Skrevet av Emne: Arild Haugen slo knockout IGJEN  (Lest 79424 ganger)

Utlogget Delly Berry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 273
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 273

Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #270 : 04. november 2009, 13:28 »
.

Utlogget Stormbringer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 82

Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #271 : 04. november 2009, 16:07 »
Steroider er en vanlig og fantastisk ting å bruke, men i MMA er det større fordeler å bli kjappere og explosiv sterk naturlig. Mye muskler trenger mere oxygen, en fight der man taper av utmattelse er vanlig hos de med mye muskler ved bruk av doping.

Det som gjør bol så fantastisk er ikke at musklene blir så enormt mye større, men at restitusjonstiden bortimot halveres. En kampsportutøver kan legge ned dobbelt så mye trening med bol og en blir dermed flinkere på kortere tid. Det er ikke bare muskelberg som boler seg serru. Men appetitten stiger drastisk når en er på kur, så litt vektøkning må en regne med. Jeg tipper det er mange av de normale mma-fighterne som trøkker også.
"lead with speed - follow with power".

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #272 : 04. november 2009, 16:09 »
Steroider er en vanlig og fantastisk ting å bruke, men i MMA er det større fordeler å bli kjappere og explosiv sterk naturlig. Mye muskler trenger mere oxygen, en fight der man taper av utmattelse er vanlig hos de med mye muskler ved bruk av doping.
Skjønner at du ser opp til disse fighterne som man kan se bruker dop/brukte det feil. Men som jeg ser på det, psyken er som teller her, dette er MMA, stor mot liten ja da må lille mann trene seg opp til denne store mannen, en grappler ja da vill du helst ikke være i bakken, man trener seg på det som skal komme.

Tingen jeg prøver å si til deg er at størrelsen din ikke gir noen frykt for en erfaren fighter, man begyner med det man begyner fordi man har 0 frykt våkner man opp i sykehuset greit da gjorde man det. Alt har med psyken å gjøre. Skal man opp og ned i vekt bruker man fettet. Man har rett og slett ikke behovet for større muskler. Tung, kjapp, sterk, explosiv er veldig få som skjønner dette.
Jeg tror ikke, jeg vet Raymond. Kevin Randleman er en flink wrestler, er man en wrestler hva går fightinga ut på da ? Ja her trenger man bol. Men husk Kevin Randleman er bare en flink wrestler, wrestler.
Hvis din trener sier akkurat det du sier så tror jeg ikke han har noen form for erfaring når det gjelder å sloss i en ring. Jeg ler av de som trener MMA i Norge, alle trenere har 0 erfaring, uten erfaring kan du ikke lære andre bort, erfarne trenere lærer bort det som har fungert på dem. Jeg får bare ønske deg lykke til med din karriere, jeg har selv vert i England og trent der, trenings metodene dems er ikke å foretrekke. Skal du trene i paradis som er nærme Norge prøv Nederland.


- Brock Lesnar

End of story.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #273 : 04. november 2009, 16:10 »
,Hvem snakker om bol??Og hvilken mma fighter i tungvekt bruker ikke eller har brukt??Du skjønner ikke problemet tydeligvis..Alle vet jo at det er noenlunde samme smerte terskel..Du kommer aldri unna det jeg sier uansett hva du tror..Kevin randelman,er en boler som er dritt go osv!!!Bare se på tung vekt fighterne selv!!Treneren  vår på mma sier akkurat det jeg sier,i en slik sport spiller bare en 3-4kg mye..Og han har bedre peiling en du har i allefall,han er henta fra englang og er veldig go!!!Du får jo gå i ringen med bob  sapp du da vettu..Og se hvor langt du kommer..Det er jo et bole hue av en annen hverden..Nakken han beveger seg ikke når folk treffer han knapt..og har aldri blitt svime slått som jeg kan se!!Forklar mg hva som gjør det??og hvorfor sier treneren min til meg at jeg har en diger fordel for jeg er tung og er sterk??han er 40år og har drevet på godt over 20år!!Og self er det ingen som bruker det for og få størrelse,ikke o m og gjøre og være størst mulig,men og være eksplosiv enormt sterk og ha muskel utholdenhet,smidighet har man og lett på 130kg..

når du sier "svimeslått" mener du ikke bevisst? eller?


http://www.youtube.com/watch?v=vOx9vRVVRQI#noexternalembed

du kan eventuelt også vurdere å skrive litt mere oversiktlig
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget Evjen333

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 198
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 198

  • I squats deeps ;)
Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #274 : 04. november 2009, 16:17 »
sitat fra shoutboxen på www.Arildhaugen.com:

"Hulken:
3. Nov. 09 - 12:04
Kampen blir sendt på nett, men hvilket nettsted er ikke 100% fastsatt enda. Hvor tid leig eventuelt"

Utlogget MarreLom

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 381
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 381

  • I'm gonna win. There's no way I'm goin' down.
Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #275 : 05. november 2009, 10:36 »
rayray hvor trener du mma?
Alder: 20
Benkpress: 145kgx1
Markløft: 180kgx1
Knebøy: 140kgx1
Karate: Wado Ryu - 9 år
MMA: Intermediate
Muay Thai: Beginner

Nå pause fra kamsport trening ettersom jeg er på vei inn i millitæret
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87205.msg1265953#msg1265953

Utlogget stw

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #276 : 05. november 2009, 11:16 »
Her var det mye grums og sure miner, hvor ble det av diskusjonen om Haugen skulle bokse? Boksing mot mma osv passer jo i en helt annen topic enn dette.

