilfeldig testing av muskuløse (og eventuelt andre) personer som er innom og trener på treningsstudio høres mer akseptabelt ut. Det blir på en måte en del av medlemsskapet.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #370 : 04. juli 2012, 13:21 »
Å skattlegge steroidsalg eller brukere blir på en måte en implisitt aksept av fenomenet. En annen mulighet er kanskje kraftig bøtelegging av brukere og inndragelse av midler fra steroidselgere og så å bruke pengene dels til anti-kampanjer (inkludert politiarbeid) og dels å få pengene inn i helsevesenet.

Å slepe tilfeldige muskuløse personer til politistasjonen for testing synes jeg høres veldig totalitært ut. Tilfeldig testing av muskuløse (og eventuelt andre) personer som er innom og trener på treningsstudio høres mer akseptabelt ut. Det blir på en måte en del av medlemsskapet.

Å skattlegge, stjele, eller bøtelegge noen for bruk er like totalitært som å ta dem med til politistasjonen for testing.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #371 : 04. juli 2012, 13:24 »
Hvis du ødelegger deg selv med noe du vet er farlig og så ber du meg om å betale for skaden du har påført deg selv? Glem det!
Ta ansvar for egne handlinger, også det økonomiske!

Det er nok mange som "vil" ta økonomisk ansvar for sine egne handlinger, men de får ikke lov. Alle skal med vettu.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #372 : 04. juli 2012, 13:26 »
Jeg regner med at om AAS blir ulovlig nå, så kommer det til å bli lovlig igjen innen 20 år. Ca. samtidig som cannabis, amfetamin, kokain, heroin, etc. blir legalisert. I den rekkefølgen.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #373 : 04. juli 2012, 15:24 »
Hvorfor tror du de stoffene blir legalisert egentlig? dry

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #374 : 04. juli 2012, 16:17 »
Å skattlegge, stjele, eller bøtelegge noen for bruk er like totalitært som å ta dem med til politistasjonen for testing.

Du er totalmotstander av all beskatning ? Jaja.

Det kunne vært snakk om å innføre merverdiavgift på steroidsalg, f.eks.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!