Skrevet av Emne: elektriker vg2 eksamen  (Lest 6573 ganger)

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
elektriker vg2 eksamen
« : 07. juni 2009, 19:02 »
kan noen hjelpe meg litt med forbredelse til elektriker vg2 eksamen? jeg fikk tre emner;
- praktisk varmekabel
- praktisk brannalarm noby first 208
- spørsmål muntlig: håndtering av støyproblemer med bruk av frekvensomformer

* ved varmekabel har jeg enlinje, flerlinje, ei skisse, utrekning og en sluttkontroll uten målinger selvfølgelig
* ved den pratiske brannalarmen så har vi fått ett skjema vi skal koble etter, men videre ut ifra det så forstår jeg egentlig ikke hvordan jeg skal forbrede meg..for koblinga har jeg i hode fra før..
* og ved spørsmålet så har jeg lagt vekt på at det sendes ut veldig mye elektromagnetisk støy fra ledningene som blir brukt, slik som forstyrrer bilradioer og andre elektromagnetiske mottakere..at kappen må være skikkelig "tett" og solid for bruken..

noen som har innspill?

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: elektriker vg2 eksamen
« #1 : 07. juni 2009, 19:28 »
Hva med risikovurdering? Er vel en del som kan gjøres på forhånd der.

Forresten snodig at dere har tverrfaglig praktisk del. Vi kommer bare opp i et av programfagene på den praktiske biten. Feks. varmekabler og downlights etc..

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: elektriker vg2 eksamen
« #2 : 07. juni 2009, 19:38 »
Hva med risikovurdering? Er vel en del som kan gjøres på forhånd der.
jo..ja..sant nok, men det tar jeg bare på sparket, ser ann hvordan lokalet ser ut etc.
Sitat
Forresten snodig at dere har tverrfaglig praktisk del. Vi kommer bare opp i et av programfagene på den praktiske biten. Feks. varmekabler og downlights etc..
hehe, trodde alle hadde det likt, men det går visst følge fylketsgrensene forskjellig tenker jeg..

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: elektriker vg2 eksamen
« #3 : 07. juni 2009, 19:43 »
Ser ut som du har kontroll i grunn. Eneste jeg kommer på du mangler er vel kursfortegnelse. Men på et så lite anlegg er vel ikke det store jobben...

Skal forøvrig også ha eksamen i elenergi vg2 i morgen.

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: elektriker vg2 eksamen
« #4 : 07. juni 2009, 19:49 »
Ser ut som du har kontroll i grunn. Eneste jeg kommer på du mangler er vel kursfortegnelse. Men på et så lite anlegg er vel ikke det store jobben...
vel..kursfortegnelse kan jeg heller tenke meg er viktig på ett generelt rom og fordelingsanlegg..men varmekabel, det også kan jeg ta muntlig Tongue men takker for omtanke Wink
Sitat
Skal forøvrig også ha eksamen i elenergi vg2 i morgen.
lykke til, hva slags emne har du?

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: elektriker vg2 eksamen
« #5 : 07. juni 2009, 22:07 »
vel..kursfortegnelse kan jeg heller tenke meg er viktig på ett generelt rom og fordelingsanlegg..men varmekabel, det også kan jeg ta muntlig Tongue men takker for omtanke Wink lykke til, hva slags emne har du?

Oja så du får ferdig skap altså?

Jeg har automatiseringssystemer. Litt usikker på hva slags oppgave det blir, på forberedelsen stod det en med en garasjeport som skulle opp og ned med endebrytere og kanskje ved hjelp av PLS. Enkle greier uansett hehe.

Lykke til selv. Wink

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: elektriker vg2 eksamen
« #6 : 08. juni 2009, 09:40 »
Oja så du får ferdig skap altså?
nei, de som fekk det måtte planlegge mykje meire enn det eg måtte..nemlig varmekabel Wink

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!