Skrevet av Emne: Hva steroidene gjorde med meg!  (Lest 195229 ganger)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #420 : 06. juli 2012, 16:22 »
Forsåvidt artig at du mener du vet nøyaktig hvordan "folket" vil reagere. Du har jo ingen som helst anelse om hvordan det kommer til å gå om vi hadde fått det du referer til som et "fritt samfunn" her.

Nei, jeg kan selvfølgelig ikke se inn i fremtiden. Det var sikkert noen som spurte hvem som skulle jobbe om vi ikke kunne ha slaver lengre for noen hundre år siden. Det var ingen som kunne svare på hvordan verden ville se ut om 200 år da.

Husk at et fritt samfunn også betyr at jeg står fritt til å angripe deg i huset ditt med min egen private sikkerhetshær fordi jeg kan og vil.

Det kan du nå også.


Hva med de som blir syke? Finnes hundretusenvis av mennesker med skyhøy kredittkortgjeld i landet vårt, voksne folk som ikke evner å styre egen økonomi overhodet. Tror du de samme menneskene får gode økonomiske evner over natten i et fritt samfunn, eller kommer de til å blåse det de har på dyre biler og ferie som før og "satse på at de ikke trenger livvakter eller at de ikke blir syke?"

Hva med dem? Du mener man må ha på plass tvangsinstitusjoner for å hjelpe syke mennesker? Eller tvangsinstitusjoner som bestemmer at du ikke kan ta opp kreditt? Hva vil du frem til?

Hva skjer så når en bedrift som konkurrerer med mine produkter begynner å selge seg inn i markedet, slik at jeg taper penger. Er jeg fortsatt så lykkelig at jeg ikke gjør noe med det, til tross for at det ikke er noen regler her?

Hvem har sagt at det ikke er noen regler her?

Vil også påpeke at jeg føler det er et paradoks at absolutt, uten noe form for unntak, utelukkende er folk som røyker jevnlig tjall som er for slike frie samfunn. Jeg tror derfor at dette handler mest om at man ønsker seg en tilværelse hvor man kan være stein hele dagen og unngå paranoian det er å kanskje bli tatt, samt at det ville vært "sykt fett" å kjøpe hurrasigaretter på Rema 1000.

Jeg tror du blander anarkikapitalister/voluntaryists med gammelanarkistene/blitzere.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #421 : 06. juli 2012, 17:01 »
Men Somalia er ikke akkurat det herligste landet i verden i følge Wikipedia...
"Somalia has been characterized as a failed state and is one of the poorest and most violent states in the world."

Jeg tror ikke at 20 år med anarki har gjort underverker med landet... Kjenner et par somaliere og de sier at landet er i fullstendig kaos og at folk flest kjenner seg veldig utrygge der. Det er vel også det landet i verden som flest mulig prøver å rømme fra.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #422 : 06. juli 2012, 17:14 »
I Somalia har enkelte funnet ut at det beste stedet i byen å holde til er i det lokale fengslet, for der får de mat og det finnes en form for sikkerhet. Ihvertfall var det sånn for 5-10 år siden. Jeg leste en avisreportasje om det da, nemlig. Snakk om å stikke av fra anarkiet og inn i "myndighetenes trygge favn"....

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #423 : 06. juli 2012, 18:51 »
Men Somalia er ikke akkurat det herligste landet i verden i følge Wikipedia...
"Somalia has been characterized as a failed state and is one of the poorest and most violent states in the world."


Selvfølgelig er det en "failed state". Allikevel skylder dere på anarki what

Også fra Wikipedia: Somalia's public healthcare system was largely destroyed during the ensuing civil war. As with other previously nationalized sectors, informal providers have filled the vacuum and replaced the former government monopoly over healthcare, with access to facilities witnessing a significant increase.[158] Many new healthcare centers, clinics, hospitals and pharmacies have in the process been established through home-grown Somali initiatives.[158] The cost of medical consultations and treatment in these facilities is low, at $5.72 per visit in health centers (with a population coverage of 95%), and between $1.89–$3.97 per outpatient visit and $7.83–$13.95 per bed day in primary through tertiary hospitals.[159]

Comparing the 2005–2010 period with the half-decade just prior to the outbreak of the conflict (1985–1990), life expectancy actually increased from an average of 47 years for men and women to 48.2 years for men and 51.0 years for women.[160][161] Similarly, the number of one-year-olds fully immunized against measles rose from 30% in 1985–1990 to 40% in 2000–2005,[160][162] and for tuberculosis, it grew nearly 20% from 31% to 50% over the same period.[160][162] In keeping with the trend, the number of infants with low birth weight fell from 16 per 1000 to 0.3, a 15% drop in total over the same timeframe.[160][163] Between 2005–2010 as compared to the 1985–1990 period, infant mortality per 1,000 births also fell from 152 to 109.6.[160][161] Significantly, maternal mortality per 100,000 births fell from 1,600 in the pre-war 1985–1990 half-decade to 1,100 in the 2000–2005 period.[160][164] The number of physicians per 100,000 people also rose from 3.4 to 4 over the same timeframe,[160][162] as did the percentage of the population with access to sanitation services, which increased from 18% to 26%.[160][162]

