Skrevet av Emne: Hva er feil?  (Lest 4049 ganger)

Utlogget Blækfæt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Hva er feil?
« #15 : 04. juni 2009, 12:58 »
Hva er egentlig poenget og problemet da? Ja jeg har lest at du vil ned i vekt. Jeg har også lest at du tror du går på kcal underskudd, men ikke går ned i vekt. Jeg konkluderer med at du spiser for mye da dette er den eneste LOGISKE sluttningen å ta. Hva er det egentlig du lurer på? Om du har treg forbrenning? Sorry, du har helt rett, jeg aner tydeligvis ikke hva du spør om.
Unskyld at jeg ler, men det gjør jeg faktisk bak skjermen her Smiley

Hva er problemet? Jeg kutter i kcal og går opp i vekt. Jeg hadde en stabil vekt med svak nedgang før. Du sa tidligere dette skydes at jeg brukte mere kalorier før. Forklar meg da hvorfor
jeg brukte mere kalorier før når eneste endringene jeg har gjort er å trene mer og redusert kcal forbruk.

Jeg er fullstendig klar over at man må forbrenne mer enn man konsumerer. Da hjelper det svært lite at du sier "Sorry Mac, du bruker mindre kcal enn du spiser."

Jeg sier noe oppleves mot normalt av hva som de fleste her vet. Og jeg spør hvorfor. Da kan du ikke komme med slike svar du har gjort.

Hva med f.eks:
-Du har kanskje hatt en virusinfeksjon som har gjort at kroppen forbrente mer i den perioden du spiste mere kcal
-Du spiser for lite nå, og kroppen stiller seg inn på minimum forbrenning.


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hva er feil?
« #16 : 04. juni 2009, 13:01 »
Går du opp i vekt er det flere potensielle grunner for dette når økningen tross alt er så liten som den du beskriver.

1) Du har justert kostholdet ditt til mer karbohydrater? Du holder mer vann og går opp i vekt på kort sikt.

2) Andre forhold i kostholdet ditt som gjør at du holder mer vann?

3) Du spiser faktisk mer enn du forbruker.

Du beskriver at du spiser mindre, men beskriver du absolutt alt du spiser? Ingen form for energidrikk e.l.? Min  mening er at det lille du spiser faktisk er skremmende lite, og svært karbohydratdominert, så jeg tipper mest på at du for en kort periode holder på mer vann enn tidligere, samt at underskudd kanskje ikke er så stort alikevel. Husk at 200 kcal i minus pr. dag er 1400 kcalorier pr uke, eller 5 uker før du har gått ned 1 kg. Skal små andre variasjoner til det for at vekta hopper litt.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hva er feil?
« #17 : 04. juni 2009, 13:09 »
Unskyld at jeg ler, men det gjør jeg faktisk bak skjermen her Smiley

Hva er problemet? Jeg kutter i kcal og går opp i vekt. Jeg hadde en stabil vekt med svak nedgang før. Du sa tidligere dette skydes at jeg brukte mere kalorier før. Forklar meg da hvorfor
jeg brukte mere kalorier før når eneste endringene jeg har gjort er å trene mer og redusert kcal forbruk.

Jeg er fullstendig klar over at man må forbrenne mer enn man konsumerer. Da hjelper det svært lite at du sier "Sorry Mac, du bruker mindre kcal enn du spiser."

Jeg sier noe oppleves mot normalt av hva som de fleste her vet. Og jeg spør hvorfor. Da kan du ikke komme med slike svar du har gjort.

Hva med f.eks:
-Du har kanskje hatt en virusinfeksjon som har gjort at kroppen forbrente mer i den perioden du spiste mere kcal
-Du spiser for lite nå, og kroppen stiller seg inn på minimum forbrenning.


