Skrevet av Emne: Bilist viste fingeren - trailersjåfør amok  (Lest 1250 ganger)

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Bilist viste fingeren - trailersjåfør amok
« : 08. juni 2009, 19:12 »
Hvem har ikke sittet i bilkø og fantasert om å rasere andres biler eller grisebanke andre bilister?
Her har vi en som tok den helt ut!
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=565442
Uheldigvis for ham så var det en slosskamp han ikke kunne avslutte til fordel for seg selv  Doktor
Skulle faen meg ha betalt penger for å ha sett dette  rofl
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Bilist viste fingeren - trailersjåfør amok
« #1 : 08. juni 2009, 19:16 »
Han er jo regelrett grisebanket... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Bilist viste fingeren - trailersjåfør amok
« #2 : 08. juni 2009, 19:20 »
Det ville jo vært fabelaktig interessant å få en av disse som kunde på (advokat)kontoret vårt.  For en spennende dag på jobben det ville vært! Tongue




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Bilist viste fingeren - trailersjåfør amok
« #3 : 08. juni 2009, 21:22 »
Kunne vært interessant å høre trailersjåførens versjon av hendelsen. Privatbilister (i alle fall her i Bergen) er eksperter på å tette lukene når man vil skifte felt, i stedet for å hjelpe vedkommende inn. Superirriterende og helt uforståelig. I tillegg utsetter småtassene seg for fare, ved at de i den forbindelse gjerne ligger i vogntogets blindsone. Senest i forrige uke ble intet mindre enn to biler skvist ut av veien her i by'n, da de lå i blindsona på store kjøretøy. Heldigvis uten alvorlige personskader. 

Når det er sagt, er det ingen tvil om at det trailersjåføren her gjorde er fullstendig uakseptabelt. Som yrkessjåfør selv, ser jeg desverre flere og flere tilfeller av "roadrage" etter som tiden går. Spesielt i rushtrafikken er dette utbredt. Dog har jeg ikke sett noen som ar gått så langt som dette. Jeg håper det aldri skjer heller.

Forøvrig er jeg overrasket over at han klarte å knuse Hummerens rute. Jeg trodde de var pansret, de fremstår i alle fall slik designmessig...   :Smiley

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: Bilist viste fingeren - trailersjåfør amok
« #4 : 08. juni 2009, 22:04 »
Intet mindre enn genialt! Skal ikke si at jeg hadde gjort det samme i liknende situasjon, men jeg har hatt diverse tanker som å knuse tryne til vedkommende som ligger i bilen bak, og bilen forran ihvertfall et 4 sifret antall ganger. Nå kjører jeg bil veldig mye, og jeg ser veldig mye rart. Trailersjåfører er som oftest flinkest til å kjøre i trafikken, det er de som har den beste oversikten, ihvertfall fremover. På opptil flere fjellstrekninger er det vanskelig å holde følge med store tungtransporter, da de kjører noe hinsides fort. Kun noen millimeters klaring ifra markeringslysa (eller hva det nå heter) og autohvernet. Har stor respekt for trailersjåfører.

Det som provoserer meg da er at slike kontorrotter (som sikkert denne bilisten i dette tilfelle er) som kun kjører bil fram og tilbake til jobb 3 ganger i uka, da de sykler de 2 resterende, kommer og tror at de er verdensmestere, og at veien er dems, bare fordi de kjører stor bil (les: hummer)

Skulle gjerne hatt en hummer selv jeg, helst en H1, som ikke er så fin i lakken. Denne skulle jeg brukt til å lage fine bulker i andre store biler (les: Volvo XC90, BMW X5, MB M, MB R, Porsche Cayenne osv.) som ikke følger trafikkreglene og sunt bondevett generelt. Ville ikke kostet meg én kalori.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: Bilist viste fingeren - trailersjåfør amok
« #5 : 08. juni 2009, 22:41 »
En liten tanke jeg har tenkt på i det siste.

