Skrevet av Emne: Bihulebetennelse?!?!  (Lest 2114 ganger)

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Bihulebetennelse?!?!
« : 30. juni 2009, 19:19 »
FY FAEN SÅ DRIT IRRITERENDE VONDT DET ER furious
Var hos legen i dag, og det var vist ikke betenellse. Pga en blodprøve han tok. Men fortsatt. Det dunker og smeller oppe rundt øyet i bihulene så heftig at jeg gikk til slutt amok på døra og smalt hodet i den også, bare for å slippe det i 1 min. Våkna kl 6 i dag tidlig og har hvert sånn konstant siden. Selv 4paracet tar det ikke ordentlig bort. Av legen fikk jeg kortison nesespray, og så skulle jeg bare vente et par dager.

Noen som har noen tips for å lette smertene eller hva som helst for å gjøre det bedre?

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Bihulebetennelse?!?!
« #1 : 30. juni 2009, 19:58 »
Bite tennene sammen og ta smerten som en mann?

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Bihulebetennelse?!?!
« #2 : 30. juni 2009, 20:01 »
Joa. Gjør jo det for øyeblikket. Men jeg syns at når man er syk så skal man bruke alle mulige metoder og medisiner for å bli frisk. Men ellers skal man ikke putte i seg  legemidler etc. Er ikke vits i å ha unødige smerter eller være syk lenger en man behøver.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Bihulebetennelse?!?!
« #3 : 30. juni 2009, 20:14 »
Selv om paracetamol er ganske uskyldige medisiner ville jeg ikke tatt det for ofte. Det hjelper heller ikke mye, som du selv sier.. Det beste er å vente!
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Slicky

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 908
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 908

Sv: Bihulebetennelse?!?!
« #4 : 30. juni 2009, 20:24 »
Det beste du kan gjøre, etter egen erfaring, er å dra på apoteket for å kjøpe et "nesehorn". Dette skyller du nesen med x antall ganger om dagen (personlig bruker jeg det 3-5 ganger om dagen ved bihulebetennelse).

Kjøp salt uten jod i dagligvaren og bland med lunkent vann. Følg bruksanvisningen ellers.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Bihulebetennelse?!?!
« #5 : 30. juni 2009, 20:30 »
Paracetamol er ikke spesielt uskyldig, er ganske hard for leveren. Tror 40 er dødelig dose eller no slikt.

Forøvrig, problemet med bihulene er at det er veldig lite blodsirkulasjon der. Så infeksjoner trenger ikke å slå ut på betennelsestester, og antibiotika er ikke så effektivt. Det som gjør vondt er at du har overtrykk i bihulen og den lille kanalen mellom bihulen og nesekaviteten er for tett for å utligne trykket.

Det som kan hjelpe er å få ned betennelsen rundt kanalen til bihulen, og det er derfor du har fått nesespray. Når den åpner seg så har også verket en mulighet til å komme ut. Varm dusj og neseskylling pleier å åpne nesen for meg.

Utlogget Eplejuice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 228
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 228

Sv: Bihulebetennelse?!?!
« #6 : 30. juni 2009, 20:32 »
4 paracet på en gang er 2 for mye hvis det er 500 mg. Ta heller to paracet og to ibux. For det første er 2 G paracet for mye og for det andre så hjelper det ikke mer enn å ta 1 G. Med mindre du har ventet omtrent 4 timer. Følg det som står på pakningen med mindre legen har gitt annen beskjed

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Bihulebetennelse?!?!
« #7 : 30. juni 2009, 20:41 »
Det beste du kan gjøre, etter egen erfaring, er å dra på apoteket for å kjøpe et "nesehorn". Dette skyller du nesen med x antall ganger om dagen (personlig bruker jeg det 3-5 ganger om dagen ved bihulebetennelse).

Kjøp salt uten jod i dagligvaren og bland med lunkent vann. Følg bruksanvisningen ellers.

Paracetamol er ikke spesielt uskyldig, er ganske hard for leveren. Tror 40 er dødelig dose eller no slikt.

Forøvrig, problemet med bihulene er at det er veldig lite blodsirkulasjon der. Så infeksjoner trenger ikke å slå ut på betennelsestester, og antibiotika er ikke så effektivt. Det som gjør vondt er at du har overtrykk i bihulen og den lille kanalen mellom bihulen og nesekaviteten er for tett for å utligne trykket.

Det som kan hjelpe er å få ned betennelsen rundt kanalen til bihulen, og det er derfor du har fått nesespray. Når den åpner seg så har også verket en mulighet til å komme ut. Varm dusj og neseskylling pleier å åpne nesen for meg.

Takk for informative innlegg. Skal teste ut skyllingen!

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Bihulebetennelse?!?!
« #8 : 30. juni 2009, 21:13 »
Takk for informative innlegg. Skal teste ut skyllingen!
Test ut nesehornet, yala neti is the shit. Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!