Ønsker Haugen lykke til, og han får kred for ihvertfall å gå inn i ringen og stille opp, så får man se hvordan det går.

hadde vært litt artig å se en normal diskusjon (evt en saklig diskusjon) angående mma, jeg vet ikke helt hvor mye de kan om det annet enn å ha sett på nett. Men den ene som sier at ikke norske trenere har erfaring og at de ikke kan noe i England har ihvertfall ikke vært så mye på klubber i Norge, skandinavia eller i resten av verden:)

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #277 : 07. november 2009, 08:34 »
http://www.youtube.com/watch?v=KSfC-JkHOSI#noexternalembed


Og og si at randelman ikke er god striker er feil synes jeg..Han er ikke den beste,men heller ikke den dårligeste..!!

Å si at Randleman er en god striker, er i beste fall en gedigen overdrivelse. Neida, det er ikke altfor mange andre som kan skryte av å ha slått ned Mirko CroCop -- men i hvor mange andre kamper har Randleman fremstått som en kompetent striker mot gode motstandere? Han slår en hard høyrehook, men er verken spesielt presis eller teknisk god på stående tekniker. Det Randleman faktisk har, er en enorm eksplosivitet og svært gode bryteferdigheter. Han har aldri utviklet BJJ-ferdigheter over et anstendig nybegynnernivå, og har heller ikke blitt nevneverdig mye bedre stående siden han begynte å konkurrere i MMA for mange herrens år siden.

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #278 : 07. november 2009, 11:39 »
Å si at Randleman er en god striker, er i beste fall en gedigen overdrivelse. Neida, det er ikke altfor mange andre som kan skryte av å ha slått ned Mirko CroCop -- men i hvor mange andre kamper har Randleman fremstått som en kompetent striker mot gode motstandere? Han slår en hard høyrehook, men er verken spesielt presis eller teknisk god på stående tekniker. Det Randleman faktisk har, er en enorm eksplosivitet og svært gode bryteferdigheter. Han har aldri utviklet BJJ-ferdigheter over et anstendig nybegynnernivå, og har heller ikke blitt nevneverdig mye bedre stående siden han begynte å konkurrere i MMA for mange herrens år siden.

Melvin Manhoef derimot. I samme kategorien, hurtig, eksplosiv og sterk, men har fantastiske hender! Fy feen, der går det unna!

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #279 : 07. november 2009, 13:23 »
Melvin Manhoef derimot. I samme kategorien, hurtig, eksplosiv og sterk, men har fantastiske hender! Fy feen, der går det unna!

Melvin Manhoef er en svært erfaren, dreven, og særdeles teknisk muay thai-utøver. Sammenligningen er ikke veldig treffende, rent bortsett ifra at både Manhoef og Randleman er kortvokste, vanvittig eksplosive og kulørte karer i 30-årene. Wink

Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #280 : 07. november 2009, 13:30 »
Det var vel derfor jeg skrev at begge var sterke og eksplosive, MEN at Melvin Manhoef har fantastiske hender! Begge eksploderer i første runde, Melvin med hendene, Kevin med takedowns.! Samme kroppstype, kort og muskuløs. Det va vel det som var utgangspunktet for at Randleman ble nevnt, dop og muskler!

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #281 : 08. november 2009, 12:25 »
Kan bli bra dette, men han må kvitte seg med 15 kg muskler.

Nå har jeg ikke sett noen bilder av unge herr Haugen i det siste, så jeg uttaler meg utelukkende på grunnlag av det som ligger ute av videomateriell ("show-oppvisningen" f.eks).

Hans største akilleshæl når han kommer seg forbi nivået med "fulle sjømenn" vil bli muskelmasse. Å bære rundt på så mye muskelmasse samtidig som en skal forventes å holde et alright nivå over kanskje så mye som 36 minutter blir vanskelig. Med det samme en møter boksere som holder en viss kvalitet teknisk, så er det urealistisk å forvente knockouts i løpet av 3-4 runder. Mot slike motstandere slår en mye "hull-i-luften", de vil bruke utmattelsestaktikk og slå kraftig tilbake i siste halvdel av kampen.

Hvis Arild over tid finner ut at boksing er noe han ønsker å satse hardt på, så blir en konsekvens av dette at han bør kjøre seg godt ned i vekt i forhold til strongman-nivå. Strongman og boksing blir to diametralt forskjellige satsningsområder.

Hva debutkampen angår, så tror jeg Arild vil gi en flott oppvisning der.  Smiley

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #282 : 12. desember 2009, 02:59 »
Jeg er så spent!!!!! Mest sansynelig er han i ringen nå! Kommer meg ikke inn på muscle-tube.com heller Sad Noen som vet noe?!?!?! Cheesy Tenker på ARILD!!! KOM IGJEN!

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #283 : 12. desember 2009, 03:08 »
Jeg er så spent!!!!! Mest sansynelig er han i ringen nå! Kommer meg ikke inn på muscle-tube.com heller Sad Noen som vet noe?!?!?! Cheesy Tenker på ARILD!!! KOM IGJEN!

Du køddeR? Se i den andre tråden
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Arild Haugens first boxing "match"
« #284 : 12. desember 2009, 03:15 »
Du køddeR? Se i den andre tråden

Ser nå!! Fikk PM Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!