Skrevet av Emne: Arild Haugen slo knockout IGJEN  (Lest 79435 ganger)

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #90 : 07. juni 2009, 19:07 »
siden det er så mye diskusjon her så om kvaliteten på motstanderen så la oss få inn en utlending som har gått ca 10 kamper og vunnet minst 3 av de..så kjører de en oppvisningkamp og fullt trøkk ikke noe tull.
jeg er villig til å betale alle kostnader så lenge motstanderen gjør jobben!liten sum om han blir knocket,større om han knocker arild.

ikke at jeg har så jævla peiling på boxing,men jeg tror nøkkelen ligger i lettere matchvekt og høyere o2 opptak ved siden av teknikk seff.og d kommer med nok cardio trening.

da får vi et bedre svar hvor arild ligger i terrenget nå.hvis det er for tidlig arild så sier du fra når du føler du er klar.du vet hvor du finner meg.


Utlogget Dan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 391
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 391

Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #91 : 07. juni 2009, 19:11 »
Men sånn seriøst, hva var det du følte deg støtt av i VegardGjerdum sitt innlegg? Og hvorfor har Arild sunket veldig mye i "andres" øyne? Du er litt uklar her.

Sitter og lurer på akkurat det samme!

Utlogget Kenneth N

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 59

  • Bare viljen setter grenser.......
Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #92 : 07. juni 2009, 19:15 »
Jeg vet veldig mye om denne saken...derfor jeg uttaler meg.Arild har sunket veldig mye i andres øyne etter denne kampen..
Er du bitter på Arild for at han har lagt opp strongman å begynnt med boksing??
Det er greit å kritisere, men å begynne å si at han har sunket lavt pga DENNE kampen er jo en vits.
Som han sier selv, dette var et show, en oppvisning for å vise at han er på vei. Det nytter ikke å dømme hans bokse-egenskaper etter 5 mnd trening å en oppvisningskamp som dette.
Jeg beundrer Arild sitt pågangsmot å iver etter suksess i alt han foretar seg.  woot
Prøv å gi like mye av deg selv til trening som Arild gjør så kommer du kanskje noen vei du også....Men husk, det vil komme kritikk underveis  biggrin
Markløft Raw : 230 kg   Benkpress Raw : 150 kg  Knebøy Raw : 220

Stokkpress : 100 kg

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #93 : 07. juni 2009, 19:17 »
Han så go å sliten ut etter 2min. Her trengs det forbedringer......
Norge er ikke lande og bo i vist du skal satse på boksing Arlid,  i strongman er du en gud å hvorfor legge opp når du er på topp?  :Smiley

Arild er ikke/var ikke på topp i strongman.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Tommy1986

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 920
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 920

  • If the bar ain't bending you are just pretending.
Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #94 : 07. juni 2009, 19:18 »
 første innlegget eg har sett av n.bjerke.
Sitter ikkje her med ein flott førsteinntrykk akuratt...
4 plass Norges sterkeste mann -105kg 2013
2 plass Exhale strongman åpen klasse 2014
10 plass Norges sterkeste mann 2014
2 plass Hamar strongman challenge 2015
3 plass Svelvik strongman open

Sponsorer:
Oneco Tecnologies as
Ola skophamar røyrleggjarservice as
Avery dennison NTP as
Ole Mads Norenberg sand og singel

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #95 : 07. juni 2009, 19:24 »
Synes det er mye surmaga folk her. Morsomt at Arild satser uansett hvordan det går. Bedre det enn alle verdensmestere bak pc`n... :Smiley
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #96 : 07. juni 2009, 19:26 »
Synes det er mye surmaga folk her. Morsomt at Arild satser uansett hvordan det går. Bedre det enn alle verdensmestere bak pc`n... :Smiley
Bedre med en verdensmester i pc enn ingen i boksing vell? what
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget kingzulu

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #97 : 07. juni 2009, 19:28 »
Synes det er mye surmaga folk her. Morsomt at Arild satser uansett hvordan det går. Bedre det enn alle verdensmestere bak pc`n... :Smiley

håper ikke d er meg du referer til her.jeg prøver bare å hjelpe til så man får folk inn for matchtrening!skulle ikke være vanskelig å finne villige folk fra øst europa som ikke koster en formue.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #98 : 07. juni 2009, 19:36 »
håper ikke d er meg du referer til her.jeg prøver bare å hjelpe til så man får folk inn for matchtrening!skulle ikke være vanskelig å finne villige folk fra øst europa som ikke koster en formue.

