Skrevet av Emne: Arild Haugen slo knockout IGJEN  (Lest 79425 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Arild Haugen slo knockout IGJEN
« #300 : 27. februar 2010, 12:41 »
Det er ingenting uvanlig med matchingen Haugen får i ringen. Var jeg trenerene hans ville jeg matchet gutten forsiktig fremover. At det ikke skjer all verdens på motstandersiden første året er det ikke noe å si på. Han er fremdeles ung og kan ha mange år foran seg som bokser om han vil selv.

Litt av cluet som mange ser ut til å glemme er at Arild trenger å bli varm i trøyen. Det er noe helt annet å bokse kamp i forhold til å sparre på gymmet. De fleste proffboksere har gjerne en bakgrunn fra amatørboksing. De har altså gjerne både solid treningsbakgrunn og kamperfaring fra tidligere. Her snakker du om en ung mann med snaue 2 kamp-runder som alt å vise til.

Det som jeg derimot tror kunne vært til det bedre var mer frekvent matching fremover. Det gjør ingenting med en 10-12 kamper i året på dette nivået f.eks ... og det blir nyttig erfaring å dra med seg til senere når nivået skrues hardere til.
Håper også arild får flere kamper fremover.... tror absolutt han kan ha godt av tøffere motstand, men fortsatt motstand som han kan nedkjempe.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Arild Haugen slo knockout IGJEN
« #301 : 27. februar 2010, 12:42 »
Bare jeg som mistenker at Mr Haugen kommer til å gå på en stygg smell om ikke så alt for lenge? Tongue

Det er en del av gamet å gå på "stygge smeller". Ingen er så dyktige at de forskånes av slikt. For enhver boksestil finnes det mottrekk og selv om mange dyrker heltene sine som en "gud", så er det alltid noen der ute som er i stand til å gi dem en solid dose med grisebank.

Det dreier seg om å være godt forberedt, godt trent ... og ikke minst å ha dagen. Noen ganger blir en også offer for solid klasseforskjell ... derav også behovet for å matche nykomlinger på en smart måte og la dem stige i gradene etterhvert.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Arild Haugen slo knockout IGJEN
« #302 : 27. februar 2010, 12:47 »
Håper også arild får flere kamper fremover.... tror absolutt han kan ha godt av tøffere motstand, men fortsatt motstand som han kan nedkjempe.

Ja, jeg tror nok det blir riktig. Om du ser på trackrecorden til en del boksere, så er det ikke uvanlig at de lå på en 10-15 kamper i året i starten av proff-karrieren sin. For Arilds del dreier det seg om smart matching, både for å bygge opp bokseferdighetene hans, men selvsagt også for å gradvis gi han mer selvtillit og gjøre han klar for tøffere oppgaver senere. Å rushe inn i noe nå i starten tjener ikke til noe som helst. Dette er nok apparatet rundt Arild godt klar over også.

Resten dreier seg om jobbing. Hard jobbing Smiley

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Arild Haugen slo knockout IGJEN
« #303 : 27. februar 2010, 13:10 »
La oss se Hulken bokse mot noe annet enn en dvask/halvfeit 105 kilos mann!  biggrin  Hulken er jo en superatlet selv, og selv om erfaringen hans er liten, ser alle at dette er klasseforskjell. En kamp som dette er jo bare kjedelig å se på.
Hulken vil slå Tyson - ja så gi han Tyson. Eller en annen værsting. Mariuz vs. Hulken ville jo også blitt legendarisk Smiley

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: Arild Haugen slo knockout IGJEN
« #304 : 27. februar 2010, 13:20 »
La oss se Hulken bokse mot noe annet enn en dvask/halvfeit 105 kilos mann!  biggrin  Hulken er jo en superatlet selv, og selv om erfaringen hans er liten, ser alle at dette er klasseforskjell. En kamp som dette er jo bare kjedelig å se på.
Hulken vil slå Tyson - ja så gi han Tyson. Eller en annen værsting. Mariuz vs. Hulken ville jo også blitt legendarisk Smiley

hvot tett i hodet er du a?

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Arild Haugen slo knockout IGJEN
« #305 : 27. februar 2010, 13:26 »
Denne kampen var iallefall mye bedre enn den forrige. Gleder meg til nr 3, men ligger vel i kortene at han kommer til å være garantert vinner iallefall neste håndfull kamper.

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Arild Haugen slo knockout IGJEN
« #306 : 27. februar 2010, 13:44 »
Bare jeg som mistenker at Mr Haugen kommer til å gå på en stygg smell om ikke så alt for lenge? Tongue

Ser den, uten at jeg skal si så mye mer. Blir vell bare diskusjoner og sinte replays på posten Tongue
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Arild Haugen slo knockout IGJEN
« #307 : 27. februar 2010, 13:50 »
Hvorfor skal arild gå på en smell??

Har dere tenkt på hvor vanskelig det er for andre boksere å møte et "berg" som Arild?
Selv om arild er uskolert som bokser og nå bare veier 118 kg, så er det vanskelig å sloss mot en såpass massiv og sterk kar.. du får ham sjelden ut av balanse.

