Skrevet av Emne: Dramahistorier jfr. "hva steroidene gjorde med meg"-tråden  (Lest 3248 ganger)

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

hehe....fint at du har gjort deg opp noen tanker om hvordan man redder menneskeheten fra ondskap som empati og medfølelse, men du aner jo ikke hva du prater om og slenger rundt deg med usammenhengended ord og utrykk i ett forsøk på å sette sammen noe som gir mening.

Lykke til!
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

hehe....fint at du har gjort deg opp noen tanker om hvordan man redder menneskeheten fra ondskap som empati og medfølelse, men du aner jo ikke hva du prater om og slenger rundt deg med usammenhengended ord og utrykk i ett forsøk på å sette sammen noe som gir mening.

Lykke til!

Lykke til? Fin form for hersketeknikk. Kom gjerne med motargumenter istedet for å ødelegge posten med dårlig retorikk. Synd hvis du ikke forstår det jeg sier. Jeg er åpen for diskusjon, du er åpenbart bare ute etter å ødelegge debatten. Respekterer dine meninger, men enten får du svare skikkelig eller la være..



Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009



(Skjønner forresten ikke hvorfor 79-tønna er uenig i avsnittet om Hawking Wink )
Han er pretensiøs:
http://www.blinkx.com/video/ricky-gervais/fr8AFS3uuZdtOSYOftuhuA
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Hva får folk til å føle sympati overfor folk med "Oh, my pity life"-historier?

Videre elsker de å føle empati overfor andre folk med et livsdrama. De kan identifisere seg i denne personens kamp mot egen identitet og ego. Det er nærmest underholdning, der de sitter der med chipsposen og føler medfølelse.

I mine øyne er dette en samfunnssykdom. TV-serier blir bygd på denne sykdommen, og penger blir sugd ut av folk. Folk blir belønnet for å gråte over drama, og sammen gråter de med sine historier som forsterker hverandre.

Jeg er langt på vei enig i det du skriver, men ser ikke helt at penger blir sugd ut av folk. Det er for eksempel ingen tvang å se på tv, det er høyst frivillig.

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Jeg er langt på vei enig i det du skriver, men ser ikke helt at penger blir sugd ut av folk. Det er for eksempel ingen tvang å se på tv, det er høyst frivillig.

Reklame finansierer disse tv-seriene. Folk kjøper produktene det reklameres for. Det at det er frivillig er sant, men pengene blir på en måte sugd ut av folk ved at egoet deres blir lokket til å se på. Se på Paradise Hotel f.eks, mange som egentlig ikke vil se på dette, men som gjør det likevel pga egoets trang til å se andres ego og identiteter i full klinsj. De som ikke blir lokket til dette styrer jo selvsagt unna og får sine penger spart.. 
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Du blander jo snørr og bart her. Temaet i seg selv var i utgangspungtet ett godt valg. Men når du surrer sammen reality tv-, personlighetslidelser, kapitalismen, ego, identitet og ett naturlig følelsesliv sammen med dine egne tanker om hvor lett man kan snu noe negativt til noe postitivt så blir det rotete og vanskelig å følge. Og alle utsagnene dine om ego og identitet virker usammenhengende, og det virker ikke som om du helt vet hva det betyr. At du kommer med en løsning er jo i og for seg bra, men det er stor forksjell på teori og praksis.....i ett forsøk på å endre noe så må du ta utgangspungt i hvordan virkeligheten er, ikke hvordan du mener den bør være. Virkeligheten er foreløpig sånn at mange opplever ting som er vanskelig å takle, noe føler for å snakke mer om det enn andre, og hadde du tatt deg tid til å prate med noen så hadde du sett at det faktisk ikke er så lett å skape motivasjon for endring, eller snu fra negativ til positiv. Det krever nettopp ofte empati og medfølelse, at noen gidder å lytte. Når du da lanserer dine tanker og teorier, og i mine øyne ikke viser noen innsikt i det du prøver å formidle, så skriver jeg litt i tråden din;-)

Og når du først går så hardt ut i åpningsinnlegget ditt, så får du tåle kritiske synspungter uten å være hårsår
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Tråden "hva steroidene gjorde med meg" ble ikke laget for at trådstarteren skulle vite at andre føler med han. Den ble laget med det ene ønske at andre ikke skal gå i samme felle som han. Og siden han ikke er ute etter empati synes jeg det er dumt at du retter fokuset bort fra det og prøver å se så mye negtivt i innlegget hans.
Når han velger å brette ut om de store feilene han har gjort i livet, slik at andre skal kunne lære av hans feil burde du ikke hakke ned på han, men vise respekt!

Utlogget lysbringeren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Hehe, jeg føler meg langt på vei truffet av kritikken. Tidligere kunne man nyte godt av onsdagsfilmen på Tv norge for å tilfredsstilt sitt behov. Nå kan man lese "min vei til fortapelsen takket være steroider" og lignende historier på TF. Ved å bruke s- ordet er man jo også garantert hundrevis av treff.  Mange av oss (meg selv inkludert) er nok kikkere, og vi tenner på sosialporren. Overalt kan vi skue den, i ukeblad, på tvfilmer og serier, og selvfølgelig her. Sprøtt egentlig, hvis en fremmed person setter seg ved siden av deg på trikken og begynner å legge ut om livet sitt, så flytter man seg diskret, eller tar på seg en forstående mine. Men her på TF så surfer man gjennom innlegg etter innlegg for å se om noen har lagt ut noen saftige kjøttbein av en mislykket tilværelse.  Hva er det som driver oss? Nysgjerrighet? Ønsket om å få se inn i en annens tilværelse? Kjedsomhet? Jeg personlig tror det er mer som Nirvana synger:  "Here we are now, entertain us". I tidligere kulturer kunne du spise brød, og se gladiatorer sloss mot hverandre og mot ville dyr i ringen. Idag vil vi ikke bare se blodet, vi vil  også vite de innerste tankene, følelsene og livshistorien til de som er i arenaen. Eller til de som setter bol for å bli vellykkede, og de som ruser seg fordi de ikke klarte å bli alt de drømte om og håpet på.
Men kjenner du ikke selv hvordan du blir sugd inn i historiene? Akkurat som det er deg det angår? Når du kjenner frustrasjonen og forargelsen stige i brystet. Eller du gråter en skvett når hovedpersonen ikke får dama. Har du aldri nikket anerkjennende når hovedpersonen skjønner moralen med sitt eget liv? Hvis ikke så har du mye å se frem til. Nei Heato 85, inviter deg inn i fremmede menneskers mest private sirkler. Tilfredsstil ditt vitebegjær når de tar oss inn bak lukkede dører i sitt sinn. Først da vil du skjønne hvorfor vi andre sitter spikret:-)