Higher education in Somalia is now largely private. Several universities in the country, including Mogadishu University, have been scored among the 100 best universities in Africa in spite of the harsh environment, which has been hailed as a triumph for grass-roots initiatives.[183]

According to the CIA and the Central Bank of Somalia, despite experiencing civil unrest, Somalia has maintained a healthy informal economy, based mainly on livestock, remittance/money transfer companies and telecommunications.[2][29] Due to a dearth of formal government statistics and the recent civil war, it is difficult to gauge the size or growth of the economy. For 1994, the CIA estimated the GDP at $3.3 billion.[185] In 2001, it was estimated to be $4.1 billion.[186] By 2009, the CIA estimated that the GDP had grown to $5.731 billion, with a projected real growth rate of 2.6%.[2] According to a 2007 British Chambers of Commerce report, the private sector also grew, particularly in the service sector. Unlike the pre-civil war period when most services and the industrial sector were government-run, there has been substantial, albeit unmeasured, private investment in commercial activities; this has been largely financed by the Somali diaspora, and includes trade and marketing, money transfer services, transportation, communications, fishery equipment, airlines, telecommunications, education, health, construction and hotels.[187] Libertarian economist Peter T. Leeson attributes this increased economic activity to the Somali customary law (referred to as Xeer), which he suggests provides a stable environment to conduct business in.[157]

The Central Bank of Somalia indicates that the country's GDP per capita is $333, which is lower than that of Kenya at $350, but better than that of Tanzania at $280 as well as Eritrea at $190 and Ethiopia at $100.[29] However, the CIA puts Somalia's GDP per capita at $600.[2]

Som nevnt må man se Somalia i sammenheng. Somalia må sammenlignes opp mot afrikanske stater, hovedsaklig naboland. Å forvente at Somalia skal sprette opp på norsk standard bare fordi staten kollapser er tull.

Grunnen til at det er så mange som har rømt og rømmer fra Somalia er krig mellom islamister og den somaliske staten med Kenya som alliert. Gjett hva de kriger om? Kontroll over statsapparatet.

Jeg er ikke så dum at jeg ikke skjønner at det er en umulighet å bare fjerne statsapparatet og forvente at ting skal gå helt smuud. Det jeg heller tar sikte på(som de fleste som deler mine meninger også tar sikte på) er at folk flest skal få en moralsk forståelse av hva staten egentlig er, og at staten med det sakte men sikkert vil forsvinne av seg selv.

Jeg tror ikke at 20 år med anarki har gjort underverker med landet... Kjenner et par somaliere og de sier at landet er i fullstendig kaos og at folk flest kjenner seg veldig utrygge der. Det er vel også det landet i verden som flest mulig prøver å rømme fra.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_net_migration_rate

Nesten, men det virker ikke som et bra mål på hvordan det er i et land. Legg for eksempel merke til at Zimbabwe er et populært land. Det betyr ikke at det er et bra(eller dårlig) land.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #424 : 06. juli 2012, 18:56 »
I Somalia har enkelte funnet ut at det beste stedet i byen å holde til er i det lokale fengslet, for der får de mat og det finnes en form for sikkerhet. Ihvertfall var det sånn for 5-10 år siden. Jeg leste en avisreportasje om det da, nemlig. Snakk om å stikke av fra anarkiet og inn i "myndighetenes trygge favn"....

I byen ja. Der det er krig. På landsbygde går det som oftest fredelig for seg da de fleste somaliere er nomader.

"I Norge har enkelte funnet ut at det beste stedet i byen å holde til er i det lokale fengslet, for der får de mat og det finnes en form for sikkerhet. Ihvertfall var det sånn for 5-10 år siden. Jeg leste en avisreportasje om det da, nemlig. Snakk om å stikke av fra samfunnet og inn i "myndighetenes trygge favn"...." Ser du hva jeg gjorde der? Ikke at dette er relevant.

Har du noe imot frivillighet spurte jeg deg om i stad. Baserer du forholdene dine på tvang?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #425 : 06. juli 2012, 18:59 »
Hva skjer når man lar være å tvinge folk som er interessert i å sko seg på de andres bekostning ? For eksempel ved å selge og markedsføre heroin, steroider o.l. til alt og alle og gjennom alle tenkelige kanaler, som nevnt i en tråd under denne. Og det er et ganske mildt eksempel i settingen "et anarki".



Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #426 : 06. juli 2012, 19:00 »
Jo da, sikkert mye bra med Somalia også...

