Liten uptade
Omtrent 2mnd. uten trening... Ikke rart jeg sliter med framgang over tid

i November slet jeg med en fæl hodepine som ikke slapp taket helt på flere uker. Kom meg til en Osteopat/Kiropraktor som også fikk i oppdrag å kikke på ryggen, som jeg har slitt med de siste årene.
Han konstaterte en låsning i Nakken som trolig var årsaken til hodepinen, samt en skjevhet i hofta, som førte til at ryggsøylen fikk skjev belastning. Han mente det skulle være mulig å rette opp skjevheten, da det trolig ikke var lengdeforskjell på beina, men en kompensasjon for en skade (i lyske e.l) som var rotårsak til skjev hofte.
Det var viktig at jeg ikke bedrev løping på hardt underlag så lenge jeg hadde denne skjevheten. (Synd jeg ikke viste dette
før jeg trente meg opp til, og sprang Maraton).
Jeg måtte heller ikke belaste ryggen vesentlig før ting var på bedringens vei...
Ble noe demotivert av dette, og falt elegant inn i Apatien.
Håper på å komme sterkere tilbake, og være i OK form til sommeren. Er redd det må bli litt alternativ kondisjonstrening i 2011, men håper på å kunne begynne å løpe litt mot sommeren.
Om jeg skal driste meg på noen målsetninger for 2011, må det bli å passere minimum en tidligere pers i både styrkerelatert og kondisjons relatert øvelse.
Dersom jeg jeg er i stand til å begynne å løpe i løpet av et par måneder, satser jeg på under 40min på 10000m og samtidig presse 110kg i benk med stopp. før 2011 er over.
Gott nytt år!