Skrevet av Emne: Rasisme blandt eldre (Kvinnediskrimineringsdebatten)  (Lest 15047 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Jeg vil ta opp et tema som bekymrer meg litt. Det virker for meg som om fremmedfrykten blant eldre er stor. Er det flere som er av denne oppfatningen? Noen må opplyse de eldre! Norge er i en overgangsfase der det etterhvert blir en negativ befolkningsvekst, vi holder på å få en eldrebølge. En eldrebølge med stor fremmedfrykt, vil dette føre til at FRP, som har en streng innvandringspolitikk som fanesak, kommer til makten?
I såfall, hvilke konsekvenser får dette for Norge? Vil det bli mindre import av arbeidskraft? Vil vi ha nok arbeidskraft? Vil det bli en lavere verdiskapning i Norge? Blir produktet Norge mindre verdt?

Hjelp! Noen må opplyse de eldre!
Kilde
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Rasisme blandt eldre
« #1 : 05. juni 2009, 13:31 »
De eldre dauer da av seg selv, for hver eneste generasjon som kommer er det nye meninger, tviler på du får banka noe særlig nye meninger inn i eldre generasjoner. Disse folka har jo tross alt levd i en kjempelang tid, og i et norge med mye mindre bråk og tull og har også opplevd andre verdenskrig, er det noe rart de har fremmedfrykt?

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Rasisme blandt eldre
« #2 : 05. juni 2009, 13:34 »
Ja de dør av seg selv, men slik det er nå er det store deler av befolkningen, som har stemmerett, eldre. Dette fører til at de eldre tar store deler av valget for ungdommen. Det er med andre ord ikke oss som er fremtiden som blir prioritert når f.eks den neste regjeringen skal innsettes.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Rasisme blandt eldre
« #3 : 05. juni 2009, 13:46 »
Ja de dør av seg selv, men slik det er nå er det store deler av befolkningen, som har stemmerett, eldre. Dette fører til at de eldre tar store deler av valget for ungdommen. Det er med andre ord ikke oss som er fremtiden som blir prioritert når f.eks den neste regjeringen skal innsettes.

De eldre er da borgere også, og dermed telles deres mening også. Hvorfor skal bare en gruppe, ungdommen velge hva som skal gjøres? Sist jeg sjekka var vi et demokrati.  Selvfølgelig står mange eldre for litt gammeldagse syn, men hva har rasisme blant eldre med hvem som blir valgt til landets ledere? Sist gang jeg sjekka hadde vi ikke noe rasismeparti eller naziparti eller noe i den duren.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Rasisme blandt eldre
« #4 : 05. juni 2009, 13:54 »
Vi hadde dog et kommunistparti som nå selvsagt er en del av partiet Rødt. Jeg nekter ikke de eldre å stemme, langt derifra, det eneste jeg mener er at noen må opplyse de eldre slik at det blir et best mulig valg for alle. Det er et vellkjent fenomen at velgere uten nok informasjon ofte tar et dårlig valg. Og det er synd dersom de som kun har noen år igjen her på jorden bestemmer hvordan Norge skal være i fremtiden. Alle under 18år er også borgere, hvorfor teller ikke deres mening?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget david.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

Sv: Rasisme blandt eldre
« #5 : 05. juni 2009, 13:59 »
Demokrati er dum, men også den eneste styreformen som fungerer.

Var en vis man som sa det (eller noe i den dur).. men jeg husker ikke hvem. don't eat me Tongue
17 år.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Rasisme blandt eldre
« #6 : 05. juni 2009, 14:07 »
Fordi de ikke er stemmeberettiget? Er da mange eldre som setter seg inn i slike ting som valg og stemming. Ser da ofte eldre som ser på dagsrevyen hver dag og leser mye avis og generelt ikke har mye annet å snakke om utenom barnebarna dems, så vil ikke si at eldre er noe særlig verre informert enn folk normalt sett, som egentlig ikke er noe spesielt informert uansett alder.

Om vi har et kommunistparti har jo ikke noe med rasisme å gjøre eller uvitenhet generelt sett. Kommunismen i seg selv er jo teoretisk en veldig fair måte å drive et land på, men i praksis har det jo vist seg å være veldig vanskelig å fullføre i praksis. Er jo diverse folk som fortsatt har en mening om at kommunismen kan utføres på en funksjonell og effektiv måte, noe de er berettighet til.

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Rasisme blandt eldre
« #7 : 05. juni 2009, 14:14 »
Jeg  er en del av eldrebølgen tydeligvis og jeg akter å stemme FRP.
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Rasisme blandt eldre
« #8 : 05. juni 2009, 14:15 »
Fordi de ikke er stemmeberettiget? Er da mange eldre som setter seg inn i slike ting som valg og stemming. Ser da ofte eldre som ser på dagsrevyen hver dag og leser mye avis og generelt ikke har mye annet å snakke om utenom barnebarna dems, så vil ikke si at eldre er noe særlig verre informert enn folk normalt sett, som egentlig ikke er noe spesielt informert uansett alder.