Men poenget er jo det at anarki medfører utrygghet. Selvsagt var jo hele nordafrika ustabilt fra starten av, og det gjør det enda mer utsatt for angrep fra ekstremister. Uten en sterk stat vil terroristene herje.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #427 : 06. juli 2012, 19:21 »
Hva skjer når man lar være å tvinge folk som er interessert i å sko seg på de andres bekostning ? For eksempel ved å selge og markedsføre heroin, steroider o.l. til alt og alle og gjennom alle tenkelige kanaler, som nevnt i en tråd under denne. Og det er et ganske mildt eksempel i settingen "et anarki".

Som nevnt før er privat eiendomsrett en viktig del av lovutforminger i et fritt samfunn. Jeg bestemmer hvilke lover som gjelder på min eiendom, såfremt jeg ikke har gjort en avtale med politiet eller mine naboer etc. Om du lar barna dine se på min Tv-kanal, gå på min gate, eller høre på min radiokanal, så kan det hende at de vil bli eksponert for heroinreklame. Ønsker du å være fri for heroinreklamer mener jeg at du ikke har noen rett til å hindre min fredfulle reklamering. Men du kan evt. boikotte TV-kanalen min og flytte til "Heroinfri" som er et bokompleks for sånne som deg. Evt. kan det like så godt hende det er jeg som må flytte ettersom folk har sluttet å se på TV-stasjonen min og jeg ikke har råd til å bo der lenger. Det er mange måter du kan påvirke meg på uten å bruke vold.

Men som vi har vært inne på før så vil en mer åpenlys reklame for disse stoffene være mye bedre enn "pusher"-reklamen som pågår når denne typen stoffer er ulovlig.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #428 : 06. juli 2012, 19:23 »
Det krever skatteinntekter eller eventuelt private selskaper som konkurrerer om å håndheve alt det der og som har medlemmer/kunder.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #429 : 06. juli 2012, 19:25 »
Jo da, sikkert mye bra med Somalia også...

Men poenget er jo det at anarki medfører utrygghet. Selvsagt var jo hele nordafrika ustabilt fra starten av, og det gjør det enda mer utsatt for angrep fra ekstremister. Uten en sterk stat vil terroristene herje.

Staten som eksisterte før borgerkrigen medførte nok også utrygghet. Og de som styrte den var nok like mye terrorister som Al-Shabab.

For å oppsummere. Somalia var dritt under totalitært styre, og er litt mindre dritt under krigsherrestyre+anarki noen steder. Nå er Somalia på vei til å bli en stat igjen og da kan jeg avrunde med mitt poeng: At Somalia er et dårlig eksempel å bruke for å kritisere anarkisme.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #430 : 06. juli 2012, 19:26 »
private selskaper som konkurrerer om å håndheve alt det der og som har medlemmer/kunder.

Ja. Se på det som et statsmarked. Du har f.eks. 10-20 lovpakker som du kan velge deg å følge istedenfor å måtte flytte til Thailand, eller Somalia for å få mer frihet kan du bare bytte engasjement.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #431 : 06. juli 2012, 19:27 »
Og så blir det konflikt mellom interessene til de forskjellige selskapene og så krig.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #432 : 06. juli 2012, 19:31 »
Og så blir det konflikt mellom interessene til de forskjellige selskapene og så krig.

Hvorfor skulle det bli det? Krig er dyrt. Den eneste grunnen til at stater har råd til krig er fordi de har en sentralbank som kan trykke penger.

Se for deg at ditt sikkerhetsselskap truer med å starte krig. Du liker ikke krig. Fortsetter du å være kunde? Hvor mange ville ikke sluttet å betale skatt(hvis de hadde valget) i Norge om Staten plutselig bestemte seg for å invadere Danmark?

Edit: Norge og Sverige har forskjellige lover og vi lever sammen i fred og utveksler fanger hele tiden. Norge og Sverige er to Lovbedrifter med hvert sitt geografiske monopol, og har levd i fred i hundre år. Ikke nøyaktig det samme, men en illustrasjon.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #433 : 06. juli 2012, 19:40 »
Verdensherredømme og verdensmonopol er både lukrativt og det gjør også at interessekonfliktene opphører, iallfall evnen til å hevde andre interesser.

Se på Nord-Korea. Der kan eliten enkelt meie ned all motstand og grafse til seg alle godene som befolkningen/slavene produserer. Folk der er ikke først og fremst hjernevasket, de er først og fremst terrorisert til passivitet. Kim-et-eller-annet ruler og det er det.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hva steroidene gjorde med meg!
« #434 : 06. juli 2012, 19:55 »
Verdensherredømme og verdensmonopol er både lukrativt og det gjør også at interessekonfliktene opphører, iallfall evnen til å hevde andre interesser.

Se på Nord-Korea. Der kan eliten enkelt meie ned all motstand og grafse til seg alle godene som befolkningen/slavene produserer. Folk der er ikke først og fremst hjernevasket, de er først og fremst terrorisert til passivitet. Kim-et-eller-annet ruler og det er det.

Ja. Skulle dette være et argument for eller imot anarki?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!