Forøvrig et meget godt innlegg- Honnør.
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" Benjamin Franklin


"Alt under 100 kg er femi" Tommy Steine

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Du blander jo snørr og bart her. Temaet i seg selv var i utgangspungtet ett godt valg. Men når du surrer sammen reality tv-, personlighetslidelser, kapitalismen, ego, identitet og ett naturlig følelsesliv sammen med dine egne tanker om hvor lett man kan snu noe negativt til noe postitivt så blir det rotete og vanskelig å følge.

Det at det for deg er rotete og vanskelig å følge, kan være din egen evne til å ta til deg informasjon eller min evne til å formidle informasjon. Hvis du ikke klarer å følge min argumentasjon så har du kanskje ikke så gode forutsetninger for å argumentere i mot? Hvis noe er uklart så kan du spør. Jeg er av den oppfatning at budskapet kommer klart og tydelig frem for de aller fleste her.

Og alle utsagnene dine om ego og identitet virker usammenhengende, og det virker ikke som om du helt vet hva det betyr.

Skulle tatt seg ut om jeg ikke visste hva det betydde når det er hovedessensen i hele posten. Synd at det virker slik for deg, henviser til informasjonshåndtering over.

At du kommer med en løsning er jo i og for seg bra, men det er stor forksjell på teori og praksis.....i ett forsøk på å endre noe så må du ta utgangspungt i hvordan virkeligheten er, ikke hvordan du mener den bør være.

Jeg foreslår ikke endring med utgangspunkt i hvordan jeg mener virkeligheten bør være. Hvordan virkeligheten for deg er, kommer an på hvordan du oppfatter virkeligheten. Folk oppfatter virkeligheten gjennom sin egen identitet, identiteten ER deres virkelighet. Identiteten inneholder historier fra fortiden, både positive og negative. Enkelte velger å ri på negative historier fra fortiden og skape sitt livsdrama, og forsterke det gjennom historiefortelling eller deltakelse i tv-program. Tar man utgangspunkt i nåværende øyeblikk, uten å fokusere på fortiden eller investere hele sin oppfatning av seg selv i sin bygde identitet, er selvkonstruerte drama borte vekk.

Virkeligheten er foreløpig sånn at mange opplever ting som er vanskelig å takle, noe føler for å snakke mer om det enn andre, og hadde du tatt deg tid til å prate med noen så hadde du sett at det faktisk ikke er så lett å skape motivasjon for endring, eller snu fra negativ til positiv. Det krever nettopp ofte empati og medfølelse, at noen gidder å lytte. Når du da lanserer dine tanker og teorier, og i mine øyne ikke viser noen innsikt i det du prøver å formidle, så skriver jeg litt i tråden din;-)

Det er her forskjellen ligger. Det er forskjell på å snakke med andre på en løsningsorientert måte, og på en fortelle-drama-vil-ha-sympati – måte.

Det krever nettopp ofte empati og medfølelse, at noen gidder å lytte.

Nei, dette vil forsterke historien og personen vil få styrket sin identitet i negativ retning gjennom hvordan andre ser på en. Opplysning om mekanismer som foregår derimot, tar problemet med roten. 


Og når du først går så hardt ut i åpningsinnlegget ditt, så får du tåle kritiske synspungter uten å være hårsår

Ser ikke hvor jeg har vært hårsår? Det at jeg oppfattes hårsår av deg, kan begrunnes med at du du håndterer informasjonen jeg gir og plasserer den under kategorien ”hårsår” ut fra egen erfaring. Eventuelt at din sinnsstemning farger oppfattelsen din av andre. Det kan være mange grunner. Så vidt jeg kan se så svarer jeg saklig på dine argumenter..

Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Det er på det mellom-menneskelige plan du viser hull i kunnskapen din. At du er løsningsorientert er èn ting, og snu tankegangen til en som er på bunn er noe helt annet. Det nytter ikke å slenge ei blekke på bordet som med en setning forteller hvor enkelt ting er, for å snu noe negativt til noe positivt trenger mange ett tupp i ræva ja. Men for de aller fleste mennesker så er det sånn at de ikke evner å se seg selv utenfra, noe som ofte hindrer dem i å løse sine problemer. Og hvis du skal kunne bidra så må du sette deg inn i hvordan de har det og hvorfor, så kan du gjenfortelle det for å vise at du har forstått det. Ved å vise empati og evnen til å lytte så kommer du faktisk i posisjon til å kunne gi denne personen ett tupp i ræva, og ved opplevelsen av mestring så klarer de kanskje resten av veien selv. I fremtiden består kanskje verden av supermennesker som deg, som klarer alt selv, men akkurat nå så er ikke det virkeligheten og det må du forholde deg til.

Ting er mye mer nyansert en det du prøver å formidle i ditt innlegg.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!