Skrevet av Emne: "20 minytters treningsøkt med manualer"  (Lest 1836 ganger)

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

"20 minytters treningsøkt med manualer"
« : 02. juni 2009, 00:04 »
Tenkte jeg skulle begynne å trene igjen i sommer, men ser ikke ut til at jeg får tid til det pga mye jobbing.

Men så så jeg denne: http://www.iform.no/pub/art.php?id=35
Synes den virket grei. For dette er noe jeg kan gjøre hjemme og det tar ikke så lang tid.

Er 177cm elns og veier rundt 70kg, så jeg trenger å legge på meg litt.
Bryr meg mest om å få litt mer volum i musklene og legge på meg litt. Styrken gir jeg litt faen i egentlig.

Kostholdet er bra, men kan alltids bli bedre, men det skal jeg lett greie og forandre litt på.

Vil dette programmet funke bra til sommeren? Noe som burde forandres med tanke på ønskene mine?

PS. Forventer ikke å bli en kjempe til høsten, vet at ting tar tid osv. Men vil helst se litt framgang så jeg blir fristet til å fortsette å trene.

Utlogget preboa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

Sv: "20 minytters treningsøkt med manualer"
« #1 : 02. juni 2009, 09:54 »
Hvor mye vekter har du? Hvis du maks får 10kg på hver hantel, vil du nok ikke komme så veldig langt..
Er heller ingen underkroppstrening o,O

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: "20 minytters treningsøkt med manualer"
« #2 : 02. juni 2009, 10:12 »
Manualer av typen du kjøper på sportsbutikkene er et meget bra redskap for styrketrening. Jeg har et par selv, en stang og en benk (som også kan brukes som knebøystativ) og har alt utstyret jeg trenger. Du bør kjøpe inn en haug men vektskiver, kan kjøpes billig på obs el sportsbutikker. Kjøp fra 2.5 kg opp til 10kg (jeg har 15 og 20 kg skiver også). På denne måten kan du fint variere vekta på manualene, de få kiloene som følger med i kofferten holder ikke lenge skal jeg love deg. Jeg får nå ca 70 kg på hver av manualene hvis jeg ønsker det...

Det så ut til å være mange fine øvelser i artikkelen du linka til. Men kjøp deg en benk og et knebøystativ/benkstativ, alt du trenger Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

Sv: "20 minytters treningsøkt med manualer"
« #3 : 02. juni 2009, 14:23 »
Tenkte å kjøpe manualer fra XXL eller noe. Å kjøpe inn en haug med skiver.

Har funnet en benk jeg vil ha, med alt jeg trenger, men har ikke penger til den enda, så kjøper den etter sommeren, og begynner litt mer seriøst da Wink Derfor trenger jeg jo en del forskjellige vekter uansett.

Forresten, noen som vet om en billig plass hvor jeg kan kjøpe hantler og skiver? Ble 1600kr bare for vektene på XXL. (Alt fra 1kg til 15kg x 4)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: "20 minytters treningsøkt med manualer"
« #4 : 02. juni 2009, 16:13 »
Billigste jeg vet om er på coop-obs (tromsø). Intersport etc selger også.

Jeg klarer meg med skiver med smalt hull i, tror det heter 25mm skiver. Motsatsen er olymiske skiver og stenger, men dette er myyye dyrere og verre å få tak i. Til hjemmebruk klarer jeg meg med smale stenger og skiver. Jeg klarer å løfte ca 5-10 kg mer på olympiske stenger, og å likerjeg  å ha litt mer inne når jeg gjestetrener på gymmen Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

Sv: "20 minytters treningsøkt med manualer"
« #5 : 02. juni 2009, 17:38 »
Ok. Takk skal du ha Smiley
Skal se litt rundt på diversje butikker som selger sånt, å se hva jeg finner.

Tenkte også jeg skulle kjøpe meg en boks med protein pulver og karbo. Sånn at jeg er sikker på at jeg får i meg nok mat/proteiner.
Leste litt i går at det er viktig å få i seg karbohydrater etter trening, så da kan jo putte litt karbo i proteinshaken.

Har også en weigth gainer stående. Fungerer den på samme måte eller?
Og hvordan blir det når jeg tar en weigth gainer når jeg kun får trent deler av kroppen? Kan se for meg at jeg legger på meg mye mer fett da? Eller går alt sammen til å reparere muskelene?

Utlogget TBF

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 778
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 778

Sv: "20 minytters treningsøkt med manualer"
« #6 : 02. juni 2009, 19:33 »
En gainer er karbo blanda med protein, så den fungerer på samme måte og er helt konge etter trening.
Norgesmester i grep -90 2011.

Sterkmanntrening

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: "20 minytters treningsøkt med manualer"
« #7 : 02. juni 2009, 20:49 »
Mat trenger du masse av for å bli stor! Bare å spise masse mat, kjøtt og fisk, karbohydrater og fett. Trening krever kalorier, mer enn du tror. Gainer funker bra rett etter trening sammen med proteinpulver.

Blir du fort tjukk så kan det lønne seg å styre unna gainer resten av dagen. Jeg tar en proteinshake morgen og kveld.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

Sv: "20 minytters treningsøkt med manualer"
« #8 : 03. juni 2009, 16:02 »
Mat trenger du masse av for å bli stor! Bare å spise masse mat, kjøtt og fisk, karbohydrater og fett. Trening krever kalorier, mer enn du tror. Gainer funker bra rett etter trening sammen med proteinpulver.

Blir du fort tjukk så kan det lønne seg å styre unna gainer resten av dagen. Jeg tar en proteinshake morgen og kveld.
Ja vet jeg trenger mye mat.
Men hva skal jeg gjøre de dagene jeg ikke trener da? Skal jeg ta en gainershake da også? Eller kanskje jeg bare skal ta en proteinshake de dagene og protein + gainer de dagene jeg trener?

Ja jeg vil bli litt større, men vil bli markert osv, så vil ikke legge på meg så mye fett på magen osv. (Vet også at dette programet bare er sånn halvveis, men blir benk eller treningsstudio til høsten)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: "20 minytters treningsøkt med manualer"
« #9 : 03. juni 2009, 16:23 »
Ja vet jeg trenger mye mat.
Men hva skal jeg gjøre de dagene jeg ikke trener da? Skal jeg ta en gainershake da også? Eller kanskje jeg bare skal ta en proteinshake de dagene og protein + gainer de dagene jeg trener?

Ja jeg vil bli litt større, men vil bli markert osv, så vil ikke legge på meg så mye fett på magen osv. (Vet også at dette programet bare er sånn halvveis, men blir benk eller treningsstudio til høsten)
Jeg kan egentlig ikke så mye om kosthold... Jeg er mest opptatt av å få i meg nok mat for å bli sterk... Kaloribehov ol står det masse om under seksjonen for kosthold i forumet, se også om kosttilskudd. Les noen kvelder der så blir du nok fin skal du se Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!