Arild kommer til å banke sine fem neste motstandere også. Først når han virkelig begynne rå møte gode boksere vil han begynne å ta tunge smeller... Tror jeg! Smiley

Utlogget BøyBenkMark

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 116
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: Arild Haugen slo knockout IGJEN
« #308 : 27. februar 2010, 14:05 »
Jeg ble faktisk litt skuffet over hvordan Hulken reagerte på motstanderens "offensiv" i starten. Han viste tydelig tegn på den type boksing/forsvar man ser på de som ikke har bokset fra tidlig alder. Han virket noe "redd" og forfjamset og "veivet" med armene... I tillegg synes jeg ikke KO-ene var overbevisende - få rene treff, og det så vel mer ut som om motstanderen falt av "lufttrykket".

Hulken har en lang vei å gå. Sånne boksere som dette kan han slå ned daglig. Utfordringen blir når han skal møte boksere som ikke er av den typen som "lever av" å være punching-ball for up-and-coming bokere, men som selv har både talent og ambisjoner...

Det blir spennende å følge den videre karrieren. Selv er jeg nok litt skeptisk til om man i "voksen" alder kan innlære nødvendige reflekser og bevegelsesmønster... noe som er avgjørende når man møter kvalitetsmotstandere... Men, det er tøft å prøve, og jeg ønsker han hell og lykke på veien.

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Arild Haugen slo knockout IGJEN
« #309 : 27. februar 2010, 14:20 »
Arild kommer til å banke sine fem neste motstandere også.

Ja, de neste 8.. men så det blir hardt.
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Arild Haugen slo knockout IGJEN
« #310 : 27. februar 2010, 14:42 »
Greit nok at mange her kommer med litt kritikk, men vi er ryggraden til Arild Haugen. Samtlige medlemmer på treningsforum støttet og beundret Arild Haugen da han drev med Strongman, men med en gang han ønsker å prøve noe nytt, utvikle et nytt talent, mister nesten alle troen på denne mannen. Jeg synes at hoppet Arild gjorde er beundringsverdig, det er ikke mange som gjør jobben sin med så mye lidenskap og så bestemt som Arild - Dette krever utrolig mye av livet til Arild, derfor er det utrolig viktig at vi fortsetter å støtte han, i uansett hva han ønsker å drive på med.

Arild har mange ganger takket for stor støtte i dette miljøet, jeg synes det har tapt seg veldig nå når han trenger oss mest. Vi må vise at vi bryr oss uansett hva han gjør, og det er det som blir å gjøre det store utslaget dersom Arild skal slå igjennom som profesjonell bokser. Hvem hadde trodd at Arild Haugen skulle knuse Pudzianowski i så mange øvelser i WSM? VI, Pudzianowski lo bare av han, men se hva han gjorde...

Kritikk er bra, men det får være måte på, dere snakker om Arild som om han skulle bokse som Mike Tyson på 1 års trening.. Det blir for latterlig, Arild må ha mange dårlige motstandere for å utvikle sitt eget talent. Men uansett hva dere gjør, så synes jeg at Treningsforum skal være den støtten vi alltid har vært til Arild Haugen, ha tro på denne mannen, han er tross alt en av Norges største ambassadører innen dette miljøet!

Utlogget ja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Arild Haugen slo knockout IGJEN
« #311 : 27. februar 2010, 15:09 »
Greit nok at mange her kommer med litt kritikk, men vi er ryggraden til Arild Haugen. Samtlige medlemmer på treningsforum støttet og beundret Arild Haugen da han drev med Strongman, men med en gang han ønsker å prøve noe nytt, utvikle et nytt talent, mister nesten alle troen på denne mannen.

Nå er det mest økonomiske motiver i fokus her trror jeg,han måtte tross alt melke kuer på si for å kunne drive med strongman,når millionær tor krageboen kommer å tilbyr han å kunne leve ordentlig av dette så valgte han dette lukrative tilbud som han sier

jeg tror ikke arild gikk fra strongman for å prøve noe "nytt",men valgte å kunne leve..

om tor krageboen hadde betalt han en halv mill i året for å være strongman ville han vært strongman enda,han sier jo at han ikke klarer å slutte med vekttrening selv om han ikke trenger fordi han elsker det så mye..

sier sitt

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Arild Haugen slo knockout IGJEN
« #312 : 27. februar 2010, 15:14 »
Blir artig å se framgangen med årene. Om dette monsteret kan slå gjennom eller om han går tilbake til strongman? eller hva han finner på..
Med mange års trening tror jeg arild kan bli flink, fordi han har en jævla til stå på vilje.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Arild Haugen slo knockout IGJEN
« #313 : 27. februar 2010, 15:26 »
Arild har mange ganger takket for stor støtte i dette miljøet, jeg synes det har tapt seg veldig nå når han trenger oss mest.

Mistenker dog at han ikke er det minste avhengig av "oss" for å nå målene sine... Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget ja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Arild Haugen slo knockout IGJEN
« #314 : 27. februar 2010, 17:11 »
Mistenker dog at han ikke er det minste avhengig av "oss" for å nå målene sine... Tongue


å jo

hva ville arild vært uten pjattet vårt her på forumet

Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!