Nei, hvis du bringer penger og matchtrening inn, så er jo det positivt. Tenkte vel heller på andre sutrere her.
edit: I første omgang trenger han vel sparring.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget N.Bjerke

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 151

Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #99 : 07. juni 2009, 19:51 »
fy faen så mange som skal uttale seg om alt de absolutt ikke kan eller vet noe om.... Selv kommenterer jeg normalt sett bare det jeg har god kunnskap i og kjenner all fakta rundt saken.

Når det gjelder dan evensen så er han DRIT god og tørr å påstå at det er veldig få i dette land som rekker opp på hans nivå. han har god kunnskap innen de fleste kampsport grener og har gått kamp som proffbokser tidligere. Han er en råtass og ekstremt god. Dette var en oppvisning og ingen kamp i den forstand. Klart dan er bedre enn meg, no secrets. Men poenget bak kampen var mer for å vise at jeg har komt igang med boksing og at jeg derfor ikke stiller i strongman lengre. Derfor vi gikk litt på puter med harald skog først også får å vise at vi har komt igang. Både meg og dan var klar over situasjonen og han holdt selvsagt litt igjen på slagene sine. Jeg slo heller ikke med noe særlig kraft.

Det er vanskelig å finne sparringspartnere som passer meg pga høyde vekt ol. Derfor var dan perfekt. En god fighter med masse erfaring som tåler en trøkk og har en merittliste og vise til. Hadde nok ikke blitt like morsomt om vi skulle ta en helt tilfeldig kar fra salen....?

Proffboksing er ulovlig i norge, og det samme gjelder sparring. derfor går det ikke ann å gjøre noe særlig mer ut av dette enn hva vi gjorde. da måtte jeg funnet en amatør bokser som var omtrent like høy og tung. og det er ikke lett.

Når det gjelder ris og ros rundt dette. Dette var fra min side en tjeneste fra meg til Svend Karlsen pga at jeg trakk meg fra strongman og de la stevnet i min hjemby for at jeg skulle få alt tilrettelagt. når jeg da trakk meg lovte jeg å stille opp på boksing for morro skyld som en gjensidig takk.

Føler jeg har rimelig god selvinnsikt på det sportslige plan og her er min mening om meg selv og karrieren.
Er nok helt klart større talent i strongman enn i boksing, men jeg brukte 5 år på å komme opp på et internasjonalt topp nivå i strongman. kan jeg bruke 5 år for å bli blandt de feks 30 beste tungvektsbokserne i verden som igjen er mye større sport må jeg si det er EKSTREMT bra. Jeg har gjort enorme fremskritt på 5 mnd siden jeg startet på absolutt null erfaring. men vet at jeg har veldig lang vei igjen. Det første jeg må gjøre er å gå ned i vekt til 120 kg. da tror jeg det vil komme til å hjelpe meg mye som bokser. har mye å lære med alt fra teknikk, kondisjon ++++ men en plass må vi starte og aldri gi opp.

En annen ting er når du bokser mot en som er veldig god ser du selv veldig mye dårligere ut. Det var også veldig smart og greit å få den oppvisningen som en "mental" greie hvor jeg blir vant med å stå på scenen foran folk med hansker og skal bokse i stedet for storngman. Blir liksom litt ny setting og velidg mye stress som er greit å ha erfart som kanskje gjør ting lettere etter hvert når det nærmer seg kamp.

Tror og mange av mine trofaste snille fans glemmer litt virkeligheten. JA jeg er og var en av de absolutt beste i verden i strongman, men det betyr ingen ting i boksing. Dette er en ny sport som jeg må begynne helt på scratch som alle andre, og det tar lang tid.

Grunnen til at jeg bruker ordet proff boksing osv er enkelt: jeg har som mål og bli proff bokser. og skal aldri gå en amatør kamp, da jeg passer bedre inn i sirkus enn grunnskolen. litt forsjell på amatør og proff, ikke bli for opphnegt i navnet proff. det forteller mer om alt rundt sporten som noe annet. Proff betyr: penger, show, litt annen boksestil, uten hjelm, mindre teknisk boksing, store folk som meg passer bedre her i en alder av 23 enn å gå som amatør x antall år først. så i løpet av 2009 vil jeg satse mye penger på at jeg faktisk er proff bokser og har gått min første kamp som proff. da hadde jeg vært dum i hode om jeg sa noe annet....