Om vi har et kommunistparti har jo ikke noe med rasisme å gjøre eller uvitenhet generelt sett. Kommunismen i seg selv er jo teoretisk en veldig fair måte å drive et land på, men i praksis har det jo vist seg å være veldig vanskelig å fullføre i praksis. Er jo diverse folk som fortsatt har en mening om at kommunismen kan utføres på en funksjonell og effektiv måte, noe de er berettighet til.
At vi har et kommunistparti hadde selvsagt egentlig ikke noe med noe som helst å gjøre. Jeg tror at en mer kommunistisk styreform hadde fungert i Norge, fordi Norge er et så rikt land. Har ikke satt meg så veldig inn i temaet, men de fleste styreformer er jo veldig geniale i teorien, anarki også.

Men hvem bestemmer hvem som skal få lov å stemme? Det er litt innteresant at f.eks gamle mennesker med sykdommer som hindrer dem fra å huske eventuelt tenke logisk får lov å stemme, mens politisk inntereserte 16åringer ikke har lov.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Rasisme blandt eldre
« #9 : 05. juni 2009, 15:20 »
At vi har et kommunistparti hadde selvsagt egentlig ikke noe med noe som helst å gjøre. Jeg tror at en mer kommunistisk styreform hadde fungert i Norge, fordi Norge er et så rikt land. Har ikke satt meg så veldig inn i temaet, men de fleste styreformer er jo veldig geniale i teorien, anarki også.

Men hvem bestemmer hvem som skal få lov å stemme? Det er litt innteresant at f.eks gamle mennesker med sykdommer som hindrer dem fra å huske eventuelt tenke logisk får lov å stemme, mens politisk inntereserte 16åringer ikke har lov.

Lovene våre bestemmer hvem som skal få lov til å stemme. Problemet er at det blir umulig å la foreksempel bare 16 år gamle politisk interreserte stemme blant 16 åringer, sikkert mange 16 åringer med veldig konstruktive meninger rundt omkring. Saken her er jo at disse menneskene ikke er myndige, og dermed ikke er selvstendige individer som styrer sitt liv selv. Hadde 16 åringer fått lov til å stemme tipper jeg i de fleste tilfeller det hadde vært foreldrene til barna som pusha dem til å stemme det samme som dem selv i familier som er politisk engasjerte, hvertfall i mange tilfeller.

Det er ikke nødvendigvis 100 prosent fornuftig, men med å la alle over 18 år stemme vil jeg nok tro at man får en ganske nøyaktig oppslutning av det folket mener. Burde jo ikke bli ekskludert fra å stemme bare fordi man har noen få år igjen å leve hvertfall, er jo dem sitt land like mye til den dagen de ligger 5 meter under jorda i en kiste.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Rasisme blandt eldre
« #10 : 05. juni 2009, 15:28 »
Lovene våre bestemmer hvem som skal få lov til å stemme. Problemet er at det blir umulig å la foreksempel bare 16 år gamle politisk interreserte stemme blant 16 åringer, sikkert mange 16 åringer med veldig konstruktive meninger rundt omkring. Saken her er jo at disse menneskene ikke er myndige, og dermed ikke er selvstendige individer som styrer sitt liv selv. Hadde 16 åringer fått lov til å stemme tipper jeg i de fleste tilfeller det hadde vært foreldrene til barna som pusha dem til å stemme det samme som dem selv i familier som er politisk engasjerte, hvertfall i mange tilfeller.

Det er ikke nødvendigvis 100 prosent fornuftig, men med å la alle over 18 år stemme vil jeg nok tro at man får en ganske nøyaktig oppslutning av det folket mener. Burde jo ikke bli ekskludert fra å stemme bare fordi man har noen få år igjen å leve hvertfall, er jo dem sitt land like mye til den dagen de ligger 5 meter under jorda i en kiste.
Selvsagt skal de eldre få stemme, var det ikke nylig oppe til diskusjon at 16åringer skulle få stemmerett?
"Grunnloven av 1814 gav stemmerett til embetsmenn, byborgerskap og bønder." Slik skulle det vært i dag også, med et par modifikasjoner Tongue Hva med å for eksempel bare la folk med fullført videregående utdanning stemme? (Alt jeg har skrevet i denne tråden er delvis kun for å provosere folk til å diskutere dette temaet og representerer ikke nødvendigvis meninger jeg skulle ha selv Tongue)
Kilde.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget ballehans

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 577

Sv: Rasisme blandt eldre
« #11 : 05. juni 2009, 15:28 »
At vi har et kommunistparti hadde selvsagt egentlig ikke noe med noe som helst å gjøre. Jeg tror at en mer kommunistisk styreform hadde fungert i Norge, fordi Norge er et så rikt land. Har ikke satt meg så veldig inn i temaet, men de fleste styreformer er jo veldig geniale i teorien, anarki også.

