Skrevet av Emne: Hva steroidene gjorde med meg!  (Lest 195244 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #375 : 04. juli 2012, 16:22 »
Du er totalmotstander av all beskatning ? Jaja.

Det kunne vært snakk om å innføre merverdiavgift på steroidsalg, f.eks.

Ikke at det var det jeg sa, men ja. Skatt er totalitært fordi det betyr at du ikke eier det arbeidet du gjør.

For all del, bedre med MVA på AAS enn å gjøre det ulovlig.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #376 : 04. juli 2012, 16:23 »
Hvorfor tror du de stoffene blir legalisert egentlig? dry

Fordi vi lever i et demokrati, og da vil befolkningen bestemme at det ikke lenger skal være ulovlig. Dette vil skje når folk er opplyste rundt temaet, og det er tendenser til dette allerede.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #377 : 04. juli 2012, 17:12 »
Vel. Som det indirekte demokratiet vi lever i vil jeg tro det ikke skjer. Det er ikke "vi" som bestemmer det, men de vi velger inn. På den måten vil det, såfremt vi ikke får et direkte demokrati, være en sikkerhetsventil mot meninger som du står for;) Nok om det! Ift. AAS så ligger det vel an til at det blir dekt av straffeloven med tid og stunder, problemet er vel heller håndhevelsen what

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #378 : 04. juli 2012, 17:19 »
Jeg regner med at om AAS blir ulovlig nå, så kommer det til å bli lovlig igjen innen 20 år. Ca. samtidig som cannabis, amfetamin, kokain, heroin, etc. blir legalisert. I den rekkefølgen.

drøm

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #379 : 04. juli 2012, 17:25 »
sikkerhetsventil

Man skulle kanskje tro det, og ja, det stemmer til en viss grad. Men som kjent finnes det ikke noe sånt som en helt sikker sikkerhetsventil. Men, den indirekte delen gjør bare at det tar litt lengre tid å gjøre forandringer, IOM at man må bytte ut den gamle generasjonen politikere som gjerne klamrer seg fast ved makten. For eksempel har mange av gamlepolitikerne rundt omkring i partiene dårlig velgerkontakt, men påvirker fortsatt politikken. Andre årsaker til at det tar lengre tid å gjøre forandringer med indirekte system er at mange stemmer på det samme partiet de alltid har stemt på, selv om partiet har forandret politikk. Men det betyr ikke at legalisering ikke vil komme, det betyr bare at det er et spørsmål om tid. Jeg tror uansett ikke det er snakk om mer enn +4 år i forhold til direkte demokrati.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #380 : 04. juli 2012, 17:32 »
Vet du egentlig hva et direkte demokrati innebærer? Hvilket omfang det vil få, i form av opplysningskrav, deltagelseskrav, mulighet for korrupsjon osv osv.  Det var i oldtiden i Athen dette var populært, og det er nok en grunn til at vi ikke har det i dag.

Mulig jeg henger i feil miljø, men de jeg kjenner og har rundt meg er rett og slett i mot alt du mener vil bli legalisert. Ser ingen signaler på at dette vil forandre seg, og har som politi heller ikke sett noe av utviklingen du sikter til. God mulig jeg tar feil, men tror sannsynligheten for at du tar feil er betraktelig større Undecided
Dette blir for dumt og kunnskapsløst for meg, går ut av denne delen av debatten nå.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #381 : 04. juli 2012, 17:52 »
Vet du egentlig hva et direkte demokrati innebærer? Hvilket omfang det vil få, i form av opplysningskrav, deltagelseskrav, mulighet for korrupsjon osv osv.  Det var i oldtiden i Athen dette var populært, og det er nok en grunn til at vi ikke har det i dag.

Alt du nevner her gjelder for parlamentarismen også. Ikke at jeg har erklært meg som en tilhenger av direkte demokrati.

Mulig jeg henger i feil miljø, men de jeg kjenner er rett og slett i mot alt du mener vil bli legalisert: Ser ingen signaler på at dette vil forandre seg, og har som politi heller ikke sett noe av utviklingen du sikter til. God mulig jeg tar feil, men tror sannsynligheten for at du tar feil er nok betraktelig større Undecided
Dette blir for dumt og kunnskapsløst for meg, går ut av denne delen av debatten nå.

Fint at du syns mine meninger er dumme og kunnskapsløse da. Sorry, men som jeg merket i rødt er du politi, og da kan jeg tenke meg at vennene dine har ganske like meninger som deg. Som kjent vil de fleste politifolk at ting skal være ulovlig. Dette er jo selvsagt, da få mennesker vil jobbe med å opprettholde lover de ikke er enige i. En legalisering av nevnte stoffer ville sannsynligvis også gjort deg overflødig, og jeg regner med at du ikke vil bli arbeidsledig. Legg også merke til at jeg ikke mener det er en stor legaliseringsbølge på gang, men det er _tegn_ til en.