Jeg beklager virkelig at jeg ikke har den medisinske og fysiologiske utdanningen man tydeligvis må ha for å svare deg. Jeg tok i bruk de kunnskapene jeg innebesitter og trakk den eneste logiske sluttningen på bakgrunn av disse. Fra nå av skal jeg slutte å svare folk som lurer på noe her på forumet. Til mitt forsvar er det nok av tilfeller der "man bare ikke går ned i vekt" og nekter å innse at man faktisk ikke trener hardt nok eller spiser for mye. Jeg trodde at du var et av disse tilfellene, men hvis du sitter inne med en del alternative svar, hvorfor spør du da? UAC svarte deg ganske godt over meg her, og jeg lærte i alle fall noe nytt av det. Lykke til videre med treningen, håper du finner ut av det du lurer på. Og nok en gang beklager jeg for å ha tatt deg for nok en av disse håpløse tilfellene som "bare ikke går ned i vekt uansett hva de gjør".
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget david.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

Sv: Hva er feil?
« #18 : 04. juni 2009, 13:13 »
Tren kondis aktivt på høyt nivå. Det sammenlagt med styrketreningen og lav karbo er nødt til å virke!!

Ellers er lav karbo diett bare digg. Bacon og egg er NAM NAM! Altså kutt ut all karbohydrater i maten, spis heller kylling, fisk, kjøtt og alt som er proteinrikt sammen med en haug grønnsaker. Trening vedsiden av en lav karbo diett er helt konge.  Smile

Og sist men ikke minst: heller PEPSI MAX ENN COCA COLA  biggrin
17 år.

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Hva er feil?
« #19 : 04. juni 2009, 13:20 »
Å kutte all karbo er galskap. "Fett kan kun forbrennes i karbohydratets flamme" sa en vis mann en gang. Det er å sette ting på spissen, men vi må ha litt karbo bla til hjernen osv for å holde konsentrasjon, humør osv. Regner med at du mente å redusere karbo, ikke å kutte de fullstendig ut?
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget david.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

Sv: Hva er feil?
« #20 : 04. juni 2009, 13:27 »
Han har tenkt å gå ned 5 kilo til sommern. Den eneste måten å gjøre det på er å gå på lav karbo diett og trene kondis samtidig.. Tongue
17 år.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Hva er feil?
« #21 : 04. juni 2009, 14:06 »
Det er flere veier til Rom. Jeg har gått ned uten å kutte karbo, de dagene hvor jeg har hatt for lite karbo har jeg følt meg skikkelig dritt.

Utlogget Blækfæt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Hva er feil?
« #22 : 04. juni 2009, 14:54 »
Jeg beklager virkelig at jeg ikke har den medisinske og fysiologiske utdanningen man tydeligvis må ha for å svare deg. Jeg tok i bruk de kunnskapene jeg innebesitter og trakk den eneste logiske sluttningen på bakgrunn av disse. Fra nå av skal jeg slutte å svare folk som lurer på noe her på forumet. Til mitt forsvar er det nok av tilfeller der "man bare ikke går ned i vekt" og nekter å innse at man faktisk ikke trener hardt nok eller spiser for mye. Jeg trodde at du var et av disse tilfellene, men hvis du sitter inne med en del alternative svar, hvorfor spør du da? UAC svarte deg ganske godt over meg her, og jeg lærte i alle fall noe nytt av det. Lykke til videre med treningen, håper du finner ut av det du lurer på. Og nok en gang beklager jeg for å ha tatt deg for nok en av disse håpløse tilfellene som "bare ikke går ned i vekt uansett hva de gjør".
Det er helt i orden, jeg har nok vært litt dårlig å legge ut informasjonen og forklare meg.

Jeg noterer også det med vann i kroppen og forholdet mye brødmat(karbohydrat) i kosten.


Han har tenkt å gå ned 5 kilo til sommern. Den eneste måten å gjøre det på er å gå på lav karbo diett og trene kondis samtidig.. Tongue

Trene kondis? Da mener du vel powerwalk og/eller intervall. For "kondisjons" trening er vel ikke
den beste fettforbrenneren mht. % av maxpuls?

Og til slutt, bare sånn at folk får litt tall på dette:
Jeg har regnet over kcal fra snacks og cola, og mener dette ligger på ca 3500 i uken.
Økt treningsmengde, la oss si 1000 kcal i uka.

En endring på 4500 kcal i uka.

Hvis jeg har et kaloriunderskudd på 1500 i uka så er jeg oppe(nede?) i 6000. Hvis jeg har rett, da.


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hva er feil?
« #23 : 04. juni 2009, 18:34 »
Det er akkurat det - hvis du har rett. Så lenge du synser vil du aldri få klare svar, dessverre. Ta en uke, eller to, og noter ned ALT du spiser. Så kan vi se på dette og veien videre.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Hva er feil?
« #24 : 08. juni 2009, 03:36 »
Kan det være slik att kroppen går over i "sparebluss" da kcal fra snacks og cola ble borte???
Dette kan være årsaken ja.