Men hvem bestemmer hvem som skal få lov å stemme? Det er litt innteresant at f.eks gamle mennesker med sykdommer som hindrer dem fra å huske eventuelt tenke logisk får lov å stemme, mens politisk inntereserte 16åringer ikke har lov.
politisk interesserte 16-åringer er med få unntak commies og dermed retards, så at de ikke får stemme er ikke meg imot.

23 år gammel
190 cm høy og ganske lett ~ 93 kg
165-145-250 rå på stevne 105,4 kg kroppsvekt

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=77168.0</br>

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Rasisme blandt eldre
« #12 : 05. juni 2009, 15:32 »
Ville ikke si folk som har fullført videregående nødvendigvis er noe mere oppegående enn de som ikke har fullført videregående. Jeg har fullført det for lenge siden ;p Bare så dere ikke tror jeg snakker min egen fanesak.

Om 16 åringer kunne stemme hadde forsåvidt vært ok, men tror ikke det ville gitt noen spesiell forandring i resultater, utenom at det ville vært litt mere stemmer til de partiene som taler for saker som interesserer ungdom og til de som er mest populære for barnefamilier.

Personlig synes jeg ikke at jeg ser noen forskjell uansett hvem vi stemmer på omtrent, utenom at vi får forsidestoff i vg og dagbladet med bilde av en annen statsminister enn den vi hadde før forrige valg.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Rasisme blandt eldre
« #13 : 05. juni 2009, 15:37 »
Ville ikke si folk som har fullført videregående nødvendigvis er noe mere oppegående enn de som ikke har fullført videregående. Jeg har fullført det for lenge siden ;p Bare så dere ikke tror jeg snakker min egen fanesak.

Om 16 åringer kunne stemme hadde forsåvidt vært ok, men tror ikke det ville gitt noen spesiell forandring i resultater, utenom at det ville vært litt mere stemmer til de partiene som taler for saker som interesserer ungdom og til de som er mest populære for barnefamilier.

Personlig synes jeg ikke at jeg ser noen forskjell uansett hvem vi stemmer på omtrent, utenom at vi får forsidestoff i vg og dagbladet med bilde av en annen statsminister enn den vi hadde før forrige valg.
Er enig i mye av det du skriver. Det er umulig å skille de som er "verdige" til å stemme slik jeg ser det, og de som ikke er det. Du må kjenne folk på et altfor personlig plan for å vite om de er "verdige". At du ikke ser særlig store endringer uansett hvilket parti som kommer til makten kan nok være fordi de fleste partiene har en rimelig lik politikk. De har sine fanesaker, men stort sett tror jeg de fleste partiene er enige i hva som må gjøres. Det er dog lett å få et inntrykk av at partiene er uenige i alt, men dette er kun fordi partiene før valgene motarbeider hverandre. De fokuserer mer på å motsi motparten, enn på å høre hva motparten har å si, og å forstå at de mener akkurat det samme.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Klarks

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 859
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 859

Sv: Rasisme blandt eldre
« #14 : 05. juni 2009, 15:49 »
Jeg vil ta opp et tema som bekymrer meg litt. Det virker for meg som om fremmedfrykten blant eldre er stor. Er det flere som er av denne oppfatningen? Noen må opplyse de eldre! Norge er i en overgangsfase der det etterhvert blir en negativ befolkningsvekst, vi holder på å få en eldrebølge. En eldrebølge med stor fremmedfrykt, vil dette føre til at FRP, som har en streng innvandringspolitikk som fanesak, kommer til makten?
I såfall, hvilke konsekvenser får dette for Norge? Vil det bli mindre import av arbeidskraft? Vil vi ha nok arbeidskraft? Vil det bli en lavere verdiskapning i Norge? Blir produktet Norge mindre verdt?

Hjelp! Noen må opplyse de eldre!


Kilde

jeg skjønner god fremmed frykten dems.
men du sitter å skriver at vi må få dem til å forstå at vi trenger innvandrerne, vi har forskjellige meninger, selv om de er gamle og har et litt annet syn (som du sier) har de fortsatt stemme retten og sine egne meninger. selv mener jeg at vi ikke trenger noen fler av dem, tenk på alle de norske som ikke har jobb. er jeg også en del av den eldre bølgen siden jeg stemmer FRP(jeg fyller snart 18), men ikke bare på grunn av innvandrer politikken dems, men selv syntes jeg andre partier også burde tørre å stå frem å få litt tanker fra FRP angående innvandrings politikken.

vi tar inn alt for mange av dem, vet at det bare er ca 10,6% innvandrere her i landet, men fy faen så godt de syntes....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!