Var mange som var kritiske når jeg sa jeg skulle bli norges sterkeste mann som 19 åring.... men idag holder de kjeft. Alt er mulig ingen ting er umulig. Mitt mål er å jobbe videre, ikke overbevise dere eller andre på at jeg kan klare det. men heller vise meg selv at jeg hadde rett! du kan bli proffbokser om du vil.:Wink

Til nadia B: om du skulle gjort en oppvisningskamp ville du da gjort følgende:;
A: få tak i en proff med stort navn, som du igjen kan lære masse av på forhånd, og som kan gå en kamp som dette litt for show på mine primisser. hvis folk var der for å se deg? tenk og litt pr, profilbygging ol...

B: lete etter en som "matcher" vekt og høyde for så å betale han Mye for å dra til kongeparken for å gå en "oppvisningskamp".

C: finne en på gata som har bokset 4 år og er helt ok uten navn, mål, ambisjoner eller noe som helst mer og gå en jevn kamp med han og si dette er en bokser vi fant på gata, men han har bokset 4 år...?

D: gi Full faens gass gjensidig med meg og dan s¨lik at en av oss, (trolig meg) lå flat etter 50 sek...? og satt ut og tilbake i lang tid kun for morro skyld....

SVAR: tenk med ræva hvis du ikke har hode:! du såg nok ikke så jævlig bra ut du heller etter 4-5 mnd strongwoman trening....Wink

Jeg tenker med begge deler:-) Nå har du selv sagt det jeg har mistenkt om denne kampen..

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #100 : 07. juni 2009, 19:55 »
Jeg tenker med begge deler:-) Nå har du selv sagt det jeg har mistenkt om denne kampen..
Kan du ikke svare alle som har spurt deg om ting her? Mulig du bare er treig, eller så står du bare ikke for det du har skrevet.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #101 : 07. juni 2009, 20:01 »
1. Kan vi ikke vente med å dømme hvor god Haugen er til etter han har gått en skikkelig kamp?

2. Haugen kunne kansje ventet med å gi seg tittelen pro bokser til etter han har gått en kamp.

3. Who gives a shit.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #102 : 07. juni 2009, 20:03 »
Jeg mener jeg så at bilen Arild kjørte med til NSM hadde påskriften "talk shit - get hit!"
Det kan jo være en advarsel til noen og enhver i denne tråden. Tongue

Ellers tror jeg ikke man skal legge for mye i en runde sparring fra Haugens side; han er ung nok til å kunne bli god med riktig trening. Selv er jeg litt usikker på om lille Norge (der proffboksing er forbudt) har det apparatet som skal til for å hjelpe ham dit. Blir spennende å se. Lykke til, Arild!




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #103 : 07. juni 2009, 20:08 »
Flott oppvisning Arild. alle skjønner at det er ulovlig med proffboksing i norge og at dere ikke kunne gått for full maskin.
det var et fint "pauseinnslag".

det er tøft gjort og vise seg fram i en oppvisningsmatch foran publikum når man er verdens 8 sterkeste mann og verdens beste steinløfter.
arild hadde alt og tape med tanke på at han har begynt fra scratch med noe helt nytt.
han kunne fortsatt med strongman og helt sikkert vunnet wsm innen få år.
derfor skal det en del mot til for å tørre og satse på noe nytt.

at nadia bjerke ikke er fornøyd får stå for hennes regning.

sålenge vi ikke har sett Arild i aksjon i minst 4-5 kamper så har vi ikke noe grunnlag for og uttale oss om hvordan han kommer til og gjøre det innen proffsirkuset.


Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #104 : 07. juni 2009, 20:16 »
Arild har uten tvil tid på seg til å bli en god bokser. Når det kommer til talent, så har vel alle som har litt kampsporterfaring sett forskjell på de som er totalt talentløse og de som har talent?

Jeg har trent med folk som har drevet i mange år, og allikevel har totalt mangel på talent.

Arild virker da å ha et talent! Nei, vi får se hvor ferden bringer han før vi "vet noe", for hvis man kan vite såpass mye som enkelte her, burde man begynne med booking/gambling istedet, for da må det være enkelt å vinne penger  Grin

Jeg har alltid vært fan av boksing, selvom det har dabbet mye av etter bl.a Lewis la opp, men hadde jo vært kjempegøy om Arild hadde fått det til? Hvor er nasjonalfølelsen hen? Vi må da backe opp våre landsmenn, ikke rakke ned på de?

Nei, stå på Arild, og lykke til på ferden mot proffboksing!
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!