Folk som har stor bil (les:Volvo XC90, BMW X5, MB M, MB R, Porsche Cayenne osv.) har som regel standardunnskyldningen at de MÅ ha stor bil fordi det på vinterføre ER nødvendig å ha en slik bil for å komme opp kneiken ifra huset og opp til hovedveien. Vel, slik er det ikke. Tror det er kun 10% av SUV førere som faktisk har det slikt. Men, så sier resten at de MÅ jo han en slik bil for å komme seg til hytta. Vel, det stemmer forsovidt heller ikke. Man kan fint kjøre en vanlig sedan på asfaltert vei, på lik linje med SUV. De som eventuelt har en åker/myr de må krysse MED bil for å komme seg til hytta, BØR vurdere å gå de siste 50 metera. Eventuelt la SUV'en stå igjen der oppe. FOR, hva i h skal man med en SUV i byen? Det er ikke noe som provoserer meg mer enn det.

Litt off topic, sorry.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Bilist viste fingeren - trailersjåfør amok
« #6 : 11. juni 2009, 13:36 »
En liten tanke jeg har tenkt på i det siste.

Folk som har stor bil (les:Volvo XC90, BMW X5, MB M, MB R, Porsche Cayenne osv.) har som regel standardunnskyldningen at de MÅ ha stor bil fordi det på vinterføre ER nødvendig å ha en slik bil for å komme opp kneiken ifra huset og opp til hovedveien. Vel, slik er det ikke. Tror det er kun 10% av SUV førere som faktisk har det slikt. Men, så sier resten at de MÅ jo han en slik bil for å komme seg til hytta. Vel, det stemmer forsovidt heller ikke. Man kan fint kjøre en vanlig sedan på asfaltert vei, på lik linje med SUV. De som eventuelt har en åker/myr de må krysse MED bil for å komme seg til hytta, BØR vurdere å gå de siste 50 metera. Eventuelt la SUV'en stå igjen der oppe. FOR, hva i h skal man med en SUV i byen? Det er ikke noe som provoserer meg mer enn det.

Litt off topic, sorry.

Hvis jeg får følge opp denne digresjonen er det vel også de som begrunner bilvalget med sikkerhet. Det er liten tvil om at f eks en Volvo XC90 er tryggere enn en Nissan Micra eller tilsvarende hvis det først skulle gå galt. Jeg kan forstå hvorfor mange mener suv'r ikke har noen særlig hensikt, men bil er noe visse mennesker kjøper med hjertet og ikke med hjernen. Alt i denne verden skal være så fornuftig og gjennomtenkt, men innimellom kan det være deilig å følge hjertet hvis man har økonomiske muskler til å gjøre det. Jeg drømmer bl.a. om en Chevrolet Corvette ZR1 2009 modell. Ikke fordi jeg har behov for en for å komme meg hit og dit, men fordi jeg er over gjennomsnittet bilinteressert og dermed har sett meg ut visse modeller som virkelig flyter min båt. Det er kanskje ikke et valg for fellesskapet, men noen ganger må vel enkeltpersoner få lov til å ta egoistiske valg basert på følelser og ikke fornuft? Det er klart det ville gått galt hvis alle tenkte slik, men jeg må nok innrømme at jeg uten problemer hadde kjøpt en slik hvis mulig...


Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget xcc

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 203
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 203

Sv: Bilist viste fingeren - trailersjåfør amok
« #7 : 11. juni 2009, 13:48 »
Skulle gjerne hatt en hummer selv jeg, helst en H1, som ikke er så fin i lakken. Denne skulle jeg brukt til å lage fine bulker i andre store biler (les: Volvo XC90, BMW X5, MB M, MB R, Porsche Cayenne osv.) som ikke følger trafikkreglene og sunt bondevett generelt. Ville ikke kostet meg én kalori.

Vet ikke hvem som er den største faren i trafikken jeg? Og for ikke snakke om den største drittsekken.. Wink

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Sv: Bilist viste fingeren - trailersjåfør amok
« #8 : 11. juni 2009, 13:59 »
Vet ikke hvem som er den største faren i trafikken jeg? Og for ikke snakke om den største drittsekken.. Wink

Enig der...
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!