Som her: https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ie=UTF-8#hl=no&output=search&sclient=psy-ab&q=legalisere%20hasj&oq=&gs_l=&pbx=1&fp=454e0b19a0a5aee5&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&biw=1366&bih=643

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ie=UTF-8#hl=no&output=search&sclient=psy-ab&q=legalisere%20narkotika&oq=&gs_l=&pbx=1&fp=454e0b19a0a5aee5&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&biw=1366&bih=643

Det er ikke lenge siden dette var komplett uaktuelt og ingen en gang snakket om det.

Nå som også forskningen sier at legalisering vil føre til mindre kriminalitet, ikke flere brukere, og (avhengig av skattlegging)en stor innsparing eller inntjening for staten, så syns jeg ikke en prediksjon om full legalisering innen 2032 er å ta i.


men de jeg kjenner er rett og slett i mot alt du mener vil bli legalisert

Vil også påpeke at det er fullt mulig å være imot rusmidler og samtidig ønske en legalisering.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #382 : 05. juli 2012, 07:25 »
"Som kjent vil de fleste politifolk at ting skal være ulovlig. Dette er jo selvsagt, da få mennesker vil jobbe med å opprettholde lover de ikke er enige i."

Dette er rett og slett ikke en logisk setning:(
Forøvrig jobber jeg ikke innenfor politiet i dag, og har betraktelig flere venner og bekjente utenfor enn innenfor politiet, uten at det har noe å si for sitatet ovenfor.
Mener ikke å være ufin, men vi er på to forskjellige planeter, derfor er det ikke noe poeng å diskutere videre;)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #383 : 05. juli 2012, 07:28 »
"Som kjent vil de fleste politifolk at ting skal være ulovlig. Dette er jo selvsagt, da få mennesker vil jobbe med å opprettholde lover de ikke er enige i."

Dette er rett og slett ikke en logisk setning:(


Hva er ulogisk med denne setningen?

Revisorer vil ha revisjonsplikt, bankansatte vil ha billige lån fra staten, prostituerte vil ha lov til å prostituere seg, aksjemeglere vil ha lavere skatt på aksjehandel, politikere ønsker å være med å bestemme etc. Siden du jobbet med å opprettholde lover, var du tjent med at ting er ulovlig. Siden du har gått tre år på skole for å bli politi regner jeg med at du har tenkt godt igjennom om du faktisk ville jobbe med å opprettholde disse lovene. Folk som har moralske problemer med rusmiddellover jobber nok sjelden som politi. Om ikke du har andre erfaringer?

Forøvrig regner jeg med at vi er på samme planet. Jorden kaller.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #384 : 05. juli 2012, 12:55 »
Den har ingen mening ganske enkelt fordi det er for lite politi til å ta seg av alle de sakene som oppstår ut i fra de lovene som allerede finnes. Derfor er det meningsløst å bare innføre enda flere lover slik at politiet i enda større grad får for mye å gjøre. Da må det ansettes flere folk, i så fall. Hvis lovverket hadde blitt strippet ned, for eksempel til bare å omfatte vold, så hadde det fortsatt vært nok å gjøre, det betyr bare at politiet hadde hatt ressurser til å gjøre en bedre jobb i hvert enkelt tilfelle. Derfor er det fullt mulig og sannsynlig å jobbe som politi og ønske seg færre forbud.

"Politi = uendelig forbudskåt" lurer jeg litt på hvor kommer fra. Fra gata et eller annet sted, tror jeg.