Glem kaloritelling, fokusér på hormonbalanse. Det er hormoner som avgjør din forbrenning og sammensetning av muskler/kroppsfett samt vekta.

Sørg for lite insulin og kortisol. Disse bekjempes med lite karbohydrater og lite stress (sult = stress!...)
Sørg for mye veksthormon og testosteron gjennom hard trening og mye fett (mettet)

Mange lider samme skjebne som deg, dessverre. De ”skjerper” kosten, men går opp i vekt. Les om Skaldeman f. eks.

Ikke slank deg ved å redusere mengden, men endre sammensetningen. Å spise seg mett på riktig mat, kombinert med fysisk aktivitet er løsningen. Slanking gjennom sult kan virke helt mot sin hensikt (mindre muskler og mer fett).

Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Sv: Hva er feil?
« #25 : 08. juni 2009, 07:09 »
jeg vil gjerne vite mer om hva du gjør de 45 minuttene på trening....
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Utlogget Blækfæt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Hva er feil?
« #26 : 08. juni 2009, 15:09 »
jeg vil gjerne vite mer om hva du gjør de 45 minuttene på trening....
Det varierer en litt, men i det siste har jeg kjørt litt intensivt med lettere vekter, flere reps og korte pauser. Deler opp treningene i rygg/bryst/skuldertrening og krydrer på med det jeg føler for.

Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Sv: Hva er feil?
« #27 : 09. juni 2009, 01:16 »
Det varierer en litt, men i det siste har jeg kjørt litt intensivt med lettere vekter, flere reps og korte pauser. Deler opp treningene i rygg/bryst/skuldertrening og krydrer på med det jeg føler for.

Da kan det fort være for lite aktivitet som er feilen, men det er veldig vanskelig å si siden du ikke kan henvise til akkurat hva du gjør iløpet av de 45 minutene...
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Hva er feil?
« #28 : 09. juni 2009, 02:00 »
Jeg tror du skal se over matinntaket ditt en gang til, og som nevnt over her, skrive ned alt du spiser. Når jeg regner over kaloriinntaket på det du selv oppgir så ligger du på ca. 1000-1200 kcal. Hvis dette stemmer så er dette så lavt at du helt klart ville gått ned i vekt hvis du i tillegg trener bra. Veldig mange glemmer å regne med småting de putter i seg gjennom dagen/uka...som i mange tilfeller ugtgjør en del kalorier tilsammen.

Normal variasjonen i stoffskiftet blandt befolkningen er på ca 5%, hvis man justerer for treningsmengde og muskelmasse så vil den selvfølgelig endres noe. Men at dette skulle være hovedårsaken til din manglende vektnedgang tror jeg ikke.

Kroppen vil også påvirke en rask vektnedgang ved å senke forbrenningen for å opprettholde energibalansen. Fettcellene produserer et hormon som heter Leptin, nivået av Leptin senkes når du senker kaloriinntaket ditt drastisk. Dette kan være årsaken til at man enkelte ganger stagnerer litt på dietten. Men er kaloriinntaket lavt nok så er regnestykket veldig enkelt, du vil gå ned i vekt da du over tid konstant forbruker mer enn du inntar av energi.

Ellers så bør du se over karbohydratkildene dine, holder du deg til matvarer med lav glykemisk index så vil du holde ett jevnere blodsukkernivå gjennom dagen, noe som påvirker utskillelsen av insulin og kroppens lagringskapasitet.

Hvis du ønsker så kan jeg sende deg ett kostholdsprogram på mail hvor du bare kan plotte inn det du spiser gjennom dagen, så får du en oversikt over total kcal, karb, prot og fett. Det inneholder det aller meste av matvarer, næringsinnhold og er lett å bruke.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget yo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 363
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 363

Sv: Hva er feil?
« #29 : 09. juni 2009, 02:46 »
Ellers så bør du se over karbohydratkildene dine, holder du deg til matvarer med lav glykemisk index så vil du holde ett jevnere blodsukkernivå gjennom dagen, noe som påvirker utskillelsen av insulin og kroppens lagringskapasitet.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56139.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!