Skrevet av Emne: Rasisme blandt eldre (Kvinnediskrimineringsdebatten)  (Lest 14974 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Det fungerer slik at du velger den utdanning du vil ha, og da vet du også allerede da hva du kan forvente deg i lønn. Det er en god grunn til at enkelte yrker er bedre betalt enn andre, og motsatt. Det er i grunn ikke så mye verre enn det. Dersom "alle" vil bli ingenører så vil lønnen for disse gå ned...

For meg blir det rart å tenke på at en sykepleier for ekstra krefter til å jobbe mer om man øker lønnen hvis man allerede er overarbeidet. Samfunnet har satt en pris på hva det er villig til å betale for statlige tjenester, og så lenge man er en del av samfunnet har man i og for seg vært med på å sette denne prisen. Man må gjerne mene at andre fortjener mer lønn, men det er det alltid noen som vil mene.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget marielle

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 138

dette var Marielle's meninger om sykepleiere. jeg la til to mannsdominerte yrker for å vise at dette eventuelt ikke har noe med kjønn å gjøre.

Hvordan fungerer "markedstyrtlønn" når man er statsannsatt? tenkte kanskje dette var litt anderledes siden det ikke er fri konkuranse osv.

forklar gjerne viss det ikke er for avansert.

Hehe, det er faktisk helt riktig. Jeg blir litt personlig engasjert kan man si;) http://74.125.77.132/search?q=cache:F-8fsOGn9_YJ:www.drgforum.no/index.php/drgforum/content/download/737/3381/file/DRG_forum_MBaaske_v4.pdf+markedsstyrt+helsevesen&cd=10&hl=no&ct=clnk&client=opera
Jeg er glad i mennesker - det er bare folk jeg ikke kan fordra!

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Vead at de kvinnedominere yrkene oftere er dårligere betalt enn mannsdominerte. Og kvinner tjener mindre enn menn genrerelt (beskrevet flere ganger tidligere). LOL:)
Jeg ser at du sier dette. Men når alt kommer til alt så er det eneste du sier at du vil ha lik lønn for likt arbeid, og lik lønn i forhold til utdanning. Og dette har ingenting med kvinnediskriminering å gjøre. For dette gjelder jo blant annet politiyrket også, og det er veldig mannsdominert. Det er et viktig yrke, og i tillegg er det forholdsvis vanskelige opptakskrav for mannen i gata for å komme inn på politiskolen.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget marielle

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 138

Det fungerer slik at du velger den utdanning du vil ha, og da vet du også allerede da hva du kan forvente deg i lønn. Det er en god grunn til at enkelte yrker er bedre betalt enn andre, og motsatt. Det er i grunn ikke så mye verre enn det. Dersom "alle" vil bli ingenører så vil lønnen for disse gå ned...

For meg blir det rart å tenke på at en sykepleier for ekstra krefter til å jobbe mer om man øker lønnen hvis man allerede er overarbeidet. Samfunnet har satt en pris på hva det er villig til å betale for statlige tjenester, og så lenge man er en del av samfunnet har man i og for seg vært med på å sette denne prisen. Man må gjerne mene at andre fortjener mer lønn, men det er det alltid noen som vil mene.

Vi får ikke mer krefter, men flere som utdanner seg til sykepleiere! Det vil heve kompetansen og kvaliteten på pleien fordi man slipper å hele tiden leie inn vikarer som er dyrere arbeidskraft etc, som er ukjente på arbeidsplassen og med pasientgruppen, etc. med alle utfordringer det medfører. Jeg er ganske sikker på at dersom det ikke skjer en endring vil mer og mer av helsetjenestene bli private. Om det er ønskelig eller ikke er jo en annen sak.
Jeg er glad i mennesker - det er bare folk jeg ikke kan fordra!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Nettopp - nå snakker vi samme språk. Men, så må du huske på at det er ikke ensidig dette her. Dersom MANGE vil bli sykepleier så blir plutselig lønnspresset et annet fordi man ønsker seg jobb med lønn mer enn ikke-jobb... Wink Det er to sider av ligningen her.

Å bare øke lønnen er jeg ingen tro på er rett vei å gå - å se på forvaltningen av ressursene derimot...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget marielle

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 138

Jeg ser at du sier dette. Men når alt kommer til alt så er det eneste du sier at du vil ha lik lønn for likt arbeid, og lik lønn i forhold til utdanning. Og dette har ingenting med kvinnediskriminering å gjøre. For dette gjelder jo blant annet politiyrket også, og det er veldig mannsdominert. Det er et viktig yrke, og i tillegg er det forholdsvis vanskelige opptakskrav for mannen i gata for å komme inn på politiskolen.

Egentlig så mener jeg bare at sykepleiere skal få høyere lønn. Spesielt de som er ansatt ved sentralsykehuset i vestfold. På min avdeling. Fordi vi er viktigere enn alle andre i samfunnet. Alle som jobber der er kvinner, eller homofile, og vi blir veldig diskriminerte, stakkars oss. Jeg gir opp, lol Wink  
Jeg er glad i mennesker - det er bare folk jeg ikke kan fordra!

Utlogget marielle

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 138

Nettopp - nå snakker vi samme språk. Men, så må du huske på at det er ikke ensidig dette her. Dersom MANGE vil bli sykepleier så blir plutselig lønnspresset et annet fordi man ønsker seg jobb med lønn mer enn ikke-jobb... Wink Det er to sider av ligningen her.

Å bare øke lønnen er jeg ingen tro på er rett vei å gå - å se på forvaltningen av ressursene derimot...

Du har rett Wink
Jeg er glad i mennesker - det er bare folk jeg ikke kan fordra!

Utlogget Tannfeen

Hva skjedde med rasismedebatten?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Klarks

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 859
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 859

Hva skjedde med rasismedebatten?

ble borte

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

ble borte

debatt?

her er vi jo alle rasister, så blir ikke særlig spennende.

savner balthasar.

kanskje det er han som har bortført fleksnes?

Utlogget Klarks

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 859
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 859

debatt?

her er vi jo alle rasister, så blir ikke særlig spennende.

savner balthasar.

kanskje det er han som har bortført fleksnes?
hmm, ja blir problemer da..

Utlogget Tannfeen

debatt?

her er vi jo alle rasister, så blir ikke særlig spennende.

savner balthasar.

kanskje det er han som har bortført fleksnes?

Hvem er/var Balthasar?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Hvem er/var Balthasar?

Kanskje jeg blander sammen navn nå, men han var sykt flink i å debatere og et stykke utpå venstre siden. holdt seg for det meste på åpent forum i innvandringstrådene.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!