Hvis man for eksempel skal forby kjøp, bruk og oppbevaring av steroider så blir det bare mer arbeid for politiet. Hvis man ikke ansetter flere så betyr det bare at hver enkelt politi får for mye å gjøre eller ender opp med i gjennomsnitt å gjøre en dårligere jobb.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #385 : 05. juli 2012, 13:37 »
Synes det er et fryktelig dårlig argument at lover ikke skal innføres fordi det blir vanskelig å håndheve dem. Lover skal innføres på bakgrunn av hva som er rett eller galt. Håndheving er en helt annen sak. Hvis politiet ikke har ressurser til å få tatt alle som gjør en kriminell handling så betyr ikke dette at loven mot handlingen ikke burde eksistere. Det er bedre at man frykter for å bli tatt og at én blir tatt nå og da enn at ingen blir tatt. Det at det kommer flere lover trenger ikke å bety at politiet får mer å gjøre heller ; ikke i den grad at de må etterforske så mye mer. Det betyr bare at hvis de kommer over noe som blir ansett som kriminelt så kan de ta personene bak. Hadde dopsalg vært lovlig så måtte politiet stått og sett på hvis de så dopsalg finne sted, men hvis det er ulovlig så kan de, hvis de går en promonade og ser dette finne sted arrestere vedkommende på flekken.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #386 : 05. juli 2012, 13:43 »
Det kan bli for mye politi. En del land fungerer nærmest som politistater. Eller hæren styrer og agerer politi. Å innføre lover som overhodet ikke blir håndhevet er et problem, det senker respekten for loven når folk oppdager at det bare er på papiret og det ikke finnes noen reell konsekvens av å bryte den. Sånn som det er i Norge idag der politiet ikke gidder å arrestere tyver selv om fornærmede har fanget tyven selv og tatt ham med til politistasjonen, så må det ansettes flere folk for å ta seg av nye lover. Skal politiet involvere seg mer i dopingproblematikken inkludert i å arrestere eller bøtelegge folk som kjøper/bruker/oppbevarer, så må det mer ressurser og flere folk til, ellers blir det bare tull.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #387 : 05. juli 2012, 14:27 »
Jeg skjønner hva du skriver, men jeg er ikke enig likevel. Jeg synes politiet skulle fått mere myndighet enn hva de har slik at saker ikke blir så fort henlagt pga. bevisets stilling. Dette er grunnen til at de ikke gidder arrestere tyver slik som i ditt eksempel. Det skal alt for mye arbeid til for å bevise ting, småting. Men ettersom ditt eksempel er meget godt så kan det brukes videre ; du mener vel ikke at det skal være lov å stjele? Ettersom fornærmede kan ta tyven på fersk gjerning og politiet ikke gjør noe så betyr det jo at loven ikke opprettholdes og da kan vi vel bare fjerne loven? Nei, selvsagt ikke, eller? Hvis det er lov å stjele så vil vel flere gjøre dette. Vår etikk og moral blir veldig ofte farget av hva loven sier selv om den ikke gjør dette i alle tilfeller. Og etikk og moral er det som er best forebyggende innen kriminalitet og annet som innebærer juks og bedrag. F.eks. er det gode antidopingkontroller i styrkeløft, men den beste antidopingen som er, er styrkeløfternes generelle etiske syn på doping. Vi passer på hverandre fordi vi har sterke holdninger mot dritten selv om man på lavt nivå kan bryte "loven" og dope i en årrekke uten å trenge å bli tatt.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #388 : 05. juli 2012, 15:17 »
Er da bare å oppføre seg som folk så får man ingen grunn til å hate snuten.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #389 : 05. juli 2012, 15:21 »
Jeg skjønner hva du skriver, men jeg er ikke enig likevel. Jeg synes politiet skulle fått mere myndighet enn hva de har slik at saker ikke blir så fort henlagt pga. bevisets stilling. Dette er grunnen til at de ikke gidder arrestere tyver slik som i ditt eksempel. Det skal alt for mye arbeid til for å bevise ting, småting. Men ettersom ditt eksempel er meget godt så kan det brukes videre ; du mener vel ikke at det skal være lov å stjele? Ettersom fornærmede kan ta tyven på fersk gjerning og politiet ikke gjør noe så betyr det jo at loven ikke opprettholdes og da kan vi vel bare fjerne loven? Nei, selvsagt ikke, eller? Hvis det er lov å stjele så vil vel flere gjøre dette. Vår etikk og moral blir veldig ofte farget av hva loven sier selv om den ikke gjør dette i alle tilfeller. Og etikk og moral er det som er best forebyggende innen kriminalitet og annet som innebærer juks og bedrag. F.eks. er det gode antidopingkontroller i styrkeløft, men den beste antidopingen som er, er styrkeløfternes generelle etiske syn på doping. Vi passer på hverandre fordi vi har sterke holdninger mot dritten selv om man på lavt nivå kan bryte "loven" og dope i en årrekke uten å trenge å bli tatt.

Det er åpenbart at tyver bør straffeforfølges og at politiet mangler ressurser til å ta seg av det. Det bør de få etter min mening. Norge er langt i fra å fungere som en politistat. Det kan tenkes at politiet, som andre offentlige instanser, kan trenge å effektiviseres slik at de får mer ut av de ressursene de har men det føler jeg at jeg ikke har nok kunnskap til å uttale meg om.
Tyveri innebærer å gjøre direkte skade i forhold til andre mennesker og bør straffeforfølges. Salg og markedsføring av sterkt avhengighetsskapende og/eller skadelige stoffer bør også straffeforfølges. Narkotika og dopingmidler kommer nok inn under det. Når det gjelder kjøp/bruk så kommer dette inn under eventuelt å gjøre skade på seg selv, og det bør ikke nødvendigvis straffeforfølges. Det kan like gjerne komme inn under holdningsarbeid av forskjellige slag, som du er inne på.
Grunnen til å straffeforfølge (eller bøtelegge) kjøp/bruk blir mer snakk om almennpreventive hensyn der man ser på samfunnet som helhet som viktigere enn individets frihet. Pluss at det er et ledd i å gjøre det vanskeligere for selgerne å lykkes.
Reaksjoner mot dopingbrukere på treningsstudio eller i en sport blir på et litt annet plan, der er det snakk om at man selv velger å delta og da må man i utgangspunktet finne seg i å forholde seg til et mer spesialisert regelverk. For eksempel noe så enkelt som et utstyrsreglement, i tillegg til at det finnes et dopingreglement.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!